Det "kører" for Kia
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 00:38

Det er da godt at det er billige biler

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-12-04 03:22

news:41c7624e$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er da godt at det er billige biler
>
> --
> Tom

Nu er det jo også således, at for mange er det enten en ny Kia eller en
ældre brugt anden bil.

Og så kan man jo diskutere hvad der er mest sikkert.

Jeg kan huske at for 7-8 år siden (lang tid i sikkerhedsspørgsmål, men
alligevel), prøvede man at tage den daværende Fita Punto og køre den
frontalt mod en 10 år ældre VW Passat.

På trods af, at Passat'en var en noget større bil, så ville man klare sig
betydelig bedre i Fiat'en - som endda ikke er eller nogen har været de
bedste til det med sikkerhed.

Så jeg tror, at indimellem skal man stoppe "heksejagten" på de billige og
knap så sikre biler og huske på hvad alternativet til dem er.

Og så er de mindre sikre (især Kia) ved at putte mere sikkerhedsudstyr i, så
de skal nok komme efter det.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 13:20

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

| Nu er det jo også således, at for mange er det enten en ny Kia eller en
| ældre brugt anden bil.
|
| Og så kan man jo diskutere hvad der er mest sikkert.

Og så begynder vi sangen om lavere reg.afgifter på nye "sikre" biler, men
hvad hjælper det hvis der investeres i en nye Kia?, så er vi jo lige vidt.
Selv på miljøområdet mener jeg de kun lige lever op til kravene, pga. de
benytter gl. motorteknik "arvet" fra andre.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-12-04 23:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv på miljøområdet mener jeg de kun lige lever op til kravene, pga. de
> benytter gl. motorteknik "arvet" fra andre.

Hvis man generelt nedsætter afgifterne mod ikke at typegodkende biler som
ikke har scoret mindst X point sammenlagt uden point fra selealarm, og
mindst Y i alle discipliner kommer man vel ud over det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-12-04 10:26

Tom wrote:

> Det er da godt at det er billige biler

Hmmmm... måske skal man ikke lægge alt for meget i de crash-tests. Mini
Cooper er blandt de dårlige biler i den nævnte test, men den scorer fire
stjerner i EuroNCAP? Og så vidt jeg ved er de europæiske krav skrappere
end de amerikanske?

Mvh.

Fra : Christian

Dato : 21-12-04 11:59