Nogen vilde vinter projecter??
Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 20-12-04 23:18

Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
-Større ombygning eller noget i den stil?

Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Og ja.. Kunne ikke lige lade være..
http://www.funpic.hu/swf/numanuma.html

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Jesper

Dato : 21-12-04 08:48

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:

> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?

> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Man kan jo ikke lade en vinter gå uden at have noget at rive i. Sidste år
var det en renorvering af en CB400f der tog min tid, i år har jeg et
tuningsprojekt af min Canyon 500 som jeg skal bruge den lange vinter på.
Den får KN-filter, sportsudstødning og et portet topstykke ud af det. Hvor
mange ekstra Hk jeg får, har jeg en god anelse om, man plejer jo at sige
at tuning giver 1 Hk pr 1000,- som man bruger på det. Og så er der også
det ved den MC at den her i DK er opgivet til 33,5Hk mens den i Tyskland
er opgivet til 39Hk...

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-12-04 15:46

tiper@tiscali.dk (Jesper) skrev i news:cq8kfc$d3l$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]

Narhh..øhh..
Jeg må hellere få vasket og puttet Fazeren ordentligt før der kommer rigtig
frost - så er den fin igen. XTéren holder for for tiden - den er ikke så pæn,
men effektiv.

Men den nyindkøbte hydrauliske lift skal monteres, og inden da skal der
skæres hul i værkstedsgulvet, så toppladen kommer i nivau når den er sænket.
Når det er på plads bliver jeg pissemotiveret til at få gjort noget ved
hængepartierne på XT´eren - bremseslange, skive for, forgaffelolie, stille
ventiler og alle de andre "småtterier" der har måttet vige for ... nå det
husker jeg ikke lige

Og snakke med de andre i klubben om hvorhen og hvornår næste år!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Richard

Dato : 21-12-04 18:00

Arne Lorenzen wrote:

> Men den nyindkøbte hydrauliske lift skal monteres, og inden da skal der
> skæres hul i værkstedsgulvet, så toppladen kommer i nivau når den er sænket.

Sådan Arne, fars egen julegave - og fornuftigt monteret. Det bliver
rigtig godt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-12-04 17:09

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i

> Sådan Arne, fars egen julegave - og fornuftigt monteret. Det bliver
> rigtig godt...

Yepper - findes ikke bedre!

Har lige smidt et par billeder på:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=921

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : anders majland

Dato : 22-12-04 18:43

> Yepper - findes ikke bedre!
>
> Har lige smidt et par billeder på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=921

Ser rigtig godt ud - hvor har du købt den og hvad har du måtte slippe ?

Hvor meget fundament skal der til ?

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk - lidt misundelig da jeg ikke tror der
komme sådan en lift under mit juletræ iår ....

Fra : Armand

Dato : 22-12-04 19:37

Arne Lorenzen wrote:

> Har lige smidt et par billeder på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=921

Hvor f... er hydraulikken at finde??

Som smedesvend synes jeg forøvrigt at det ser vakkelvorn ud at de ydre
ben ikke er forbundet på tværs forneden :-/
Har du haft svinet oppe på'en som afprøvning??

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:32

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i

> Hvor f... er hydraulikken at finde??

Tak for din aldrig svigtende kritiske sans Armand
Du har ret - den er der ikke!
Der forhandles i øjeblikket om den stump, nypris har jeg ikke råd til.

> Som smedesvend synes jeg forøvrigt at det ser vakkelvorn ud at de ydre
> ben ikke er forbundet på tværs forneden :-/
> Har du haft svinet oppe på'en som afprøvning??

Har lagt et par supplerende billeder op på:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=921
hvor det skulle fremgå at der er støtte til benene. Nej jeg har ikke selv
afprøvet den - af gode grunde da hydraulikken ikke rigtig virker, men det er
en afprøvet model, som andre har været glade for. Indkøbt på Teknisk skole
Esbjerg hvor den produceres som en delprøve for materialeprisen 800,- jyske.

Til Anders: Ja..jo, det lurer jeg lidt på endnu. Skal ha´snakket med
fagkundskaben, kender jeg mig selv ret blir det nok til den gode side

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 01:08

Arne Lorenzen wrote:
> Armand <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i

> Tak for din aldrig svigtende kritiske sans Armand
> Du har ret - den er der ikke!

Man er vel ikke gammel kran og lift -bygger for ingenting!

> Der forhandles i øjeblikket om den stump, nypris har jeg ikke råd til.

Jup. Hydraulik er noget dyrt stads!
Tip: Mod. til brug af en 100 kr's værkstedsdonkraft fra HN eller jem&fix!

> Har lagt et par supplerende billeder op på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=921
> hvor det skulle fremgå at der er støtte til benene.

Det er jo de samme billeder der er nævnt oprindelig, og som jeg
kommenterer ud fra, og der er tydeligt ikke en tvær-forbindelse mellem
de ydre ben i saksen!
Det er rent teknisk flueknepperi - Mon ikke at den er stabil alligevel!

> ............................. Indkøbt på Teknisk skole
> Esbjerg hvor den produceres som en delprøve for materialeprisen 800,- jyske.

Det er jo en pris der forstår sig!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-12-04 08:43

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> wrote in

[klip]

> Jup. Hydraulik er noget dyrt stads!
> Tip: Mod. til brug af en 100 kr's værkstedsdonkraft fra HN eller
> jem&fix!

Jow, vi har snakket om det (vi er 3 der har samme projekt kørende) men den
er ikke lang nok. Korteste afstand mellem fixpunkter:310mm / længste
afstand:710mm. (evt. lidt længere ved montage under nivau)

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 16:30

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> er ikke lang nok. Korteste afstand mellem fixpunkter:310mm / længste
> afstand:710mm. (evt. lidt længere ved montage under nivau)

Kan i komme til at smede videre på konstruktionen?
For det skulle være en smal sag at montere et link-system á
mc-bagfjedring der vil kunne geare en sådan værkstedsdonkrafts
arbejds-længde om til fornøden for max. hævning!

Måske et god hjernegymnastik her i juleferien at tegne/konstruere noget
egnet

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 23-12-04 16:48

Armand wrote:

> [...]
> arbejds-længde om til fornøden for max. hævning!
>
> Måske et god hjernegymnastik her i juleferien at tegne/konstruere noget

Min lift er med en forlænget donkraft, virker upåklageligt
Finder lige et billede og smider det i dk.binaer.motor

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-12-04 17:23

> [...]
> mc-bagfjedring der vil kunne geare en sådan værkstedsdonkrafts
> arbejds-længde om til fornøden for max. hævning!

