sindssygt at sådanne mennesker har kørekor~
Fra : Christian

Dato : 19-12-04 13:28

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-12-04 13:51

Hvis hendes læge mente at det var ok er det vel iorden at hun har kørekor,.
Så lad være med at spille smart.... du aner intet om hendes forhold og det
man læser i de skod aviser er alligevel pumpet op 100 gange.

At hun kørte fast og døde da hun ville gå til bebyggelse pga. gangbesvær i
frost vejr kunne være sket for enhver svagt gående.

/madsen

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 14:03

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> [...]
>
> At hun kørte fast og døde da hun ville gå til bebyggelse pga. gangbesvær i
> frost vejr kunne være sket for enhver svagt gående.

jeg spiller altid smart,-vil gerne være smart, og er smart,-jeg køre
simpelthen bare med kage!,-faktisk er jeg så oversmart at jeg er 100 gang
oversmart!,-og det er FEEEDT!!.

måske det at man køre forbi den man skal besøge, og derefter fortsætter op
af en vej indtil bilen ikke kan komme længere indikere at man *måske* ikke
lige har check på hvad man laver...

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 19-12-04 14:17

On Sun, 19 Dec 2004 13:50:55 +0100, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Hvis hendes læge mente at det var ok er det vel iorden at hun har kørekor,.

På den anden side er det også almindeligt kendt, at læger der har
været tilknyttet en person i længere tid, er lidt mere tilbageholden
når det kommer til folks kørekort (for a pakke det pænt ind).

/Jesper

Fra : Per O.

Dato : 19-12-04 23:39

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> På den anden side er det også almindeligt kendt, at læger der har
> været tilknyttet en person i længere tid, er lidt mere tilbageholden
> når det kommer til folks kørekort (for a pakke det pænt ind).

Jeg er enig! Vi kender en familie hvor manden blev mere og mere dement, og
ofte ikke kunne huske hvorfor han var kørt ned til Byen. Han placerede sig
underligt i trafikken, og kørte generelt helt uforsvarligt. Ikke desto
mindre tog familien ikke affære, men håbede at manden selv kunne forstå, at
han skulle aflevere sit kørekort! Hvordan kan man være så latterligt naiv at
tro at en mand som er dement kan forstå at han ikke er ved sine fulde
fem???? Heldigvis skete der ikke noget, og til sidst kom han da også af med
kørekortet, men respekten for den families dømmekraft fik sig et alvorligt
knæk efter den historie! Det betød i hvert fald at jeg anser visse dele af
den familie for at være direkte idioter! At lægen så ikke gjorde en skid
viser bare at det lovpligtige lægetjek ikke er fem potter p... værd!

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 00:52

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørekor,. Så lad være med at spille smart.... du aner intet om hendes
> forhold og det man læser i de skod aviser er alligevel pumpet op 100

Hvis hendes læge mente det, er det ham der er idioten.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-04 14:08

Christian wrote:

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=329620/

Vel ikke mere sindsygt end at folk uden stedsans kan få kørekort?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 19-12-04 14:12

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
Christian wrote:

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=329620/

Vel ikke mere sindsygt end at folk uden stedsans kan få kørekort?

Mere end det -> citat:
"Det var tilsyneladende en begyndende demens, der fik Nina Michaelsen
til at køre op ad en pløret markvej i stedet for at dreje ind til sin søn
kort derfra. Familien har således også flere gange forsøgt at tale hende
fra at køre i bil"

Hvis nogen husker PHK fra Esbjerg/Viborg's oplevelser,
er denne meget lig. Han fik imidlertid kortet pillet kortet
fra vedkommende med demens...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-12-04 19:04

Mogens wrote:

> [...]
>
> Hvis nogen husker PHK fra Esbjerg/Viborg's oplevelser,
> er denne meget lig. Han fik imidlertid kortet pillet kortet

Hvis folk er dybt demente, så hører de næppe til bag et rat, men
nu står der "begyndende demens", det kan godt bare give sig til
udtryk i dårlig hukommenlse og den slags.

Det er vel ikke farligt at føre bil, blot fordi man har nedsat
hukommelsesfunktion, vel?

Du kan læse om demens her,
<http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/demens.htm>. Graden og
karakteren af demensen bør efter min mening med i overvejelserne
om hvorvidt det er forsvarligt at en person beholder kortet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 22-12-04 22:33

> [...]
> udtryk i dårlig hukommenlse og den slags.
> Det er vel ikke farligt at føre bil, blot fordi man har nedsat

Hvis det er så alvorligt, at familien kan registrere det, så: Jo

Iøvrigt tror jeg, at jeg mødte een af slagsen idag.
Han kørte max 40 km/t ud af "indfaldsvejen", hvor
man MÅ køre 70, men alle kører mere. Så der var
kø bag ham.

