Tur i Mondeo 2,5
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 00:43

Hejsa

Jeg kørte i dag for første gang en god tur i den seneste udgave af Mondeo
2,5 - med seks-trins-gearkasse..

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=2962

Min hurtige vurdering:

- Lækker motorlyd - noget andet end TDi.
- Fremragende køreegenskaber - forbløffende.
- Fin kabine - uden at imponere vildt
- Tætte gear - andet gear løber ud ved 80 km/t, 3. gear løber ud ved 120
km/t.
- Svag motor - ingen power

Jeg har svært ved at forstå, at den bil skulle have 170 hk, men det er
formentlig fordi, biler i dag er blevet så tunge.

Jeg ser kun de to ST-modeller og 2,2 TDCi´eren som rigtigt "fede" motorer i
den bil.

2,5´eren havde IKKE en chance mod en A3 1,8 T, som vi prøvede mod to
gange...men derfor var den nu lækker alligevel...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 16-12-04 15:52

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> - Tætte gear - andet gear løber ud ved 80 km/t, 3. gear løber ud ved 120
> km/t.

Hvorfor laver man så 6 gear, jeg fatter det ikke ...det vil da irritere de
fleste

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 15:53

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor laver man så 6 gear, jeg fatter det ikke ...det vil da irritere de
> fleste

Måske fordi motoren er så bovlam at den ellers ikke kan trække køretøjet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-12-04 16:32

Thu, 16 Dec 2004 15:53:06 +0100, skrev Henrik B., på 18 linier, i
<41c1a150$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

>Måske fordi motoren er så bovlam at den ellers ikke kan trække køretøjet.

Hvad kan man da ellers forvente af en FORD

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 20:42

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message news:cha3s01rts8182cq56kp15h0gsrkdijdir@4ax.com...

> Hvad kan man da ellers forvente af en FORD

Vi kan da godt køre om kap ??.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:26

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kan da godt køre om kap ??.

Ok.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 23:31

> Ok.

Ok Henrik her fra ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:40

> Ok Henrik her fra ;)

Skal vi ikke også måle tissemænd..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 23:43

> Skal vi ikke også måle tissemænd..?

Hold dig til din artikel ;)

Det er mere deres kritik af Ford jeg hentyder til. Hvis de tror de kan så
meget, så....

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:53

> Det er mere deres kritik af Ford jeg hentyder til. Hvis de tror de kan så
> meget, så....

OK..

Ha.ha..

Men der altså stadigvæk lidt "store tissemænd" over det..

(Jeg skal vel ikke ud at starte Performance Vectra´en..?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-12-04 15:10

On Thu, 16 Dec 2004 23:52:36 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>(Jeg skal vel ikke ud at starte Performance Vectra´en..?)

Har du fået ny bil?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 16:12

> Har du fået ny bil?

Nej, nej - det er sådan en betegnelse, jeg bruger med selvironisk distance,
når jeg omtaler den 15 år gamle Vectra, jeg har..

Jeg brugte engang ordet "performance" i samme sætning, som ordet "Vectra
2,0", og det syntes Thomas Krath bare var for sjovt - derfor bliver det nu
brugt i spøg.

Det sjove var, at jeg brugte ordet som synonym for ordet "præstation" - og
selvom selv den langsomste bil i verden jo har nogle præstationer, der kan
beskrives, så blev det en kort stund opfattet som om, jeg selv troede, bilen
var den hurtigste i Verden - men sådan er der jo så meget.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:43

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok Henrik her fra ;)

Må jeg komme i Torben E's?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 23:45

> Må jeg komme i Torben E's?

Ja da :)

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:45

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cpt2ba$16du$1@news.cybercity.dk...

> Ok Henrik her fra ;)

Ja det var vel kun fair, turbo mod turbo.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:54

> Ja det var vel kun fair, turbo mod turbo.

Ikke helt. Thomas' er tunet, min er standard.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-12-04 05:29

Thu, 16 Dec 2004 20:41:35 +0100, skrev "Martin Vollert" <sæt mit
fornavn foran.@plakaten.dk>, på 18 linier, i

Ok så bliver det i min nye vogn

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-12-04 14:41

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message news:p3o4s0d024jkabeqojbnk9qfirkd60ka82@4ax.com...
> Thu, 16 Dec 2004 20:41:35 +0100, skrev "Martin Vollert" <sæt mit
> [...]

Skulle den være bedre end den anden LoL ?.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Bjørn

Dato : 17-12-04 14:56

> Skulle den være bedre end den anden LoL ?.

På en motorvejstilkørsel har jeg præsteret at kører fra en Opel Astra 1.6
fra 0 til omkring 100 km/t :)

Til historien bør man så nok fortælle at jeg kørte rundt med en anden Astra
1,6 på autotrailer spændt efter :)

Så en Vectra V6 kan nogle tricks :D Dog ikke sagt at jeg mener at
autotraileren skal spændes efter for at gøre kampen mod en Mondeo V6 fair ;)

--
Mvh Bjørn, www.performance-vectra.dk :)

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-12-04 16:31

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> wrote in message news:41c2e559$0$33686$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> På en motorvejstilkørsel har jeg præsteret at kører fra en Opel Astra 1.6 fra 0 til omkring 100 km/t :)
>
> Til historien bør man så nok fortælle at jeg kørte rundt med en anden Astra 1,6 på autotrailer spændt efter :)

Fyda

> Så en Vectra V6 kan nogle tricks :D Dog ikke sagt at jeg mener at autotraileren skal spændes efter for at gøre kampen mod en
> Mondeo V6 fair ;)

Det tror jeg heller ikke du får noget ud af
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Bjørn

Dato : 20-12-04 08:54

> Det tror jeg heller ikke du får noget ud af

Nej :)

Hvis Peugeot Klub Jylland afholder noget streetrace i løbet af 2005, må vi
lige finde ud af at dyste :)

--
Mvh Bjørn, Vectra 24v
www.performance-vectra.dk

Fra : Brizz

Dato : 17-12-04 17:32

> [...]
>
> Til historien bør man så nok fortælle at jeg kørte rundt med en anden
> Astra 1,6 på autotrailer spændt efter :)

Det kan du jo reelt ikke vide da du kun må køre 80 med trailer på

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
Diesel power holder!!!

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-12-04 16:54

Fri, 17 Dec 2004 14:40:48 +0100, skrev "Martin Vollert" <sæt mit
fornavn foran.@plakaten.dk>, på 34 linier, i
<41c2e1b9$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>Skulle den være bedre end den anden LoL ?.

Ja jeg tror ikke mange Ford'er kan følge den.