Ja, jeg har lovning på evt. modifikationer, men nu ser jeg lige hvad
fodermesteren i Tistrup har at byde på. Der er i givet fald tale om et
indstilleligt stempel, der via en wirestump "slår fra" i en forudbestemt
højde - det tiltaler mig enormt :-/

Men skulle det vise sig ikke at blive virkelighed får jeg brug for
hjælp/nærbillede med hensyn til konstruktionen af link/gearing a´la Futtes.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 24-12-04 15:54

Armand wrote:

> [...]
> arbejds-længde om til fornøden for max. hævning!
>
> Måske et god hjernegymnastik her i juleferien at tegne/konstruere noget

Min hjerne har ihvertfald ikke stået stille derfor (og på
simpleste/lettest beskrivende vis):

Sakse-benene er á et fast sæt og et glidende sæt.
Hvis man focuserer på den faste ende så bevæger de ben sig under hævning
af bordet, som armen på en værksteds-donkraft: fra vandret og til en
given vinkel!
Hvis man, billedligt talt binder donkraftens arm paralelt til siden af
benet, vil man ved hævning af donkraften hæve benet i samme grad/vinkel
=> hævning af bordet!!!

Monteringsmæssigt bør princippet nok flyttes ind mellem de faste ben og
donkraften trykke på en tværvange.

Hvis donkraften har kræfter nok til arbejdet ved en sådan montering (og
mon ikke at de par ton den magter ér nok?) er der ingen grund til at
gøre det anderledes.
Ellers kan man udnytte donkraftens længere vandring (á ca. lodret arm
ved max løft?) ved at fordoble dens længde med et knækled (gøre
donkraften til "overarm" og montere en "underarm" i forlængelse) og
fæstne enden af forlængelsen på saksens ben - Når donkraftens arm er
lodret vil forlængerbenet være tilnærmelsesvis vandret og saksens ben i
45°

Alt forudsat at donkraften er fikseret fast sammen med hele konstruktionen!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 23-12-04 09:35

> Det er jo en pris der forstår sig!

Hmm så er det nok samme model der laves på andre tekniske skoler ... Jeg må
hellere få lagt en "bestilling" ind. Dvs lade underviseren forstå at det er
en god ide at foreslå dem der ikke ved hvad de skal lave til - at lave en mc
lift.

Vi har i sidste uge hentet/købt en affalds-afbrændingstønde med askeskuffe
og skorsten på teknisk skole i Aalborg. Selv tønden er i 3mm stål så den
forgår ikke så hurtigt som en gammel olietønde ...

/A

Fra : Richard

Dato : 21-12-04 17:55

Jesper wrote:

> [...]
> tuningsprojekt af min Canyon 500 som jeg skal bruge den lange vinter på.
> Den får KN-filter, sportsudstødning og et portet topstykke ud af det.

Du har nævnt projektet før, men har ikke fået spurgt dig, om du har
overvejet blot at sætte en større cylinder på eller på anden måde øge
cylindervolumen i stedet for at smide så meget arbejde i topstykket alene?

Kender ikke din Cagiva-motor og de alternative cylindre/stempler til
den, men på Honda's RFVC-motorer, som min GB500, er større
cylindervolumen - typisk 600, 650 eller fulde 720cc - den billigste måde
at øge ydelsen på.

Kombineret med fladspjældskarburator og tilhørende luftfilter, evt. en
bedre ydende knastaksel samt tilpasning af udstødning forstås, men der
er du jo allerede på vej hen

Portning af topstykket og montering af større ventiler alene giver efter
sigende ikke nævneværdigt på RFVC'erne.

Fra : Jakob D

Dato : 21-12-04 20:07

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> er du jo allerede på vej hen
>
> Portning af topstykket og montering af større ventiler alene giver efter

Jep, større cylinder , gir' mærkbart mest på de et-benede.
Større slaglængde kombineret, gir' endnu mere - ( men er yderst opslidende
for motor ).

Jakob
http://supermotard.dk/phpBB2/index.php

Fra : Richard

Dato : 21-12-04 22:26

Jakob D wrote:

> Jep, større cylinder , gir' mærkbart mest på de et-benede.
> Større slaglængde kombineret, gir' endnu mere - ( men er yderst opslidende
> for motor ).

Af ren og skær etbenet nysgerrighed: Hvilke muligheder findes der på
Canyon 500-motoren desangående?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper

Dato : 21-12-04 22:50

Richard wrote:

> Af ren og skær etbenet nysgerrighed: Hvilke muligheder findes der på
> Canyon 500-motoren desangående?

Man kan ikke bore den op da den er forret med krom (eller noget i den stil)
Men der findes 600ccm cyl fra W16 og Canyon/River 600 men de sænker til
gengæld kompresionen.
En Canyon 600 yder det samme som en 500, dog har den et større moment.
Har også overvejet at skifte karburatoren ud til en fladspjæld, men den
koster altså 6K

Men der er jo også en vinter til næste år

Jesper
www.buff-mc.dk
*<

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 07:21

> Har også overvejet at skifte karburatoren ud til en fladspjæld, men
> den koster altså 6K

Hej Jesper

Jeg købte min for 400kr. Det er en Mikuni VM38 svjh. Skal du have
fladspjældskarbuartor, så kig efter Suzuki DR 600 (38mm) eller Suzuki DR650
(40mm). De burde kunne fås for omkring 500kr plus pp på Ebay.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Richard

Dato : 22-12-04 17:25

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg købte min for 400kr. Det er en Mikuni VM38 svjh.

TM38? - hvor god stand er de i til den pris? På ebay.de går Mikuni TM40,
som er den gængse til Honda 5-650cc RFVC'er, typisk for EUR 200 i stand
som ny. - nyprisen hos ABP Racing, mainjet.de m.fl. tyske forhandlere er
omkring EUR 260 med dyser tilpasset den aktuelle cykel.

Den høje pris på TM40erne skyldes måske, at den også bruges på KTM 650erne?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 17:47

> [...]
> i stand som ny. - nyprisen hos ABP Racing, mainjet.de m.fl. tyske
> forhandlere er omkring EUR 260 med dyser tilpasset den aktuelle cykel.

Hej Richard

40mm karburatorne er lidt dyrere. De bliver brugt på diverse offroadere
bl.a. KTM som du selv nævner. 38mm er noget billigere. Min er da ikke
særligt pæn. Hvor godt den virker kan jeg ikke fortælle endnu. Hvis man
synes den er for grim kan man da dække godt af og glasblæse den. Det gider
jeg ikke, da den skal sidde på min vintercykel. Jeg er sikker på en 38mm vil
passe glimrende på en 500cc enstamper. At jeg fik den for 400kr har sikkert
n oget at gøre med at sælger måske ikke helt vidste hvad han stod med? For
han var det bare en karburator fra en gammel Suzuki, og ikke en potent
tuningsdel Men så meget dyrere plejer de ikke at være på bay. Der ligger
38mm'eren noget under 40mm.

