citroen c4
Fra : mullerman

Dato : 16-12-04 22:15

Hej Gruppe.

Jeg har kigget efter bil noget tid, da jeg ved at jeg til februar køber en.

Jeg har indtil sidste weekend svoret at det sku være en seat leon, men så så
jeg den nye c4.

Jeg er nu helt sikker på at det bliver sådan en. Eller er der noget der skal
tages højde for her?

Jeg har kig på to modeller. Enten :
C4 1,6 Hdi 110 hk prestige til 265.000 eller
C4 2,0 hdi 136 hk vtr plus til 305000

Jeg har prøvekørt prestige modellen, og den er sku lækker, og tilmed kører
den op til 25 km pr liter. Den mangler dog et par fælge der kommer til at
koste mellem 17-22000 iflg forhandleren - disse fælge er dog standard på vtr
modellen, der også har mere udstyr.

Jeg er ganske tilfreds med prestige modellen, men når fælgene skal på, er
der ikke langt op til vtr modellen - denne kører dog kun op til 21,3 km pr
liter.

Hvad ville i anbefale.

På forhånd tak

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:26

> [...]
> koste mellem 17-22000 iflg forhandleren - disse fælge er dog standard på

Du må da aldrig give 17-22000 for at sæt alubørger til en alm. bil.
Er det 22" guldfælge eller ?

Fælge køber man aldrig fra fabrik eller ved forhandleren, divers dækbutikker
har da meget bedre tilbud.
Gav kun selv omkring 12.000 for et sæt Zender 18" med Goodyear F1 GSD3 dæk
som vejl stod til over 20.000,-

> [...]
> der ikke langt op til vtr modellen - denne kører dog kun op til 21,3 km pr

Hvis du er tilfreds med prestigemodellen, så køb den og få forhandleren til
at sætte vinterdæk på istedet u.b.
Derefter kan du køre ud at shoppe et par nye alubørger. Og så have penge
tilovers.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 10:04

> [...]
> til
> at sætte vinterdæk på istedet u.b.
> Derefter kan du køre ud at shoppe et par nye alubørger. Og så have penge

Hej Claus

Problemet med fælgene er at det er orginal citroen fælge. Så de kan jo nok
ikke fås andre steder.
Men nu må jeg se, kender en autoforhandler i jylland som måske kan skaffe
bilen, og så kan jeg jo forhandle med ham...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 10:51

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Men nu må jeg se, kender en autoforhandler i jylland som måske kan skaffe
> bilen, og så kan jeg jo forhandle med ham...

Som Claus skriver så få dog et par vintersutter på, vent til foråret og find
ud af hvad sådan et sæt hjul koster i Sverige eller Tyskland. De har fælge
til C2, 3, 5 og 8 hos www.reifenversand.com så de får nok også til C4, men
sikkert ikke i det originale look.

Med venlig hilsen Kim

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 14:01

snip....

> [...]
> find
> ud af hvad sådan et sæt hjul koster i Sverige eller Tyskland. De har fælge

Som jeg skrev i det første indlæg så bliver bilen først købt til februar, og
til den tid regner jeg ikke med at det er vinterdæk der skal sidde på.
Men tak for inputtene.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 15:32

> [...]
og
> til den tid regner jeg ikke med at det er vinterdæk der skal sidde på.

Jeg ville nu stadig gøre sådan, frem for til efteråret 2005 at stå med et
sæt originalfælge med næsten nye sommerdæk på som skal skiftes til
vinterdæk. I øvrigt kan der jo sagtens være vinter et stykke tid efter
købstidspunktet, men nu ved jeg selvfølgelig ikke om du foretrækker at køre
på sommer eller vinterdæk om vinteren

PS. Hvis der går en måned eller to er det måske nu du kan prøve at spørge
Citroen-pushere uden for landets grænser, hvad de vil være bekendt at tage
for de originale hjul.

Med venlig hilsen Kim

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 17:59

> [...]
> Citroen-pushere uden for landets grænser, hvad de vil være bekendt at tage

Det har du selvfølgelig ret i. Har dog lige snakket med min bekendte som er
autoforhandler, han bad om priserne på de to modeller og ville derefter
vende tilbage til mig med de priser han kan skaffe dem til... Så håber der
er noget at spare her...

Kender du nogle udenlandske "citroen-pushere" der kunne forventes at have
originale alufælge på lager?

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 18:05

On Fri, 17 Dec 2004 17:58:47 +0100, mullerman wrote:

> Kender du nogle udenlandske "citroen-pushere" der kunne forventes at have
> originale alufælge på lager?

Når du siger originale mener du så originale ala made by Citroën eller
mener du fælger som passer som de originale?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 18:25

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.17.17.05.05.267272@for.contactinfo...

> Når du siger originale mener du så originale ala made by Citroën eller
> mener du fælger som passer som de originale?

Helt specifikt mener jeg disse
http://www.citroen.dk/model.asp?mid=9416&tid=9423&ctid=23&picid=9501

Det er svært at se, men citroen kalder dem toka-toka letmetalfælge 17"

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 19:05

On Fri, 17 Dec 2004 18:25:22 +0100, mullerman wrote:

> Helt specifikt mener jeg disse
> http://www.citroen.dk/model.asp?mid=9416&tid=9423&ctid=23&picid=9501

Jeg må være svar skyldig.. men daaaaaaamn den ser nice ud i det "outfit"!!