Det eneste dørtræk de kan klare sig i, er trækket ved dørene

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-12-04 17:24

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message news:i106s0pptfgrn612g5bcj89lpqh9jtvp6o@4ax.com...
> [...]
>
> Ja jeg tror ikke mange Ford'er kan følge den.
>
> Det eneste dørtræk de kan klare sig i, er trækket ved dørene

Haha det er sgu sjovt som folk der køre Opel lever i en anden
verden.
Men nej det trækker ikke fra mine døre, kun et lille vacuum
når jeg fyre den af.
Nåå ja lad os lige se dyret ?.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Casper Bang

Dato : 16-12-04 17:10

> Hvorfor laver man så 6 gear, jeg fatter det ikke ...det vil da irritere de
> fleste

Hmm... kunne nu godt selv bruge et sjette gear i min på motorvejen - hvis de
andre gear bare lå samme sted. Ville være rart at kunne køre 130, uden at
skulle høre på 4000 omdrejninger fra motoren :(

Men OK, hvis det sjette gear bare ligger som det "normale" femte, er der
ikke meget smart i det synes jeg.

Fra : FJ

Dato : 16-12-04 18:32

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41c1b340$0$65634$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> at skulle høre på 4000 omdrejninger fra motoren :(
>
> Men OK, hvis det sjette gear bare ligger som det "normale" femte, er der

ENIG!
Min kunne også godt bruge sjette gear allerede ved 90 km/t. Tåbeligt at en
V6 motor med et godt bundtræk ikke er højere gearet i femte når den nu nemt
kunne trække det. Den trækker rent fra 1500 omdr i femte.

Den kan til forskel fra Mondeo´en køre 105 km/t i andet gear når den får
høvl.

FJ
Mazda 626GT-V6

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:28

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse

> [...]
> V6 motor med et godt bundtræk ikke er højere gearet i femte når den nu
> nemt kunne trække det. Den trækker rent fra 1500 omdr i femte.

Nu har Mondeo'en jo så heller ikke noget specielt "godt bundtræk",
sammenlignet med 4-cyl motorer (ikke-turbo!).

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 17:40

> [...]
>
> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Hvorfor laver man så 6 gear, jeg fatter det ikke ...det vil da irritere de

enig.
Men jeg var rigtig glad for det 6. gear i 911'eren som man føst skulle bruge
ved ca 180 Km/t

Hvis et 6. gear bare er kommet med samme udveksling som 5. gear i tidl.
versioner så er det ikke til andet end "blær". Men det er vel markedet der
efterspørger 6 gear.

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 22:59

> Men jeg var rigtig glad for det 6. gear i 911'eren som man føst skulle
bruge
> ved ca 180 Km/t
>

> --
> Tom

Ja sådanne apparater er lidt fascinerende, som den nye udgave af CBR 1000.
Første gear rækker til ca. 140 km/t og andet går forbi (ægte) 180 km/t,
80-180 i andet gear 4,1 sek.

Med venlig hilsen Kim

Fra : FJ

Dato : 16-12-04 16:04

> [...]
>
> 2,5´eren havde IKKE en chance mod en A3 1,8 T, som vi prøvede mod to
> gange...men derfor var den nu lækker alligevel...

På papiret ser Præstationerne da okay ud, så det er da underligt at du ikke
kan få liv i den!?

FJ
Mazda 626 GT-V6

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 16:18

> På papiret ser Præstationerne da okay ud, så det er da underligt at du
ikke
> kan få liv i den!?

Den er også Ok - men rigtig hurtig er den ikke.

Jeg kører selv i en gammel Vectra, der vejer 1025 kg, og som har 120-125
hk - den er næææsten lige så hurtig på de første meter...

Jeg vil mene, der er større forskel på den limegrønne A3 1,8T og Mondeo´en,
end der er på min Vectra og Mondeo´en.

A3´eren var ikke hurtigere til omkring 80 km/t, da han ikke kunne få bid på
den fugtige asfalt - men da A3´eren fik ordentligt fat, sagde den "farvel -
vi ses".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 20:41

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message news:41c1a73a$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> ikke
>
> Den er også Ok - men rigtig hurtig er den ikke.
>
> Jeg kører selv i en gammel Vectra, der vejer 1025 kg, og som har 120-125
> hk - den er næææsten lige så hurtig på de første meter..

Jeg vil da godt køre om kap med dig så skal jeg sætte din bovlamme Opel på
plads.

> [...]
> den fugtige asfalt - men da A3´eren fik ordentligt fat, sagde den "farvel -

Og Mondeoen havde ikke problemer med at stå fast ??.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 21:58

> Jeg vil da godt køre om kap med dig så skal jeg sætte din bovlamme Opel på
> plads.

Stor dreng - du er vel nok dygtig.

Vi kan jo køre om kap på en bane, så kan vi se, om du stadig er lige så
dygtig.

Nå spøg til side - der er et par forhold, som jeg vil nævne som grund til,
at jeg ikke opfatter den nye Mondeo 2,0 Stc. som særlig hurtig - selvom du
måske nok synes, at den er mægtig drabelig.

1) Din gamle Mondeo er med sine 8,6 sek fra 0-100 km/t 0,3 sek hurtigere end
den nye Mondeo Stc.

2) 170 hk og 220 Nm er ret beset ikke ret meget i dag - specielt ikke når
egenvægten på 1425 kg tages betragtning.

3) Min egen gamle spand af en Vectra kører en 0-96 km/t på 9,03 sekund med
to 90 kg´s fyre og et godt fyldt bagagerum, og den kører en quartermile på
17,25 på Vandel Flyveplads. Dette er ikke lige så hurtigt som den nye Mondeo
V6, men det er heller ikke viiildt meget langsommere.

Mondeo´en ´er ikke nogen hurtig bil i min begrebsverden - slet ikke - men
jeg kan godt engang, hvor jeg syntes det..

> Og Mondeoen havde ikke problemer med at stå fast ??.

Enten havde Mondeoen bedre dæk på, eller også var manden bag rattet bare
bedre til at styre løjerne. )

I alle tilfælde var det helt klart, at A3´eren var LANGT hurtigere....men
den var måske også chippet....de var oven i købet tre mand i Audien, mens vi
kun var to i Mondeoen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 22:30

> [...]
> en quartermile på 17,25 på Vandel Flyveplads. Dette er ikke lige så
> hurtigt som den nye Mondeo V6, men det er heller ikke viiildt meget

Kom nu lige ned på jorden med den Vectra!!

> Enten havde Mondeoen bedre dæk på, eller også var manden bag rattet
> bare bedre til at styre løjerne. )

Den kan stort set ikke lave hjulspind med mindre du virkelig tæver den med
(selvfølgelig) ESP'en slået fra og mange rpm. på. Rundt i et sving kan den
f.eks. ikke lave hjulspind selv i 1. gear under fuld acceleration - forstår
ikke lige hvorfor.

Bilen er meget komfortabel og jeg kan godt lide lyden og fornemmelsen at
køre den m. V6 motoren.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:36

> Kom nu lige ned på jorden med den Vectra!!

Hvad mener du?

> Bilen er meget komfortabel og jeg kan godt lide lyden og fornemmelsen at
> køre den m. V6 motoren.

Enig.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:23

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cpsuoc$121r$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Rundt i et sving kan den f.eks. ikke lave hjulspind selv i 1. gear under fuld acceleration - forstår ikke lige hvorfor.