Fra : Richard

Dato : 22-12-04 18:16

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> 40mm karburatorne er lidt dyrere. De bliver brugt på diverse offroadere
> bl.a. KTM som du selv nævner. 38mm er noget billigere.

Ok, det skal nok passe.

> Jeg er sikker på en 38mm vil
> passe glimrende på en 500cc enstamper.

Sikkert, Keihins 39mm fladspjæld skulle også passe disse motorer
glimrende, den er bare endnu mere sjælden. Og hvis bundtrækket er
vigtigere er det sikkert bedre med en 38mm end en 40, alt andet lige.

> At jeg fik den for 400kr har sikkert
> n oget at gøre med at sælger måske ikke helt vidste hvad han stod med? For
> han var det bare en karburator fra en gammel Suzuki, og ikke en potent
> tuningsdel

Åh ja, synes heller ikke, jeg har set ret mange gå for bare 100 EUR
eller derunder...

> Men så meget dyrere plejer de ikke at være på bay. Der ligger
> 38mm'eren noget under 40mm.

Jeg synes ikke, der kommer så mange, men jeg må nok til at søge mere
specifikt.

Fra : Jan

Dato : 22-12-04 19:22

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:32tmneF3r02r5U1@individual.net...

> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)

Hvad er forskellen på en VM og en TM?
Hvordan ser man forskel på typerne og størrelserne?

Jeg har en Mikuni liggende hvis nogen er intresseret den er som ny!

Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 19:35

> Hvad er forskellen på en VM og en TM?
> Hvordan ser man forskel på typerne og størrelserne?
>
> Jeg har en Mikuni liggende hvis nogen er intresseret den er som
> ny!

Hej Jan

Der burde stå på karburatoren hvad den hedder. Jeg er ikke sikker på navnet
på min 38mm karb. Så længe det er en fladspjældskarburator er den noget
værd. Om den har accelerationspumpe (det har min) er ikke så vigtigt.

Fra : Jan

Dato : 22-12-04 21:05

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Der står kun H5 og på en lille label "NOT FOR AIRCRAFT USE. mikuni"
Den har et højt spjæld og choker

Jan

Fra : Richard

Dato : 22-12-04 21:05

Jan wrote:

> Hvad er forskellen på en VM og en TM?

Afaik er VM en rundspjælds- og TM en fladspjældskarb

> Hvordan ser man forskel på typerne og størrelserne?

Prøv Mikuni selv eller US-distributøren Sudco - den tyske pendant findes
også hurtigt på Nettet - har ikke lige navnet på læberne...

Størrelsen på spjældkarb'erne måles alm.vis som diameter i
karburatorhalsen lige ved spjældet. (På CV'erne er det lidt anderledes, da
halsen ved klokken tit og mange gange ikke er cirkulær, typisk højere end
den er bred).

> Jeg har en Mikuni liggende hvis nogen er intresseret den er som ny!

Og hvilken type og str. da?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jan

Dato : 22-12-04 21:37

> Og hvilken type og str. da?

Jeg skulle mene det er en VM størrelse hmmm, prøver lige at finde noget på
nettet om den-

Jan

Fra : Jan

Dato : 22-12-04 21:49

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> halsen ved klokken tit og mange gange ikke er cirkulær, typisk højere end

Det en VM38 og den er som ny.

Jan

Fra : Richard

Dato : 23-12-04 18:27

Jan wrote:

> Det en VM38 og den er som ny.

Æv, en rundspjælds- altså - men en køber finder du sikkert en dag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 22-12-04 17:32

Jesper wrote:

> Man kan ikke bore den op da den er forret med krom (eller noget i den
> stil) Men der findes 600ccm cyl fra W16 og Canyon/River 600 men de
> sænker til gengæld kompresionen.

Men den kan vel hæves igen relativt enkelt, hvis det skulle være
nødvendigt...

> En Canyon 600 yder det samme som en 500, dog har den et større
> moment.

Hvad så med at geare den op og udnytte momentet på den måde?

> Har også overvejet at skifte karburatoren ud til en fladspjæld, men
> den koster altså 6K

Se kommentaren til Bagers svar; men der findes også en mellemløsning: En
Keihin "semi-forced" CV-karburator, hvor klokken tvangsløftes de første
20-25pct af vandringen. Det tilgodeser gasresponsen i bunden uden at
sætte CV-karbens gode benzinøkonomi over styr.

Den bruges bl.a. på Honda NX650, XR650L, SLR/FX650 i en 39/42 mm-udgave
og vist også på Kawazakis etbenede 650'er. Og koster i pæn brugt stand
væsentligt mindre end en fladspjælds-ditto

Fra : Jesper

Dato : 22-12-04 21:45

> Men den kan vel hæves igen relativt enkelt, hvis det skulle være
> nødvendigt...

Jo men jeg ved ikke hvordan...

> Hvad så med at geare den op og udnytte momentet på den måde?

Har jeg også i tankerne

> [...]

> og vist også på Kawazakis etbenede 650'er. Og koster i pæn brugt stand
> væsentligt mindre end en fladspjælds-ditto

Tror du sådan en passer lige på? Nu kører den med en 3805mm Mikuni SE
BST... Hvad det er for en type har jeg ikke forstand på...

Hvis jeg er heldig, så får jeg lov til at lave de ting næste vinter, som
jeg ikke må i denne *<

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Richard

Dato : 23-12-04 18:32

Jesper wrote:

> Jo men jeg ved ikke hvordan...

For et motorværksted er det en smal sag at høvle lidt af toppen for at
øge kompressionen. Det største problem er vel at finde ud af hvor meget
Over 10:1 ville jeg ikke gå uden videre.

<<snip>

> Tror du sådan en passer lige på? Nu kører den med en 3805mm Mikuni SE
> BST... Hvad det er for en type har jeg ikke forstand på...

Den må kunne slås op et eller andet sted, så du kan se om målene passer
overens med den nævnte Keihin.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-12-04 09:24

> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?

Hej Oliver
Jeg er ved at modificere min Suzuki DR 600 offroader. Den var slidt, drak
olie i vildskab, og var i en stand, så resten af verden havde smidt den ud.
I Danmark gør de dejlige afgifter, og min lave forsikring på cyklen (1800kr
fuld kasko helårligt), at jeg gider lave noget ved den.

