Må man det?
Fra : Jensen

Dato : 16-12-04 07:36

Hey har læst et indlæg på på småbådsklub.dk om brug af kaburator væske i
benzinen på en 2-t motor?

Er det rigtigt det kan skade? Har en 50 hk mariner med autobland og har på
de sidste par ture brugt kaburatorvæske i benzinen.

Fra : Calle.

Dato : 16-12-04 14:14

Jensen wrote:
> [...]
>
> Er det rigtigt det kan skade? Har en 50 hk mariner med autobland og
> har på de sidste par ture brugt kaburatorvæske i benzinen.
Jeg har hørt noget om, at spritten får olien til at udskille sig fra
benzinen
--
Calle.

Fra : Jensen

Dato : 16-12-04 18:55

Ja det var os noget i den stil der stod.. Men på den anden side jeg har da
fra mine unge dage altid kørt med kaburatorsprit i den olieblandede benzin
uden nogen probs.

Man kan få noget dyrt stads til at blande i benzinen som sku gøre det ud for
det samme som kaburatorsprit.

Fra : Calle.

Dato : 17-12-04 12:52

Jensen wrote:
> Ja det var os noget i den stil der stod.. Men på den anden side jeg
> har da fra mine unge dage altid kørt med kaburatorsprit i den
> olieblandede benzin uden nogen probs.

Ja, det var også det første jeg tænkte på
--
Calle.

Fra : Jensen

Dato : 17-12-04 19:17

Fra tiden hvor jeg kørte knallert..
Det lyder reelt nok at det ku affedte benzinen/skade motoren men alligevel
ku det os være et salgstrick for at lokke folk til at købe det specielle
kaburatorsprit.. Tror jeg spørg cykelhandleren om deres nye
knallerter/scootere der får jeg nok det mest pålidelige svar om
kaburatorsprit i olieblandet benzin.
=)

Fra : Lars Clement

Dato : 23-12-04 01:18

Fra 5 år på Scooter : 2 % sprit i benzinen om vinteren, har aldrig givet
anledning til problemer. Det er så ikke en båd men princippet må være det
samme

Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk

Fra : Armand

Dato : 25-12-04 15:59

Lars Clement wrote:
> Fra 5 år på Scooter : 2 % sprit i benzinen om vinteren, har aldrig givet
> anledning til problemer. Det er så ikke en båd men princippet må være det
> samme

Problemet ligger i at spritten optager mængde/plads for den bensin som
karbureringen er inddyset efter og 2% magrere forbrænding kán være
fatalt for en i forvejen magert optimeret motor!

Det samme forhold gør sig som sådan også gældende for olieindholdet i
totaktsbensinen (smøringen bliver nedsat i samme mængde).

Hold øje med tændrørenes farvning under brug af sprit - De må ikke blive
for lyse!!

--
Armand.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-12-04 16:57

2% er da også meget sprit. På en bil bruger man vist 0,5%-1%....

Bjarke

Fra : Michael Sørensen

Dato : 12-01-05 10:41

Jensen <maestro@tdcadsl.dk> skrev:
>Hey har læst et indlæg på på
>småbådsklub.dk om brug af kaburator væske i
> [...]
Selvfølgeligt ma du det. det er det´det er beregnet til.
læs blandingsforhold på flasken.

Fra : Calle.

Dato : 12-01-05 18:01

Michael Sørensen wrote:

> Selvfølgeligt ma du det. det er det´det er beregnet til.
> læs blandingsforhold på flasken.

det er ikke en selvfølge, da der indgår sprit, vil den afstøde olien i
benzinen
--
Calle.