Længere fremme skulle han til højre i et lyskryds,
hvilket jeg også skulle. Der var rødt, så han fik hold
på bilen ude i krydset (baghjul passeret stoplinien).
Efter et kort ophold kørte han videre over for rødt.

Jeg dyttede af ham og fulgte efter ham, da jeg fik
grønt lys. Længere fremme parkerede han, og jeg
spurgte ham, om alt var okay.

Jow jow - det mente han da. Han havde blot fulgt færd-
selsreglen med, at man godt må svinge til højre ved rødt
lys, hvis der ikke kommer nogen fra venstre !

En mindre venskabelig debat udspandt sig, men han ville
IKKE gi' sig: "Iflg. prof. Illum, Århus er den regel ganske
korrekt," var mandens ord.

Tja' - jeg amngler ord...

Fra : Leonard

Dato : 19-12-04 14:14

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=329620/

Vil du uddybe din mening lidt mere?
- hvad er det der gør at du synes det er sindsygt at hun havde
kørekort?

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 19-12-04 14:16

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Vil du uddybe din mening lidt mere?
> - hvad er det der gør at du synes det er sindsygt at hun havde
> kørekort?

Tillad mig et citat:

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 14:35

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
> [...]
> kort derfra. Familien har således også flere gange forsøgt at tale hende

gamle mennesker køre åbenbart af helvede til,godt de ikke køre så mange
kilometer som alle andre!!!!

citat:

'Pr. kørt km er der en klart højere skadesrisiko blandt de ældre i forhold
til alle aldersgrupper, både for bilister, passagerer, fodgængere og
cyklister. '

http://www.sikkertrafik.dk/b8000f/base/17152774

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 17:50

> [...]
> kort derfra. Familien har således også flere gange forsøgt at tale hende

Nemlig !

Min tidliger genbo som nu er af dage, kørte også bil til det sidste, jeg var
flere gange over for at hjælpe ham med at køre bilen ud af garagen, da han
ikke selv magtede det.
Af og til når han kom hjem kørte han forbi sin egen indkørsel, enten bakkede
han så tilbage eller tog en runde med meeeeeget langsom hastighed.
Sommetide glemte han at vaske bilen inden han begyndte at tørre den af med
vaske skindet (selvom vandspanden var fundet frem)

Jeg spurgte på et tidspunkt konen som var lidt mere frisk om ikke
"gammelfar" skulle til at opgive kørslen, men det blev de meget fortørnet
over og talte ikke til mig siden.

Det hele endte selvfølgelig i et mindre rabalder da han kørte ud i en
nærliggende rundkørsel, uden at orientere sig.

Bilen blev repareret og kørslen fortsatte lige til kort tid før han satte
træskoene.

Jeg er ikke læge, men tror da på at de var en begyndende demens.
Han skulle IMO ikke have kørt de sidste 2-3 år (mindst), men lægen nænnede
nok ikke at "grounde" ham.

Og det kunne have endt helt galt, ikke kun for ham selv, men også for andre.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Leonard

Dato : 19-12-04 18:03

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Det var tilsyneladende en begyndende demens, der fik Nina Michaelsen

Når jeg læser så vag en sætning i en avis, hvor der som regel hellere
overdrives lidt, så tillægger jeg det ikke stor betydning.

Det er klart at demente ikke skal køre bil, men ingen her ved hvad den
reelle årsag til at hun kørte ud af den markvej var. Ingen her ved
heller om hun var til fare for nogen i trafikken.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 19-12-04 18:03

> Når jeg læser så vag en sætning i en avis, hvor der som regel hellere
> overdrives lidt, så tillægger jeg det ikke stor betydning.

Korrekt, men der stod også følgende!

Fra : Leonard

Dato : 19-12-04 18:52

>Korrekt, men der stod også følgende!
>"Familien har således også flere gange forsøgt at tale hende
>fra at køre i bil"

Og det kan lige så godt betyde at sønnen har nævnt til journalisten,
at han havde tænkt sig at nævne det for hende en gang, men at det jo
gik fint nok endnu.

Igen, jeg mener ikke at demente bør køre bil, men gamle mennesker er
heldigvis meget forsigtige og kender i de fleste tilfælde deres
begrænsninger - og kører derefter.
Jeg er også fortaler for at helbredsundersøgelsen burde erstattes med
noget andet, der bedre viser om personen er i stand til at køre bil -
og at det ikke skal være personens egen læge eller andre i
omgangskrdesen, der skal foretage denne vurdering.

