3% kører spritkørsel
Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 18:43

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2782154/

Der kan jeg læse at mere end 1000 spritbilister er fundet blandt
omkring 34.800 bilister.

Det er ca. 3% der kører efter at have drukket, og det er kun dem der
er blevet opdaget.

Det er eddermugme sørgeligt at danskerne ikke er klogere!

--
Leonard

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 18-12-04 18:53

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er blevet opdaget.
>
> Det er eddermugme sørgeligt at danskerne ikke er klogere!

tror det ville hjælpe hvis man i det danske retssystem belv straffet i
stedet for belønnet når man havde lavet noget man ikke måtte.
hvis man ved at ikke må køre med mere end 0,5 promille hvorfor inddrager man
så ikke folks kørekort hvis den er højere, og propper dem i fængsel i den
tid dommen nu lyder på i stedet for at give 1 år og lukke folk ude efter ½
år's ferie koloni ??
just my 5' cent
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-12-04 19:49

Leonard wrote:
> [...]
> er blevet opdaget.
>
> Det er eddermugme sørgeligt at danskerne ikke er klogere!

Jeps, det er sørgeligt som det står til med folks evner til at tænke selv

At man for eksempel kan finde på at tage sin bil til julefrokost, uden at
have overvejet hvordan man skal komme derfra igen når man nu har drukket et
par flasker snaps, det er mig en stor gåde.

Jeg arbejdede engang sammen med en gut, som fik sit kørekort samme dag som
vi skulle til juelfrokost i firmaet.
Da frokosten var færdig, satte han sig ud i sin nyindkøbte bil og begyndte
at varme bilen op, så isen kunne smelte på ruderne.
Medens han holdte der kom der en patruljevogn forbi.
Han havde en promille på 2,8 så han nåede aldrig at få sit rigtige kørekort.
Samtidigt med mistede han sin læreplads, da kørekort var påkrævet.
Så alt i alt tror jeg han ærgerede sig lidt vel meget.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-12-04 19:59

On Sat, 18 Dec 2004 19:48:35 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote:

>Jeps, det er sørgeligt som det står til med folks evner til at tænke selv

Det er da det, vi bliver opdraget til med alle de kampagner, som er så
snæversynede. Dette er ikke noget forsvar for sprit- eller
promillekørsel.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-04 22:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Samtidigt med mistede han sin læreplads, da kørekort var påkrævet.
> Så alt i alt tror jeg han ærgerede sig lidt vel meget.

Nu lyder jeg garanteret meget irriterende og bagklog

Hvofor pokker var der ingen af jer andre der tog knægtens nøgler?

Jeg skal btw. IKKE ud at køre i aften!
St. Feullien, Cuve nöel smager godt, men den er lumsk

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (parkeret)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-12-04 23:45

Uffe Bærentsen wrote:

> Nu lyder jeg garanteret meget irriterende og bagklog

Næh ik' rigtigt

> Hvofor pokker var der ingen af jer andre der tog knægtens nøgler?

Der var ingen der anede at han ville køre bil, pludselig var han gået og vi
fik så historien mandag morgen.

> Jeg skal btw. IKKE ud at køre i aften!
> St. Feullien, Cuve nöel smager godt, men den er lumsk

Ja jeg kender det godt, min Sierra måtte også holde i pit hele natten
Selvom jeg tror da godt jeg kunne have kørt den hjem, der var bare lige
nogen der skulle have peget i hvilken retning jeg skulle

Per
www.perbeer.dk

Fra : alexbo

Dato : 18-12-04 19:55

"Leonard" skrev

> Der kan jeg læse at mere end 1000 spritbilister er fundet blandt
> omkring 34.800 bilister.
> Det er ca. 3% der kører efter at have drukket, og det er kun dem der
> er blevet opdaget.

Mener du, at der blandt de 34.800 stoppede bilister, er nogen der har
drukket og ikke
blevet opdaget?

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 18-12-04 20:00

KLIP

> Mener du, at der blandt de 34.800 stoppede bilister, er nogen der har
> drukket og ikke
> blevet opdaget?

Er du sikker på at samtlige 34.000 stoppede bilister har blæst i
alkoholmeter..?