Øhh det kan min altså godt, men ellers må det jo være den eminente undervogn
som jo har fået mange roser fra div biljournalister i tidens løb der sørger for at alle
kæfterne kommer i jorden.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:32

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kom nu lige ned på jorden med den Vectra!!

*LOL* )))

> Den kan stort set ikke lave hjulspind med mindre du virkelig tæver den med
> (selvfølgelig) ESP'en slået fra og mange rpm. på. Rundt i et sving kan
> den

Øøøh, du mener vel TCS - ik'? ESP er noget andet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-04 23:06

> [...]
>

> --
> Thomas Krath
> Turbo lag is created to give V8's a chance!!

Det kan meget vel være at Jan har ret, i den slags dueller er det sgu' ikke
altid den man forestiller sig der vinder. Med den slags dueller mener jeg
0-80 og 0-100 som vi nok alle kan se ikke rigtigt kan bruges til noget, men
alligevel bliver diskuteret nu og da. Jeg var da selv overrasket hvilke
dueller jeg med vinderchancer kunne kaste mig ud i med min bil, efter jeg
har set real life målinger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 22-12-04 15:57

> [...]

> (selvfølgelig) ESP'en slået fra og mange rpm. på. Rundt i et sving kan
> den f.eks. ikke lave hjulspind selv i 1. gear under fuld acceleration -

Gør jeg godt nok heller ikke. Min 1.8 Mondeo stc. var fuldt ud i stand til
at gøre dette når jeg kørte tidskørsel i Fordklubben på KTA (Kolding). Der
kom også dæklyde i et større 3. gears sving, men det var vist ikke pga
hjulspin :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 22:35

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41c1f6d3$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Stor dreng - du er vel nok dygtig.
>
> Vi kan jo køre om kap på en bane, så kan vi se, om du stadig er lige så
> dygtig.

Det er jo let at sige, men selvtillid er vist dit mellemnavn, og det ville være synd at
spolerer din drømmeverden, men jeg kunne snildt følge dig til dørs.

> [...]
>
> 2) 170 hk og 220 Nm er ret beset ikke ret meget i dag - specielt ikke når
> egenvægten på 1425 kg tages betragtning.

1375 kg om jeg må.

> [...]
> 17,25 på Vandel Flyveplads. Dette er ikke lige så hurtigt som den nye Mondeo
> V6, men det er heller ikke viiildt meget langsommere.

jamen hvad er viiildt ? et ½ sek, 2 sek jeg ved det ikke men jeg ved hvem der kommer
først, og det er vel det det drejer sig om.

> Mondeo´en ´er ikke nogen hurtig bil i min begrebsverden - slet ikke - men
> jeg kan godt engang, hvor jeg syntes det.

Nu er den jo heller ikke bygget som en boyracer som en Vectra er

> Enten havde Mondeoen bedre dæk på, eller også var manden bag rattet bare
> bedre til at styre løjerne. )

Jeg ved at med 15" vinterdæk er der ikke meget vejgreb på min ved kraftig acc,
men på bare 16"sommerdæk er det noget helt andet.

> I alle tilfælde var det helt klart, at A3´eren var LANGT hurtigere....men
> den var måske også chippet....de var oven i købet tre mand i Audien, mens vi
> kun var to i Mondeoen.

Arjjj ved du nu hvad.. Du sammelige med en bil som du ikke engang ved noget om, er
det a3er med 150hk og 0-100 på 8,2 sek eller a3er med 180hk og 0-100 på 7,5
sek der er jo en forskel, også hvis den ovenikøbet måske var chippet kan vi snakke
om over 200hk til 1175kg, så skal den da være hurtiger selv med en trailer efter.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:47

> Det er jo let at sige, men selvtillid er vist dit mellemnavn, og det ville
være synd at
> spolerer din drømmeverden, men jeg kunne snildt følge dig til dørs.

Uden tvivl - det må vi jo se på til næste træf, så.

> jamen hvad er viiildt ? et ½ sek, 2 sek jeg ved det ikke men jeg ved hvem
der kommer
> først, og det er vel det det drejer sig om.

Nej, ikke i forhold til det, som jeg skriver - nemlig at Mondeoen ikke er
vildt meget hurtigere. En Vectra V6 er langt hurtigere, og det nok noget i
den retning, jeg havde ventet.

> Arjjj ved du nu hvad.. Du sammelige med en bil som du ikke engang ved
noget om.

Øhh..??

Skulle jeg interviewe manden og bede om at se hans motorrum, hvorefter jeg
trak en motortester op af lommen..? Du er da vist slemt krænket over, at jeg
ikke falder på halen over sådan en gammel kværn som Fords V6´er..?

> [...]
vi snakke
> om over 200hk til 1175kg, så skal den da være hurtigere selv med en
trailer efter.

Fuldkommen korrekt - og det ved vi ikke.

Jég ved bare, at jeg aldrig ville betegne den som en hurtig bil. Jeg ville
betegne det som en dejlig og en lækker bil, der er "kvik nok" på den
tilbagelænede måde - hvad angår motor.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-12-04 22:57

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>Du er da vist slemt krænket over, at jeg
>ikke falder på halen over sådan en gammel kværn som Fords V6´er..?

det er ikke en gammel kværn - 2,5-v6'er er temmeligt ny, og 3 literne
endnu nyere konstrueret

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:02

> det er ikke en gammel kværn - 2,5-v6'er er temmeligt ny.

Er det ikke den samme som i Mondeo mrk I..?

Og hvis ikke - hvorfor har den så ikke mere power..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:17

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message news:41c205d3$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Er det ikke den samme som i Mondeo mrk I..?
>
> Og hvis ikke - hvorfor har den så ikke mere power..?

Det er vel den samme Duratec som er fra starten af 90erne
der ligger i alle fords 2,5er
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:43

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message

> Det er vel den samme Duratec som er fra starten af 90erne
> der ligger i alle fords 2,5er

Jep og det er egentlig en amerikansk motor fra Ford Contour. Den er fra
starten af 90'erne men er selvfølgelig blevet "opdateret" løbende så det
ikke er helt den samme i 2004.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:14

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message news:41c2023d$0$207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> trak en motortester op af lommen..? Du er da vist slemt krænket over, at jeg
> ikke falder på halen over sådan en gammel kværn som Fords V6´er..?

For det første er den ikke særlig gammel, og nej jeg er sgu lige glad for bil min uanset
hvad du mener, men du sammeligner jo fordens hurtighed med en bil du ikke kender,
så har du jo ikke noget at sammenlige med.

> 7,5
> vi snakke
> trailer efter.
>
> Fuldkommen korrekt - og det ved vi ikke.

Nej så er det sammenlignings grundlag også fuldstændigt værdiløs, det kunne jo faktisk
godt være at mondyen kunne nappe en A3 1,8t.

> Jég ved bare, at jeg aldrig ville betegne den som en hurtig bil. Jeg ville
> betegne det som en dejlig og en lækker bil, der er "kvik nok" på den
> tilbagelænede måde - hvad angår motor.

