|
| BMW R100RS VS R100/7 Fra : Brassball |
Dato : 16-12-04 22:20 |
|
Er der nogen der ved hvad forskellen mellem de to motorer er, ydelsen
er ca 10 hk mere på RS, men moment er bedre, / jævnere på r100/7
ER det det knast, gradtal løftehøjed, ventil størrelse,
strømningsforhold eller hvad er det der gør forskellen.
Har fået at vide at i praksis er 100/7 rarere at køre på, da den
simpelt trækker bedre.
Og nu skal Bimmeren snart i hus.
MVH
| |
Jesper (17-12-2004)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 17-12-04 00:48 |
|
Ventiler, Karburator, Knast, udstødning sidstnævnte dog kun i nogle årgange.
Mvh Jesper
Brassball wrote:
> Er der nogen der ved hvad forskellen mellem de to motorer er, ydelsen
> er ca 10 hk mere på RS, men moment er bedre, / jævnere på r100/7
>
> ER det det knast, gradtal løftehøjed, ventil størrelse,
> strømningsforhold eller hvad er det der gør forskellen.
>
> Har fået at vide at i praksis er 100/7 rarere at køre på, da den
> simpelt trækker bedre.
>
> Og nu skal Bimmeren snart i hus.
>
> MVH
| |
jo (17-12-2004)
| Kommentar Fra : jo |
Dato : 17-12-04 04:50 |
|
"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:hou3s0tjucus1hmtiieut1usd7fkhoskcp@4ax.com...
> Er der nogen der ved hvad forskellen mellem de to motorer er, ydelsen
> er ca 10 hk mere på RS, men moment er bedre, / jævnere på r100/7
>
> ER det det knast, gradtal løftehøjed, ventil størrelse,
> strømningsforhold eller hvad er det der gør forskellen.
>
> Har fået at vide at i praksis er 100/7 rarere at køre på, da den
> simpelt trækker bedre.
>
> Og nu skal Bimmeren snart i hus.
>
> MVH
Jeg vil klart foretrække den nyere R100RS, bl.a. p.g.a. den nye type
bremser, gearkasse og koling. Derudover er gensalgsværdien bedre.
Jo.
| |
|
|