Bortset fra det er det jo en sørgelig historie, og måske skulle nogen
overveje om julegaven til "bedste" skal være en GPS-sporingsalarm, så
hun ikke bliver væk.

--
Leonard

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-12-04 19:39

Leonard wrote:

> Igen, jeg mener ikke at demente bør køre bil, men gamle mennesker er
> heldigvis meget forsigtige og kender i de fleste tilfælde deres
> begrænsninger - og kører derefter.

Hvis de da kan huske deres begrænsninger...

mvh Bernhard

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 20:03

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote in message

> Hvis de da kan huske deres begrænsninger...

faktisk er det vist lavet om!

SVJH så jeg noget i TV at det er/skal lave os,- det var vist noget med at
trække et tal mellem 1-10 fra 100..derefter tegne klokken når den er 10.11
på et viser ur, og til sidst skal de huske nogle ord/enmer de snakkede om
med lægen...

se her..lidt griner med de ure

http://www.fsr.sja.dk/faerdsel/fsr.nsf/links/49A94F007AA45EA8C1256D2F003CBE61

Fra : alexbo

Dato : 19-12-04 20:19

"Christian" skrev

> se her..lidt griner med de ure

http://www.fsr.sja.dk/faerdsel/fsr.nsf/links/49A94F007AA45EA8C1256D2F003CBE6
1

Ja de ser mærkelige ud, men mere skræmmende er det, at jeg ikke forstod
halvdelen af artiklen.

"Formålet med undersøgelsen var at teste ældre bilister, der søger om
fornyelse af deres kørekort, for svigt af kognitive funktioner samt
undersøge resultatet af en efterfølgende vejledende køreprøve."

Hvad er kognitive funktioner, og hvad menes der med at undersøge resultatet
af en vejledende køreprøve.

Jeg kunne forstå hvis man vil sammenholde den ene test med den anden, for at
se om man på baggrund af den ene, kunne sige noget om udfaldet af den anden,
men at undersøge resultatet af en køreprøve, giver ingen mening for mig.

Men det er måske denne begyndende demnes der også omtales.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-12-04 19:33

alexbo wrote:

> Hvad er kognitive funktioner, og hvad menes der med at undersøge resultatet
> af en vejledende køreprøve.

Frit fra huskeren, så er kognitive funktioner evnen til drage
konklussioner af de ting du oplever. Du kan kalde det evnen til at
lære indenad/tilegne dig ny viden. Hvis din kognitive funktion er
svækket, så vil du dels have svært ved at lære nye ting, men du
kan også komme i situationer du ikke kan løse, fordi du har svært
ved at sortere i alle dine erfaringer og vælge den/de erfaringer
der passer bedst til situationen.

> men at undersøge resultatet af en køreprøve, giver ingen mening for mig.

Hvis du skifter ordet "køreprøve" ud med fx. "teoriprøve" i
sætningen ovenfor, synes jeg det giver fin mening, så står der
bare "at checke resultatet af en teoriprøve".. Mon ikke
ovenstående bare det er en bøvlet måde at sige "orienterende
køreprøve"?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 20:33

> [...]
> og at det ikke skal være personens egen læge eller andre i
> omgangskrdesen, der skal foretage denne vurdering.

Hm, jeg husker da jeg skulle have lægeerklæring til mit kørekort. Ved
synstesten tog han sine fingre langt ud til siden og bevægede dem men jeg
kun måtte se ligeud, så spurgte han om jeg kunne se at han bevægede
fingrene?
Ja, sagde jeg..........Nej det kan du ikke var hans svar og så sagde han at
mit synfelt var indskrænket ))

Sådan en NAR

--
Tom

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-12-04 00:15

Tom wrote:

> [...]
> fingrene?
> Ja, sagde jeg..........Nej det kan du ikke var hans svar og så sagde han at

Hvis han nu ikke har bevæget fingrene så har du jo set syner

mvh Bernhard

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 14:29

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Vil du uddybe din mening lidt mere?
> - hvad er det der gør at du synes det er sindsygt at hun havde
> kørekort?

at hendes egen familie godt vidste der var noget galt, men åbenbart syntes
hun skulle fortsætte med at udsætte sig selv og andre for en 'kedelig
oplevelse'

Fra : alexbo

Dato : 19-12-04 14:51

"Christian" skrev

> at hendes egen familie godt vidste der var noget galt, men åbenbart syntes
> hun skulle fortsætte med at udsætte sig selv og andre for en 'kedelig
> oplevelse'

Ja, det er noget af et dilemma, man har både en far og en søn som er til
fare i trafikken, og så har man alle de bedrevidende, som elsker at fortælle
hvad man burde gøre.

