knækket tandrem Corsa 1,2i - a mo
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-12-04 23:17

Vedr knækket tandrem Corsa 1,2i - a model..

Kan den tåle det (ventiler m.m.)?? Ligesom flere af kadett'erne kan??
Min Kammi's Corsa er tandremmen nemlig stået af på fordi vandpumpen var
frosset sammen, så kan han lære at bruge kølervæske istedet for
postevand!!!!

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 23:27

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min Kammi's Corsa er tandremmen nemlig stået af på fordi vandpumpen var
> frosset sammen, så kan han lære at bruge kølervæske istedet for

Ham kan jo prøve at sætte den i 4-5. gear og så skubbe bilen forsigtigt.
Hvis den er urokkelig så er det fordi den går imod ventilerne og så koster
det mange penge

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-12-04 09:09

> [...]
> Min Kammi's Corsa er tandremmen nemlig stået af på fordi vandpumpen var
> frosset sammen, så kan han lære at bruge kølervæske istedet for

Så vidt jeg kan se i opslagsværket er der stor risiko for ventilskade, lige
netop på 1.2 motoren med tandrem.
Nu er der godt nok en del forskellige 1.2 motorer, men de par stykker jeg
tjekkede stod alle som motorer, der havde stor risiko for skade.

Niels

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 22-12-04 23:26

SmaRTrxxv wrote:
> [...]
> Min Kammi's Corsa er tandremmen nemlig stået af på fordi vandpumpen var
> frosset sammen, så kan han lære at bruge kølervæske istedet for

Nå, det kunne den så godt...

Jeg smed en anden tandrem på idag, og den kører perfekt...
Nu jeg var i gang, tappede jeg resten af postevandet af den og hældte
kun kølervæske på den, det bliver han sgu nok glad for næste gang det
bliver nattefrost

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 00:03

> [...]
> kølervæske på den, det bliver han sgu nok glad for næste gang det bliver

Hmm, den RIGTIGE blanding er nu 50% vand og 50% kølervæske.

--
Tom

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-12-04 07:48

Tom wrote:

> Hmm, den RIGTIGE blanding er nu 50% vand og 50% kølervæske.

Nemlig ja... det var nu også det den fik

Thore