Gadedæk til TDR 250
Fra : Thorbjørn Nissen

Dato : 21-05-01 10:08

Nu er foråret endelig kommet, og kørekortet er i hus. Efterhånden som MC-erfaringen stiger, bliver det mere og mere tydeligt, at de Metzeler Sahara, der sidder på min knallert, trænger til udskiftning. Samtidig er der kommet lidt af en svinggalning op i mig, derfor overvejer jeg meget kraftigt at skifte til gade/touring dæk.
Nu er fælg/dækdimensionerne på sådan en TDR (100/90-18,130/70-17)lidt speciel, hvilket gør det svært at finde dæk indenfor den samme serie.
Overvejer: Metzeler ME 33 foran, og ME 1 bagpå
Michelin Maccadam 50

Har hørt lidt negativt om Maccadam? Hvordan er det med kombinationen af ME 33 og 1?

Forslag og erfaringer med hensyn til dækvalg ønskes, og kombination af forskellige serier.
TDR 125 ejere må hellere end gerne give deres besyv med.

Fortsat godt forår.
Thorbjørn nissen

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 10:29

On Mon, 21 May 2001 09:07:44 +0000 (UTC), thorfisk@hotmail.com
(Thorbjørn Nissen) wrote:

>Overvejer: Metzeler ME 33 foran, og ME 1 bagpå
> Michelin Maccadam 50
>
>Har hørt lidt negativt om Maccadam? Hvordan er det med kombinationen af ME 33 og 1?

Nu er dækvalg jo ofte noget der skal sammenholdes med hvilken cykel
det er monteret på,men med det forbehold vil jeg alliwl sige

Me33 og Macadam 50 - BVADR !!!

De er begge blandt de dårligste dæk,jeg nogensinde har prøvet,ME33 har
et dårligt grip IMO,jeg havde på et tidspunkt 2 forhjul hvor der
henholdsvis var monteret Me33 og et Pirelli,ved lidt eksperimenter var
det ganske tydeligt at Me33 var klart dårligere til hård svingkørsel.
Det samme om Macdam 50 (bagdæk),grippet ikke imponerende og profilen
særdeles uinspirende.
Så hvis du er svinggalning,kan jeg ikke anbefale dem,til touring kan
de måske godt bruges,holdbarheden fejler ikke noget.

BTW: Det var en VF500 dækkene var monteret på.

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 21-05-01 13:21

"Thorbjørn Nissen" <thorfisk@hotmail.com> skrev

> Hvordan er det med kombinationen af ME 33 og 1?

Nu kender jeg ikke lige så meget til Metzler og dermed heller ikke
ovennævnte dæks compound, men jeg er blevet frarådet på det kraftigste
at køre med forskellige modeller af dæk for og bag, fordi det vil være
forskelligt, hvor hurtigt dækkene er til at varme op, lige så vel som
det er forskelligt, hvor godt de står fast i regnvejr, hvilket gør det
totalt uforudsigeligt, hvordan cyklen vil te sig.

--
Susanne

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-05-01 10:37

"Thorbjørn Nissen" <thorfisk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
speciel, hvilket gør det svært at finde >dæk indenfor den samme serie.
>Overvejer: Metzeler ME 33 foran, og ME 1 bagpå

Jeg ved ikke hvad du skal bruge til dit 18" forhjul, men bagpå min TZR har
jeg prøvet BridgestoneBT45 og Pirelli MT75. Bridgestones er klart de bedste.
ME1'erne, findes i en specialmodel "compound K" som er en forbandet blød
model med masser af grip og ingen kilometer.

Vurder selv.

/Rune