Den har flere problemer:

Gigant olieforbrug

Startproblemer

Koblingen gled ved mere end 30 % gas.

Jernhård bagdæmper uden vandring (fra en Falco)

En forbremse der kører som i olie (næsten ingen effekt)

Stelbrud ved sidestøttebenet

Et sæde der er holdt fast med stor pak-elastik

En nummerplade der revner pga dårlig montering og vibrationer.

Jeg gik i gang fra en ende af. Olieforbruget stammede fra slidte stemplet
ringe og en cylinder der var slidt oval! Jeg fik skaffet mig et smedet
Wiseco stempel fra USA i bytte for en computer (i praksis gratis). Den
kommer hjem i håndbagagen i dag. Jeg glæder mig. Cylinderen bliver boret op
ved Ingana. Jeg har hørt gyser historier om deres arbejde, men jeg har kun
fået den bedste service indtil videre (pris 500kr). Ventilerne blev slebet
og nye olietyve blev monteret.

Under adskillelse af toppen så jeg Suzuki kvaliteten dybt i øjnene. Der var
kæmpe kanter mellem indsugningsgummi og topstykke. Støbekanter og klatter
over det hele og en kant mellem topstykket og ventilsædet og de have ikke
gidet montere ventilfølgere (Armand, kom med den korrekte term) med konisk
hoved. For at føje spot til skade stak en 10mm bolt flere mm ind i
indsugningen. Jeg måtte derfor i gang med dremlen. Jeg købte nogle små
sliberondeller til 22½ ved det lokale byggemarked og gik i gang med at
porte. Det er ret at porte så længe man reparerer tydelige kanter,
ujævnheder og en bolt der sikker ud. Min opgave var at få indsugningen til
at ligne det en Suzuki ingeniør for 20 år siden havde forestillet sig det
skulle se ud. Det er let at se have ideen har været. Det er ikke det der
kommer ud i den anden ende af fabrikken, da det koster for mange penge. En
prof porter vil ændre designet til det optimale for ca. 1500kr for et 4 vent
enstamper topstykke. Sådan noget er let at lave på en lavt ydende
billig-maskine. På en højtydende 600 eller 1000cc er der mindre at hente for
en amatør. Her skal man gå til en prof.

Der er naturligvis lettere pitting på knastakslen (Det er jo en Suzuki) men
vippearmene er ikke færdige, så det bliver bare samlet igen.

Koblingen fik nye friktionsplader og stålpladerne blev udmålt for skævhed.
Man lægger den på en glasplade og ser om man kan få et 0,1mm søgerblad under
dem. Derefter sleb jeg de dybe hakker væk på koblingsskålen med en fil og
lovede mig selv kun at stejle på gassen fra nu af. Den fik et sæt Lucas
koblingsfjedre og en ny pakdåse ved kickstarteren. Så kan den igen!

En DR 600 er udstyret med en 38mm fladspjældskarburator i Europa. Min er den
SP 600 importeret fra Californien. Pga. de strenge emmisionsregler derovre
er den udstyret med en 40mm CV karburator der er ret slidt. Dette er en af
grundende til den svære startevne. Jeg faldt over en billig 38mm
fladspjældskarburator med tilhørende indsugningsgummi, luftfilterkasse og
nyt gasgreb med dobbelt træk. Det har jeg fået renset i ultralydsbad og gået
igennem for slid. Det trænger til nye skruer (rustfri med unbrachohovede) og
pakninger. Derudover det den fin ud. Den kommer på. Da den er lavet til
cyklen håber jeg inddysningen ikke er helt skæv.

Udstødningen var færdig i både forrør og potte. Jeg fik nogle pæne original
forrør billigt på Ebay og en gratis Laser Produro racing potte fra en XT
600. Potten blev pakket om og skal fifles lidt med for at komme til at
passe.

Jeg har fødselsdag tæt op under jul og midt i november så jeg hvad jeg
ønskede mig på Ebay. Der var en fabriksny WP bagdæmper til min DR 600 fuldt
justerbar og med reservoir og det hele. Den måtte jeg have. Min nuværende
Falco dæmper passer ikke helt til en offroader hverken i fjederkonstant
(meget hård) eller vandring (ikke tilstede) hvilket gav den er noget
utilgivende kørsel i terræn og den bundede ud mange mange gang på en dag.
Det stykke firkantprofil jeg havde forlænget dæmperen med viste tydeligt
tegn på at være tævet løs på, og det er fornuftigt at jeg skifter det nu!
Min søde og fornuftige kæreste kunne godt se at hun hellere måtte punge ud
for den der mystiske motorcykeldims og jeg bød heldigvis højest på
auktionen. Den blev monteret i går

Mit styr er skævt. Jeg har et grimt gammelt renthal styr fra sidst i 80'erne
med begge styrender slebet fra asfaltstyrt. Jeg er god kunde ved Louis, og
da mine halvårlige point blev gjort op købte jeg er Magura X-line styr med
beslag til ca. 950kr. Det er et alu styr der er konisk. Dvs. tykt på midten
og 22mm ved styrenderne. Det er sejt ud. Under adskillelse fandt jeg grunden
til det skæve styr. Det var boltene til det gummi ophængte styr der var
bøjede. Ups. Nå, men nu har mit gamle renthal styr fået en reneseance som
styr på den nye præsi's vinter GS'er (Gumse II?)

Jeg købte mig også et par håndbeskyttere for at fuldende looket som ben hård
"take no prisoners" sumpscooter. Selvfølgelig stadig med varmehåndtag

For de sidste af mine point købte jeg mig en bremseskive. Den er fra en DR
800, og passer ikke på mit nav. Den passer heller ikke på min kaliber, da
jeg har en 240mm skive, og den nye skive er på mægtige 300mm. Min forbremse
virker ikke. Jeg har prøvet følgende: Ny klodser (et par gange) Ny skive.
Rens af kaliber (et par gange) ny bremsevæske (mange gange) ny bremsemaster
(et par gange) og nye stålarmerede bremseslanger (et par gange) Intet
hjælper. Skiven er for lille og kaliberen for slidt! Jeg fladt over en
dobbelt stemplet bremsekaliber fra en DR 650 på Ebay. Fik den for 1? og var
glad. Det var sælger dog ikke, og valgte at ignorere mig en måned. Efter
trusler om negativ vurdering gav han lyd fra sig og sagde at den var blevet
væk i flytterodet. Jeg fandt mig i stedet en XT 600 dobbeltstemplet
bremsekaliber. De er fine bremser godt, og ud over tendenser til at sætte
sig hurtigt er det et udmærket valg. Jeg mangler dog et nav der passer til
min nye 300mm skive, og jeg finder et helt hjul eller et nav der ser
fornuftigt ud på ebay slår jeg til. Så skal jeg godt nok til at lave et
beslag så det passer på forgaflen, men det skræmmer mig ikke. Jeg har
allerede planer om hvordan det skal laves uden det kan ses der er fusk med i
spillet. Den bøjle som den flydende kaliber hænger i laver jeg en kopi af
hvor hullerne til ophænget på forgaflen bliver flyttet. Det tror jeg bliver
en elegant løsning.

