Hjælp jeg har smidt nøglen væk
Fra : Holten

Dato : 28-12-04 19:29

Til min OMC fjernbetjening af påhængsmotor.

Tændinglåsen er af den type, hvor man trykker nøglen ind for at aktivere
choker.

Hvad er billigst/nemmest ny tændingslås ??

MVH

HH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-04 19:45

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev

> Til min OMC fjernbetjening af påhængsmotor.
> Tændinglåsen er af den type, hvor man trykker nøglen ind for at aktivere
> choker.
> Hvad er billigst/nemmest ny tændingslås ??

Kan du tage den med dig?

I så fald ville jeg prøve importøren. Der er sikkert ikke så mange
forskellige nøgler, så mon ikke de kan finde een, der passer. En ny
tændingslås koster nok omkring kr. 1000-1400,-

Claus

Fra : Morten Holst

Dato : 28-12-04 21:12

Hvad er det for en motor du har?

Fra : Holten

Dato : 29-12-04 11:03

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en motor du har?

Motoren er en Evinrude, men selve gas/gearboxen (hvori tændingslåsen
sidder)er en OMC, mon ikke den bruges mange motorer ??

MVH

Holten

Fra : Armand

Dato : 29-12-04 15:14

Holten wrote:
> Til min OMC fjernbetjening af påhængsmotor.
>
> Tændinglåsen er af den type, hvor man trykker nøglen ind for at aktivere
> choker.
>
> Hvad er billigst/nemmest ny tændingslås ??

Undskyld hvis jeg kaster mistanke på din person; men lige netop at give
oplysninger om hvorledes man omgår låsesystemer på husdøre, biler og
også som her bådmotorer o.a., skal man være meget forsigtig med, hvis
ikke helt undlade, at udbrede sig om i et forum så offentligt som
nyhedsgrupperne.
Nyhedsgrupperne skulle ikke gerne ende med at blive et tag-selv bord for
tyvepak in spe, ligesom man ikke her fra tastaturet kan vurdere den
enkelte spørgers hæderligheds-status :-|

Aprospos:
Er enkelt låsetip til privathjemmets dørlås: Isætter man nøglen udefra
efter at have "smækket døren" og drejer modsatte vej af at "låse op" vil
mange smæklåse aktivere en spærre der forhindrer at låsen kan åbnes
indefra (af en indbrudstyv der kom ind ad et vindue)!

--
Armand.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-12-04 15:25

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev

> [...]
> tyvepak in spe, ligesom man ikke her fra tastaturet kan vurdere den
> enkelte spørgers hæderligheds-status :-|

Sikke dog noget vrøvl

Enhver kan ved opslag på nettet finde *alt* om låse, købe låsepistoler og
hvad ved jeg..
Dernæst ved alle nok, at stort set alle låse på en båd er så elendige, at
selv den billigste skruetrækker fra Netto kan åbne en tændingslås...

Sluttelig, hvor i alverden ser du at spørgeren søger råd om "omgåelse" af en
tændingslås?

Han har smidt nøglen væk og spørger til, hvad der er billigst....

Værsgo, her er lidt læsestof til alle kriminelle "in spe" som åbenbart læser
med her i gruppen

http://home.howstuffworks.com/lock-picking.htm
http://www.lysator.liu.se/mit-guide/mit-guide.html
http://www.gregmiller.net/locks/

Og her kan man købe låsepistoler i massevis:
http://www.lockpicks.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=203
http://www.magicworld.co.uk/acatalog/MagicWorld_Lock_Picking_Gear_21.html
http://www.selfdefenseproducts.com/lockpick.htm

Claus

Ps Jeg har i øvrigt låse på min dør, der er 100% dirke, skyde- og boresikre!

Claus

Fra : Morten Holst

Dato : 29-12-04 15:51

Det var bare fordi at jeg ligger inde med en helt ny Quicksilver med elstart
og powertrim som jeg ikke skal bruge men du får den nok ikke til at passe på
en evinrude...

Morten Holst

Fra : Holten

Dato : 29-12-04 20:26

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> undlade, at udbrede sig om i et forum så offentligt som nyhedsgrupperne.

Hvis jeg var tyv, og havde stjålet en båd tror du så jeg ville spørge i så
offentligt forum som dette.

> Nyhedsgrupperne skulle ikke gerne ende med at blive et tag-selv bord for
> tyvepak in spe, ligesom man ikke her fra tastaturet kan vurdere den
> enkelte spørgers hæderligheds-status :-|

Nå.
Undskyld mig, men jeg synes du er lidt langt ude nu.

Jeg har købt båden af en som ikke havde brugt den i 2 år, og da alt var
ordnet manglede jeg "bare" lige at få nøglen.
Han ledte i 2 timer i sit synderlige rod, men fandt den ikke ;-((
Bare rolig hav have ikke stjålet den, da der var papirer på både trailer og
båd.

MVH

Holten

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 02-01-05 11:53

Kik på enden af tændingslås nogle modeller står nummeret på nøglen der
andre modeller står det på siden af låsen
sidst kan du kontakte din forhandler kan være han har et sæt nøgler som man
kan prøve med

mvh Rochy