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 20:15

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.17.18.04.31.216721@for.contactinfo...

> Jeg må være svar skyldig.. men daaaaaaamn den ser nice ud i det "outfit"!!

Helt enig, det er derfor jeg har droppet leonen... ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 20:17

On Fri, 17 Dec 2004 20:14:38 +0100, mullerman wrote:

> Helt enig, det er derfor jeg har droppet leonen... ;)

Det forståes... hold op den er fed. Det er den fedeste bil jeg længe har
set.... ihvertfald fra den vinkel på det billede. Og så er den jo
næsten standard - jeg gætter på fælg og en smule skørter?

Den 4/5 dørs er dog ikke køn IMHO.

Jeg tror liiige jeg skal forbi den lokale og titte nærmere

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 20:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.17.19.17.09.666084@for.contactinfo...

> Det forståes... hold op den er fed. Det er den fedeste bil jeg længe har
> set.... ihvertfald fra den vinkel på det billede. Og så er den jo
> næsten standard - jeg gætter på fælg og en smule skørter?

Hvis du vælger den VTR plus model jeg har skrevet, så er fælge og skørter
standard, samt sportssæder...

> Den 4/5 dørs er dog ikke køn IMHO.
>
> Jeg tror liiige jeg skal forbi den lokale og titte nærmere

Go fornøjelse, og tag nu en prøvetur nu du er der :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 21:35

On Fri, 17 Dec 2004 20:54:50 +0100, mullerman wrote:

> Hvis du vælger den VTR plus model jeg har skrevet, så er fælge og
> skørter standard, samt sportssæder...

Nice!

> Go fornøjelse, og tag nu en prøvetur nu du er der :)

Det tør jeg ikke... så forkøber jeg mig bare

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 22:44

> [...]
> er noget at spare her...
>
> Kender du nogle udenlandske "citroen-pushere" der kunne forventes at have

Næ jeg kender ikke lige nogle, men de er vel til at finde ud fra den
nationale Citroen hjemmeside I de pågældende lande.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 18-12-04 16:51

> Næ jeg kender ikke lige nogle, men de er vel til at finde ud fra den
> nationale Citroen hjemmeside I de pågældende lande.
>
> Med venlig hilsen Kim

Citroen (og fætter Peugeot) opdeler deres alufælge i 2 kategorier,
reservedel og tilbehør
Reservedel er hvis fælgen er std. monteret på en topmodel
Tilbehør er Tilbehør
hvis fælgen er til en topmodel vil man ikke have den monteret for meget
på mindre modeller da det kan forringe værdien af topmodellen, dette
regulerer man ved at prissætte fælgen til det dobbelte eller mere i
forhold til en tilbehørsfælg

Tag den store , ikke på grund af fælgene, men på grund af det moment der
er i 2,0 motoren, den kan trække en færge på land

Keld

Fra : .J.S...

Dato : 17-12-04 18:59

> [...]
> skal tages højde for her?
>
> Jeg har kig på to modeller. Enten :
> C4 1,6 Hdi 110 hk prestige til 265.000 eller

Den har også flot med meget gennemførte linier.
Jeg er ikke vild med bagenden på coupen, ligner noget mazda lavede for nogle
år siden, men 5 dørs udgaven er flot.

Men hallo da nogle udstyrspriser :
Automatgear 30000,-
Læder 35000,-
Navigation 59000,- !! Kan den så køre selv ?

mvh/JS

Fra : mullerman

Dato : 17-12-04 20:14

> Den har også flot med meget gennemførte linier.
> Jeg er ikke vild med bagenden på coupen, ligner noget mazda lavede for
> nogle år siden, men 5 dørs udgaven er flot.

Ja, jeg ved heller ikke hvad der er gået galt med coupemodellen, og det er
også 5 dørsmodellen jeg er interesseret i.

> Men hallo da nogle udstyrspriser :
> Automatgear 30000,-
> Læder 35000,-
> Navigation 59000,- !! Kan den så køre selv ?

Jeps, og som jeg selv nævner, så regner citroen med at fælgene kommer til at
koste 17000+ så, derfor kan det næsten svare sig at købe bilen i en større
model... selvom forsikringen bliver dyrere og den ikke kører lige så langt
på literen...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 20:20

On Fri, 17 Dec 2004 18:59:19 +0100, .J.S... wrote:

> Den har også flot med meget gennemførte linier. Jeg er ikke vild med
> bagenden på coupen, ligner noget mazda lavede for nogle år siden, men 5
> dørs udgaven er flot.

Ja ja smag og behag :)

Personligt synes jeg Coupe'en er klart den fedeste - den 5-dørs ser lidt
tam ud, lidt vanskabt IMHO.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 22:48

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Den har også flot med meget gennemførte linier.
> Jeg er ikke vild med bagenden på coupen, ligner noget mazda lavede for
> [...]
De fleste siger som Politiken:

" Den nye Citroën C4 dukker op i Danmark i begyndelsen af december.
Billigste model er også den mest outrerede, nemlig den tredørs model, kaldet
Coupe, der starter ved 198.000 kroner, og den har et hækparti, som er helt
dens eget. Men man kunne godt have Citroën mistænkt for at have kigget
grundigt på den lille Honda CRX-coupe fra midten af 1980'erne, som havde et
næsten tilsvarende design på bagklappen. Og den er lidt af en klassiker i
dag - måske håber Citroën på noget tilsvarende."

Med venlig hilsen Kim