/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Godt / dårligt ved en Ducati 900 SS 1992
Fra : Scooter


Dato : 17-12-04 16:53

Jeg har efter flere år uden motorcykel igen fået lysten til at komme ud og
køre igen.
Har kig på en Ducati 900 ss fra 1992.

Er der nogen som kender til modellen?

Hvilke ting / svagheder skal man kigge efter, har hørt noget med
cylinderboltene skulle have en svaghed, men om det har noget på sig ved jeg
ikke.

Med venlig hilsen og
På forhånd tak.



 
 
Hekto (17-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-12-04 23:47

In article <41c300cb$1$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Scooter@dlgnet.dk says...
> Jeg har efter flere år uden motorcykel igen fået lysten til at komme ud og
> køre igen.
> Har kig på en Ducati 900 ss fra 1992.
>
> Er der nogen som kender til modellen?
>
> Hvilke ting / svagheder skal man kigge efter, har hørt noget med
> cylinderboltene skulle have en svaghed, men om det har noget på sig ved jeg
> ikke.
>
Jeg ved ikke om det specifikt også gælder 900'en; men 600'en blev
opdateret en del på stel og motor i '93-'94.
Hvis prisen er sat derefter, er det jo OK.

Nogle motorer af de 4-ventilede, i de tidlige årgange, var
vægtoptimeret lige rigrligt nok til at blokken holdt til langvarig brug
på landevej.
Jeg mener ikke at have hørt det gælde for en 2-ventilet.

Tag et ventildæksel af hver cylinder og kig til knasterne. De skal være
glatte og blanke.

Prøv at høre dig for på www.ducati.dk. Der kan du få mere at vide.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (18-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-12-04 00:44


"Scooter" <Scooter@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
news:41c300cb$1$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har efter flere år uden motorcykel igen fået lysten til at komme ud og
> køre igen.
> Har kig på en Ducati 900 ss fra 1992.
>
> Er der nogen som kender til modellen?
>
> Hvilke ting / svagheder skal man kigge efter, har hørt noget med
> cylinderboltene skulle have en svaghed, men om det har noget på sig ved
jeg
> ikke.

Der er forskel om du køber en 1982, 1992 eller 2003 og det er der ved alle
andre fabrikater også.
SS'er efter 1990 er der mig bekendt ikke nogen specielle motor problemer
med.
Men det er en italiener, du får mere personlighed, som du nok betaler for,
men jeg syntes der er det værd.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
En hund kan man koste rundt med, en kat er lidt italiensk, dejlig, men
bestemmer selv.



Michael K. S. (18-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 18-12-04 13:50

On Sat, 18 Dec 2004 00:44:23 +0100, "Flemming Disc"
<flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

>Men det er en italiener, du får mere personlighed, som du nok betaler for,

Mere personlighed end hvad, en Ducati har vel ca. samme personlighed
som en bakke Stryhns leverpostej og det er vel næppe det man betaler
for, nok mere fornemmelsen af at have noget en smule eksklusivt og den
subjektive do af noget man synes er et flot design på samme måde som
B&O. Man kan IMO få mere for pengene hvis man udelukkende går efter
køreegenskaber, kvalitet, power eller stort set alle andre mere
"objektive" MC-værdier, men tæller pose (se mig)-value meget så kan
det såmænd også være helt fint, men _personlighed_ - naaaaahh det
virker på mig lidt som efterrationalisering fordi det lyder bedre,
selvom der ikke er noget galt med at ville føre sig lidt frem engang
imellem og være lidt anderledes (eller i det mindste _føle_ det) .

Men selvom en Duc sagtens kan leve op til itai-eksklusivitet så er en
Bimota eller MV-Agusta _langt_ bedre ...min 25'øre på
Ducati-mærket.

--
-Michael

Ukendt (18-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-12-04 18:00


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:sm98s0lrka0hrm8qhai7cjmr0rfrvqd838@4ax.com...
>
> Mere personlighed end hvad, en Ducati har vel ca. samme personlighed
> som en bakke Stryhns leverpostej og det er vel næppe det man betaler
> for, nok mere fornemmelsen af at have noget en smule eksklusivt og den
> subjektive do af noget man synes er et flot design på samme måde som
> B&O. Man kan IMO få mere for pengene hvis man udelukkende går efter
> køreegenskaber, kvalitet, power eller stort set alle andre mere
> "objektive" MC-værdier, men tæller pose (se mig)-value meget så kan
> det såmænd også være helt fint, men _personlighed_ - naaaaahh det
> virker på mig lidt som efterrationalisering fordi det lyder bedre,
> selvom der ikke er noget galt med at ville føre sig lidt frem engang
> imellem og være lidt anderledes (eller i det mindste _føle_ det) .
>
> Men selvom en Duc sagtens kan leve op til itai-eksklusivitet så er en
> Bimota eller MV-Agusta _langt_ bedre ...min 25'øre på
> Ducati-mærket.

Det er sku' svært at diskutere religion ))
Så undskylder at jeg skrev min op!!!
Og lykke til at vi har hver vores, tænk hvis alle ville have BMW K1100 RS,
så var der sku' ikke så meget at drille hinanden med

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk




Armand (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-12-04 00:05

Flemming Disc wrote:
>
> Det er sku' svært at diskutere religion ))
> Så undskylder at jeg skrev min op!!!
> Og lykke til at vi har hver vores, tænk hvis alle ville have BMW K1100 RS,
> så var der sku' ikke så meget at drille hinanden med

Ork jo!
Der skulle nok være et par kvinder der malede deres lysegul!
Og hvis man malede sin rød ville man risikere at blive bebrejdet at den
var Ducati-rød

--
Armand.
(der ikke fatter at folk gider beskæftige sig med al den mærkefanatisme
- Når nu Kawasaki ér bedst)


Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 09:45


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:tH2xd.76294$Vf.3616016@news000.worldonline.dk...