Skulle jeg tage både min fars og min søns største glæde fra dem, gu` vil jeg
ej, andre trafikanter må tage risikoen for at møde dem, indtil den ene er
død, og den anden er blevet klogere.

mvh
Alex Christensen

Fra : FJ

Dato : 19-12-04 14:48

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=329620/

Der er masser af unge Johnny/Brian typer i deres latterlige Harald Nyborg
gejlede biler der er mere farlige for sine omgivelser og burde fratages
deres kørekort !!!!!!

FJ
Mazda 626 GT-2,5i V6

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 15:00

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> wrote in message

> [...]
>>
> Der er masser af unge Johnny/Brian typer i deres latterlige Harald Nyborg
> gejlede biler der er mere farlige for sine omgivelser og burde fratages

selvfølgelig,-men se mit tidligere indlæg

Fra : alexbo

Dato : 19-12-04 15:12

"Christian" skrev
> 'Pr. kørt km er der en klart højere skadesrisiko blandt de ældre i forhold
> til alle aldersgrupper, både for bilister, passagerer, fodgængere og
> [...]

Fra samme side:

"For førere af personbil har de 18-19-årige dobbelt så høj risiko som de
20-24-årige og de 70-74-årige"
"En OECD-rapport om ældres færden og deres uheld konkluderer, at ældre
bilister er sikrere end mange tror."

Jeg tror man kan vælge et synspunkt og får det bekræftet på den side.
Jeg kan heller ikke gennemskue hvordan man regner kørt km. for en fodgænger.
Og en ældre passager bør vel ikke tælle med i en farlighedsstatistik

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 16:54

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> fodgænger.
> Og en ældre passager bør vel ikke tælle med i en farlighedsstatistik

som jeg læser det er de 18-19 årlige totalt farlige samlet set, pga de kører
mange flere km i forhold til gamle, så derfor hvis man endeligt skulle få
smadret sin bil, er det mest sandsynligt at det er en ung mand der kommer
fræsende i sin klytkasse,- MEN hvis man omregner det til at alle kørte lige
mange km, så ville de gamle havde bulet kassen flest gange, pga. når de
endeligt kommer ud på vejen for at køre den ene gang om måneden så er det
med meget større risiko.

Fra : alexbo

Dato : 19-12-04 19:39

"Christian" skrev

> som jeg læser det

Du har sikkert ret, i det afsnit er der tilsyneladende ikke taget hensyn
til kørte Km.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 20:04

> "Christian" skrev

> Du har sikkert ret, i det afsnit er der tilsyneladende ikke taget hensyn
> til kørte Km.
>
> mvh
> Alex Christensen

vore ven Rene mere jo ligefrem begge grupper er en tikkende bombe!.

http://www.sikkertrafik.dk/object.php?obj=1d572774&SearchLogID=72894

Fra : FJ

Dato : 19-12-04 15:21

> [...]
>
> 'Pr. kørt km er der en klart højere skadesrisiko blandt de ældre i forhold
> til alle aldersgrupper, både for bilister, passagerer, fodgængere og

Jamen det har de jo nok ret i, men i mit daglige arbejde som foregår 100% af
tiden på de danske landeveje er det bare næsten altid de unge "galninge" jeg
oplever som dem der springer mest i øjnene med hensyn til at skabe farlige
situationer, så derfor er jeg jo nok lidt "farvet" af det.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-12-04 17:12

FJ wrote:

> [...]
> oplever som dem der springer mest i øjnene med hensyn til at skabe farlige
> situationer, så derfor er jeg jo nok lidt "farvet" af det.

HEhe, nu er det jo to forskellige ting, at skabe farlige situationer og
så være ude for et uheld. Jeg vil meget gerne tro at de unge skabe flest
farlige situationer over tid men at det er de ældre som skaber flest
uheld per km.

Jeg bryder mig ikke om nogen af klasserne men erkender jeg selv har
været i den ene og muligvis kommer i den anden...

mvh Bernhard

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-12-04 15:29

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> På den anden side er det også almindeligt kendt, at læger der har
> været tilknyttet en person i længere tid, er lidt mere
tilbageholden
> når det kommer til folks kørekort (for a pakke det pænt ind).

Vi skal vist lige have lidt facts vedrørende læger og demens-tjek på
bordet. Nej, jeg er ikke læge men det er min kone og hun har været i
situationen flere gange. Problemet er mere kompliceret end som så:

- Det er uhyre sjældent at folk går til lægen for at blive tjekket
for demens. Og i en almindelig konsultation er der ikke tid til "lige"
at lave en demens-test.