Det er jo også derfor folk køber V6er eller fik man vel noget med turbo.
De fleste der laver hurtige biler nu om stunder bruge vel egenligt 4 cyl og en turbo ?.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:36

> du sammeligner jo fordens hurtighed med en bil du ikke kender,

Det er rigtigt, at jeg ikke ved, om den er chiptunet.

> Nej så er det sammenlignings grundlag også fuldstændigt værdiløs, det
kunne jo faktisk
> godt være at mondyen kunne nappe en A3 1,8t.

Den som jeg kørte i, kan sgu ikke - men den er jo altså heller ikke så
hurtig som din.

> De fleste der laver hurtige biler nu om stunder bruge vel egenligt 4 cyl
og en turbo ?.

Nogle gør i hvert fald.

Jeg synes nu stadig, at den er lækker nok - og jeg synes også din Mondeo er
en fin bil.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:52

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41c20dd3$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> kunne jo faktisk
>
> Den som jeg kørte i, kan sgu ikke - men den er jo altså heller ikke så
> hurtig som din.

Nej dem er der heller ikke så mange af, men det er jo nok normalt at syntes
ens egen er lidt hurtigere end de andres, ik Jan...

> og en turbo ?.
>
> Nogle gør i hvert fald.

En V6er er for tung ude foran syntes jeg, min gamle Escort føltes skarpere
ind i et sving, men den var self også sænket, det er Mondyen ikke endnu.

> Jeg synes nu stadig, at den er lækker nok - og jeg synes også din Mondeo er
> en fin bil.

Tak Jan. Du er nu også så flink (grin.wav)

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:34

> Nej, ikke i forhold til det, som jeg skriver - nemlig at Mondeoen ikke er
> vildt meget hurtigere. En Vectra V6 er langt hurtigere, og det nok noget i
> den retning, jeg havde ventet.

Hmm de har da ellers stort set samme spec. så ...

Mondeo 2.5 170 HK/6.000 RPM - 220 Nm/4250 RPM 0-100 = 8.7s
Vectra 2.5 170 HK/5.800 RPM - 230 Nm/3200 RPM 0-100 = 8.6s

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=87395
http://www.einszweidrei.de/opel/vec25v6cdex1995-1.htm

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:42

> Hmm de har da ellers stort set samme spec. så ...

Jeg sammenlignede den første Mondeo med den første Vectra. Faktisk
Bjørns..

Men Vectra II er heller ikke kun lidt hurtigere fra 0-100 - men også på
topspeed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn

Dato : 17-12-04 09:40

> Jeg sammenlignede den første Mondeo med den første Vectra. Faktisk
> Bjørns..

På min Vectra siger 170HK/6000RPM - 227NM/4000RPM 0-100 = 7,8s (fabrikstal)

Min vejer 1225kg.

> Men Vectra II er heller ikke kun lidt hurtigere fra 0-100 - men også på
> topspeed.

Svjh er en Vectra B opgivet til at kører 230 km/t - min er opgivet til at
køre 233 km/t (hvilket den når med lethed :))

--
Mvh Bjørn, www.performance-vectra.dk :)

Fra : Mogens

Dato : 16-12-04 18:27

> [...]

> Min hurtige vurdering:
> Svag motor - ingen power
> 2,5´eren havde IKKE en chance mod en A3 1,8 T, som vi prøvede mod to

'05 Ford Mondeo - 170 hk v/6000 - 220 Nm v/4250 - 1350 kg - 7,9 kg/hk
01' Audi 1.8 T - 150hk v/5700 - 210 Nm v/1750 - 1175 kg - 7,8

På papiret er Audi'en hurtigst, men på grund af det tårnhøje
moment i Mondeoen, trækker den sikkert fra Audi'en i mellem-
accelerationerne på motorvejen uden nedgearing

Når du skriver: "Good bye - vi ses" skyldes det sikkert
Mondeo'ens højere topfart... :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:00

> På papiret er Audi'en hurtigst, men på grund af det tårnhøje
> moment i Mondeoen, trækker den sikkert fra Audi'en i mellem-
> accelerationerne på motorvejen uden nedgearing

Med 220 Nm der først er til rådighed oppe i omdrejningerne..? Det tror jeg
næppe..

> Når du skriver: "Good bye - vi ses" skyldes det sikkert
> Mondeo'ens højere topfart... :)

Øhh.... Det var Audi´en, der sagde goodbye.. Måske var den chippet, for den
kørte bare forbi efter 80 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 16-12-04 22:14

> Øhh.... Det var Audi´en, der sagde goodbye..

Du er dælme ikke go' til at læse/klippe :)
"Vi ses" fordi en Mondeo har en større topfart.

> Måske var den chippet

OK, så du ved ikke præcist, hvad du har kørt imod?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:29

> Du er dælme ikke go' til at læse/klippe :)
> "Vi ses" fordi en Mondeo har en større topfart.

Eller også skriver du dårligt - er det ikke sådan, jeg får det at vide..?

> OK, så du ved ikke præcist, hvad du har kørt imod?

Jo, da - en A3 1,8 T - men jeg kender ikke dens effekt. Sådan er det jo med
de turbobiler.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 06:30

> en A3 1,8 T - men jeg kender ikke dens effekt.

Hvis man skal "hænge nogen ud", må man nødvendigvis
vide, hvad der er tale om. Alt andet er "spild af tid", IMO... :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 08:40

> Hvis man skal "hænge nogen ud", må man nødvendigvis
> vide, hvad der er tale om. Alt andet er "spild af tid", IMO... :)

Nå.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 15:58

> Nå.

Jamen dog - du meddeler kækt, at Mondeo 2.5 V6 er noget
hø på baggrund af en "test" med en 1.8 T, du "ikke engang" ved,
hvorledes er skruet sammen.

Man må da nødvendigvis vide, hvad man er oppe imod for
kvalificeret at kunne udtale sig om noget sligt.
Dét kan du da vel ikke være uenige i - eller hyr? :)

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-12-04 16:11

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message news:cpus64$2lqp$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> kvalificeret at kunne udtale sig om noget sligt.
> Dét kan du da vel ikke være uenige i - eller hyr? :)

Ja for så har jeg nemlig kørt fra en Vectra 2,0 i en ford Fiesta 1,1 og
hold kæft den Vectra var død.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 19:08

> Jamen dog - du meddeler kækt, at Mondeo 2.5 V6 er noget
> hø på baggrund af en "test" med en 1.8 T, du "ikke engang" ved,
> hvorledes er skruet sammen.

Næ - det er ikke specielt på baggrund af duellen med en 1,8 T - men på
baggrund af den "almindelige " kørsel.

Historien med A3´eren var "ekstra-udstyr".

> Man må da nødvendigvis vide, hvad man er oppe imod for
> kvalificeret at kunne udtale sig om noget sligt.
> Dét kan du da vel ikke være uenige i - eller hyr? :)

Som sagt så er min opfattelse af den nye V6 Stc ikke baseret specielt på
duellen mod 1,8 T´eren - jeg konstaterede blot, at der var stor forskel på
de to bilers accelerationsevne.