Jeg er fladet over et fornuftigt sæt 47mm upsidedowngafler til en Honda CRF
et eller andet. Dem har jeg lige købt et sæt broer til på ebay for 50?. Dem
vil jeg genre have monteret, men skal have trykket pinden der går gennem
kronrøret ud af min DR 600 og fået den monteret i den nederste forgaffelbro
på CRF broerne. Det må jeg nok hellere betale mig fra Længden på
gaffelbenene er ikke helt i skoven, og hvis jeg får kreeret en lille beslag
på bagdæmperen kommer længden til at passe. Jeg har også tumlet med planer
om at montere en DR 650 bagsvinger. Den er nemlig 5cm længere! Det vil give
en højere cykel lidt bedre baghjulsgreb. Her er jeg dog ikke nået nogen
konklusion.

Sidestøttebenet er knækket af i beslaget der sidder på stellet. Det skal
slibes til og svejses pænt igen, så det holder! Måske skal benet også
forlænges lidt, så jeg venter lidt med operationen til jeg ved hvor høj
cyklen kommer til at stå. Bagenden overvejer jeg at skifte ud med noget fra
en lidt nyere KTM/Husaberg eller Hysky. De har en pænere røv med
nummerpladen ophængt i plastik. Det håber jeg dæmper vibrationerne lidt.
Lige nu er nummerpladen ophængt i direkte forbindelse med stellet og
nummerpladen får vibrationsbrud med det samme. Da en nummerplade koster
590kr er det noget jeg ikke gerne ser. Beslagene der holder sædet har jeg
lavet. Nu er det i 4 gange så kraftigt stål, så jeg regner ikke med sædet
knækker af igen. Nu mangler jeg bare at finde noget nyt sædeskum og trække
det om igen.

Det var sådan et par af de ideer jeg leger med i mit vinterprojekt. Hvor
meget af det der ender med at blive nået i denne vinter ved jeg ikke, men
stemplet kommer i dag, og jeg regner med at få den på gaden først i det nye
år.

Fra : Armand

Dato : 21-12-04 19:33

--
Armand.
(Der slåsser lidt med at vænne sig til Mozilla - Derfor den kunstige

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 08:43

> [...]
> langs-slibning med en Dremmel-skæreskive(agtig ting) vil fjerne
> råkostjerns-effekten i pitting-hullerne uden at stjæle bekymrende

Det har du nævnt før, men jeg tør simpelt hen ikke. Jeg er bange for at der
kommer grater der smadrer vippearmene endnu mere.

> Det er også ulige lettere at byde med sponsor i ryggen!

Jeps. Som hun sagde: "Du byder bare det du synes de er værd, så skal jeg nok
betale". Nå, men efter har have sat mit højeste bud på 899Euro Så vandt
jeg auktionen.

> DR600's bremser stammer fra TS250, så hvis de føles
> middelmådige er det nok ikke uden grund
> Hvordan er monterings-dimensionerne på den nye skive i forhold til
> den gamle? - Ud og mål!!

Den nye skive har 6 monteringshuller, og den gamle har kun 4, så det kommer
aldrig til at passe. Heldigvis kan jeg bruge et nav fra en nyere DR 650
eller DR Big 800.

Jeg håber kun at skulle lave et beslag til kaliberen. Nu ser vi hvor hurtigt
jeg kan får gjort den nye forgaffel klar til montering. Der er også ting som
hjulaksel, holder til forlygte og maske at bekymre sig om.

> Magter centralværkstedet ikke sådant en udpresning/genindpresning,
> eller er det dém du regner med at betale dig ud af problemet ved?

Jeg prøvede at sige at det måtte jeg nok få en proffesionel til, men du har
ret. På nogle af værkstederne på DTU kommer man langt med nogle øl og brød
til kaffen. Hvem jeg skal gå til, og hvem der kan sagerne ved jeg ikke
endnu. Jeg venter lige med at bekymre mig mere om det til jeg står med
sagerne i hånden.

> Tillykke med den snarlige begivenhed, forøvrigt!
Det var den 12. dec, men tak alligevel.

Fra : Armand

Dato : 22-12-04 18:07

> Det har du nævnt før, men jeg tør simpelt hen ikke. Jeg er bange for at der
> kommer grater der smadrer vippearmene endnu mere.

Kylling!
Når nu jeg aldrig kunne finde på at købe et bøttejern, hvorledes skal
jeg så kunne teste tesen selv

> Den nye skive har 6 monteringshuller, og den gamle har kun 4, så det kommer
> aldrig til at passe. Heldigvis kan jeg bruge et nav fra en nyere DR 650
> eller DR Big 800.

Men samme navmontage, á inder-diameter!?

> Jeg håber kun at skulle lave et beslag til kaliberen. Nu ser vi hvor hurtigt
> jeg kan får gjort den nye forgaffel klar til montering.

Hvis du først monterer den nye caliber på den bestående forgaffel, og
sidenhen monterer UDS, udsætter du da dig for at skulle fremstille en
montering til hver af de to :-|

> Det var den 12. dec, men tak alligevel.

Nå, men så om 11½ måned da!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 19:57

> Men samme navmontage, á inder-diameter!?

Org skive
indre diameter: 121
Ydre diameter: 300
Tykelse: 4,5
Antal monteringshuller: 4

DR 800 skive
indre diameter: 121
Ydre diameter: 300
Tykelse: 5
Antal monteringshuller: 6

Jeg er ikke helt sikker på havd du mener med "navmontage". Da den ene er
monteret med 6 skruer og den anden med 4 bliver jeg jo nød til at finde et
nyt nav?

> Hvis du først monterer den nye caliber på den bestående forgaffel, og
> sidenhen monterer UDS, udsætter du da dig for at skulle fremstille en
> montering til hver af de to :-|

Ja. Nu må vi se hvor hurtigt den 47mm satan kommer på. Jeg har jo den
originale kaliber, så hvis vi snakker om et par uger i vinterkulden, så
klarer jeg nok også det. Beslaget er rimelig enkel, da glidepindene er
skruet ind i beslaget. Jeg kan derfør nøjes med et alm fladt stykke stå i en
6-8mm tykkelse. Jeg regner med at måle den originale tykkelse på
kaliberbeslaget, og så lige lave den en mm eller mere for at være sikker på
den er stærk nok. Hvilken type stål skal jeg gå efter? Jeg forestiller mig
noget rustfrit af en slags. Det skal være stækt, men vel ikke alt for
sprødt? Her kunne jeg godt bruge en udtalelse fra en der er vant til at
arbejde i metal?

