Golf 2 TD startproblemer
Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-12-04 00:00

Hejsa !
Håber at I kan hjælpe .
Lillemor har en golf 2 fra 86 med 320tkm på bagen, og med en 89 TD motor.
(Bruger meget olie)
Dog har den i dette frostvejr pludselig nægtet af starte.
Der er masser at strøm på batteriet, og vi har lige sat helt nye gløderør
i.æsken.
Dog vil den stadig ikke starte, men vi kan godt skubbe den igang, og når den
først er i gang er der ingen problemer.
Starter kører normalt nok, og efter en del sekunder , lyder det til at den
overgiver sig og starter.,... men nej..
Jeg har så forhørt mig og fået mange forskellige svar
bl.a. 1. fået at vide at motoren nok er slidt op, 2. Vi skal have en ny
starter der kører hurtigere (??) 3. Det sidste er dog noget som vi ikke har
checket endnu, men der skulle sidde en 50amp sikring til gløderørene som
kunne være død, men mekanikeren mener at det er checket.

Nogen som har et godt råd/ide eller er det lettere at finde en ny motor
f.eks. blot en 1.6D eller renovere den anden ?

Er åben for alt... På forhånd tak,
Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-12-04 00:00

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen som har et godt råd/ide eller er det lettere at finde en ny motor
> f.eks. blot en 1.6D eller renovere den anden ?

Jeg har ikke noget, der kan glæde dig. Men det billigste den kan fejle, er
at den trænger til nye dyser. Det mest nærliggende er dog at den trænger til
nye ventiler. Det kan selvf. være andet, f.eks. vdr. pumpen. Nu du siger at
det kom med frosten: Kan det være vand i dieselfilteret?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : LL

Dato : 17-12-04 08:34

Prøv lige at tjekke forvamersikringen selv. Hvis det nu skulle vise sig at
være den, det er galt med, er det da det billigste. Den sidder i en lille
sort kasse under torpedopladen. Du for så vidt bare følge det tykke(røde?)
kabel fra gløderørene og op under forruden/torpedopladen. Hvis sikringen er
gammel, kan den godt være irret over. Sikringen er en lille metalplade.

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 17-12-04 17:49

Hej Thomas.

Få så skiftet den sikring!!!!

Biltema sælger brændstof filtre til ca. 70,-

Hilsen Søren (9000)