Jeg synes ikke, jeg spilder nogens tid.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 19:13

I øvrigt meddeler jeg ikke, at Mondeo V6 er noget hø - men det vidste du vel
godt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 19:40

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Næ - det er ikke specielt på baggrund af duellen med en 1,8 T - men på
> baggrund af den "almindelige " kørsel.

Det er fremtrædende, når jeg læser din posting :)
Duellen!

> Historien med A3´eren var "ekstra-udstyr".

OK - mit blik må være koncentreret/fokuseret omkring
"dét" så...

> Som sagt så er min opfattelse af den nye V6 Stc ikke baseret specielt på
> duellen mod 1,8 T´eren - jeg konstaterede blot, at der var stor forskel på
> de to bilers accelerationsevne.

Den er dog fremtrædende - din opfattelse (den måde du skriver/skrev på)
Du kan vel ikke være uenig i min opfattelse kva mit spørgsmål?

> I øvrigt meddeler jeg ikke, at Mondeo V6 er noget hø - men det vidste du
vel
> godt.

Jeg ved ikke, hvad du mener om den nyeste aftapning.
Mondeo er i mine øjne en knaldhamrende fin bil og
især de nye diesler kører knaldhamrende godt, IMO.

Forrige uge i Frankrig havde jeg meget svært ved at
afgøre om det var en 2 liters eller en TDCi taxa, jeg
kørte i -> den kørte fantastisk (OG aut. gear UDEN ryk).

Den samme oplevelse (om jeg kørte i en diesel eller ej)
havde jeg SLET ikke i de 2 Sharans

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 22:36

> Den er dog fremtrædende - din opfattelse (den måde du skriver/skrev på)
> Du kan vel ikke være uenig i min opfattelse kva mit spørgsmål?

Jeg havde oplevet duellen på mine køreture i bilen. Derfor skrev jeg den.

Der er naturligvis grænser for, hvad man kan udlede, når man ikke ved, om
A3´eren er chippet, men jeg syntes på den anden side heller ikke, jeg ville
undlade at fortælle om oplevelsen, blot fordi jeg ikke vidste....om den var
chippet.

> Jeg ved ikke, hvad du mener om den nyeste aftapning.
> Mondeo er i mine øjne en knaldhamrende fin bil og
> især de nye diesler kører knaldhamrende godt, IMO.

Fuldkommen enig - rigtig lækker bil - hvis den ikke ruster.

Den tid er bare forbi, hvor en 2,5 nødvendigvis var hurtig i
accelerationerne - dertil er bilerne for tunge i dag.

> [...]
> kørte i -> den kørte fantastisk (OG aut. gear UDEN ryk).
> Den samme oplevelse (om jeg kørte i en diesel eller ej)

Ok - måske er TDCi´eren federe - det kan sagtens være.

Jeg har den stadig til gode - men håber da, at jeg fpr fornøjelsen af en tur
i sådan en - en dag.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 23:12

> Ok - måske er TDCi´eren federe - det kan sagtens være.
>
> Jeg har den stadig til gode - men håber da, at jeg fpr fornøjelsen af en
> tur
> i sådan en - en dag.

Ja du vil givet opleve det som at komme en del trin op i klasserne i forhold
til din morfar Vectra )

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 08:38

> Ja du vil givet opleve det som at komme en del trin op i klasserne i
forhold
> til din morfar Vectra

Hvis man piller dine mange forbedringer ud af din
Mondeo, hvor er det så liiige din bil ud-/adskiller
sig fra ovenstående begreb?

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 10:22

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> forhold
>
> Hvis man piller dine mange forbedringer ud af din
> Mondeo, hvor er det så liiige din bil ud-/adskiller
> sig fra ovenstående begreb?

På motor-performancen. Ja man fristes faktisk til at lade den køre dørtræk
med 8V'ere

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 10:29

> På motor-performancen.

Din Mondeo ka' da ikke følge med Wildau's Vectra?

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 10:35

> Din Mondeo ka' da ikke følge med Wildau's Vectra?

Men måske du mente drivers feeling -> ROFL

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 10:49

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men måske du mente drivers feeling -> ROFL

HEHE, ja den skal man ikke underkende
Nej det var en joke i ovenstående. Min mondeo er LAM og det har jeg også
skrevet adskillige gange. Heldigvis findes der mange biler som endnu mere
sløve,

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 10:42

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Din Mondeo ka' da ikke følge med Wildau's Vectra?

Jeg har heller aldrig "seriøst" påstået at mondeo'en kunne noget
Ikke at den ikke klarer sig udmærket i dagligdagen, men den skal godt nok
have nogle omdrejninger før der sker noget. De 115 HK har den da.

Den kan bestemt heller ikke følge en Sierra 2.0i, det mærker man tydelig på
det manglende moment. Men tophastigheden er ganske fin og komforten er med
garanti bedre end i den gamle Vectra.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 11:02

> På motor-performancen. Ja man fristes faktisk til at lade den køre dørtræk
> med 8V'ere

Mon ikke det er en blanding af følgende forhold:

- Følelse af at blive krænket på "ens" bilmærke.
- Problemer med at læse, hvad folk faktisk skriver i postings.
- Forsøg på genoprejsning af "ens" mærke ved at træde på en anden mands bil.

Jeg kunne jo stemme i på samme "niveau" og skrive:

"Vor Herre bevare os - sådan en Mujaffa-gejlet skod-skøjte af en Morfar
Mondeo.

Du kan da bare stille op til dans med din svagere motor, din ringere
brændstoføkonomi og din reelt LANGT ringere performance, så skal jeg
hammer-lamme-banke den nat-potte som den uformelige bolledej, den er.

Hvis ikke potten er blevet lige så meget lettere af rust, som min Vectra, og
det er jo nærliggende med den bil, selvom den er så meget nyere, så skulle
alt det eftermonterede plastiklort og alt det andet gøgl gerne tynge den så
meget, at den er endnu sløvere, end den er i forvejen.

Vi ses, morfar."

......men helt ærligt - er det ikke et nummer for plat - jeg er godt nok den
yngste af os tre - men det niveau goder jeg faktisk ikke at deltage i, så
EOD herfra.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 11:29

> [...]
> - Problemer med at læse, hvad folk faktisk skriver i postings.
> - Forsøg på genoprejsning af "ens" mærke ved at træde på en anden mands

Du har ikke læst mit andet indlæg?
Jeg tager det absolut ikke seriøst. Min mondeo er lam og det har jeg også
skrevet et utal af gange her i gruppen. At både din vectra og en alm sierra
2.0i er hurtigere kan virkelig ikke ophidse mig
Jeg har også skrevet om alle de svagheder jeg har fundet ved
mondeo.......bl.a rust og at den er besværlig at servicere pga. alt er klemt
sammen. Jeg gider ikke sidde og rose eget bilmærke til mere end det er.

> Jeg kunne jo stemme i på samme "niveau" og skrive:
>
> "Vor Herre bevare os - sådan en Mujaffa-gejlet skod-skøjte af en Morfar
> Mondeo.