> (der ikke fatter at folk gider beskæftige sig med al den mærkefanatisme
> - Når nu Kawasaki ér bedst)

Du har helt ret.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
(skabsKawasikist)
www.discteknik.dk




Kasper friis hansen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis hansen


Dato : 19-12-04 10:48





> > (der ikke fatter at folk gider beskæftige sig med al den mærkefanatisme
> > - Når nu Kawasaki ér bedst)

Synes også du har helt ret

Kasper friis
ZX6R 636



Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 12:01

In article <41c54e44$0$74679$14726298@news.sunsite.dk>,
PizzabagerFJERN@mobil.dk says...
> Synes også du har helt ret
>
>
Sikken da noget vrøvl!

Min gamle Duc' er da bedre end den Kawazaki jeg havde!!!! ;oP
....Nå, ja, det var en KR-1, og den var ganske fed at køre på, indtil
skattevæsnet 'stjal' den!!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Pwh (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 19-12-04 21:00

Hekto wrote:
>> Synes også du har helt ret
>>
>>
> Sikken da noget vrøvl!
>
> Min gamle Duc' er da bedre end den Kawazaki jeg havde!!!! ;oP
> ...Nå, ja, det var en KR-1, og den var ganske fed at køre på, indtil
> skattevæsnet 'stjal' den!!!!

Hov, det mener du jo slet ikke din overløber )

/Jens (som hjalp skattefar med at stjæle KR-1'en)



Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 21:49

In article <41c5ddda$0$29312$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Hov, det mener du jo slet ikke din overløber )
>
Den er med garanti den hurtigste borede knallert i byen!
Jo, den var dejlig let, og styrede genske fornuftigt på de
Nordsjællandske veje. Duc'en er sjov på en anden måde; men langt fra
lige så letbenet.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-12-04 12:41

"Kasper friis hansen" <PizzabagerFJERN@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:41c54e44$0$74679$14726298@news.sunsite.dk...

> > > (der ikke fatter at folk gider beskæftige sig med al den
mærkefanatisme
> > > - Når nu Kawasaki ér bedst)
>
> Synes også du har helt ret

I mener Kawasuki, ikke? De har jo fælles udvikling nu. Så hvis Kawasaki er
bedst, så er Suzuki jo pr definition også

Det er så dejligt med religion. Især når den bliver fundamentalistisk.

Rittig



Steen Gruby (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-12-04 13:37

On Sun, 19 Dec 2004 12:40:51 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

Hej.
>
>Det er så dejligt med religion. Især når den bliver fundamentalistisk.
>
Juletid er jo eventyrtid, så jeg har tilladt mig at give en gammel
historie en ny drejning:

Hvad er forskellen på Himlen og Helvede?

Jo, i Himlen er.

Tyskeren mekanikker.
Franskmanden kok.
Englænderen politibetjent
Italieneren motorcykelfabrikant
Japaneren elektronikfabrikant
Danskeren elsker
Og det hele er organiseret af en sweitzer.

I Helvede er:

Tyskeren politibetjent.
Franskmanden mekanikker.
Englænderen kok
Japaneren motorcykelfabrikant.
Sweitzeren elsker.
Danskeren elektronikfabrikant.
Og det hele er organiseret af en italiener.

Glædelig jul

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

John Jensen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 19-12-04 13:59


"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:0ssas0l9k0qeod6stp681g2pde214oo66f@4ax.com...
> On Sun, 19 Dec 2004 12:40:51 +0100, "Claus Rittig"
> <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:
>
> Hej.
> >
> >Det er så dejligt med religion. Især når den bliver fundamentalistisk.
> >
> Juletid er jo eventyrtid, så jeg har tilladt mig at give en gammel
> historie en ny drejning:
>
> Hvad er forskellen på Himlen og Helvede?
>
> Jo, i Himlen er.
>
> Tyskeren mekanikker.
> Franskmanden kok.
> Englænderen politibetjent
> Italieneren motorcykelfabrikant
> Japaneren elektronikfabrikant
> Danskeren elsker
> Og det hele er organiseret af en sweitzer.
>
> I Helvede er:
>
> Tyskeren politibetjent.
> Franskmanden mekanikker.
> Englænderen kok
> Japaneren motorcykelfabrikant.
> Sweitzeren elsker.
> Danskeren elektronikfabrikant.
> Og det hele er organiseret af en italiener.
>
> Glædelig jul
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

For nu at få tråden tilbage på sporet, så startede det med at der var en der
spurgte efter gode/ dårlige
ting ved en 92' 900 SS, - DET har han endnu ikke fået svar på...

/ John



Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 14:11


"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41c57a1f$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> For nu at få tråden tilbage på sporet, så startede det med at der var en
der
> spurgte efter gode/ dårlige
> ting ved en 92' 900 SS, - DET har han endnu ikke fået svar på...

Det er nok fordi du ikke kan eller ikke vil læse mine indlæg )))
Men Hekto har nu også svaret og givet henvisninger til oplysninger.

