Krumtappen?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-05-01 16:59

Hejsa..

Det er godtnok min scooter det her drejer sig om, men mekanikken må i da
kunne finde ud af alligevel.

Jeg havde afmonteret udstødningen fordi den raslede. Jeg monterede den så
igen, efter at have stramt beslaget. Lige efter havde jeg så mit luftfilter
afmonteret fordi det sad lidt løst, og jeg ville prøve at sætte det bedre
fast. Det lykkedes da også. Da jeg så senere på aftenen skal ud og kører en
tur, triller jeg ud for enden af indkørslen, hvor jeg så holder stille for
at tage hjelm på. Pludselig sætter motoren ud med et lille "klonk". Det var
satans tænkte jeg, og prøvede elstarteren, som ikke kunne rokke det ud af
stedet. Det kunne så være skidt der var smuttet ind i indsugningen tænkte
jeg. Så jeg afmonterede cylinderen, for at kigge, men der var ikke noget at
se på stempel eller cylinder. Blæserhjulet er umuligt at dreje mere end 1 cm
frem og tilbage, så stemplet sidder halvt inde i motorblokken. Nu er mit
spørgsmål bare om der er skidt i krumtappen som holder lortet fast, eller om
der måske er gået et lejre ?
Hvad vil i skyde på sådan en omgang koster at få lavet, når vi snakker om
scooter?

Håber på hjælp selv om det er en lille 70 ccm 2-takter !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 00:36

Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en

> [...]
mit
> spørgsmål bare om der er skidt i krumtappen som holder lortet fast,

Prøvede ca. det samme på min ungdoms Puch:
Det var en spændeskive jeg havde tabt ned i indsugningen ved afmontage
af
karburator!
Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre ende og
krumtaphuset.
Rep. = total adskillese => $$$

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-05-01 01:12

Armand wrote:

> [...]
> af
> karburator!
> Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre ende og

Min første (nyrenoverede) 4G Yamaha tabe et skørt ned i krumtappen. Det
lykkedes mig faktisk at få alle stumperne op med en tang, bagefter var
lejerne kørt til!

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 22-05-01 18:20

Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> Min første (nyrenoverede) 4G Yamaha tabe et skørt ned i krumtappen.
> Det lykkedes mig faktisk at få alle stumperne op med en tang, bagefter
> var lejerne kørt til!

Ikke fasttkilede stumper kan man også redde ud v.h.a. at: "køre en
olievædet klud med rundt" nogle gange!

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-05-01 19:33

Armand wrote:

> Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en

> Ikke fasttkilede stumper kan man også redde ud v.h.a. at: "køre en
> olievædet klud med rundt" nogle gange!

Yes, men faskilet det var de, det kostede næsten et bagdæk!

--
Morten Dybdal

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-05-01 06:52

Det slår mig forresten først lige nu, at der har været en raslen de sidste
2-250 km. Jeg troede det var udstødningen eller stempelringene der raslede
fordi de var slidte, og havde faktisk bestilt nye. Det var svært at høre
hvor det kommer fra. Mon ikke det har været et leje?

Hilsen Thomas