Fra : Armand

Dato : 22-12-04 20:36

> Org skive
> indre diameter: 121
> Ydre diameter: 300
> Tykelse: 4,5
> Antal monteringshuller: 4
>
> DR 800 skive
> indre diameter: 121
> Ydre diameter: 300
> Tykelse: 5
> Antal monteringshuller: 6
>
> Jeg er ikke helt sikker på havd du mener med "navmontage". Da den ene er
> monteret med 6 skruer og den anden med 4 bliver jeg jo nød til at finde et
> nyt nav?

Jeg var allerede ved at konstruere en adapter i fald at den nyes nav var
med større diameter!

> [...]
> noget rustfrit af en slags. Det skal være stækt, men vel ikke alt for
> sprødt? Her kunne jeg godt bruge en udtalelse fra en der er vant til at

Rustfrit stål er akkurat ligeså blødt som almindelig ulegeret jern
Find noget fladjern i stål-50, hvis ikke højere legeret á st.-80 eller
"fjederstål" - Bearbejdnings-besværet stiger dog også i takt med
kvaliteten :-|
Det skulle ikke undre mig om det originale slet og ret er i bøttejern af
hensyn til såvel materialepris, som netop forarbejdnings-pris :-/

Der er jo egentlig heller ikke særligt store kræfter der påvirker
beslaget på den svage led (á materialets tykkelse), så rigeligt med gods
på den anden led er en enkel måde at øge styrken på!!

--
Armand.
(proffessionel smed )

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 20:55

Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen
<32tub5F3qikceU1@individual.net>...

>Org skive
>indre diameter: 121
>Ydre diameter: 300
>Tykelse: 4,5
>Antal monteringshuller: 4
>
>DR 800 skive
>indre diameter: 121
>Ydre diameter: 300
>Tykelse: 5
>Antal monteringshuller: 6

>Jeg er ikke helt sikker på havd du mener med "navmontage". Da den ene er
>monteret med 6 skruer og den anden med 4 bliver jeg jo nød til at finde et
>nyt nav?

Bore to huller i skiven, eller fire i navet, forudsat at hullerne findes i
samme afstand fra centrum. De fire eksisterende bolte er velsagtens
kraftigere end de seks der har holdt den nye skive, så det kan være
nødvendigt at bore alle huller til den "gamle" dimension.

Ja, det kan ses, men det er jo nærliggende at de overflødige huller "gemmer"
sig bag de/det låseblik Du udformer til opgaven. 1 mm. rustfast plade er
fremragende til den slags.

Lovligheden ? Tjae, vel på linie med kaliberbeslaget, og med nøjagtigt
borede huller er skiven jo ikke svækket på nogen måde.

> [...]
>noget rustfrit af en slags. Det skal være stækt, men vel ikke alt for
>sprødt? Her kunne jeg godt bruge en udtalelse fra en der er vant til at

8 - 10 mm. aluminium er rigeligt stærkt. På XS'eren var der nogle støbte
aluminiumting af ringe godstykkelse, på TZ'en sidder Lockheed kaliperen med
et 10 mm. alu-beslag. Vi er slemme til at overdrive dimensioner.

mvh
Orla

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-12-04 21:29

> [...]
> velsagtens kraftigere end de seks der har holdt den nye skive, så det
> kan være nødvendigt at bore alle huller til den "gamle" dimension.

Der er et billede af navet her:
<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=86387&item=7941457313&rd=1>

Det er ikke muligt at bore 4 nye huller som du ser. Jeg er heller ikke
sikker på skiven har en inderring, men snarere "ben" ind til navet. Det
betyder ikke så meget. Jeg har lige budt 200kr for en komplet DR 800 fælg
med dæk. Der er "Sofort kaufen" på 45?, se det er ikke mange basseører de
koster.

Jeg vil helst have det ser ordenligt ud hvis jeg bliver stoppet af politiet.
Jeg er typen der starks får en bøde. Der er endnu ikke lykkedes mig at tale
mig fra en bøde endnu.

> Ja, det kan ses, men det er jo nærliggende at de overflødige huller
> "gemmer" sig bag de/det låseblik

Udmærket ide. Jeg vil lige se om jeg kan lave noget lignende på min DR
fullcross.

> 8 - 10 mm. aluminium er rigeligt stærkt. På XS'eren var der nogle
> støbte aluminiumting af ringe godstykkelse, på TZ'en sidder Lockheed
> kaliperen med et 10 mm. alu-beslag.

Hvis jeg kan holde den i aluminium vil det være en del nemmere at forarbejde
beslaget. Nu jeg tænker over det så er armene til kaliberen på en alm upside
downgaffel jo også aln støbt aluminium. Se billede her:
<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49809&item=7941495225&rd=1>
Testen må være, at hvis man kan hoppe på den uden det knækker, så holder
det! (Til alt)

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 22:11

Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen
<32u3njF3qi4jbU1@individual.net>...

>Testen må være, at hvis man kan hoppe på den uden det knækker, så holder
>det! (Til alt)

Kødbenet på fie er smedet aluminium, og har vel et tværsnit på noget der
ligner 4 - 5 kvadratcm. på tyndeste sted. Og løst regnet udsættes det for
2,5 gange den affjedringskraft baghjulet udsættes for Det synes jeg
er imponerende ! Ligeledes de to øverste "øjer" til bagstellet, (som vel
formodes at kunne bære to personer), aluminium er stærkt.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 01:15

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Testen må være, at hvis man kan hoppe på den uden det knækker, så holder
> det! (Til alt)
Jo, deeet!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 01:12

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> kraftigere end de seks der har holdt den nye skive, så det kan være
> nødvendigt at bore alle huller til den "gamle" dimension.