- Patienter med let demens kan være forbasket gode til at skjule det.

- For mange, især for mænd, er det at få at vide at man ikke
længere må køre bil et umådeligt hårdt slag for selvfølelsen. Der
er eksempler på at folk er blevet endog meget aggressive overfor
lægen (heldigvis ikke noget min kone har oplevet personligt). Nej,
Claus P., du er ikke den eneste, der har oplevet at folk bliver gale i
hovedet :-/

- Demens-tests er ikke sikre. Der er risiko, både for falske negative
(patient er dement men test afslører det ikke) og for falske positive
(patient er ikke dement men test siger at det er patienten).

Så det er altså ikke nemt, dette her.

Men når det er sagt, så skal det da også med at der nok skal være
nogle læger, der er for "flinke" - læger er også mennesker og vi
mennesker begår jo alle fejl af og til.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 17:30

> - Det er uhyre sjældent at folk går til lægen for at blive tjekket
> for demens.

Nej, de glemme det..

*ROFL*

(ellers tak for et godt indlæg)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 20-12-04 19:55

On 20 Dec 2004 06:29:29 -0800, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

>Vi skal vist lige have lidt facts vedrørende læger og demens-tjek på
>bordet. Nej, jeg er ikke læge men det er min kone og hun har været i
>situationen flere gange. Problemet er mere kompliceret end som så:

Jeg snakkede i generelle termer og det inkluderer en del mere en
demens.

[snip]

> [...]
>lægen (heldigvis ikke noget min kone har oplevet personligt). Nej,
>Claus P., du er ikke den eneste, der har oplevet at folk bliver gale i

Og siger du dermed, at folk så får lov at beholde deres kørekort på
den baggrund?

>Men når det er sagt, så skal det da også med at der nok skal være
>nogle læger, der er for "flinke" - læger er også mennesker og vi
>mennesker begår jo alle fejl af og til.

Nu har jeg inden for de sidste på år oplevet flere læger der ikke
mente det var et problem, at en ældre bilist ikke kunne kende forskel
på en helle og en Airbus 300 når først skumringen faldt.
Og så er det fandeme svært at skulle forklare en bedstefar hvorfor man
ved bedre end familielægen og ikke vil lade ham køre.

/Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 21-12-04 09:12

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Og siger du dermed, at folk så får lov at beholde deres kørekort

> den baggrund?

Ja, det sker. Læger er som sagt også mennesker og kan intimideres.
Det er langtfra alle der kan håndtere en stor mand, der er pissesur og
truer med en klagesag og/eller med at komme på forsiden af
Ekstrabladet fordi han ikke længere må køre bil. Ind i mellem skulle
man tro at det at få inddraget kørekortet for nogle er værre end en
kastrering.

> [...]
forskel
> på en helle og en Airbus 300 når først skumringen faldt.

Det er sådan set lige meget idet man ikke må køre ind i hverken
hellen eller Airbus'en

> Og så er det fandeme svært at skulle forklare en bedstefar hvorfor
man
> ved bedre end familielægen og ikke vil lade ham køre.

Det man skal gøre her, er at snakke med familielægen om bedstefars
manglende evner til at køre bil. Hvis familielægen så stadig ikke
gør noget ved det, ved jeg ikke lige hvad man gør men det vil jeg
undersøge og vende tilbage med.

Ebbe

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-12-04 12:04

Ebbe Kristensen wrote:

> [...]
> manglende evner til at køre bil. Hvis familielægen så stadig ikke
> gør noget ved det, ved jeg ikke lige hvad man gør men det vil jeg

Når jeg skal have fornyet mit sønæringbevis "Sætteskipper", kan
lægeundersøgelsen ikke foretages af min "huslæge", jeg skal til en af
søfartsstyrelsen udpeget/godkendt.

Syne faktisk det ville være en glimrende ide at overføre i forbindelse med
kørekortfornyelse.

Der ville så ikke være noget som kunne konflikte i forholdet
huslæge/kørekortfornyelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-12-04 12:11

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> forbindelse med kørekortfornyelse.
>
> Der ville så ikke være noget som kunne konflikte i forholdet

I øvrigt har SBI jo allerede i flere år foretaget såkaldte "demens
køreprøver", Som den sagkyndige er uddanet til.

Problemet er måske at "tilbuddet" i for ringe grad udnyttes af landets
læger, om det er faglig stolthed eller ? skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Men faktum er at der er utrolig få som henvises til denne prøve.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg