Forskellige dækstørrelser på for og bagaks~
Fra : Søren Nistrup

Dato : 18-12-04 13:37

Hej NG
Er det tilladt at montere:
2 x 195-50-15 Dæk af samme type på forakslen?
2 x 205-50-15 Dæk af samme type på bagakslen?
Eller omvendt!
De bliver monteret på 4 ens stålfælge!
--
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 13:42

"Søren Nistrup" <snistrupnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det tilladt at montere:
> 2 x 195-50-15 Dæk af samme type på forakslen?
> 2 x 205-50-15 Dæk af samme type på bagakslen?

JA til det hele

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-12-04 13:44

Søren Nistrup telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Er det tilladt at montere:
> 2 x 195-50-15 Dæk af samme type på forakslen?
> 2 x 205-50-15 Dæk af samme type på bagakslen?

Jepper.
Alt efter om den har ABS eller ej, må der være en forskel på 3/5 %. Men
forskellen er kun ca. 1,7 %, så der er ingen problemer.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Torben E

Dato : 18-12-04 13:44

> [...]
> Er det tilladt at montere:
> 2 x 195-50-15 Dæk af samme type på forakslen?
> 2 x 205-50-15 Dæk af samme type på bagakslen?

Vel ikke på den fine audi ? (pga forskellig rulleomkreds)

Torben E

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 18-12-04 15:21

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Nistrup" <snistrupnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ved ikke hvordan transmisionen på Audien virker, men det kan i visse
tilfælde være overordentlig farlig at montere uens hjul på en
firhjultrækker. Her tænkes på kørsel i glat føre, hvor hjulene så ikke
roterer ens.
Hilsen Matthias

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-12-04 16:15

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
det kan i visse
> tilfælde være overordentlig farlig at montere uens hjul på en
> firhjultrækker.

My point of view, det er ikke det smarteste at gøre. Konsultere VW om de
siger go' for det?, jeg tror det ikke, der er et mellem diff., Haldex
kobling som kommer på overarbejde.

Fra : Søren Nistrup

Dato : 18-12-04 22:41

Hej Ng
Rolig nu!, det var ikke tiltænkt Quattro´en...
Det var tiltænkt min fars ´83 audi Coupe 5e...
På min audi 90 Quattro kører jeg med 4 stk Michelin Alpin a2 195-65-15....
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Søren Andersen

Dato : 19-12-04 13:13

Hej
Jeg kan oplyse at Audi´s Quattro køre med et specielt elektronisk 4
hjulstræk system hvor man ikke må sætte hjul med forskellig omdrejnings
omkreds på!
Det har ikke noget med "glat" føre at gørre, men du ødelægger Diffensialen i
bilen !
I manualen står der at dette er overordenligt vigtig at man anvender samme
dæk på alle 4 hjul /reservehjul.

Vh
Søren Andersen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 19-12-04 14:52

"Søren Andersen" <roadrunner@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har fået fortalt, at visse biler med viscose-kobling i transmissionen
godt kan køre med forskellige hjulstørrelser, da koblingen udligner
forskellen. Om det er rigtig ved jeg ikke. Man bør ihvertfald spørge
forhandleren inden man gør forsøget.

Hilsen Matthias