Honda 125ccm
Fra : Nicolai

Dato : 22-12-04 17:16

Hej gruppe..

Jeg er en glad ejer af en Honda Innova 125ccm 2004.
En lækker grækerracer, super alternativ til 45-knallert.

Men, jeg søger en "racerpotte" som alle grækerne kører med.
Kan kun finde en forhandler i grækenland og han svarer ikke på mine mails.

Er der nogen af jer der kan hjælpe. Gerne med direkte links til produktet.

VH

Nicolai

Fra : Geely Motor

Dato : 24-12-04 16:55

Kære Nicolai

Sådan en kan godt blive svær at finde på disse breddegrader. Jeg måtte selv
helt til Kreta før jeg fandt en til min gamle Geely Zebra som var ombygget
til race. Mit næste projekt bliver en Loncin Venus 110cc, som jeg har købt
højkomprimeret stempel, 6V topstykke, fladspjældskarburator og Dragon
udstødning til. Håber at det kommer til at virke bedre end første projekt,
som ikke rigtigt gav noget resultat. Mine dele er købt hos MadMotors i Hania
på Kreta (ingen hjemmeside). Ejeren hedder Adonis og er en flink fætter, der
ved meget om tuning af Cub-modeller. Jeg har haft Dragon udstødningen
monteret på en standard Zebra og giver en rigtig fed lyd. Desværre giver den
ikke nogen mærkbar effekt. Jeg tror det bliver meget svært at trække en
masse flere kræfter ud af den klassiske Honda motor, ved der dog er et
amerikansk firma som har udviklet en kompressor motor til en helt
urealistisk pris. (USD2000). Hvis du virkelig skal have en CUB som løber
stærkt skal du satse på en 2 takter. Jeg får snart den først 2 takts CUB fra
den græske europa-agent hjem, som så vidt jeg er orienteret, er tilgængelig
i EU. En Dynamic 125cc, som bygges af det delvist Kawasaki ejede selskab
Modenas i Malaysia (som også bygger for Team Petronas). Den har 18HK og
vejer 93 kg, fyldt med dele fra kendte japanske leverandører. Modenas har i
Grækenland ry for at være en af de allerbedste cub-motorcykler på markedet.
De lover en tophastighed på 140 km/t. Den første vareprøve ankommer medio
januar, så jeg må vente lidt endnu på min virkelige julegave

Prøv i øvrigt at besøge www.malaysiancubprix.com der er links til nogle
asiatiske netbutikker - måske vil de også handle med danskere.

Med venlig hilsen

Ove Ovesen