Men du har da ret at også den tråd er kørt afsporet, men det var vist fordi
jeg kom til at rose Ducati
Men det har du selvfølgelig heller ikke læst

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 14:35

In article <41c57ddf$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Flemming
Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> says...
> Men du har da ret at også den tråd er kørt afsporet, men det var vist fordi
> jeg kom til at rose Ducati
>
*ROFL* Ja man kan hurtigt komme galt afsted!
Heldigvis er der håb om at de fjerner blasfemiparagraffen, så man kan
få lov til at sige at Ducati er godt, uden at blive straffet!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 14:33

In article <41c57a1f$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
John@nospamJensen.tdcadsl.dk says...
> For nu at få tråden tilbage på sporet, så startede det med at der var en der
> spurgte efter gode/ dårlige
> ting ved en 92' 900 SS, - DET har han endnu ikke fået svar på...
>

Han har:

1. Fået den smule jeg ved om modellen, at vide.
2. Han har fået at vide hvor han 100% kan få svar på alt hvad han vil
have at vide, nemlig www.ducati.dk
3. Ingen har tilsyneladende haft noget teknisk relevant at tilføje
dertil siden 18/12, på trods af at der findes et antal Ducati'ster i
dette forum, deriblandt ejere af 900SS'er.

Umiddelbart er resten mere subjectivt. Vil man ha' sådan een eller vil
man ikke? Er man til Duc' er en SS'er en rimeligt overkommelig måde at
realisere det på. Man får ikke toppen af poppen. Man får ikke vilde
økonomiske overraskelser. Man får ikke noget overkompliceret mekanik
man ikke selv kan nærme sig med en skruetrækker.
Man får 'adgang' til en masse sjov kørsel, sammen med ligesindede
'religiøse fanatikkere', der står i kø for at hjælpe hinanden. Man kan
låne værktøj i klubben, og trække på viden og know-how. Man får
inspiration og ideer til ombygninger og forandringer, så man kan skabe
sin egen 'drømme-racer'. Man kan købe en forholdsvis billig gammel
Duc' og få uendeligt meget sjov og hobby ud af det, eller bare hale
300.000 op af læderet ... og have det lige så sjovt; men bare være
hurtigere.

Til gengæld får man ikke flest HK/kg set i fohold til typisk japanske
motorcykler. Man bliver nedstirret, hvisket om i krogene, og anset for
at være skingrende småskør og pletvis sindsyg, af dem der følger
mainstream. Man bliver ustandselig mødt med spørgsmål om hvorfor man
har givet så mange penge for en gammel cykel med så få HK, der er så
upålidelig at man ALDRIG kommer længere end til fortovskanten før den
er brændt sammen. Iøvrigt falder alting af efter 100m kørsel og
stumperne koster det hvide ud af øjnene. Motoren lyder som en sømkasse,
koblingen rasler og det hele vibrerer så man ser dobbelt 24 timer efter
en køretur. - siger de andre!!!

.... se det var MINE 25 øre, for det at eje en Duc'!!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 15:20

On Sun, 19 Dec 2004 14:32:35 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Iøvrigt falder alting af efter 100m kørsel og
>stumperne koster det hvide ud af øjnene. Motoren lyder som en sømkasse,
>koblingen rasler og det hele vibrerer så man ser dobbelt 24 timer efter
>en køretur. - siger de andre!!!

Paranoidt pølsenak IME, og iøvrigt i givet fald er Ducatisti som de
er flest ikke fem flade øre bedre, en af mine cykler (CBR'ere) blev
solgt til DK's måske største DUC-fanatiker, han himlede op om hvor
ringe japanere var/er men efter at kørt cyklen hjem måtte han noget
nødtvungent indrømme at sådan en CBR måske alligevel var en mægtig fin
cykel

>... se det var MINE 25 øre, for det at eje en Duc'!!

Jamen det er da fint nok at eje en Duc, hvis det er det man vil ha' og
som sagt der er _intet_ galt i at ville skille sig lidt ud fra mængden
omend der efterhånden er så mange at selv det også er noget udvandet,
men intet af det du nævner er på nogen måde specielt for Ducati, måske
lige bortset fra dyrt low-tech . Det eneste jeg blot finder lidt
morsomt er når man begynder at tale om sjæl, personlighed osv. som
Ducatisti tit gør fordi man ikke vil indrømme hverken over for sig
selv eller andre hvad det i _virkeligheden_ er der styrer valget. Min
Skrammel-suki har mindst lige så meget sjæl - den er bare solgt til
djævlen .

For mig er Ducati lidt kejserens nye klæder målt på mere objektive
MC-værdier men samtidig så er MC'isme også livstil og signalværdi for
mange og der kan de jo sagtens være med. Samtidig så køber jeg også
selv gerne B&O og har som en af mine drømmecykler Bimota V-due, så jeg
er skam ikke meget anderledes, bortset altså fra at lige Ducati ikke
siger mig det helt store, og jeg har skam prøvet nogle stykker
efterhånden - jeg fandt aldrig ud af hvor personligheden sad , ok
cykler ikke great - ikke ringe....

--
-Michael

Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 15:29


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:sj1bs0dd6vtft36qr9hbmohhdeav88h6ss@4ax.com...
> jeg fandt aldrig ud af hvor personligheden sad , ok
> cykler ikke great - ikke ringe....
>

Nå, der den gal, du mangler nogle evner

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 15:33

On Sun, 19 Dec 2004 15:29:06 +0100, "Flemming Disc"
<flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

>> jeg fandt aldrig ud af hvor personligheden sad , ok
>> cykler ikke great - ikke ringe....

>Nå, der den gal, du mangler nogle evner

Helt sikkert, som det tydeligt fremgår - evnen til at finde nogen som
helst personlighed på en Duc der adskiller den fra alt andet . De
er hverken specielt ophidsende at køre eller specielt skuffende, bare
sådan middel...

--
-Michael

Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 15:48


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:c84bs01ff4j83eb3cclj1875t78qgdlm82@4ax.com...
>
> Helt sikkert, som det tydeligt fremgår - evnen til at finde nogen som
> helst personlighed på en Duc der adskiller den fra alt andet . De
> er hverken specielt ophidsende at køre eller specielt skuffende, bare
> sådan middel...
>

Det sku' synd for dig, det tyder på at der er noget helt galt med dit
følsesliv, kan du overhovedet blive forelsket???





