Knutstorp 5-6 juni
Fra : Mureren

Dato : 19-05-01 21:48

Hejsa....

Jeg har tilmeldt mig til ovennævnte arrangement (første gang på bane !!!),
og har grublet lidt over emnet "Transport".
(Jeg har læst Michael K.S's indlæg, men det passer ikke rigtigt for mig)

Så vidt jeg har kunnet læse mig til via det store spind, skal man møde på
bane klokken ca. 7.00 om morgenen. Da jeg skal køre fra Silkeborg, er der
ca. 400 km til Knutstorp, og det virker ikke som en god idé at stå op
klokken lort om natten, køre 400 km på mc (muligvis i regnvejr), og derefter
starte sin første banedag.

Er der nogen der skal derover her fra Jylland ?
Hvordan ordner i transporten ?
Er der nogen der skal derover fra Fyn eller Sjælland, der vil mødes på vejen
?
Hvordan foregår overnatningen i Sverige ?
Hvad skal man have med til en trackday ? (to i dette tilfælde)
Gode råd generelt er mere end velkomne.....

Mvh.
Mureren

(Suzuki GSX 750 F, med masser af ubrugt gummi på kanterne, og en kylling som
1. styrmand)

Fra : Michael K.S.

Dato : 19-05-01 22:18

On Sat, 19 May 2001 22:48:04 +0200, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

>(Jeg har læst Michael K.S's indlæg, men det passer ikke rigtigt for mig)

Helt i orden,jeg tror egentlig også jeg venter,der er en DM-afd. den
22-24/6 så det er nok bedre )

> [...]
>klokken lort om natten, køre 400 km på mc (muligvis i regnvejr), og derefter

Det er det absolut heller ikke,du vil være færdig næsten før du kommer
i gang.

>Hvordan foregår overnatningen i Sverige ?

I telt for de fleste,der er et område på inderkredsen og et sted at
blive vasket....kører man i kassevogn kan man sove i den jo.

>Hvad skal man have med til en trackday ? (to i dette tilfælde)

Så lidt som muligt hvis du kører på cykel derover,der er en
købmand-grill osv. i nærheden så mad gider jeg personlig ikke tage
med,men ellers er lidt greb en god ting,fjollet at være grounded pga
et knækket bremse/koblingsgreb og ellers gaffatape er et must,værktøj
er ikke strengt nødvendigt,det er der garanteret mange andre der har
med.Evt specialnøgler til at rode med affjedring er også godt og måske
et par tændrør,rent tøj så du kan skifte meget,man sveder som et
svin,husk at drikke mere end du er tørstig til....Dehydrerer du, går
konc. fløjten lynhurtigt og det er faktisk tit derfor folk crasher

-M

Fra : Poul Dam

Dato : 19-05-01 22:54

Hej vi er 6 der skal derover fra Odense, vi kører mandag kl. 15 i en
kassevogn med de 2 motorcykler og grill + rødvin + værktøj + telte + benzin
de 4 andre motor
cykler følges med varebilen. Til Michael vi har ikke plads til flere mc´er
men måske noget andet.
PD CBR1100 der glæder sig helt vildt.

Fra : Michael K.S.

Dato : 19-05-01 23:17

On Sat, 19 May 2001 23:54:03 +0200, "Poul Dam"
<pouldam@post10.tele.dk> wrote:

>Hej vi er 6 der skal derover fra Odense, vi kører mandag kl. 15 i en
>kassevogn med de 2 motorcykler og grill + rødvin + værktøj + telte + benzin
>de 4 andre motor
>cykler følges med varebilen.

He-he pas nu lidt på med rødvinen d. 5 ,lyder ellers hyggeligt.

>Til Michael vi har ikke plads til flere mc´er
>men måske noget andet.

Helt okay,jeg venter bare,tror også der er ved at være booked op
efterhånden.

>PD CBR1100 der glæder sig helt vildt.

Jow-jow,du har jo været på den før så du ved jo hvad der venter
....pure fun.

-M

Fra : Claus Bernth

Dato : 20-05-01 19:05

"Michael K.S." wrote:

> Helt okay,jeg venter bare,tror også der er ved at være booked op
> efterhånden.