--
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 20:19

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Er du sikker på at samtlige 34.000 stoppede bilister har blæst i
>alkoholmeter..?

Det har de med sikkerhed ikke, jeg er blevet standset 3 gange i
december måned ved rutinekontroller og har ikke blæst en eneste gang.

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-04 22:41

> Det har de med sikkerhed ikke, jeg er blevet standset 3 gange i
> december måned ved rutinekontroller og har ikke blæst en eneste gang.

Havde du da så meget som sniffet til en øl, da du blev stoppet?

Dem der med uniform på, de har også næser

Tænk på det positive, du havde ikke drukket.
Betjenten kunne, ved at lugte til din ånde, sige at der ikke var noget at
komme efter.

Han kan hurtigt komme videre i jobbet = stoppe flere biler.
Du kan hurtigt komme videre = mindre irritation.

Jeg kan kun se positivt på det.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 18-12-04 23:01

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dem der med uniform på, de har også næser

Desværre er disse næser ikke ufejlbarlige.

Jeg har hørt om folk, der tygger eks. tyggegummi som kan overdøve lugten af
både øl og spiritus...

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-04 23:21

> Desværre er disse næser ikke ufejlbarlige.
>
> Jeg har hørt om folk, der tygger eks. tyggegummi som kan overdøve lugten
> af både øl og spiritus...

Kan kun svare for mig selv.
Hvis jeg var betjent og der kom en og lugtede af stærk
'et-eller-andet-overdøvende',
så ville jeg da blive mistænksom.
Har da også mødt typer som troede at en mint spray tog øl-dunst.
OK, den var ikke det første du lugtede, men ved næste snif, så slog
øldunsten alligevel igennem.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-12-04 00:29

> [...]

> Har da også mødt typer som troede at en mint spray tog øl-dunst.
> OK, den var ikke det første du lugtede, men ved næste snif, så slog

Jeg har for vane at ånde betjentene lige op i deres ansigt, og har aldrig
fået lov til blæse i hverken ballon eller alkometer.
Sjovt nok interesserer de sig derefter mere for bilen en for mig.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-12-04 00:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Sjovt nok interesserer de sig derefter mere for bilen en for mig.

Hvidløg ?

<grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-12-04 00:57

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Hvidløg ?
>
> <grin>

Af alle skulle netop du spørge, nej Rekord naturligvis.

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-12-04 00:57

On Sun, 19 Dec 2004 00:29:10 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> [...]

>fået lov til blæse i hverken ballon eller alkometer.
>Sjovt nok interesserer de sig derefter mere for bilen en for mig.

Jow, det kender jeg godt.

Nu om dage findes der dog flere udmærkede midler i fri handel, der kan
klare den slags ånde.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-12-04 01:09

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Nu om dage findes der dog flere udmærkede midler i fri handel, der kan
>klare den slags ånde.

Vick's ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-04 19:17

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Jeg har for vane at ånde betjentene lige op i deres ansigt, og har aldrig
> fået lov til blæse i hverken ballon eller alkometer.

Det kan jeg da godt forstå.
En betjent der er faldet om, kan jo ikke bede dig om at blæse

> Sjovt nok interesserer de sig derefter mere for bilen en for mig.

Betjenten: 'Hvad pokker var det der ramte mig, der er noget ved den bil!'

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-12-04 20:32

> [...]

> En betjent der er faldet om, kan jo ikke bede dig om at blæse

> Betjenten: 'Hvad pokker var det der ramte mig, der er noget ved den bil!'

*ROFLMAO*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-12-04 23:54

BJ wrote:

> Desværre er disse næser ikke ufejlbarlige.
>
> Jeg har hørt om folk, der tygger eks. tyggegummi som kan overdøve lugten af
> både øl og spiritus...

Så får de vel bare lov til at blæse for en sikkerheds skyld?

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 19-12-04 02:52

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så får de vel bare lov til at blæse for en sikkerheds skyld?

Det ved *jeg* ikke.

Ved du noget om det er standard ved enhver lejlighed..?

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-04 09:57

BJ wrote:

> Det ved *jeg* ikke.

Det gør jeg heller ikke, men jeg kunne da forestille mig, at sad
man her i julefrokosttiden med kæften fuld af blå vicks og
tyggegummi med pebermyntedunst, så ville betjenten blive
mistænksom..

