|
| Ladning BMW Fra : Brassball |
Dato : 18-12-04 00:22 |
|
Hej ved hvilke omdrejninger skal en bmw serie 7 begynde at lade
(ladelampen slukkes helt !?
er 1000-1200 omdr ok eller skal den lade ved lavere omdrejninger ?
| |
Ukendt (18-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-04 00:31 |
|
"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:vdq6s01vm1odtskstevk4m8e3m73dsj3rj@4ax.com...
> Hej ved hvilke omdrejninger skal en bmw serie 7 begynde at lade
> (ladelampen slukkes helt !?
> er 1000-1200 omdr ok eller skal den lade ved lavere omdrejninger ?
Det er helt okay at den lyser derunder.
Den kan også lyse meget svagt, når du køre (ses kun når det er mørkt) på
grund af spændingsfald på nettet.
Det er normalt heller ikké noget problem.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (18-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-12-04 13:50 |
|
Brassball wrote:
> Hej ved hvilke omdrejninger skal en bmw serie 7 begynde at lade
> (ladelampen slukkes helt !?
> er 1000-1200 omdr ok eller skal den lade ved lavere omdrejninger ?
"BMW serie 7" er en bildesignation!
Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden (i
centimeter)!
Det er ganske efter hensigten at den ikke lader ved tomgang, og blot
motoren lader (á ladelampen slukker) under almindelig driftsomdrejninger
så skal den nok holde strøm på akkumulatoren!
--
Armand.
| |
p.jarnbak (19-12-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 19-12-04 10:33 |
|
>
> "BMW serie 7" er en bildesignation!
> Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden (i
> centimeter)!
-5,-6 og -7 har da samme slaglængde ,det er kun boringen
der er ændret fra 750cc over 800,900 til 1000cc.
Hej Palle.
| |
Armand (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-12-04 13:57 |
|
p.jarnbak wrote:
>>"BMW serie 7" er en bildesignation!
>>Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden (i
>>centimeter)!
>
>
> -5,-6 og -7 har da samme slaglængde ,det er kun boringen
> der er ændret fra 750cc over 800,900 til 1000cc.
Slaglængden er med tiden, som man hos BMW har fundet at stigende
motorstørrelser (900'eren vár en fantastisk stor motorcykel da man
lancerede den som topmodel ovenpå 750'eren) ikke kun kunne klares gennem
opboringer.
På samme måde erindrer jeg at de store BMW'ers problem har været at man
har måttet løfte motoren p.g.a. slaglængdens indvirkning på bredden
(over topstykkerne).
Jeg har umiddelbart ikke andet(*) teknisk litteratur med beskrivelse end
et gammelt MC-Revyen, hvoraf det fremgår at en såvel en 75-7, som en
100-7 begge har en slaglængde på 70,6mm; men deri at begge
motorstørrelser varierer på boring men har slaglængden som konstant
finder jeg mine påstande undestøttet!
(*):
Under min søgen kom jeg forgæves forbi Louis' hjemmeside (á "Motobase"),
og faldt dér over at man idag har kalender-tilbud på 4-dobbelte
vacuum-metre til karburator-synkronisation á ca. 450,-kr.
--
Armand.
| |
Ukendt (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-12-04 14:21 |
|
"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:rTexd.76347$Vf.3617409@news000.worldonline.dk...
> p.jarnbak wrote:
> >>"BMW serie 7" er en bildesignation!
> >>Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden (i
> >>centimeter)!
> >
> >
> > -5,-6 og -7 har da samme slaglængde ,det er kun boringen
> > der er ændret fra 750cc over 800,900 til 1000cc.
> Jeg har umiddelbart ikke andet(*) teknisk litteratur med beskrivelse end
> et gammelt MC-Revyen, hvoraf det fremgår at en såvel en 75-7, som en
> 100-7 begge har en slaglængde på 70,6mm; men deri at begge
> motorstørrelser varierer på boring men har slaglængden som konstant
> finder jeg mine påstande undestøttet!
Jeg har åbenbart ældre mc-revy end dig, i 1976 revyen er der /6 og alle
(600, 750, 900 ) har i følge den også 70,6mm i slag.
> (*):
> Under min søgen kom jeg forgæves forbi Louis' hjemmeside (á "Motobase"),
> og faldt dér over at man idag har kalender-tilbud på 4-dobbelte
> vacuum-metre til karburator-synkronisation á ca. 450,-kr.
Tak, dem vil jeg lige kikke på, står og mangler nogle nye.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-12-04 14:59 |
|
Flemming Disc wrote:
>
>>Under min søgen kom jeg forgæves forbi Louis' hjemmeside (á "Motobase"),
>>og faldt dér over at man idag har kalender-tilbud på 4-dobbelte
>>vacuum-metre til karburator-synkronisation á ca. 450,-kr.
>
> Tak, dem vil jeg lige kikke på, står og mangler nogle nye.