Jeg er selv kommet med at jeg kører i en morfarbil.....gejlet er stil med
mondeo ST200 om man kan li' det eller ej betyder intet for mig. Jeg har købt
det for at glæde mig selv. Pengene kunne jeg li' så godt have ofret på at
tune motoren.

> Du kan da bare stille op til dans med din svagere motor, din ringere
> brændstoføkonomi og din reelt LANGT ringere performance, så skal jeg
> hammer-lamme-banke den nat-potte som den uformelige bolledej, den er.

jaja

> [...]
> skulle alt det eftermonterede plastiklort og alt det andet gøgl gerne
> tynge den så meget, at den er endnu sløvere, end den er i forvejen.

ja den har fået ca. 10 Kg ekstra

> Vi ses, morfar."

du tager det nært når man driller?

> .....men helt ærligt - er det ikke et nummer for plat - jeg er godt nok
> den yngste af os tre - men det niveau goder jeg faktisk ikke at deltage i,
> så EOD herfra.

Jan du har den hurtigste bil

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 12:53

> du tager det nært når man driller?

Næ - jeg kan sagtens tage drilleri - men det ER sgu da utroligt, at tråden
skal tage den drejning, når det eneste man skriver er, at Mondeo 2,5 var
forbløffende "almindelig" i dens accelerationsevne på trods af dens
V6-motor.

Det er direkte plat, når man ikke læser, hvad jeg skriver, når man gætter
sig til, hvad jeg mener, og når man så begynder at skrive
"fremme-i-skoen-stil" til mig.

> Jan du har den hurtigste bil

...og helt ærligt - jeg kunne virkelig ikke være mere ligeglad.. Jeg synes,
det kan være rigtig sjovt at duellere, men for mig er det ikke særlig
væsentligt...

Jeg er primært glad for, at min bil ikke koster mig ret meget at have - hvad
skulle man ellers være glad for, når man har en 15 år gammel bil..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 13:36

> [...]
> skal tage den drejning, når det eneste man skriver er, at Mondeo 2,5 var
> forbløffende "almindelig" i dens accelerationsevne på trods af dens

Hvis man kigger på tal, så kan man let blive snydt. Et stort moment gør ikke
nødvendigvis en bil hurtig til at accelerere men det gør at man ikke skal
presse det sidste ud af motoren ved at holde den oppe i omdrejningerne.

Mondeo 170 HK - 1375 Kg = 8,1 Kg / HK
Vectra 125 HK - 1025 Kg = 8,2 Kg / HK

Man skal i regnestykket tage det hele med. Ovenstående er teoretiske
værdier, da jeg formoder at bilen bliver kørt med mindst EN person á 80 Kg
og også har benzin i tanken og reservehjul og anden dødvægt.
Hvis vi siger
2 personer á 75 Kg
1 tank benzin 3/4 fyldt 45 Kg
værktøj, reservedunk og andet bagage = 20 Kg

Mondeo 170 HK - 1590 Kg = 9,4 Kg / heste
Vectra 125 HK - 1240 Kg = 9,9 Kg / heste

Dette blot for at illustrere hvordan tal kan "snyde". 0 - 100 værdier er
oftest også målt fra fabrikken under de mest optimistiske forhold, med lav
lufttemperatur, let chaufør, og andet. Man skal være usansynlig heldig hvis
man selv kan komme i nærheden af fabrikstal.

Det er Kg / heste som fortæller noget om accellerationsevnen sålænge cw ikke
indvirker for meget.
Din Vectra burde ikke være hurtigere end mondeo'en men ligge tæt på. Des
mere vægt der kommer i bilerne des mere markant bliver forskellen på de to
biler.

Du kan da have ret i at mondeo er forbløffende alm. men den tilhører en
anden generation. Den har 4 airbag, AC ekstra støjdæmpning og en hulens
masse ting som er med til at hæve vægten på den. Derfor vil den sammenlignet
med en let (gammel) bil stå som alm. Det gør jo heller ikke mondeo'en
lettere at den skal sammenlignes med en sedan og den er en st.car.

> Det er direkte plat, når man ikke læser, hvad jeg skriver, når man gætter
> sig til, hvad jeg mener, og når man så begynder at skrive
> "fremme-i-skoen-stil" til mig.

Sådan er det at deltage i en gruppe med mange mennesker, nogle gange får man
andre svar end man forventer.
Så må man bare forklare mere hvad det er man mener, hvis budskabet ikke er
kommet frem til modtageren.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 16:23

> [...]
> ikke nødvendigvis en bil hurtig til at accelerere men det gør at man ikke
> skal presse det sidste ud af motoren ved at holde den oppe i

Mondeoen, som jeg kørte i, var en stationcar og yderligere 50 kg tungere.

> Mondeo 170 HK - 1590 Kg = 9,4 Kg / heste
> Vectra 125 HK - 1240 Kg = 9,9 Kg / heste

Jeg er ikke eet eneste sekund i tvivl om, at Mondeoen løber fra Vectra´en.
Forskellen oplevedes bare ikke så stor, som man umiddelbart skulle
tro....eller som JEG troede....

Det er synd, at vi ikke kan finde en quartermiletid på Mondeo 2,5 (gerne for
den nye og tunge model), for der kører min Vectra 17,25 - det gjorde den på
Vandel Flyveplads - og det handicappet af et ekstremt langt tredje gear pga
øko-gearkasse.

> Man skal være usansynlig heldig hvis man selv kan komme i nærheden af
> fabrikstal.

Faktisk ikke - jeg kender mange biler, der måles til mindre - men et er også
ofte kun med een mand i bilen etc, etc. Jeg ved også, at der er forskel på
mærke til mærke og model til model. Toyota fra begyndelsen af 90´erne er
noget mere optimistiske end Opel fra 90 og deropkring - det samme var
Hyundai i 2000. Dette skrev AutoBild blandt andet.

> Det er Kg / heste som fortæller noget om accellerationsevnen sålænge cw
> ikke indvirker for meget.

Enig.

> Din Vectra burde ikke være hurtigere end mondeo'en men ligge tæt på. Des
> mere vægt der kommer i bilerne des mere markant bliver forskellen på de to
> biler.

Min Vectra er med 125 procents garanti ikke lige så hurtig - men "på de
første meter er forskellen" ikke overvældende. Vi er helt enige.

> Du kan da have ret i at mondeo er forbløffende alm. men den tilhører en
> anden generation.

Igen helt enig - Vectra´en er en tom blikdåse - det er Mondeo´en ikke.

> [...]
> man andre svar end man forventer.
> Så må man bare forklare mere hvad det er man mener, hvis budskabet ikke er

Nogen gange fornemmer man, at folk ikke VIL forstå - og så hopper kæden af
for mig. Og hvis der er flere der "stemmer i", så kan jeg sgu godt blive
lidt knotten - men godt ord igen, og jeg beklager min irritation.

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-12-04 16:24

Sat, 18 Dec 2004 13:36:16 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 56 linier, i
<41c42440$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

Nå nogle bruger nu standarten.
Og kan normalt være hurtigere.