Så absolut også en mulighed!
Rustfrie skiver er forøvrigt noget fandens sejg-hårdt stads at bore i

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-12-04 08:15

Armand wrote:

> Så absolut også en mulighed!
> Rustfrie skiver er forøvrigt noget fandens sejg-hårdt stads at bore i

Armand - kan du ikke forklare mig hvad det er der gør rustfrit så svært at
bearbejde? Hvordan hænger det sammen med blødheden - "Rustfrit stål er
akkurat ligeså blødt som almindelig ulegeret jern "

Jeg tvivler ikke på at du har ret - men jeg fatter det altså ikke helt :-/

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 15:59

Torben Scheel wrote:

> [...]
> akkurat ligeså blødt som almindelig ulegeret jern "
> Jeg tvivler ikke på at du har ret - men jeg fatter det altså ikke helt :-/

Jeg har kun min professionelle erfaring at læne mig op ad, uden at kunne
begrunde det teknisk
Men f.eks. selvom rustfrit stål kan poleres op og umiddelbart virker
meget glat når to polerede emner gnides mod hinanden, så har materialet
en evne til at overfladen "rejser sig" når der virkelig kommer
belastning på fladerne. På samme måde er det kritisk med gevind på
større tekniske emner af materialet
Skivebremser eryderligere fremstillet i en varmefast kvalitet, og de er
helt i hundene at bore i. Også her er det hård erfaring og i dette
tilfælde fra engang jeg i kedsomhed kom på at ville bore hullerne i min
GPZ900R's forskiver lidt op: Efter 1½ hul kiggede jeg på uret og de bor
det havde kostet indtil da og erkendte håbløsheden i det resterende
antal huller på de to skiver!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-12-04 16:05

Armand wrote:

> [...]
> Men f.eks. selvom rustfrit stål kan poleres op og umiddelbart virker
> meget glat når to polerede emner gnides mod hinanden, så ........

Glemte lige en af de daglige situationer: Rustfrit stål er sejgt som
fanden at slibe i med f.eks. en vinkelsliber, og de firmaer der har fast
rustfri produktion, har specielle slibeskiver til materialet!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-12-04 17:40

Armand wrote:

> Glemte lige en af de daglige situationer: Rustfrit stål er sejgt som
> fanden at slibe i med f.eks. en vinkelsliber, og de firmaer der har
> fast rustfri produktion, har specielle slibeskiver til materialet!

Jeg bukker og takker - også til Gert Bo.

--
vh
Torben

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 25-12-04 15:01

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> akkurat ligeså blødt som almindelig ulegeret jern "
>
> Jeg tvivler ikke på at du har ret - men jeg fatter det altså ikke helt :-/

Som der står i K.Offer Andersens: "Metallurgi for Ingeniører" så skal
rustfri stål indeholde mindst 12 % Cr samt variende mængder af Ni, Mo, C, Ti
m.fl.
Og 90 % af den rustfrie stål er Austenitisk stål som indeholder mindst 18 %
Cr og 8 % Ni.

Ikke rustfrit stål kan derimod indeholde blot 0,2 % Cr og 0,6 % Ni, så det
er jo mere det vi forstår ved jern kontra det rustfri stål. Og med så megen
Krom og Nikkel i (de mindst 12 % og 8 % bliver overfladen bliver overfladen
jo anderledes end for jern. Også styrken er lidt anderledes, så en stang i
rustfri stål kan ikke klare helt den samme bøjningsbelastning som ikke
rustfri stål; hvilket der ikke tænkes på når folk skifter svinggaffel arme
(på de lidt ældre modeller) til en i rustfri stål.

Mvh. Gert

Fra : Armand

Dato : 21-12-04 22:53

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 07:35

Armand skrev i meddelelsen
<5X0yd.76733$Vf.3628067@news000.worldonline.dk>...

>Armand.
>(Der slåsser lidt med at vænne sig til Mozilla - Derfor den kunstige
>indrykning)

Åbenbart en lille bug, faktisk er Du endt op med at indrykke såvel
oprindelige, samt dine egne kommentarer.... Og to indlæg

Velkommen tilbage på egen "skrivemaskine"

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-12-04 22:14

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg vil helst have det ser ordenligt ud hvis jeg bliver stoppet af politiet.
> Jeg er typen der starks får en bøde. Der er endnu ikke lykkedes mig at tale
> mig fra en bøde endnu.

Damn, dig som er fra Jylland og plejer at kunne snakke dig til rabat
på alt

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-12-04 08:10

> Damn, dig som er fra Jylland og plejer at kunne snakke dig til rabat
> på alt

Jeg er selv overrasket. Heldigvis får jeg halv pris på bøderne, da jeg er
mere eller mindre subsistentsløs i skattevæsnetsøjne.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-12-04 09:43

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
>
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Splitte FJ'eren i atomer - ompakke motorblok, reparere plastskader og lakere
det hele. Forleden ringede ham der hjælper mig med lån af sprøjtekabine og
lakering og spurgte hvornår vi skal igang - det kan betale sig at låne sin
cykel ud

--
vh
Torben

Fra : Jan

Dato : 21-12-04 12:51

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
>
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Selvom jeg har på fornemmelsen at der ikke er så mange cruiser/chopper
kørere her i NG'en, kan jeg da fortælle at jer er ved at "modificere" en
VS1400 samt "lidt" justeringer af motoren, lidt udlæg og forlængelse hist og
pist
Du/i kan se lidt billeder på http://hjemmesider.eucsyd.dk/jdnew1 under "Mit
projekt 2004/05" der er også lidt billeder af lidt andre ting jeg har rodet
med i de sidste år, bl.a. en "ældre" Camaro, en renovering af en HD til
original stand.

Jan

Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-12-04 13:55

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote in

> [...]
> "Mit projekt 2004/05" der er også lidt billeder af lidt andre ting jeg
> har rodet med i de sidste år, bl.a. en "ældre" Camaro, en renovering

The page cannot be displayed

The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might
be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your
browser settings.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Jan

Dato : 21-12-04 15:09

> [...]
>
> The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might
> be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your

Serveren på arbejdet er nede p.g.a. omlægning fra TDC, men den kommer
forhåbentlig tilbage igen

Jan

Fra : Armand

Dato : 21-12-04 19:05

Ronni Jensen wrote:
> [...]
> The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might
> be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your

No prob's here!

--
Armand.

Fra : JR

Dato : 21-12-04 15:00

Ikke vilde projekter, skal købe og montere en elektrisk benzinpumpe på min
SZR660, så den også kan starte efter et par ugers stilstand. Også
knastkædestrammeren skal ses efter med tanken ude.

Humm, går og kigger lidt på de flotte & brede men desværre sortelokserede
fælge. Det ville være vildt porno at få trukket elokseringen af og
højglaspoleret fælgene i stedet. Kan man overhovedet gøre det på elokserede
fælge??

JimR

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-12-04 15:38

JR wrote:
> [...]
> elokseringen af og højglaspoleret fælgene i stedet. Kan man
> overhovedet gøre det på elokserede fælge??

Jada : http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize99.html ca. midtpå - et
remhjul strippes og anodiseres igen. Du skal vist bruge et ret stort kar til
et sæt fælge.

