Mange tak for svarene ! ! !
/T
"Peter Herløv" <peterpladesmed@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41c8a99e$0$96931$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det bedste er at fedte den ind øjeblikkeligt! - altså direkte fra
> forhandleren...jo længere tid du venter jo mindre virksom er
> behandlingen...når først der er begyndende overfladerust i div.
> karosserisamlinger og hvid zinksulfat på f.eks. bremserørerne er det
nærmest
> ligegyldigt..heldigvis for dig er PSA's biler efterhånden ret "rustfaste"
> fra fabrikken og det kan stadig betale sig selvom den desværre nåede at
> smage vejsalt først..
>
> Altså - til lommen!..
>
> Mvh.
> P. Herløv
> pladesmed
>
> "Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> news:cq7cog$bmu$1@news.cybercity.dk...
> > Hey
> >
> > Jeg ved godt man siger at hvis man vil passe på sin bil i mange år
> fremover
> > bør man rustbekytte den med det samme. Imidlertid koster det små 4000,-
at
> > (Dinitrol)-rustbeskytte en Picasso og hvis jeg på nogen måde kan
forsvare
> > det over for mig selv, vil jeg helst vente lidt med denne store
> afskrivning.
> > Jf. en undersøgelse fra Fdm 2000
> > (
http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2000/rust.pdf) er der store forskelle på
> > hvor godt biler er rustbeskyttede fra fabrikken. Imidlertid har jeg ikke
> > kunnet finde noget på Citroen Picasso (men godt på Xsaraen der får
> > "gennemsnitlig") og Fdm mener at man godt kan vente et par år med første
> > rustbeskyttelse på de biler der er rimeligt beskyttede fra starten.
> >
> > Hvad bør jeg gøre? Hvad har i andre Picasso ejere herinde gjort?
> >
> > 1000 tak for jeres råd.
> >
> > /T
> >
> >
>
>