Bemærk at i ordet "kalendertilbud" ligger at det er her og nu!
--
Armand.
| |
Armand (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-12-04 14:32 |
|
Armand wrote:
> p.jarnbak wrote:
>
>>> "BMW serie 7" er en bildesignation!
>>> Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden
>>> (i centimeter)!
>>
>> -5,-6 og -7 har da samme slaglængde ,det er kun boringen
>> der er ændret fra 750cc over 800,900 til 1000cc.
>
> Jeg har umiddelbart ikke ande teknisk litteratur med beskrivelse end
> et gammelt MC-Revyen, hvoraf det fremgår at en såvel en 75-7, som en
> 100-7 begge har en slaglængde på 70,6mm; men deri at begge
> motorstørrelser varierer på boring men har slaglængden som konstant
> finder jeg mine påstande undestøttet!
- - - - Og så kom jeg alligevel dybere: BMW's egen hjemmeside hvor
detaljerne for alle modeller står at læse under "historik" - Og jeg må
desværre korrigere mig selv: 70,7 er den klassiske slaglængde der har
eksisteret siden 75/5, så tallet "streg syv" står altså ikke(!) for
slaglængden :-|
Tilbage er så at der er to hjul til forskel på en "serie 7" og en
"streg 7"!
--
Armand.
(Stadig klogere og klogere)
| |
Gert Bo thorgersen (22-12-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 22-12-04 14:58 |
|
"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> wrote in message
news:rTexd.76347$Vf.3617409@news000.worldonline.dk...
> p.jarnbak wrote:
> >>"BMW serie 7" er en bildesignation!
> >>Motorcyklerne hedder -7 eller "streg syv" relateret til slaglængden (i
> >>centimeter)!
> >
> >
> > -5,-6 og -7 har da samme slaglængde ,det er kun boringen
> > der er ændret fra 750cc over 800,900 til 1000cc.
>
> Slaglængden er med tiden, som man hos BMW har fundet at stigende
> motorstørrelser (900'eren vár en fantastisk stor motorcykel da man
> lancerede den som topmodel ovenpå 750'eren) ikke kun kunne klares gennem
> opboringer.
> På samme måde erindrer jeg at de store BMW'ers problem har været at man
> har måttet løfte motoren p.g.a. slaglængdens indvirkning på bredden
> (over topstykkerne).
>
Jeg har måske ikke fået alle indlægene ind på min adresse, for jeg kan ikke
blive klog på hvad det er i skriver om med BMW boxernes bredde?
Boxerne har jo i umindelige tider være meget ens, de gamle af serien 1957 -
1969 havde da slaglængden på 73 mm for 600 cc, og de efterfølgende /5,
/6 og /7 i årene tom. 1993 havde jo havde jo slaglængden 70,6 mm.
Altså kortere slaglængde på de senere op til 970 cc boxere, og det gør da
ikke motoren bredere, da topstykkerne er temmelig ens for de 2 serier 37 år.
Forskellen kom jo i 1968 med dækkene som gjorde at vi kan lægge
motorcyklerne længere ned i svingene og derfor behovet for motorcykel motor
og stel tillader dette ved ikke at skrabe på for tidligt. Cylindrene på
BMWérne blev så løftet lidt ved den gode ting at knastakslen jo kom under
krumtappen og derved ned i olien. Men ulempen er at vippearmene nu kom i
"bunden" under ventildækslet så man ikke længere kunne skære noget flade af
for at give mere frigang.
Til race har man jo ofte løftet motoren ved at flytte hullerne for
frontbolten for motorophænget, og eller skiftet stempler til nogen med 5 mm
mindre afstand fra stempelpindene og til toppen af stemplerne, og derved 5
mm kortere cylindre. Men det er jo ikke fordi motoren er blevet bredere men
kun for at kunne komme længere ned i svingene.
Mvh. Gert
>
> Jeg har umiddelbart ikke andet(*) teknisk litteratur med beskrivelse end
> et gammelt MC-Revyen, hvoraf det fremgår at en såvel en 75-7, som en
> 100-7 begge har en slaglængde på 70,6 mm; men deri at begge
> motorstørrelser varierer på boring men har slaglængden som konstant
> finder jeg mine påstande understøttet!
>
> (*):
> Under min søgen kom jeg forgæves forbi Louis' hjemmeside (á "Motobase"),
> og faldt dér over at man idag har kalender-tilbud på 4-dobbelte
> vacuum-metre til karburator-synkronisation á ca. 450,-kr.
>
> --
> Armand.
| |
Brassball (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Brassball |
Dato : 19-12-04 22:05 |
|
Serie 7 /7
det er MC nyhedsgruppen, det drejer sig om en MC
On Sat, 18 Dec 2004 00:22:03 +0100, Brassball <skoleskibe@hotmail.com>
wrote:
>Hej ved hvilke omdrejninger skal en bmw serie 7 begynde at lade
>(ladelampen slukkes helt !?