--
vh
Torben

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 21-12-04 22:47

> [...]
> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..
----------
Okay der kom da et par stykker..
-Men indtil videre er det vidst bageren der vinder den store præmie..

Meeen.. Jeg har jo også lidt igang..
-På min lille hornet bliver der monteret:

Superbike styr eller et straight, har ikke helt bestemt mig endnu.. Nogen
anbefalinger??
Specielle tyske sideblink for og bag.. -MEGET specielle.. :))
Digital instrumentering
Single ræcer fodhviler konsol
Cnc drejede håndtag
MEGET speciel bagende hvor stellet skal justeres for at det virker.. (har
tüv på det, bare roligt..)
Streetfighter forlygte maske (måske med xenon)
Led baglygte
Styrt svampe i guld.. :)
Aforskærm
Andre spejle
-Og et blueflame evo3 udstødning...

Ouch det bliver dyrt..

Det var også ligeved at det blev til en lille turbo ting, men der kom en
regning i vejen + et par venlige bemærkninger herinde fra..
Hehe..

Nu har jeg snakket sammen med www.bimbos-fighter.de i tyskland og de gået
hen og blevet min sponsor..
Så delene får jeg meget billigt mod at jeg sætter nogle klistermærker på
cyklen + de giver lidt t-shirts og caps med.. Så det er jo helt okay! :))

Når den her mail er sendt skriver jeg også til blueflame og hører om de ikke
også kan give en god pris, mod lidt reklame.
Nu jeg er alligevel er igang med at give den klistermærker, kan jeg ligeså
godt gøre det ordentligt..

Udover de dele køver jeg også en bandit hjælm og en protector shirt.. Bare
for at være 100% poppet! Tror det lykkedes..

Og til sommer skal der bare køres ræs.. : P
Til næste år vil jeg med til alt hvad der er af store træf / ture.. Det blev
jo ikke til meget sidste sæson pga. arbejdet..

Første år (2003) kørte jeg 18000km og her i år kun 4000 :(( Og det skulle jo
ikke gerne ske igen..!

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 06:37

Hej

Hvis ellers Mcxpress vil levere et turbosæt, skal den monteres,

så Birden bedre kan trække lillemor og mig op af Kassel bakkerene.

Jeg ved godt man bør spare pengene til en ny mc, men denne her passer

mig rigtigt godt.

Hygge PD CBR1100

Fra : Moller

Dato : 22-12-04 12:58

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
>
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

   Ja, denne vinters store projekt startede op i forgårs :( ... lunter
afsted med 60-70km/t i det dejlige snevejr, og pludselig tager fanden
fat, og baghjulet blokere spontant, som fast reaktion når man nu køre 2
takter er at tage koblingen, da man kan forvente at det er stemplet der
har sat sig.

   Men Ak nej :( motoren køre lystigt rundt stadig med koblingen trukket,
men baghjulet forsætter med at være blokeret :( skidt skidt ting, og jeg
tænker på om det nu kunne være kæden der er hoppet af, og derved er
denne som har låst det hele fast.

   I går aftes kommer så dommen, som gør dette meget være da en ny kæde
til 150Kr. jo ikke er den store udgift, men så opdages der efter åbning
ind til kæden at denne sider flot og fint på, og derved er det ikke
denne som er problemet *snøft* i stedet så er udgangsakslen låst godt
fast, og rykker sig ikke ud af stedet når man drejer i den,
kickstarteren som hiver fat i indgangs akslen til gearkassen, rykker sig
heller ikke ud af stedet :( så fra at være et kæde problem, så er det nu
mere en bustet gearkasse eller lignenden vi bevæger os imod :(

   Så efter Jul, så skal motoren pilles af stellet, og bunden skiftes ud
med reservemotoren, og så må vi jo se hvad der gemmer sig inde i
koblingshuset/gearkassehuset af underlige sager som kan få den til at
spænde så godt fast.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-12-04 16:52

> [...]
> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
>
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Hej.

Vildt og vildt.........det er jo et vidt begreb , men Banditten skal da
males, og så er der købt et par nye Kappa tasker ( lågene skal også males )
og så skal jeg have en ny bagdæmper, jeg har set mig lun på en Wilbers med
hydraulisk fjederforspænding, til 642.- Euro ( Tyskland inkl.
forsendelse )så lidt vildt kom der da med , og så måske lidt pinstribing
til foråret, bare liiiiiiiige for at skille mig lidt ud fra mængden

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 22:35

Oliver Bruchhaus [6000] skrev i meddelelsen ...
>Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
>-Større ombygning eller noget i den stil?
>
>Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Ikke alverden, det er jo en Honda

Men nyt dæmperolie i forgaflen, og smøring af kronrørslejer. Nye fjedre ?
Hmmmm... Det frister !

Rensning af calipre, og nye stålarmerede bremseslanger, bremsevædske skift
på kobling.

Omlægning af udluftningssystem til tanken. Rettede lidt på slangeføringen
sidste år, men det fungerer stadig ikke godt i regnvejr.

Kædesmøreranlæg, i en "usynlig" version. Skal gemmes under kædehjulsdækslet.
Tandhjulspumpen, (fra et oliefyr) er allerede integreret med en stepmotor
fra en Olivetti skrivemaskine, men mangler tilslutninger, tank og
elektronik. Pumpen skal testkøres med gearolie inden længe.

En forbedret forskærm, (kan ikke fordrage sand mellem tænderne :-/)

Nåe ja, jeg skal også reppe Mylunds underkåbe til FJ'en, han kunne jo ikke
gøre for at jeg havde harvet gruset løst i indkørslen Kåben er da
heldigvis i glasfiber, så det bliver ret nemt at arbejde med.

God jul
Orla

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 23-12-04 01:37

> [...]

> Nogen der har et større vinter project de vil fortælle om?
> -Større ombygning eller noget i den stil?
>
> Bare sådan for at få tiden lidt til at gå..

Tja, min mc var stjålet i 3 mdr. tid i sommers. Og den havde fået en del
skader- Så min tid skal gå med at lave kåben (Køber en ny, men skal
sættes på) Går og overvejer om jeg skal male cyklen i en ny farve.

Nye dæk, og så har jeg købt en SpyBall alarm der skal monteres. Og det
glæder jeg mig til, på under 50 dage, var den forsøgt stjålet 2 gange.
Og anden lykkedes det :(
1. gang kostede det 7000,-
2. gang kommer op på mindst 20000,-

Dog tror jeg ikke en alarm hjælper, hvis en tyv vil stjæle den, så skal
de nok få den.

/K

Fra : N/A

Dato : 23-12-04 08:10