Se bare den omtalte Performance Vectra

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-12-04 14:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jeg er primært glad for, at min bil ikke koster mig ret meget at have - hvad
>skulle man ellers være glad for, når man har en 15 år gammel bil..?

det kommer vel an på hvor højt "man" går op i bilen

vi - herinde er nok lidt mere gale end gennemsnittet, og har måske
andre preferencer end blot at komme tørskoet fra A til B

Jeg kunne da nævne en del ting jeg er glad for når jeg f.eks kører i
Rekorden - herunder at man kører i en bil, hvor man ikke er nervøst
for at der pludseligt sker et eller andet spøjst, man ikke selv kan
gøre en rygende fis ved

Nåehh ja - og ikke at forglemme - som nabo-billisten kommer man frem,
men oftes en hel del billigere

Fra : Olesen

Dato : 18-12-04 18:07

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> vi - herinde er nok lidt mere gale end gennemsnittet, og har måske
> andre preferencer end blot at komme tørskoet fra A til B

-hvilket ofte kan se på det udvalg, folk besidder, ja.

> - herunder at man kører i en bil, hvor man ikke er nervøst
> for at der pludseligt sker et eller andet spøjst, man ikke selv kan
> gøre en rygende fis ved

Ellers er der jo Falck, hvis uheldet ER ude, og
det behøver ikke kun være mekanisk break-down.

Fra : Olesen

Dato : 18-12-04 18:04

> Jeg er primært glad for, at min bil ikke koster mig ret meget at have -
hvad
> skulle man ellers være glad for, når man har en 15 år gammel bil..?

En snart 19 år Ford ? *S*
-som dog lige har smidt kileremmen, så
nul ladning, nul vandpumpe ;o(

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-04 19:02

> hvad
>
> En snart 19 år Ford ? *S*
> -som dog lige har smidt kileremmen, så
> nul ladning, nul vandpumpe ;o(

En godt 12 år gammel Sierra, der syntes det var sjovt at lyde som en
skærveknuser.
Metal der skraber mod metal lyder meget grimt.
Det var så et baghjulsleje, der var tæt på at sætte sig

Det er nu lavet og den kører igen som en drøm

At de rystelser som jeg regnede skyldtes ubalance/skæv fælg også forsvandt,
det var bare en ekstra bonus

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Olesen

Dato : 19-12-04 10:37

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Metal der skraber mod metal lyder meget grimt.
> Det var så et baghjulsleje, der var tæt på at sætte sig

Den har jeg også prøvet.
Det aut. skod-ford-værksted rensede blot bremserne...tsk tsk...

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-12-04 15:54

> Jeg er primært glad for, at min bil ikke koster mig ret meget at have -
hvad
> skulle man ellers være glad for, når man har en 15 år gammel bil..?

Det er da også fint, men man kan sagtens være glad for andre ting. Fx at
bilen er underholdende at køre i, og at den til tider ikke er alt for defekt
:)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 16:40

> .....men helt ærligt - er det ikke et nummer for plat - jeg er godt nok
den
> yngste af os tre - men det niveau goder jeg faktisk ikke at deltage i, så
> EOD herfra.

Helt ærligt - hva' sker lige hér?
(os tre)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-12-04 15:47

> - Forsøg på genoprejsning af "ens" mærke ved at træde på en anden mands
bil.

Godt jeg ikke har det sådan. Så kunne jeg ikke tillade mig at skrive at
peugeot er nogle af de værste skodbiler der er bygge nord for antarktis, og
at jeg aldrig nogen siden vil købe sådan en elendig skodøse bygget af et par
franske klamphuggere med frølår mellem tænderne og baguette under armene.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-12-04 17:27

> [...]
> par
> franske klamphuggere med frølår mellem tænderne og baguette under armene.

He-he-he...

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-12-04 10:29

> Ja du vil givet opleve det som at komme en del trin op i klasserne i
> forhold til din morfar Vectra )

Øh, ja - men hvorfor siger du det..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 10:44

> Øh, ja - men hvorfor siger du det..?

Jeg har også kørt med i et par vectra'er og kan slet ikke huske dem som dem
der trak fra land

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-04 10:56

Tom wrote:
> Jeg har også kørt med i et par vectra'er og kan slet ikke huske dem
> som dem der trak fra land

De har nok ikke haft røde Sierra'er i maven

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 11:01

> De har nok ikke haft røde Sierra'er i maven

Eller også er jeg blevet ødelagt af de turbo-biler jeg har kørt. DET er
noget som kan flytte sig i forhold til <=2.0 sugemotorer.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-04 11:47

Tom wrote:
> Eller også er jeg blevet ødelagt af de turbo-biler jeg har kørt. DET
> er noget som kan flytte sig i forhold til <=2.0 sugemotorer.

Du må have dig en turbo-bil som legetøj

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 11:58

> Du må have dig en turbo-bil som legetøj

Ja, det er bare for dyrt for mit vedkommende. Jeg får en helt anden kørestil
når motoren kan noget mere og så koster det i dæk, bremser, transmission og
hvad der ellers går i stykker.
Jeg KAN bare ikke have mange heste og så køre som jeg gør nu med mondeo'en.

Men det er da sjovt når man så en gang imellem får muligheden for at køre i
lidt andet.

Både cossie, søren winds 206, 911'eren, 206 2.0 GTI og en del andre har da
kunnet flytte sig.

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-12-04 15:00

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev :

>Du må have dig en turbo-bil som legetøj

så længe det ikke går som sidst

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:35

> 01' Audi 1.8 T - 150hk v/5700 - 210 Nm v/1750 - 1175 kg - 7,8

Er der ikke nogen "herinde" der lovpriser VW's fine, fine turbomotorer? Hvad
kører den bil med? 0,1 bar?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 18:48

> Jeg kørte i dag for første gang en god tur i den seneste udgave af
> Mondeo 2,5 - med seks-trins-gearkasse..

Den er fin :)

> [...]
>
> Jeg har svært ved at forstå, at den bil skulle have 170 hk, men det er
> formentlig fordi, biler i dag er blevet så tunge.

Jeg har fuldstændig samme oplevelse som dig. Den er død - jeg kunne ikke få
den over 210kmt på speedo, selvom pedalen var i bund i laaang tid og det gik
ned af bakke. Lidt skuffende, men jeg synes den trækker fint nok i
mellemacceleration til den lidt "tilbagelænede" stil.

Ok firmabil synes jeg!

> Jeg ser kun de to ST-modeller og 2,2 TDCi´eren som rigtigt "fede"
> motorer i den bil.

Enig! En ST220 er bare for dyr i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:03

> Den er fin :)

Enig - lækker bil.

> [...]

> ned af bakke. Lidt skuffende, men jeg synes den trækker fint nok i
> mellemacceleration til den lidt "tilbagelænede" stil.

Jeg er fuldkommen enig - et ok bundtræk - men det er som om, topeffekten
aldrig slipper fri.

Årsagen er dens kun 170 hk - ikke meget i dag til de tunge biler - og heller
ikke de 2500 ccm taget i betragtning.

> Enig! En ST220 er bare for dyr i Danmark.

