Mitsubishi Lance EVO m. 400hk
Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-12-04 16:10

Hej,

jeg er imponeret over Mitsubishi - hvordan kan man bygge en 400hk gadebil på
baggrund af en 2 liters turbo motor og så SAMTIDIG yde fabriksgaranti, som
var det en alm. Mitsubishi Space Star. Se Topgears test af bilen her:
http://martinsvid.pwp.blueyonder.co.uk/Topgear.wmv

Sandsynligheden for at gearkasse og differentialer bliver ødelagt er meget
stor!

Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil! :D

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 16:24

> http://martinsvid.pwp.blueyonder.co.uk/Topgear.wmv

Kanon underholdende - og meget imponerende.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-12-04 16:30

> Sandsynligheden for at gearkasse og differentialer bliver ødelagt er meget
> stor!

Hvor ved du det fra? Er det samme ingeniører som står bag gearkassen i VW
Touareq V10 TDi?

Mon ikke Mitsubishi har så godt styr på mekanikken, at de kan yde garantien
uden at lave en stensikker underskudsforretning?

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-12-04 16:36

> [...]
>
> Mon ikke Mitsubishi har så godt styr på mekanikken, at de kan yde
> garantien uden at lave en stensikker underskudsforretning?

Måske jeg tænker bare på den ekstrem hårde belastning det er for gearkasse
og differentialer at lave 0-100 kmt fra stilstand med fuld rpm! 0-100 kmt
på under 4 sek.! Det skal være solid for at det holder! Samtidig skal det
bruges til hverdag, så det duer ikke at sætte en racergearkasse på der hyler
og larmer som sindyg.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-12-04 16:45

> [...]
> på under 4 sek.! Det skal være solid for at det holder! Samtidig skal
> det bruges til hverdag, så det duer ikke at sætte en racergearkasse på der

Jamen teoretisk set er det da en enorm belastning for mekanikken, men har
japanerne ikke snart bevist mange gange, at de kan lave mekanik der holder,
også når det bliver ret ekstremt? I det afsnit af TopGear der blev vist her
i eftermiddags påstod Clarkson, at Honda havde laver 15 millioner
VTEC-motorer og ikke oplevet et eneste motornedbrud. Motoren i S2000 går
9.000omdr/min - de fleste andre rasler fra hinanden første gang man forsøger
at komme så højt op.
Jeg vil stadig tro, at Mitsubishi har så godt styr på teknikken, at de uden
de store problemer kan give garantien på 3 år. De kunder der køber sådan en
bil havde nok købt den alligevel, selv hvis garantien kun var 1 år eller
mindre.

Fra : Martin P.

Dato : 18-12-04 16:53

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> på under 4 sek.! Det skal være solid for at det holder! Samtidig skal
> det bruges til hverdag, så det duer ikke at sætte en racergearkasse på der
> hyler og larmer som sindyg.

For satan den er ekstrem. Specielt imponerende at se det turbo lag der var
på den ... det var jo for galt.

:)

- Martin

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 18:37

> Se Topgears test af bilen her:
> http://martinsvid.pwp.blueyonder.co.uk/Topgear.wmv

Hold da op mand - vildt imponerende handling!

> Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil! :D

Jow, jow - helt sikkert. Men hvor køber man Shell Optimax i DK?
Den kan ikke køre på andet, siger de i klippet...

Fra : Jonas R.

Dato : 18-12-04 20:03

> Jow, jow - helt sikkert. Men hvor køber man Shell Optimax i DK?
> Den kan ikke køre på andet, siger de i klippet...

Shell Optimax i UK er stort set = 98 blyfri i Danmark :)

Mvh/Thomas

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 20:11

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Shell Optimax i UK er stort set = 98 blyfri i Danmark :)

OK - troede det var noget oktan 100 a la Germany.
Hvorfor nævner de så specifict Shell Optimax?

Fra : Jonas R.

Dato : 18-12-04 20:29

Mogens wrote:

> OK - troede det var noget oktan 100 a la Germany.
> Hvorfor nævner de så specifict Shell Optimax?

Kan det være at det er specielt at køre 98 blyfri i england?

/Jonas R.

Fra : Nielsen

Dato : 18-12-04 19:22

> [...]
>
> --
> Thomas Krath
> Turbo lag is created to give V8's a chance!!

Bare i denne uge har jeg set 2 på danske plader, i Århus området, den ene
med nr. pladen EVO 8
Øv-øv-øv ingen lotto vinder i denne uge, og endnu en uge hvor jeg ikke kan
købe en EVO 8
Håber jeg vinder næste uge.

vh Jan

Fra : Martin P.

Dato : 18-12-04 19:25

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med nr. pladen EVO 8
> Øv-øv-øv ingen lotto vinder i denne uge, og endnu en uge hvor jeg ikke kan

Det er vist "kun" 280HK udgaverne der kører herhjemme. Med fed bil ja .. :)

- Martin

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-12-04 00:31

> Det er vist "kun" 280HK udgaverne der kører herhjemme. Med fed bil ja
> .. :)

Det er primært HKS der leverer stumperne til 400hk versionen. Gad vide om
man kan bestille et komplet 400hk kit hos HKS, montere det på en 280hk (som
er den eneste man kan købe i Danmark) og så stadigvæk have garanti? :D

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-04 01:42

On Sun, 19 Dec 2004 00:30:39 +0100, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> [...]
>er den eneste man kan købe i Danmark) og så stadigvæk have garanti? :D

Hvsi de yder garanti på den i udlandet med det kit og man selv køber det
nøjagtigt samme kit så vil jeg da mene at man "sagtens" burde kunne
kræve den samme garanti.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 19-12-04 01:52

Thunderbird [7100] wrote:
> Hvsi de yder garanti på den i udlandet med det kit og man selv køber
> det nøjagtigt samme kit så vil jeg da mene at man "sagtens" burde
> kunne kræve den samme garanti.