Undskyld jeg kunne ikke lade være ))

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 16:21

On Sun, 19 Dec 2004 15:47:33 +0100, "Flemming Disc"
<flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

>Det sku' synd for dig, det tyder på at der er noget helt galt med dit
>følsesliv, kan du overhovedet blive forelsket???

Ja da, sagtens hvis vi taler om MC'ere så f.eks Bimota V-Due, RC30,
NC45 eller en Aprilia RS250 der er en stærkt berusende oplevelse at
køre men samtidig totalt uegnet til normal gadekørsel...prøvede en 916
for et par år siden, den trak ok men ikke vildt og måden kræfterne
blev afleveret på heller ikke noget særligt, køreegenskaberne var
moderate, ikke "skarpe" (som en RS250) og ikke specielt præcise (som
en CBR) men noget tung at danse med specielt fronten, men folk kigger
efter den og designet er da bedre end det typiske japanske, omend jeg
personlig synes at der var lidt for lidt fornyelse og var i
modsætningen til mange (bagstræberiske ?!?) Ducatisti tilfreds med at
de endelig redesignede den, men det er så også omtrent det...

>Undskyld jeg kunne ikke lade være ))

Jeg kan ta' det.... Det er også folk hvis største ønske er en
gammel Wartburg fordi den har personlighed...

Hvad lægger du egentlig i begrebet personlighed på en MC ? Historie,
svingende pålidelighed, sjældenhed, at andre synes den er fed eller
noget helt 5'te ?

--
-Michael

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 16:31

In article <2l5bs0pfn6llvn52t3oq35bio2t0u47073@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Ja da, sagtens hvis vi taler om MC'ere så f.eks Bimota V-Due, RC30,
> NC45 eller en Aprilia RS250 der er en stærkt berusende oplevelse at
> køre men samtidig totalt uegnet til normal gadekørsel...prøvede en 916
> for et par år siden, den trak ok men ikke vildt og måden kræfterne
> blev afleveret på heller ikke noget særligt, køreegenskaberne var
> moderate, ikke "skarpe" (som en RS250) og ikke specielt præcise (som
> en CBR) men noget tung at danse med specielt fronten, men folk kigger
> efter den og designet er da bedre end det typiske japanske, omend jeg
> personlig synes at der var lidt for lidt fornyelse og var i
> modsætningen til mange (bagstræberiske ?!?) Ducatisti tilfreds med at
> de endelig redesignede den, men det er så også omtrent det...
>
Alt andet lige, så ved du jo også godt, at man ikke svinger sig i
sadlen og opnår noget optimalt, uden at affjedringen er sat korrekt op
til ens egen vægt m.v.
Fabrikkens indstilling er og bliver bare en grundindstilling.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 16:44

On Sun, 19 Dec 2004 16:31:22 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Alt andet lige, så ved du jo også godt, at man ikke svinger sig i
>sadlen og opnår noget optimalt, uden at affjedringen er sat korrekt op
>til ens egen vægt m.v.
>Fabrikkens indstilling er og bliver bare en grundindstilling.

Ja naturligvis er det rigtigt, men samtidig så er det helt klart også
noget som fabrikken bør tage alvorligt og gøre meget ud af at tilpasse
flest mulige ab fabrik til en fornuftig indstilling. Der findes
faktisk flere cykler hvor det er tilfældet, og også nogle hvor det er
helt skævt (f.eks da kawa's 6'er blev introduceret nærmest i bane
setup). så jeg mener stadig godt at man kan skabe sig et indtryk udfra
et std setup.

--
-Michael

Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 21:44


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:2l5bs0pfn6llvn52t3oq35bio2t0u47073@4ax.com...
> Hvad lægger du egentlig i begrebet personlighed på en MC ? Historie,
> svingende pålidelighed, sjældenhed, at andre synes den er fed eller
> noget helt 5'te ?

Den er rigtig svær.....Den cykel der for mig har den største personlighed,
er min Kawa 750 Twin, som jeg købte fra ny i 1976.
Da jeg købte den, havde den ikke nogen personlighed, udover at være en
"rigtig" motorcykel, 2 cylinder, kædetræk og kan godt svede lidt olie.
Men efter at have kørt mig rundt i Europa på ferie og til over 200 træf,
næsten 350000 Km, uden at svigte mig når det gjaldt, så er den blevet en
"ven", som jeg aldrig sælger.
Selvom den i grund og bund bare er en japaner fra 1976, men den er blevet
personlig og har virkelig sjæl.

Jeg har kørt HD i 11 år og de er personlige fordi, de er så lette at bygge
om, så de efter min mening ser godt ud.
Den isme var der nogle Banditos der ødelagde, ved at sætte en til at stjæle
en af dem.

Min interesse for Ducati kom til Conti træf i 1984, det forgik dengang på
continentals motodrom 300 km nede i Tyskland.
Jeg stod ved den næsten lodrette bane og kikkede på Egli racer, og her var
der med sin lyd en der skildte sig meget ud.
Jeg viste ikke hvad det var, men fandt den senere på dagen.
Det var en Ducati 900 SS fra 1977-1981, jeg kendte godt Ducati, men havde
aldrig før set en live og her blev jeg "forelsket"
Det var motorens opbygning og dens lyd.

Jeg måtte havde sådan en, det blev nu min kone der i 1988 købte en hel ny
900 S2 fra 1982.
Den er personlig, bla den er meget sjælden.
Den er rigtigt dejlig at køre langtur på og sådan en L motor er der faktisk
igen viberationer i.
Lyden er personlig, den kræver personlig pleje, har dog aldrig svigtet de
75000 km den har kørt.