Man må have en 2,2 TDCi med boks.. He-he... Allerede UDEN boks er den
hurtigere end 2,5´eren....og tænk så bare på alle de daaaajlige
mellemaccelerationer uden nedgearing. )))

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 22:24

> Man må have en 2,2 TDCi med boks.. He-he... Allerede UDEN boks er den
> hurtigere end 2,5´eren....og tænk så bare på alle de daaaajlige
> mellemaccelerationer uden nedgearing. )))

Surt af det er en diesel... det gider jeg ikke køre.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:38

> Surt af det er en diesel... det gider jeg ikke køre.

Så lad være..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:34

> [...]
> hurtigere end 2,5´eren....og tænk så bare på alle de daaaajlige
> mellemaccelerationer uden nedgearing. )))

Yes.

Lige i det tilfælde, vil det også tit være brugbart til at slippe for
støjen...

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 22:43

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41c1f7f0$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Man må have en 2,2 TDCi med boks.. He-he... Allerede UDEN boks er den
> hurtigere end 2,5´eren....

Ææhh hvordan, en 2,2er st.car bruger 9,0 sek på den disiplin.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-12-04 22:51

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev :

>Ææhh hvordan, en 2,2er st.car bruger 9,0 sek på den disiplin.

Huh ? Den nye 2.2 tdci stikker af på under 8

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-12-04 22:48

> Huh ? Den nye 2.2 tdci stikker af på under 8

Dvs. 7,5 sek. 0-100 kmt??

> Only baby engines need artificial aspiration ;)

Få nu slettet det der Jan ;)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-12-04 22:59

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Dvs. 7,5 sek. 0-100 kmt??

de påstår 7,7

>Få nu slettet det der Jan ;)

Nejda - alt under 2.8 liter slagvolume er da babymotorer ;)

<grin>

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:52

> de påstår 7,7

Puds nu lige brillerne i leverpostej. Ford.dk siger 0-100 km/t på 8,7 sek.
220 km/t topfart og 50 - 100 km/t på 11 sek i 4. gear.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-12-04 00:08

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Puds nu lige brillerne i leverpostej. Ford.dk siger 0-100 km/t på 8,7 sek.
>220 km/t topfart og 50 - 100 km/t på 11 sek i 4. gear.

Frikadeller tak !

Jeg har opdaget fadæsen - Bilbladet skriver nok forkert

anyway - bilen er ikke helt uden evner, og kan da tænkes af være en
værdig afløser til Rekorden ;)

(Når den dør, er 'deo'en vel osse langt nok nede i pris ;)

Fra : Olesen

Dato : 17-12-04 07:10

> Få nu slettet det der Jan ;)

Hehe...sej linje faktisk..)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:52

> Ææhh hvordan, en 2,2er st.car bruger 9,0 sek på den disiplin.

Ok - jeg havde kun tiden for sedan.

TDCi´eren taber måske en smule uden bok i disciplinen 0-100 - men til
gengæld vinder den mellemaccelerationerne..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:15

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message news:41c20381$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ok - jeg havde kun tiden for sedan.
>
> TDCi´eren taber måske en smule uden bok i disciplinen 0-100 - men til
> gengæld vinder den mellemaccelerationerne..

Ja det tror da helvede med 400NM den kunne jo trække en togstamme.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:37

> Ja det tror da helvede med 400NM den kunne jo trække en togstamme.

Med 185 hk og 480 Nm bliver den rigtig sjov.
--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-12-04 23:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41c20e1b$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Med 185 hk og 480 Nm bliver den rigtig sjov.

Ja der er nok nogle stykker som bliver lidt overrasket når den lægger ud til
overhaling.
Men der skal sgu også noget af en gearkasse til alle de kræfter.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 23:52

> Ja der er nok nogle stykker som bliver lidt overrasket når den lægger ud
> til
> overhaling.
> Men der skal sgu også noget af en gearkasse til alle de kræfter.

Ja, min bekymring vil klart være om Ford har lavet gearkassen stærk nok, til
et langt liv med 400 Nm ved 1800 omdr/min.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Olesen

Dato : 17-12-04 07:12

> Ja, min bekymring vil klart være om Ford har lavet gearkassen stærk nok,
til
> et langt liv med 400 Nm ved 1800 omdr/min.

Er det mon derfor, vi ser flere og flere diesler med 6 gear ?
Springene er for store, og det er ødelæggende ??

Fra : phk

Dato : 22-12-04 16:18

> til
>
> Er det mon derfor, vi ser flere og flere diesler med 6 gear ?
> Springene er for store, og det er ødelæggende ??

Nok nærmere at dieselen skal også kunne køre langsom i første gear, både ved
kø-kørsel, men også med noget (eller en helt masse) på krogen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 22-12-04 20:38

> Nok nærmere at dieselen skal også kunne køre langsom i første gear, både
ved
> kø-kørsel, men også med noget (eller en helt masse) på krogen.

Var ellers sikker på, de største forskelle var i de sidste 2 gear.

Fra : Gaffa

Dato : 25-12-04 23:50

Er det også. 1-5 gear er helt normalt, og 6 gear er at betragte som
'overdrive' - dvs. et ekstra overgear.

hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:53

> [...]
> til
> overhaling.
> Men der skal sgu også noget af en gearkasse til alle de kræfter.

Den bliver knagme også dyr i dæk

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:54

> Ja der er nok nogle stykker som bliver lidt overrasket når den lægger ud
til
> overhaling.

Nej, nej - for en diesel kan ikke være sportslig - har du ikke hørt det.
)

> Men der skal sgu også noget af en gearkasse til alle de kræfter.

Det tror jeg på..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-12-04 00:03

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41c21211$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> til
>
> Nej, nej - for en diesel kan ikke være sportslig - har du ikke hørt det.
> )

Lige præcis

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-12-04 00:05

> Nej, nej - for en diesel kan ikke være sportslig - har du ikke hørt
> det. )

At overhale er ikke = sport! Det er det måske i en Vectra *LOOL*!!

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 01:50

> At overhale er ikke = sport! Det er det måske i en Vectra *LOOL*!!

Nej, nej - det er hverdagskost..

Performance VectraaaaAAAAAA........!!!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 09:40

> Nej, nej - det er hverdagskost..
>
> Performance VectraaaaAAAAAA........!!!

Hmm det ligner efterhånden en rød sierra 1.6, det her '

--
Tom

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-12-04 09:51

> Hmm det ligner efterhånden en rød sierra 1.6, det her '

<spluuurrfffffff.wav>

Tom - hvordan får jeg kaffe ud af mit taztadur ???
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 09:59

> Hmm det ligner efterhånden en rød sierra 1.6, det her '

*LOOL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-04 12:53

> Hmm det ligner efterhånden en rød sierra 1.6, det her '

Bare vent til næste uge - SÅ bli'r det TEC2000 der hjælper Vectraaaaaaa'en
på vej. )))

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-12-04 04:17

> Hmm det ligner efterhånden en rød sierra 1.6, det her '

*ROFL*!!! Netop :D