Kun da hvis du lader Mitsubishi installere det for dig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-04 13:16

On Sun, 19 Dec 2004 01:51:31 +0100, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

>Kun da hvis du lader Mitsubishi installere det for dig.

ja ok, den var så lidt underforstået *G*
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-04 22:51

> [...]
> http://martinsvid.pwp.blueyonder.co.uk/Topgear.wmv
>
> Sandsynligheden for at gearkasse og differentialer bliver ødelagt er meget

og kedelige mig ville bare gerne have den Mustang der er i starten af
klippet :-/

> Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil! :D

Så vil jeg da hellere have firmaet

OK, hårdt presset må jeg indrømme at det er en OK bil

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-12-04 00:55

On Sat, 18 Dec 2004 22:50:37 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>og kedelige mig ville bare gerne have den Mustang der er i starten af
>klippet :-/

Samme her, de første eksemplarer er allerede på gaden her. 300 HK i GT
udgaven lyder jo tillokkende, men jeg venter tålmodigt på Cobra SVT
versionen, som skulle komme i 2006. Rygterne siger 400 HK. Hvis prisen
ligner de tidligere Cobra versioner, så skulle den kunne fås til
omkring 250.000 kr. i USA.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-04 01:53

Lars Ehlers wrote:
> [...]
> versionen, som skulle komme i 2006. Rygterne siger 400 HK. Hvis prisen
> ligner de tidligere Cobra versioner, så skulle den kunne fås til

Lars nu tier du bare stille, ellers må vi sende et tæskehold *G*

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-12-04 08:43

On Mon, 20 Dec 2004 01:53:07 +0100, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

>Lars nu tier du bare stille, ellers må vi sende et tæskehold *G*

Hvis jeg nu havde købt denne her, så må I gerne sende tæskeholdet
http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/usa/05gtr.html

Jeg er nu ellers mere til convertibles, det er jo yderst praktisk, når
der skal hente juletræ. Ned med taget, træet ind på bagsædet, og så
ellers hjem. Det hjælper selvfølgelig, når dagstemperaturen er omkring
20 grader

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:15

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skal hente juletræ. Ned med taget, træet ind på bagsædet, og så
> ellers hjem. Det hjælper selvfølgelig, når dagstemperaturen er omkring

*Spyt*. Øv, jeg kan ikke spytte helt til derover......øv, øv, øv....

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-12-04 20:40

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg nu havde købt denne her, så må I gerne sende tæskeholdet
> http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/usa/05gtr.html

Hvorfor dog et tæskehold?
Jeg ville da bare sende en container.
Så kunne bilen da bare selv, finde hjem til hvor den hører til!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Cosworth POWER

Dato : 20-12-04 17:56

> Samme her, de første eksemplarer er allerede på gaden her. 300 HK i GT
> udgaven lyder jo tillokkende

Jeg var inde at sidde i en her idag. Jeg synes den virker meget fin, men
boede jeg i USA stod der en Corvette C06 i garagen. Den har 404hk og ser
alt for fed ud :)

Fra : Klaus G.

Dato : 18-12-04 23:55

> Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil! :D

Må ikke være sjovt at køre køkørsel på motorvejen i den, tænker på den må
være svær at koble til og fra hele tiden. Det ser ihvertfald sådan ud i
klippet :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 19-12-04 11:05

Klaus G. wrote:
SNIP
> Må ikke være sjovt at køre køkørsel på motorvejen i den, tænker på
> den må være svær at koble til og fra hele tiden. Det ser ihvertfald
> sådan ud i klippet :)

Det er da bare fordi han overdriver det helt vildt :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-12-04 18:00

"Cosworth POWER" <mailto:tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
"Mitsubishi Lance EVO m. 400hk"

> Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil! :D

Jeg skal gøre et forsøg :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.215.241.156)

Fra : Mogens

Dato : 19-12-04 22:52

> [...]

> baggrund af en 2 liters turbo motor og så SAMTIDIG yde fabriksgaranti, som

Den skulle have 410 hk.

> Sandsynligheden for at gearkasse og differentialer bliver ødelagt er meget
> stor!

3 års fuld garanti...

> Det kunne være rigtig fedt at have den som firmabil!

Man skal være hurtig ude, hvis man vil eje een.
Der bygges kun 100 stk - de er alle højrestyrede modeller.
OG der følger et kørekursus med i handlen!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-12-04 23:04

> Den skulle have 410 hk.

Den har 405hk hvis du læser div. test på nettet - søg på google.com.

> 3 års fuld garanti...

3 år/36.000 miles

> Der bygges kun 100 stk - de er alle højrestyrede modeller.
> OG der følger et kørekursus med i handlen!

:) En 340hk er også fin nok til mig.