>er 1000-1200 omdr ok eller skal den lade ved lavere omdrejninger ?
| |
Ukendt (19-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-12-04 22:19 |
|
"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:d6rbs0djn6h46i2g15rsieg11jml0a8kle@4ax.com...
> Serie 7 /7
>
> det er MC nyhedsgruppen, det drejer sig om en MC
>
> On Sat, 18 Dec 2004 00:22:03 +0100, Brassball <skoleskibe@hotmail.com>
> wrote:
>
> >Hej ved hvilke omdrejninger skal en bmw serie 7 begynde at lade
> >(ladelampen slukkes helt !?
> >er 1000-1200 omdr ok eller skal den lade ved lavere omdrejninger ?
Ja, du har ret, der er igen grund til at hakke på dig over det.
Men Armand keder sig sikkert, så han bruger sin tid på at irettesætte folk.
Se efter, han kommer om lidt
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-12-04 00:36 |
|
Flemming Disc wrote:
> "Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d6rbs0djn6h46i2g15rsieg11jml0a8kle@4ax.com...
>
>>Serie 7 /7
>>det er MC nyhedsgruppen, det drejer sig om en MC
>
> Ja, du har ret, der er igen grund til at hakke på dig over det.
> Men Armand keder sig sikkert, så han bruger sin tid på at irettesætte folk.
> Se efter, han kommer om lidt
Måske er jeg såvel flueknepper, som definitions-revser, men jeg hakker
ikke i den grad, som at jeg oplyser!
Det er ikke for at svine folk til at jeg sidder her ved skærmen, men
derimod for at sprede min viden såvel som at suge til mig af andres!
Så bare rolig. Selvom jeg skulle have glemt en smiley et sted eller to,
så er det hele ganske venligt ment :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-04 10:06 |
|
"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Wcoxd.76436$Vf.3620805@news000.worldonline.dk...
> > Men Armand keder sig sikkert, så han bruger sin tid på at irettesætte
folk.
> > Se efter, han kommer om lidt
>
> Måske er jeg såvel flueknepper, som definitions-revser, men jeg hakker
> ikke i den grad, som at jeg oplyser!
> Det er ikke for at svine folk til at jeg sidder her ved skærmen, men
> derimod for at sprede min viden såvel som at suge til mig af andres!
> Så bare rolig. Selvom jeg skulle have glemt en smiley et sted eller to,
> så er det hele ganske venligt ment :-|
Hvad sagde jeg
Det er helt fint du retter til, så vi taler samme "sprog" og giver
henvisninger til selvhjælp.
Men jeg syntes du skulle prøve at sænke pegefinger lidt, jeg har selv følt
mig "svinet" til engang.
Så jeg ikke havde lyst til at spørge igen, men fandt nogle tid efter selv ud
af det
Men det er svært at kommunikere på skrift, vi mangler jo tonefald og ansigts
mimik.
Hav en god dag
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
jo (20-12-2004)
| Kommentar Fra : jo |
Dato : 20-12-04 17:43 |
|
"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:41c695d3$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:Wcoxd.76436$Vf.3620805@news000.worldonline.dk...
>> > Men Armand keder sig sikkert, så han bruger sin tid på at irettesætte
> folk.
>> > Se efter, han kommer om lidt
>>
>> Måske er jeg såvel flueknepper, som definitions-revser, men jeg hakker
>> ikke i den grad, som at jeg oplyser!
>> Det er ikke for at svine folk til at jeg sidder her ved skærmen, men
>> derimod for at sprede min viden såvel som at suge til mig af andres!
>> Så bare rolig. Selvom jeg skulle have glemt en smiley et sted eller to,
>> så er det hele ganske venligt ment :-|
>
> Hvad sagde jeg
>
> Det er helt fint du retter til, så vi taler samme "sprog" og giver
> henvisninger til selvhjælp.
> Men jeg syntes du skulle prøve at sænke pegefinger lidt, jeg har selv følt
> mig "svinet" til engang.
> Så jeg ikke havde lyst til at spørge igen, men fandt nogle tid efter selv
> ud
> af det
> Men det er svært at kommunikere på skrift, vi mangler jo tonefald og
> ansigts
> mimik.
> Hav en god dag
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
>
Flot og venligt formuleret Flemming!
Jeg er ganske enig med dig. Man kan hurtigt føle sig uvelkommen, når man i
begyndelsen udsættes for en sværm af irettesættelser for f.eks. at skrive i
starten af teksten istedet for nedenunder. Jeg har selv haft svært ved at
fortsætte med at skrive her, efter en tur i revselsescentrifugen, så selv om
det er venligt mént og kan være praktisk, når alle poster på samme måde, så
skal man passe på ikke at træde nytilkomne over tæerne.
Tak for dit indlæg..
Jo.
| |
|
|