Golf GTD (1.6) 86 - gearkasse
Fra : Morten Krogh S?rense~

Dato : 20-12-04 22:37

Hejsa

Min gearkasse i min Golf GTD fra 86 trænger til at blive skiftet - når
jeg kobler ind eller hurtigt trykker på speederen, lyder der et
"klonk" og bilen "rykker" nærmest...

Tror I ikke det er synkromessen, evt differentialet der er slidt?

Nå, men jeg tror ialttilfælde at det vil hjælpe med en ny gearkasse..
Nogen der kender typen (4r eller 4s evt), der sidder i sådan en
(indreg 10.86).

Evt. nogen der har en de vil sælge?

Det er ialttilfælde pisse anstrengende at køre rundt med...

Med venlig hilsen
Morten

Fra : phk

Dato : 21-12-04 09:20

"Morten Krogh S?rensen" <lekrogh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, men jeg tror ialttilfælde at det vil hjælpe med en ny gearkasse..
> Nogen der kender typen (4r eller 4s evt), der sidder i sådan en
> (indreg 10.86).

Jeg kender ikke typen men du skal være sikker på at få en der passer på en
GTD. Ellers får du en der får bilen til at køre med alt for mange
omdrejninger.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 21:41

> [...]
>
> Nå, men jeg tror ialttilfælde at det vil hjælpe med en ny gearkasse..
> Nogen der kender typen (4r eller 4s evt), der sidder i sådan en

GTD årg 87, det må være med 70 Hk JR motor.
Sådan en karl kørte med enten AGS eller 4T gearkasse, jeg ved ikke hvad
forskellen er for det er begge 5 trins gearkasse.
Prøv at kigge på PR sedlen (hvis den er der endnu) i baggagerummet.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Torben Madsen

Dato : 22-12-04 07:39

> [...]
> (indreg 10.86).
>
> Evt. nogen der har en de vil sælge?
>
> Det er ialttilfælde pisse anstrengende at køre rundt med...

Det lugter langt væk af at det forreste motorophæng er færdigt. Så det
"klonk" du oplever - det er motoren, som vipper kraftigt, når du accelererer
eller kobler ind. Jeg kender det kun alt for godt. På en GTD er det
sansynligvis den væskefyldte model - der findes to. Det er desværre også den
dyreste.
Prøv lige at tjekke det ud, inden du begynder på det helt store - det ville
sgu være træls at smide en ny gearkasse i den og den så gør det samme. Tag
hårdt i motoren og vip den frem og tilbage - og så lige se nede på
motorophænget imens.

mvh
Torben Madsen

Fra : MIC

Dato : 26-12-04 10:11

> Det lugter langt væk af at det forreste motorophæng er færdigt. Så det
> "klonk" du oplever - det er motoren, som vipper kraftigt, når du
> accelererer

Enig. Han kan også prøve at åbne hjelmen, stå ved siden af bilen, trække
håndbremsen og få en kammi til at koble til med motoren igang og bilen i 1.
gear. --- og kigge ned på motorophænget imens.
mvh MIC