Men i bund og grund går personlighed for mig op i følelser, som kommer af,
det man ser, høre og har sammen med sin motorcykel.

Den var lang og alligevel ikke alt jeg gerne ville skrive, men håber at du
har forstået min mening.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk






Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 23:10

On Sun, 19 Dec 2004 21:43:31 +0100, "Flemming Disc"
<flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote:

>Men i bund og grund går personlighed for mig op i følelser, som kommer af,
>det man ser, høre og har sammen med sin motorcykel.
>
>Den var lang og alligevel ikke alt jeg gerne ville skrive, men håber at du
>har forstået min mening.

Jo da, det vil jeg mene og vel også ret præcist det forventede svar,
men samtidig så illustrerer det vel også at personlighed som du
udlægger det ikke på nogen måde er specielt for Ducati, men noget med
følelser udsprunget af den historie (de oplevelser) man har med cyklen
(mærket) og ligesåvel kan være ligeså stærkt til stede for ejere af
MZ'ere eller GS500'ere - At folk mener at deres Duc har
sjæl/personlighed forstår jeg skam fint, men at sige at den har (mere)
sjæl i modsætning til andre mærker f.eks japanske.....nah not really.
Lyden f.eks er nok speciel, men det er den også på en Harley, en VFR
med tandhjulstårn eller inductionroaret fra en ZX'er.

Og det var egentlig derfor at jeg skrev det 1. indlæg, personlighed ok
- købt ....men hverken mere eller mindre end hvad der for den enkelte
kan være i hvad som helst andet.

--
-Michael

Ukendt (20-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-04 09:25


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:nqtbs01gn3oh50u5pls02aies6416u3o4a@4ax.com...
>
> Og det var egentlig derfor at jeg skrev det 1. indlæg, personlighed ok
> - købt ....men hverken mere eller mindre end hvad der for den enkelte
> kan være i hvad som helst andet.

Nej, jeg har bare meget letter ved at finde personligheden i en Duc
Og tillykke med, at alle ikke har det sådan, ellers havde den tråd ikke nået
50 indlæg uden for emne :-/

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Hekto (20-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-12-04 20:28

In article <41c68d2c$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Flemming
Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> says...
>
> Nej, jeg har bare meget letter ved at finde personligheden i en Duc
> Og tillykke med, at alle ikke har det sådan, ellers havde den tråd ikke nået
> 50 indlæg uden for emne :-/
>
... og hvis nu alle havde det sådan med Duc' ville det jo få
brugtpriserne til at flyve til vejrs! ;oP
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 15:41

In article <sj1bs0dd6vtft36qr9hbmohhdeav88h6ss@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
>
> Paranoidt pølsenak IME, og iøvrigt i givet fald er Ducatisti som de
> er flest ikke fem flade øre bedre, en af mine cykler (CBR'ere) blev
> solgt til DK's måske største DUC-fanatiker, han himlede op om hvor
> ringe japanere var/er men efter at kørt cyklen hjem måtte han noget
> nødtvungent indrømme at sådan en CBR måske alligevel var en mægtig fin
> cykel

Det er jo netop derfor der er tale om 'religion'!!!

>
>
> Jamen det er da fint nok at eje en Duc, hvis det er det man vil ha' og
> som sagt der er _intet_ galt i at ville skille sig lidt ud fra mængden
> omend der efterhånden er så mange at selv det også er noget udvandet,
> men intet af det du nævner er på nogen måde specielt for Ducati, måske
> lige bortset fra dyrt low-tech . Det eneste jeg blot finder lidt
> morsomt er når man begynder at tale om sjæl, personlighed osv. som
> Ducatisti tit gør fordi man ikke vil indrømme hverken over for sig
> selv eller andre hvad det i _virkeligheden_ er der styrer valget. Min
> Skrammel-suki har mindst lige så meget sjæl - den er bare solgt til
> djævlen .
>

Tænk over at mange MC-ejere roser deres eget køretøj til skyerne, for
at skjule fejltagelsen og utilfredsheden, samt evt. lokke andre i
fælden, så de ikke står alene!
I mine øjne er 180 HK og 320 km/t lige så meget kejerens nye klæder!

De færreste køber vel en MC som de føler sig tvunget op på, og som de
må nærme sig med lukkede øjne.
Det er rigtigt at konformiteten breder sig med antallet af solgte
Ducati'er; men der er stadig mange der afviger fra standardudgaven.
Jeg er ihvertfald ikke bange for at blive overhalet af een magen til!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 15:54

On Sun, 19 Dec 2004 15:41:05 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Det er jo netop derfor der er tale om 'religion'!!!

Kære Gud i himlen, giv mig en Duc...

>I mine øjne er 180 HK og 320 km/t lige så meget kejerens nye klæder!

Helt enig, i hvert fald som gadecykel, ingen hverken kan, vil eller
bør udnytte den slags...der var engang for længe-længe siden jeg
faktisk troede det, men det gik nu hurtigt over.

>De færreste køber vel en MC som de føler sig tvunget op på, og som de
>må nærme sig med lukkede øjne.

Og dog, der sælges jo en del GS'ere (running for cover)

>Det er rigtigt at konformiteten breder sig med antallet af solgte
>Ducati'er; men der er stadig mange der afviger fra standardudgaven.

Tjah, der er nu også mange der ikke gør og Duc's storsælgere
Monsterserien står typisk ret std.

>Jeg er ihvertfald ikke bange for at blive overhalet af een magen til!

Lige din er der nok ikke så mange af nej ,men Duc's generelt er jo
ikke så sjældent mere at man ligefrem vender sig om når man ser een...

--
-Michael

Anna M. Andersen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 19-12-04 16:15

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> wrote:

> Lige din er der nok ikke så mange af nej ,men Duc's generelt er jo
> ikke så sjældent mere at man ligefrem vender sig om når man ser een...

