En dryppert
Fra : Claus Øster

Dato : 21-05-01 21:20

Hej NG

Fra min karborator er der en gummislange der åbenbart skal føre overskydende
benzin væk fra karboratoren og sikkert ned på jorden!

Jeg er ikke inde i det mekaniske, men nu er den der!

Mit problem er at den drypper hele tiden, og så ryger der jo ca. et par
liter brændstof ud i døgnet, hvis jeg ikke lukker for benzintilførslen når
den er parkeret.

Hvordan får jeg stoppet drypperiet? Skal karborateren justeres og hvor
sidder så juster-skruen?

Det er en Yamaha TT600.

mvh

Claus Ø

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-01 21:34

"Claus Øster" <coj@asb.dk> skrev i en meddelelse

> Fra min karborator er der en gummislange der åbenbart skal føre
overskydende
> benzin væk fra karboratoren og sikkert ned på jorden!

Det er en overløbsslange som skal sørge for at når karburatoren løber over,
ledes skidtet ned under cyklen.

> Hvordan får jeg stoppet drypperiet? Skal karborateren justeres og hvor
> sidder så juster-skruen?

Det er formodentlig svømmerventilen der er skidt i, eller også er
svømmerhøjden for lav. Du kunne pille karburatoren af og rense den, og se om
det hjælper. Ellers må du til en forhandler og få ham til at justere
svømmerhøjden, eller oplyse hvad den skal være, og så justere selv. Ofte er
en forhandler ikke vild med at oplyse den slags, for ingen er vilde med at
lave noget uden at få betaling for det, og en TT600 er en ret sjælden cykel
i DK, så det er nok ikke lige rygmarvsviden. Er det den der tidligere har
tilhørt Wild Ting fra Aalborg?

Rittig

Fra : Claus Øster

Dato : 21-05-01 21:52

Tak for det, har sendt en lille mail om MC'en.

Claus Ø

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 00:30

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> Det er formodentlig svømmerventilen der er skidt i, eller også er
> svømmerhøjden for lav. Du kunne pille karburatoren af og rense den, og

Prøv først med lidt støttepædagogik: Gok karburatoren med en gummihammer
eller hælen fra en støvle, og se om ikka at det kan få den til at
indrette sig :-/

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-05-01 08:55

> Prøv først med lidt støttepædagogik: Gok karburatoren med en gummihammer
> eller hælen fra en støvle, og se om ikka at det kan få den til at
> [...]

Og Armand har hermed holdt sit løfte om 1 begynderkursus i MC-teknik...

-
Morten Dahl
- selv teknikfattig hvad mc angår..

Fra : boe

Dato : 22-05-01 09:08

> Gok karburatoren med en gummihammer
> eller hælen fra en støvle, og se om ikka at det kan få den til at
> indrette sig :-/

Det virker garanteret - det gør det i hvert fald med konen og børnene

Bo, VF1000F

Fra : Claus Øster

Dato : 24-05-01 10:05

Jamen, når jeg kører får den alligevel rimeligt meget gok!

;-o