Ax bremser
Fra : Towli

Dato : 18-12-04 09:38

Hej

Jeg er igang med at sælge min Ax'er, der gik igennem syn i Oktober uden
særlige problemer.
Fyren der påtænker at købe den har haft sin egen mekaniker til at "gå den
igennem" og angiveligt påstår dennne mekaniker at bilen slet ikke bremser i
hele højre side. Kan det være rigtigt? Hvis en hel bremsekreds står af er
det så ikke de 2 forreste eller 2 bagerste eller hvordan er sådan noget
skruet sammen.
Kan jeg selv chekke om det er korrekt f.eks. ved at blokker bremserne?

/T

Fra : FJ

Dato : 18-12-04 09:50

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skruet sammen.
> Kan jeg selv chekke om det er korrekt f.eks. ved at blokker bremserne?

Hvis ikke bilen bremsede i højre side ville den trække VOLDSOMT til venstre
når du bremsede.
Find en grus vej og bloker bremserne, så kan du danne dig et nogenlunde
billede af bremserne ved at kikke på bremsesporene.
Det med bremsekredsene kan være forskelligt fra bil til bil.

FJ
Mazda 626 GT 2,5i V6

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 10:27

> [...]
> skruet sammen.
> Kan jeg selv chekke om det er korrekt f.eks. ved at blokker bremserne?

Hvis en bil bremser skævt som du beskriver, så ville jeg først gå efter
bremsen på højre forhjul. Baghjulene har ikke den voldsomme virkning på
skævbremsning da det meste af vægten ligger sig på forhjulene ved
opbremsning.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 18-12-04 10:58

"Towli" skrev

> Kan jeg selv chekke om det er korrekt f.eks. ved at blokker bremserne?

Ja, 20-30 km/t slip rattet og BREMS.

mvh
Alex Christensen

Fra : Towli

Dato : 18-12-04 11:18

Det gjorde jeg.
Bilen bremede perfekt ligeud, -burde tingene så ikke være i orden?
Det kan være hans mekaniker har været fuld...

/T

Fra : alexbo

Dato : 18-12-04 12:11

"Towli" skrev

> Bilen bremede perfekt ligeud, -burde tingene så ikke være i orden?
Jo, der kan i hvert fald ikke være noget alvorligt med forhjulene,
baghjulene kan være vanskeligere at afgøre selv, men håndbremsen kan man
prøve, en lidt fedtet/gruset vej og HIV, så skulle man kunne se på sporende
om de er ens.
Og er de det, skulle det være mærkeligt om den ikke virkede på fodbremsen.

> Det kan være hans mekaniker har været fuld...
Det er muligt, det sker tit.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aksel

Dato : 18-12-04 17:52

> [...]
> skruet sammen.
> Kan jeg selv chekke om det er korrekt f.eks. ved at blokker bremserne?

Er det den samme køber som mener at din toppakning er utæt?
Hvis det er det er jeg helt sikker på at han prøver på at tage røven på dig,
sælg den til en anden, du får kun vrøvl med ham.

Hilsen Aksel