Det gør jeg nu stadig med glæde

--
Anna M. Andersen
Ducati Monster 1000S

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 16:29

On Sun, 19 Dec 2004 16:14:55 +0100, noname@domain.dk (Anna M.
Andersen) wrote:

>> Lige din er der nok ikke så mange af nej ,men Duc's generelt er jo
>> ikke så sjældent mere at man ligefrem vender sig om når man ser een...
>
>Det gør jeg nu stadig med glæde

Kan du ikke nøjes med at kigge ned.....ahmmm.... mellem benene .

--
-Michael

Anna M. Andersen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 19-12-04 16:45

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> wrote:

> On Sun, 19 Dec 2004 16:14:55 +0100, noname@domain.dk (Anna M.
> Andersen) wrote:
>
> >> Lige din er der nok ikke så mange af nej ,men Duc's generelt er jo
> >> ikke så sjældent mere at man ligefrem vender sig om når man ser een...
> >
> >Det gør jeg nu stadig med glæde
>
> Kan du ikke nøjes med at kigge ned.....ahmmm.... mellem benene .

Sæfølig - men det er næsten umuligt at kikke efter en cykel med "den
lyd" - og det er ikke den raslende kobling jeg hentyder til

--
Anna M. Andersen

Duke Monster 1000
AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Claus Rittig (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-12-04 16:44

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse
news:1gp1udr.1lgnfyd12suqkiN%noname@domain.dk...
> Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> wrote:
>
> > Lige din er der nok ikke så mange af nej ,men Duc's generelt er jo
> > ikke så sjældent mere at man ligefrem vender sig om når man ser een...
>
> Det gør jeg nu stadig med glæde

Tjah, jeg gør også.
Og tro mig, det er meget, meget sjældent jeg har vendt mig om og kigget
efter en Suzuki.

Rittig
(Som ikke forstår hvorfor der er et marked for motorcykler med bilmotor)



Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 16:52

On Sun, 19 Dec 2004 16:43:43 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Tjah, jeg gør også.
>Og tro mig, det er meget, meget sjældent jeg har vendt mig om og kigget
>efter en Suzuki.

Hvis du så min Sutte'suki så ville du nu muligvis gøre det alligevel
, den er nemlig efterhånden ret speciel (ratbike).

>Rittig
>(Som ikke forstår hvorfor der er et marked for motorcykler med bilmotor)

Næh giv mig en 400 cc V5'er siger jeg også....

--
-Michael

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 20:51

In article <41c5a274$1@news.dansketelecom.com>,
ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> Rittig
> (Som ikke forstår hvorfor der er et marked for motorcykler med bilmotor)
>
*ROFL* ... der absolut skal lyde som en industristøvsuger!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (20-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-12-04 09:23

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> In article <41c5a274$1@news.dansketelecom.com>,
> ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> > Rittig
> > (Som ikke forstår hvorfor der er et marked for motorcykler med bilmotor)
> >
> *ROFL* ... der absolut skal lyde som en industristøvsuger!

Jeg forstår ikke hvorfor I skal larme sådan?
Loud pipes my ass...

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 16:33

In article <0v4bs0dri7lr3c77oi8dhroefdks7371nk@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Tjah, der er nu også mange der ikke gør og Duc's storsælgere
> Monsterserien står typisk ret std.
>
>
Hvilket net op 'de sorte' slet ikke er beregnet på. De skal netop males
som ejeren foretrækker det; men de fleste får ikke taget sig sammen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 17:05

On Sun, 19 Dec 2004 16:32:52 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Hvilket net op 'de sorte' slet ikke er beregnet på. De skal netop males
>som ejeren foretrækker det; men de fleste får ikke taget sig sammen.

Måske et meget godt udtryk for den "almindeliggørelse" Ducati har
været udsat for med Monsterserien, men som vel samtidig har reddet
fabrikken ?!? De meget små men ultraekslusive itai's som f.eks Bimota
og MV-Agusta har jo alle dage levet en højst usikker tilværelse, selv
Aprilia knækkede nakken da scootermarkedet floppede...

--
-Michael

Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 20:50

In article <fb9bs09mrbkeg30r75k7g1mlo0qkl8lib2@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Måske et meget godt udtryk for den "almindeliggørelse" Ducati har
> været udsat for med Monsterserien, men som vel samtidig har reddet
> fabrikken ?!? De meget små men ultraekslusive itai's som f.eks Bimota
> og MV-Agusta har jo alle dage levet en højst usikker tilværelse, selv
> Aprilia knækkede nakken da scootermarkedet floppede...
>
Ja, det er noget med 2 ud af 3 produktionsliner 'pumper' Monstere ud.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (20-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-12-04 00:31

Hekto wrote:
> In article <fb9bs09mrbkeg30r75k7g1mlo0qkl8lib2@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...
>
>>Måske et meget godt udtryk for den "almindeliggørelse" Ducati har
>>været udsat for med Monsterserien, men som vel samtidig har reddet
>>fabrikken ?!?
>
> Ja, det er noget med 2 ud af 3 produktionsliner 'pumper' Monstere ud.

I Y2K hvor jeg var forbi på en rundvisning under vores italiens-ferie,
var det to ud af fire!
Derudover kørte ét med supersportsmodellerne og ét med resten!

--
Armand.

