transport, forsikring vinter
Fra : Brassball

Dato : 17-12-04 21:12

nogen der ved hvordan man en lørdag morgen skaffer en endages
forsikring, eller prøveplader til mc i nordjylland (mellem Viborg og
aalborg) da jeg skal have svinet transporteret hjem, og der på trods
af at der er plader på ikke er forsikringsdækning (kan det lade sig
gøre)

MVH

Fra : notme

Dato : 17-12-04 21:54

Med prøveplader, skal man normalt ikke tænke på forsikring..

Fra : Brassball

Dato : 17-12-04 22:28

Jeg kan ikke få prøveplader på en lørdag.!!!

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-12-04 23:07

> Jeg kan ikke få prøveplader på en lørdag.!!!

Heller ikke på en indregistreret cykel!!

Jeg ville kontakte mit forsikrings selskab...

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 18-12-04 13:54

Tommy Fer wrote:
> "Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Heller ikke på en indregistreret cykel!!

Lige for at præcisere dét: Man kan ikke få prøveplader til et køretøj
der allerede er indregistreret!

> Jeg ville kontakte mit forsikrings selskab...

Jeg kan ikke huske hvem, men én her fra gruppen havde stror succes med
at spørge til en "endags-tilladelse", forstået sådan at det var let at
få tilladelse til og der viste sig aldrig at løbe en mer-regning ind for
pågældende mer-dækning!
Jeg kan end ikke komme på et hint at søge på google efter prøv evt.
selv.

--
Armand.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-12-04 17:08

Armand wrote
> [...]
> spørge til en "endags-tilladelse", forstået sådan at det var let at få
> tilladelse til og der viste sig aldrig at løbe en mer-regning ind for

Ihvertfald kunne jeg sidste år få Topsikring til at tillade at køre min da
nyerhvervede MC til vinteropstaldning 28/12

De de gjorde i den henseende var at lave et notat på at der var givet
tilladelse til denne kørsel den pågældende dag. Det krævede dog at at den
person jeg tale med lige fik checket op på deres regler, da vedkommende i
første omgang mente "at det kunne man da vist ikke". Da jeg så spurgte om
hvorledes jeg så skulle få min cykel sat på stald fik jeg dagen efter det
ønskede svar/tilladelse

--
Jesper

Fra : Moller

Dato : 17-12-04 23:15

Brassball wrote:
> [...]
> aalborg) da jeg skal have svinet transporteret hjem, og der på trods
> af at der er plader på ikke er forsikringsdækning (kan det lade sig

   Hvis du har falck, eller Tophjælp, kan du så ikke fake et nødstop ;)
ala hive et stik ud ala det til tændingen ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : JOP

Dato : 17-12-04 23:26

snip
> Hvis du har falck, eller Tophjælp, kan du så ikke fake et nødstop ;) ala
> hive et stik ud ala det til tændingen ;)
snip

God ide! Lad os få sat de præmier op!

Fra : Moller

Dato : 18-12-04 13:27

JOP wrote:
> snip

> snip
>
> God ide! Lad os få sat de præmier op!

   hulk hulk, utrolig hvor hellige folk er... dette er gjort i så mange år
nu, og præmien er stadig den samme.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 18-12-04 13:45

Moller wrote:

> ... dette er gjort i så mange år nu, og præmien er stadig den samme.

Pas nu på, det er ikke kun studenter der læser med herinde!
Min første 400'er kostede 375,- kr/kvt at kaskoforsikre som newbie!
Dét er så mange penge siden; men inflationsmæssigt passer en
sammenligning á 10X en provins-håndværkers timeløn sikekrt meget godt,
og regner vi således på en '04-lønning svarer det højest til 6.000,- årl
for en newbies kaskoforsikring, og dét er vist ikke heeelt "den samme" :-/

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 18-12-04 13:56

Armand wrote:

> [...]
> for en newbies kaskoforsikring, og dét er vist ikke heeelt "den samme" :-/

   Pas nu på, for det er ikke forsikringspræmien der snakkes om ;)
Det er Falck præmien der snakkes om, da jeg jo som sagt hentyder til at
fake et nødstop, for at få bugseret maskinen hjem :) den har nu kostet
det samme for mig siden 98 :) såååå...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 18-12-04 15:55

Moller wrote:

> [...]
> Det er Falck præmien der snakkes om, da jeg jo som sagt hentyder til at
> fake et nødstop, for at få bugseret maskinen hjem :) den har nu kostet

Lort :*-(
Hvad ved en jydsk trailer-ejer også om redningsforsikring

Aprospos så har Linea, qua sin knallert-forsikring, netop fået brev fra
GF om at de atter tilbyder redningsdækning på "tohjulere" á de ca. 250,-
som jeg betaler for bilen. Altså et tillægsgode man kan indregne ved en
given sammenligning af forsikringspriser!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 17:09

Armand skrev i meddelelsen ...

