Bremsepedal helt i bund?
Fra : Jean

Dato : 18-12-04 16:53

Hej NG!

På en Peugeot 106, Rally går bremsepedalen helt i bund med megen lille
effekt. Der bliver bremset, måske 10 % eller mindre. Er der forslag til,
hvad dette skyldes?

Det er vel ikke bare bremse-forstærkeren? Den burde vel bremse alligevel,
eller?

Mvh Jean.

Fra : Martin P.

Dato : 18-12-04 17:02

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad dette skyldes?
>
> Det er vel ikke bare bremse-forstærkeren? Den burde vel bremse alligevel,

Er der bremsevæske på?

Er det noget der er kommet pludseligt?

- Martin

Fra : Jean

Dato : 18-12-04 17:13

Martin P. skrev:
> Er der bremsevæske på?

Der var lidt bremsevæske på.
Der er kommet tilpas mængde på nu.

> Er det noget der er kommet pludseligt?

Det kom som fra en blå himmel...

(Det skal siges, at jeg spørger for en kammerat...

Mvh Jean.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 18-12-04 17:36

> Der var lidt bremsevæske på.
> Der er kommet tilpas mængde på nu.

> Det kom som fra en blå himmel...
>
> (Det skal siges, at jeg spørger for en kammerat...
>
> Mvh Jean.

Få bremsesystemet efterset straks !!! Det kan være livsfarligt at køre
videre.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-12-04 22:51

Matthias H Matthiessen wrote:
> Få bremsesystemet efterset straks !!! Det kan være livsfarligt at køre
> videre.

Enig i at man slet ikke bør køre med det bremsesystem.

Der er sikkert en lækage et eller andet sted, f.eks. en bremseslange der er
revnet.
Det er sikkert også derfor at der var for lidt bremsevæske på, da det er
lækket ud et eller andet sted. Det gør naturligvis at der ikke kan opbygges
tryk i systemet, og at der derfor er en meget nedsat bremse-effekt.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Jean

Dato : 19-12-04 11:21

Matthias H Matthiessen skrev:
> Få bremsesystemet efterset straks !!!Det kan være livsfarligt at køre
> videre.

Ja, klart... der bliver selvfølgelig ikke kørt i bilen. Det ville jo sætte
eget og andres liv i fare...

Desuden er fejlen konstateret... bremsesystmet er utæt og taber bremsevæske.

Mvh Jean.

Fra : Basil

Dato : 18-12-04 19:06

Jean wrote:
> [...]
> hvad dette skyldes?
>
> Det er vel ikke bare bremse-forstærkeren? Den burde vel bremse alligevel,

Fuck, skøn bil.
Jeg ville ønske jeg stadig havde min.
Kai