Jack Jensen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 19-12-04 16:54


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1c2fa15ea5535b7698994b@news.tele.dk...
> In article <41c57a1f$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Man bliver ustandselig mødt med spørgsmål om hvorfor man
> har givet så mange penge for en gammel cykel med så få HK, der er så
> upålidelig at man ALDRIG kommer længere end til fortovskanten før den
> er brændt sammen. Iøvrigt falder alting af efter 100m kørsel og
> stumperne koster det hvide ud af øjnene. Motoren lyder som en sømkasse,
> koblingen rasler og det hele vibrerer så man ser dobbelt 24 timer efter
> en køretur. - siger de andre!!!
>
Det er derfor Loc-Tite blev opfundet
Mvh.
Jack
VFR750F
Medlem af www.vfr.dk



Armand (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-12-04 21:47

John Jensen wrote:
>
> For nu at få tråden tilbage på sporet, så startede det med at der var en der
> spurgte efter gode/ dårlige
> ting ved en 92' 900 SS, - DET har han endnu ikke fået svar på...

Jeg har lige et måske ikke uvæsentligt pip i den forbindelse:
Kørestillingen!
I familen har der tidligere været en 748, såvel som der p.t. er en 750
SS Ie, og under almindelig hyggekørsel hvor 150km/t's fartvind ikke er
med til at lette trykket på styrenderne, finder jeg den meget
fremadlænede kørestilling nærmest invaliderende for håndleddene
Forrige år lånte jeg netop denne Ducati for at kunne lede en flok
DFM'ere på en tur ned over Sydfyn, og halvvejs, ved vendepunktet:
Egeskov Slot, var jeg nærmest grædefærdig med udsigten til hjemturen
Den nævnte 748 lånte jeg en gang for en prøvetur og den strakte sig af
akkurat samme årsager ikke længere end de ca. 25km til nærmeste naboby
ad landevejen hvorefter at kursen hjemefter ad motorvejen straks blev
valgt. Dette blev den eneste tur jeg fandt nødvendig at låne den ellers
fede 748'er :-|
Selvom ejeren i ægte Ducatista-stil nægter at erkende noget problem i
den retning vurderer han ud fra erindringen at SS'eren er endog mere
ekstrem i kørestilling end 748'eren!

Som en aldrende(?) newborn biker, bør man i mine øjne absolut være
opmærksom på denne problematik!
Man kan måske nok vænne sine håndled til belastningen; men
kørestillingen vil absolut være et så meget desto større problem for en
urutineret motorcyklist :-|

Ergo:
Køb ikke en "Ducati Supersports model" uden mindst at have (forsøgt at)
kørt 50-100 km's prøvetur på den :-|

--
Armand.

--
Armand.

Ukendt (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-04 22:13


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:MKlxd.76399$Vf.3619979@news000.worldonline.dk...
> Ergo:
> Køb ikke en "Ducati Supersports model" uden mindst at have (forsøgt at)
> kørt 50-100 km's prøvetur på den :-|

50-100 km giver kun negativ mening om Ducati kørestilling.
Jeg køre bla. på en 900 S2 fra 1982, dens kørestilling er mere "sport" end
de nye SS og 748.
Den har primært kørt langtur og det gør man ikke den første dag i foråret,
man er ude at køre.
Håndled, arme og ryg skal have trænet nogle muskler op som man ikke bruger i
lænestolen.
Men når vi har været trænet op har det ikke været noget problem at køre hjem
fra camping moto i et hug.
De to første træk a 300 km uden stop og de to næste træk a 300 km, 150 km og
så et meget hurtigt skift i mellem køre og passager.
Når man køre jævnligt på den er og bliver det en dejlig touringcykel, rigtig
behaglig at være på!!

Jeg er godt klar over at feks. en K 1200 LT er mere behagelig, men det er
for meget bil



Bjørn S (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 19-12-04 22:15


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:MKlxd.76399$Vf.3619979@news000.worldonline.dk...
> Forrige år lånte jeg netop denne Ducati for at kunne lede en flok DFM'ere
> på en tur ned over Sydfyn, og halvvejs, ved vendepunktet: Egeskov Slot,
> var jeg nærmest grædefærdig med udsigten til hjemturen

Kylling ;-p
Nej, det er en tilvænningssag. Jeg sled også lidt i starten, indtil jeg
fandt finten og brugte lårmusklene lidt mere aktivt ved at klæmme lår og
knær ind mod tanken, samt gi mavemusklerne lidt arbejde.
I starten af hver mc-sesong er det nok sikkert mange som skal genoptræne
uante muskler i mageregionen, og jeg frygtet også de første ture i år,
kontra håndlæd, men det blev faktisk aldrig et problem.

--
/Bjørn 900S




Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 22:53

In article <MKlxd.76399$Vf.3619979@news000.worldonline.dk>,
armand@mcchaufforerne.dk says...
> Selvom ejeren i ægte Ducatista-stil nægter at erkende noget problem i
> den retning vurderer han ud fra erindringen at SS'eren er endog mere
> ekstrem i kørestilling end 748'eren!
>
Man må lide for skønheden!!!

Jeg havde samme problem på min Pantah. Der var monteret progrssive
fjedre i forgaflen m. +30% mere fjeder. Håndledene var smadrede efet få
km.
Efter at have sat de originale bløde i, er det blevet 99% bedre. 1500
km på tyske landeveje, føltes ikke nær så hårdt som 400 km til Fyn og
tilbage igen.
Kørestillingen betyder noget; men ikke alt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jack Jensen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 19-12-04 16:49


"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:tH2xd.76294$Vf.3616016@news000.worldonline.dk...

> Armand.
> (der ikke fatter at folk gider beskæftige sig med al den mærkefanatisme
> - Når nu Kawasaki ér bedst)

Nej - det gider vi heller ikke
Kawa er bedst

Mvh.
Jack
VFR750F
Medlem af www.vfr.dk



Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 02:41

In article <41c4621d$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Flemming
Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> says...
> Det er sku' svært at diskutere religion ))

Det er da let nok! Min er den bedste, din duer overhovedet ikke!

