Pris på krumtaprenovering
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 16:29

Hej DFM

Jeg er kommet til at køre en XT 600 tør for olie. Heldigvis er det ikke min
skyld, men motoren skal laves alligevel.

Jeg har fået en pris på 2500kr plus moms ved Ingana for at reparere krumtap
og plejlstangslejer. Jeg synes det lyder dyrt Hvad giver i andre for
operationen? www.kedo.de skriver de tager 200 Euro for operationen. Hvem kan
ellers sagerne i storkøbenhavnsområdet. Prisen på et ny plejlstang er 714kr
plus moms ved Yamaha, bare lige som guide. Plejlstangen kan vel fixes med en
bronzebøsning?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-12-04 23:02

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:32ti5aF3ok029U1@individual.net...
> Hej DFM

> Plejlstangen kan vel fixes med en bronzebøsning?

Sandsynligvis, men man kan også være heldig at fixe den uden bøsning,
det kommer an på hvor meget den er revet.
Jeg har renoveret plejlstænger vad at fræse ganske lidt af fladerne der
boltes sammen, dog kun på underparten, ikke selve plejlstangen.
Derefter bearbejdes hullet op til normal størrelse.
Ovenstående er kun muligt hvis skaden holder sig til nogle få tiendedele
mm, alt efter hvor meget gods der er at arbejde med.
Jeg er godt klar over at man ændrer totallængden af plejlstangen, men på
dem jeg fixede drejede det sig om ca. 0,15mm plejlstangen blev kortere
og det var iflg. ejeren uden betydning - han kunne ihvertfald ikke mærke
nogen forskel på den efter den blev samlet.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII