Bøde
Fra : cp

Dato : 18-12-04 23:58

Jeg var så heldig!! at få en p afgift for at holde på en privat p plads uden
tilladelse

Jeg har lavet en lille tegning som ligger i dk.binaer.motor

Jeg kom kørende af vejen fra toppen af og kørte ind på p pladsen til
venstre. Jeg steg ud af min bil og gik op på tegningen til højre for
træ/busken

Da jeg kom tilbage sad sedlen i forruden.

De havde opserveret den fra kl 12,04 til 12,14 og så givet mig en bøde. Jeg
ankom kl 12,03 !

Skiltet peger skråt ned/venstre og vejen er lukket ca 300 meter længere
nede.

Kan jeg klage over for dårlig skiltning ?
Og de må da ha set jeg kom eller hvad ?

Christian

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 19-12-04 08:42

Hvis du ikke havde kørt bilen selv er der i sidste uge dannet præcedens i
højesteret for at det er de private parkeringskorps der skal bevise hvem det
er der har kørt bilen, og ikke bare sender afgiften til ejeren. Dette gælder
kun De private og ikke politiet og det "statslige" parkeringskorps.

Nicolaj

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-04 09:47

cp wrote:

> Kan jeg klage over for dårlig skiltning ?

Det tror jeg ikke du får meget ud af. Du kan godt skrive og gøre
opmærksom på at du mener skiltet kunne stå smartere, men generelt
når du parkerer i en parkeringsbås, så må du vide at der
sandsynligvis er nogle regler på området. Hvis ikke du allerede
har opdaget et skilt, så må du ud og lede eller evt. spørge nogen
der ved det.

--
Hygge..
Thomas

Fra : cp

Dato : 19-12-04 10:07

Det er nogle ny anlagte p-pladser og jeg har holdt der to gange før hvor jeg
ikke har fået en afgift, så jeg tror skiltet er kommet op fra sidste gang
jeg holdt der til nu.

Christian

Fra : Mogens

Dato : 19-12-04 11:02

> [...]
jeg
> ikke har fået en afgift, så jeg tror skiltet er kommet op fra sidste gang

Man kan godt få medhold i en klage over dårlig
skiltning vedr. P-pladser. Jeg læste om et til-
fælde - der ligner meget dit - i vor lokale "sprøjte".
Så på med vanten !