> Så undskylder at jeg skrev min op!!!
> Og lykke til at vi har hver vores, tænk hvis alle ville have BMW K1100 RS,
> så var der sku' ikke så meget at drille hinanden med
>
Forestil dig at Ducati og Royal Enfield (India) var de eneste
motorcykelmærker i verden! Så ville dem der har holdningen at Ducati er
noget oppustet italiensk kagedej, godt nok skulle stesoer et par uger
før de kunne træffe det endelige valg!! ;oP

Nå, sådan en Enfield er da også meget sjov at køre på!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jack Jensen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 19-12-04 17:25


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1c2efaa46f6b688c989949@news.tele.dk...
> In article <41c4621d$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Flemming
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Siger en Ducati-fan
Ducati kan overhovedet ikke være med i MotoGp i år
De har opnået en 3. plads, som den bedste - hurra
Ducati kunne heller ikke banke den enlige Honda SP med Colin Edwards i
sadlen i Superbike på Mugello banen forrige år
Han bankede 15 fabriks-Ducatier på hjemmebane
- Køb hellere en Honda - Så er du også fri for at stå og skrue hele
tiden
Mvh.
Jack
VFR750F
Medlem af www.vfr.dk



Michael K. S. (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 19-12-04 17:35

On Sun, 19 Dec 2004 17:25:02 +0100, "Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk>
wrote:

>Ducati kan overhovedet ikke være med i MotoGp i år
>De har opnået en 3. plads, som den bedste - hurra

Ja det var måske ikke så imponerende hvad de lavede i MotoGP i år, på
den anden side så er det også vel meget forlangt at de i år 2 skal
kunne opnå det helt store i den ultimative sportsserie mod etablerede
giganter som Honda og Yamaha.

>Ducati kunne heller ikke banke den enlige Honda SP med Colin Edwards i
>sadlen i Superbike på Mugello banen forrige år

Men de vandt dog trods alt deres egen hjemmestrikkede serie WSBK i år,
det var ganske vist også den eneste fabrik der stillede op men WTF
.

>- Køb hellere en Honda - Så er du også fri for at stå og skrue hele
>tiden

Jamen når folk nu godt kan li' at skrue, så skal de jo _ikke_ købe en
Honda...

--
-Michael

Jack Jensen (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 19-12-04 20:01


"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:muabs0ln87olh7sg9tfrgvvspfm3ua2kv5@4ax.com...
> On Sun, 19 Dec 2004 17:25:02 +0100, "Jack Jensen" <Mr. VFR@mail.dk>
> wrote:
>
> >Ducati kan overhovedet ikke være med i MotoGp i år
> >De har opnået en 3. plads, som den bedste - hurra
>
> Ja det var måske ikke så imponerende hvad de lavede i MotoGP i år, på
> den anden side så er det også vel meget forlangt at de i år 2 skal
> kunne opnå det helt store i den ultimative sportsserie mod etablerede
> giganter som Honda og Yamaha.
>
> >Ducati kunne heller ikke banke den enlige Honda SP med Colin Edwards i
> >sadlen i Superbike på Mugello banen forrige år
>
> Men de vandt dog trods alt deres egen hjemmestrikkede serie WSBK i år,
> det var ganske vist også den eneste fabrik der stillede op men WTF
> .
>
> >- Køb hellere en Honda - Så er du også fri for at stå og skrue hele
> >tiden
>
> Jamen når folk nu godt kan li' at skrue, så skal de jo _ikke_ købe en
> Honda...
>
> --
> -Michael

Godt ord igen
Jeg har ingenting imod Ducati, Aprilia, BMW eller hvad de nu hedder.
- Hovedsagen er, at man er tifreds med den cykel man har
Mvh.
Jack



Hekto (19-12-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-12-04 21:47

In article <41c5ce74$0$33696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Jack
Jensen" <Mr. VFR@mail.dk> says...
> Godt ord igen
> Jeg har ingenting imod Ducati, Aprilia, BMW eller hvad de nu hedder.
> - Hovedsagen er, at man er tifreds med den cykel man har
>
Ja, selvfølgelig er man det. Man har jo selv købt den!
Det skal dog ikke afholde een fra hygge-mobning af andre!
Jeg køber ikke en BMW fordi de går fantastsik lydløst, eller en Yamaha
fordi den vandt i år.
Til gengæld SKAL vinteren gå med at skrue!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (20-12-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-12-04 00:22

Jack Jensen wrote:
>
> Ducati kan overhovedet ikke være med i MotoGp i år
> De har opnået en 3. plads, som den bedste - hurra

Ducati har været blandt de permanent hurtigste for enden af langsiden,
så det er helt andre problemer end effekt og motorteknik at de roder med
:-|

> Ducati kunne heller ikke banke den enlige Honda SP med Colin Edwards i
> sadlen i Superbike på Mugello banen forrige år
> Han bankede 15 fabriks-Ducatier på hjemmebane

Femten fabriks-modeller??
Der er vist noget du har misforstået!

Noget andet er HRC's, og i år også Yamaha's, budget i forhold til
Ducati-Corse's - Sammenlignet er det peanuts at Ducati har brugt på at
udvikle en model der stort set matcher Honda og Yamaha's racing-jern :-|

Og nuancerne i omgangstider fra Edwards og til den hurtigste SBK
privat-kører på Ducati er nuts i forhold til hvad de respektive
køretøjer har kostet at få på banen

--
Armand.

Jes Vestervang (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-12-04 23:51

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> writes:

> Juletid er jo eventyrtid, så jeg har tilladt mig at give en gammel
> historie en ny drejning:
>
> Hvad er forskellen på Himlen og Helvede?

Hehe, den var nu god nok, selvom jeg ikke forstår hvad de skal med
gode motorcykelfabrikanter i helvede
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste