Højkompressions stempler i Europa. Hvor?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 16:31

Hej DFM

Jeg mangler et højkompressionsstempel til en XT 600 K 3TB med en diameter på
97-98mm. Gerne med en kompression på mellem 10:1 og 11:1 Hvem sælger sagerne
og hvad er prisen? Wiseco i USA tager 160$ for sådan et stempel.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Richard

Dato : 22-12-04 18:09

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg mangler et højkompressionsstempel til en XT 600 K 3TB med en diameter på
> 97-98mm. Gerne med en kompression på mellem 10:1 og 11:1 Hvem sælger sagerne
> og hvad er prisen? Wiseco i USA tager 160$ for sådan et stempel.

Hej Bager,

Prøv at søge her:
<http://www.abp-racing.de/>
<http://www.bergos.de/>

eller hos grossisten Grossewächter, hvis du kan trylle et moms-nummer:
<http://www.gw-racing-parts.de/german/handelspartner/wiseco.html>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 21:46

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
TMP sælger Wiseco stempler.
Als Cylinder har også fat i en masse, prøv dem på tlf. 74471195.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-12-04 21:41

"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har købt et Wiseco 10.5:1 ved Special MC i Aalborg engang - 98 12 71 10,
tror jeg nok.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 00:35

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> "Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har købt et Wiseco 10.5:1 ved Special MC i Aalborg engang - 98 12 71
10,
> tror jeg nok.

Jeg kan også skaffe dem, men sikkert for dyre ;-((
Men ikke i forhold til nye original stempler.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-12-04 09:51

> Jeg kan også skaffe dem, men sikkert for dyre ;-((
> Men ikke i forhold til nye original stempler.

Jeg har fundet et passende stempel til 1500kr plus porto hos
http://www.abp-racing.de/
Som sagt skal det være et højkompressionsstempel til en XT 600 K 3TB med en

Fra : Richard

Dato : 24-12-04 11:10

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg har fundet et passende stempel til 1500kr plus porto hos
> http://www.abp-racing.de/

Tja, det var jo ikke meget billigere end det fra US

> Som sagt skal det være et højkompressionsstempel til en XT 600 K 3TB med en
> diameter på 97-98mm. Gerne med en kompression på mellem 10:1 og 11:1

Er du sikker på, at mekanikken neden under kan klare så høj kompression? -
skifter du i det mindste lejerne samtidig?

Iøvrigt, hvordan har de motorer det med olietemperaturen? Skal der en
køler på, eller findes den i forvejen?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-12-04 11:41

> [...]
> kompression? - skifter du i det mindste lejerne samtidig?
>
> Iøvrigt, hvordan har de motorer det med olietemperaturen? Skal der en

Der kommer nye plejlstangslejer, men hovedlejer har jeg ikke planer om at
skifte. Jeg har aldrig hørt om en XT'er med dårlige hovedlejer, så jeg
regner dem som værende fuldt tilstrækkeligt (over)dimentionerede.

Der er et par XT'ere i Ténéré klubben som har højkomp stempler, og jeg har
ikke hørt de har problemer med varmen. De gange jeg har set enstampere med
varmeproblemer har de i komination med indkapsling, som f.eks. stor tank der
går ned på siderne af cylinderen, været dyset for magert ind, der også øger
til de termiske problemer. Den pågældende XT'er har et olietermometer, og
hvis balladen opstår (over 120-130 grader) kan man købe et oliekølerkit fra
en ældre Ténéré model rimeligt billigt og montere den. Hvis man skal ud og
købe en arftermarked model koster de det blege. Hvis man kan bruge stumper
der har været standart monteret på meget solgte modeller så er prisen lav på
ebay.

Fra : Richard

Dato : 24-12-04 13:03

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Den pågældende XT'er har et olietermometer, og
> hvis balladen opstår (over 120-130 grader) kan man købe et oliekølerkit fra
> en ældre Ténéré model rimeligt billigt og montere den.

Er det tilfældigvis en oliekøler med indbygget termostat eller uden?

> Hvis man skal ud og købe en arftermarked model koster de det blege. Hvis man
> kan bruge stumper der har været standart monteret på meget solgte modeller
> så er prisen lav på ebay.

Ja, og hvis det er til en godt brugt legecykel, der ikke blot skal tage
sig ud, er et par eventuelle skrammer også uden betydning

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-12-04 10:13

> Er det tilfældigvis en oliekøler med indbygget termostat eller uden?

Hej Richard

Den er uden desværre.