> Ved du noget om det er standard ved enhver lejlighed..?

Der stod et eller andet for nylig om at det skulle til at være
standard, men det lader da ikke til at det er tilfældet når man
hører hvad folk skriver herinde..

--
Hygge..
Thomas

Fra : BJ

Dato : 19-12-04 20:28

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det gør jeg heller ikke, men jeg kunne da forestille mig, at sad
> man her i julefrokosttiden med kæften fuld af blå vicks og
> tyggegummi med pebermyntedunst, så ville betjenten blive
> mistænksom..

Nu er durkdrevne fulderikker (desværre) ikke dummere ned folk er flest, så
jeg tror ikke de ligefrem har *hele* kæften fuld af blå Vicks eller
tyggegummi, men kan gøre det meget mere elegant....

> Der stod et eller andet for nylig om at det skulle til at være
> standard, men det lader da ikke til at det er tilfældet når man
> hører hvad folk skriver herinde..

Jeg har læst det samme, men diverse indlæg taler jo deres eget sprog som du
konstaterer.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 19:56

> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg har læst det samme, men diverse indlæg taler jo deres eget sprog som
> du konstaterer.

Jeg blev også stoppet i en "routinekontrol" på vej fra arbejde kl. 0:15 en
nat, og jeg skulle heller ikke blæse...

"Du ser ædru ud?".... "ja - faktisk er jeg næsten pinlig".... "Fortsat god
nat...."

> --
> Bjørn J.

Lars B

Fra : alexbo

Dato : 18-12-04 20:36

"BJ" skrev

> Er du sikker på at samtlige 34.000 stoppede bilister har blæst i
> alkoholmeter..?

Nej,
har jeg skrevet noget der kan forstås sådan?

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 18-12-04 22:55

KLIP

> Nej,
> har jeg skrevet noget der kan forstås sådan?

Nej, men dit spørgsmål indikerede ikke noget positivt svar.

Indklip:

"Mener du, at der blandt de 34.800 stoppede bilister, er nogen der har
drukket og ikke
blevet opdaget?"

Indklip slut.

Mener du i ramme alvor, Leonard skal kunne svare på *det*..?

Positivt såvel som negativt..?

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 18-12-04 23:31

"BJ" skrev

> Mener du i ramme alvor, Leonard skal kunne svare på *det*..?

Ja, jeg spørger om hans mening, de fleste ved hvilken mening de har.

Leonard indlæg efterlader et indtryk af, at han mener at de spritbilister
der er noteret, kun er et fåtal af dem der rent faktisk er.

citat:
"Det er ca. 3% der kører efter at have drukket, og det er kun dem der er
blevet opdaget"

Når "kun dem" der er opdaget er 3% af de stoppede, må man jo mene at der er
mange flere.
Og så undrer jeg mig over, at Leonard tilsyneladende mener at mange er
smuttet igennem.

Jeg tror ikke der er mange der kan liste en brandert igennem en
spritkontrol.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-12-04 23:55

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Leonard indlæg efterlader et indtryk af, at han mener at de spritbilister
>der er noteret, kun er et fåtal af dem der rent faktisk er.

Det er vel også temmeligt korrekt - de kan jo ikke standse alle og
enhver på samme tid

Fra : BJ

Dato : 19-12-04 02:51

KLIP

> Jeg tror ikke der er mange der kan liste en brandert igennem en
> spritkontrol.

Den dag politiet lader samtlige bilister, motorcyklister og cyklister blæse
i et alkoholmeter ved en hvilken som helst kontrol, da vil jeg være
tilbøjelig til at give dig ret i ovenstående.

--
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 20:17

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Mener du, at der blandt de 34.800 stoppede bilister, er nogen der har
>drukket og ikke
>blevet opdaget?

Ja.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 18-12-04 22:56

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja.

Du kunne alligevel afgive et svar og det endda et positivt..

--
Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-12-04 15:40

BJ wrote:

> Du kunne alligevel afgive et svar og det endda et positivt..

Nogen gange er et positivt svar negativt..

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 20-12-04 17:22

KLIP

> Nogen gange er et positivt svar negativt..

Du har så evig ret..

--
Bjørn J.