>Lort :*-(
>Hvad ved en jydsk trailer-ejer også om redningsforsikring

Her i foråret var det da naturligvis også omgangskredsens hestetrailer der
stod for redningen. Lisbeths kommentar: "En krikke er vel en krikke, den her
skider i det mindste ikke på dørken !" I øvrigt et glimrende køretøj til
mc-transport, masser af surringspunkter, rampe og fin læ.

mvh
Orla

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 18-12-04 08:07

> [...]
> aalborg) da jeg skal have svinet transporteret hjem, og der på trods
> af at der er plader på ikke er forsikringsdækning (kan det lade sig

Mig bekendt kan der ikke være nummerplader på uden der også er en
ansvarsforsikring.
Laver du en skade er det forsikringen der betaler i første omgang, men du
kan være helt sikker på, at de vil hente hele beløbet ved dig igen, incl
selvrisiko. Det kan blive en endda meget dyr tur. Tænk hvis du kører et
menneske ned.
Hilsen Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-12-04 11:20

Matthias H Matthiessen wrote:

> [...]
> men du kan være helt sikker på, at de vil hente hele beløbet ved dig
> igen, incl selvrisiko. Det kan blive en endda meget dyr tur. Tænk

Lad os lige få på det rene - en ansvarsforsikring er en forsikring hvir
selskabet bærer ansvaret for de uheld/ulykker føreren forvolder. Jeg har 9
mdrs ansvarsdækning på min cykel - de andre 3 måneder har _jeg_ ansvaret.
Hvem der evt. kan forudses at lægge ud er uvedkommende - hvis du kører uden
for dækningsperioden bryder du loven.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-12-04 12:14

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:cq102l$1ns3$1@news.cybercity.dk
> [...]
> _jeg_ ansvaret. Hvem der evt. kan forudses at lægge ud er
> uvedkommende - hvis du kører uden for dækningsperioden

Mener ikke at der må være plader på, hvis du ikke har ansvarsdækning. Mener
du ikke, at du har 9 mdr kasko og så ansvarsdækning hele året? Det er det
eneste jeg har set.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-12-04 11:58

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> Mener ikke at der må være plader på, hvis du ikke har ansvarsdækning.
> Mener du ikke, at du har 9 mdr kasko og så ansvarsdækning hele året?

Nix.

Men jeg tager åbenlyst fejl ved at mene at min cykel ikke er dækket de 3
vintermåneder selvom det er den aftale jeg har med Tryg. Er der nogen der
vil lægge hovedet på blokken og fortælle mig at politiet ikke kan se i deres
register om jeg har helårsdækning eller ej? At de ikke vil stoppe mig selvom
de er bekendt med at jeg ikke har vinterdækning?

Stadig mener jeg at det er uvæsentligt om selskabet lægger ud for mig ved en
evt. skade - om det er Tryg eller skadelidte der lægger sag an bagefter for
at få dækket udgifterne spiller ikke den store trille for mig. Ansvaret er i
sidste ende mit. Min cykel bliver i garagen til d. 1/3.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 17:59

Torben Scheel skrev i meddelelsen <41c6b789$1@news.carlbro.dk>...

> [...]
deres
>register om jeg har helårsdækning eller ej?

Det har de godtnok ikke tid til at beskæftige sig med. Begrebet findes ikke
i lovgivningen.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 13:11

Torben Scheel skrev i meddelelsen ...

Rigtigt, politiet afhenter pladerne hvis ikke der ansvarsdækning

> [...]
>Hvem der evt. kan forudses at lægge ud er uvedkommende - hvis du kører uden

Nej, du bryder ikke loven, du bryder en aftale med dit forsikringsselskab.
Forsikringsselskabet bevæger sig i en grænsezone ved den slags aftaler, og
loven er da også helt klar, uden ansvarsdækning fra selskabet ingen
registrering, og dermed ingen plader. Selv hvis forsikringsselskabet
opbevarer pladerne i stilstandsperioden, jamen så er der stadig
ansvarsdækning, og uanset din aftale med selskabet, så skal de dække de
skader din cykel forvolder. Så kan forsikringsselskabet bagefter prøve at
kradse pengene ind hos forsikringstager, men lovgivningmæssigt har de en
dårlig sag, det er nemlig lovgivningen uvedkommende at forsikringsselskabet
vil give rabat i vintermånederne.

Selvfølgelig er det en slags sikring mod at bryde aftalen, når pladerne
opbevares hos forsikringsselskabet, for så vil evt. kørsel jo bryde
lovgivningen mht. manglende nummerplade. Men få selskaber gider besværet med
opbevaringen længere.

Og hvad angår kaskodækning, så kan man jo aftale hvad man vil, herom er der
jo ingen lovgivning, og aftalen står hermed meget stærkere, set fra
selskabet.

mvh
Orla

Fra : Gert Schlæger

Dato : 18-12-04 13:37

Torben Scheel wrote:

> [...]
> Hvem der evt. kan forudses at lægge ud er uvedkommende - hvis du kører uden

Sikken noget vås !!

Så længe der er plader på, er cyklen også ansvarsforsikret i forhold til
tredjemand.

Spørgsmålet om forsikringsselskabets regreskrav imod ejeren, er så den
naturlige konsekvens af at ejeren ikke har overholdt sin aftale med
forsikringsselskabet jf. forsikringsbetingelserne..

Ejeren bryder nemlig ingen lov ved at køre på en MC med nummerplader uden
for den aftalte dækningsperiode for forsikringen. Han bryder derimod en
aftale.

Mch Schlaeger

Fra : Petersen

Dato : 18-12-04 11:39

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan være helt sikker på, at de vil hente hele beløbet ved dig igen, incl
> selvrisiko. Det kan blive en endda meget dyr tur. Tænk hvis du kører et

Det er jo derfor det er smart med prøveplader, da de er MED forsikring....