Vi har stadig 8 ledige pladser til den 6. hvis nogen sidder og tænker på at tage
med!

Vh,
Claus

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 20-05-01 00:07

> [...]

>de 4 andre motor
>cykler følges med varebilen. Til Michael vi har ikke plads til flere mc´er

Jeg havde selv planer om at melde mig på den 5., men har ikke nået det
inden den blev overtegnet.
Skulle nogen føle trang til at springe af (af andre åsager end dårligt
vejr, der også kan holde mig væk) hører jeg gerne fra dem.
Til gengæld kan jeg stille en halv kassevogn til rådighed for en
anden, der måtte skulle afsted fra Sjælland.
___
Peder m/Mille
& Transporter + Alfa

Fra : Per Pedersen

Dato : 20-05-01 20:29

Mureren <mureren@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e6m6t$6jo$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Mvh.
> Mureren
>
> (Suzuki GSX 750 F, med masser af ubrugt gummi på kanterne, og en kylling

Banekørsel er sjovt hvis man kan lide fart og svingteknik. Men pas nu på det
ikke bliver alt for sjovt. Er man uheldig at få en røvtur kan man på en
moderne sportsmaskine være sikker på at det kommer til at koste de første
10.000 kr inden den er lappet sammen igen. 10.000 kr er i de fleste tilfælde
nok lavt sat og med det argument slår jeg lige et slaw for RR sporten. Køb
en 125 std racer for de penge man risikere at skulle af med hvis uheldet er
ude. Når skrammerne på gademodellen er betalt er man kun blevet fattigere.
Køber man en racer kan man få størstedelen af pengene igen den dag man
sælger den. Og så får man oven i hatten MEGET mere action, køretid,
kørselserfaring og sjov end man får på gademodellen. På raceren kan man
tillade sig at prøve grænserne helt af uden ret meget andet en skrammer på
kåben, dragten og selvtilliden. Hvem har lyst til at risikere at overskride
grænsen på sin nypudsede gademodel???

Med Racende Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-05-01 20:50

On Sun, 20 May 2001 21:29:17 +0200, "Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk>
wrote:

>Banekørsel er sjovt hvis man kan lide fart og svingteknik. Men pas nu på det
>ikke bliver alt for sjovt.

Ja enig,man skal trods alt bruge hovedet lidt....

> Er man uheldig at få en røvtur kan man på en
>moderne sportsmaskine være sikker på at det kommer til at koste de første
>10.000 kr inden den er lappet sammen igen.

Det kan det meget hurtigt i hvert fald,Sidst jeg kørte havde jeg lige
lappet cyklen sammen og vidste hvad et crash ville koste da jeg ikke
nåede at få den baneklar,så det lagde en dæmper på sagerne,sjovt nok
alliwl,men det kunne ikke undgå at man ærgrede sig lidt bagefter.

Man kan overveje at købe et sæt brugt plastic,tank,framesliders og
frameprotectors,hvis man ved det er noget man vil dyrke...Nej cyklen
vil ikke ligne en million og måske se lidt spraglet ud,med den er også
hamrende ligegyldigt når man først jerner derudad i braindead-mode.

<snip om Roadrace>

Til det er der ikke så meget andet at sige end ja - gør det !!

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 21-05-01 11:49

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> nåede at få den baneklar,så det lagde en dæmper på sagerne,sjovt nok
> alliwl,men det kunne ikke undgå at man ærgrede sig lidt bagefter.

Jeg ved personligt at uanset intentioner, når først jeg har varme i dækkene
og de der psykoér kommer blæsende på deres 125. Så går jeg i "blå skærm" og
så bliver der kørt alt hvad jeg kan. Dumt ja men helveds sjovt..

> [...]
> vil ikke ligne en million og måske se lidt spraglet ud,med den er også
> hamrende ligegyldigt når man først jerner derudad i braindead-mode.

Vi to snakkede på et tidspunkt om at det var synd med en gixxer som min at
jeg ellers ikke havde intentioner om at teste den på bane, jeg mente der var
for meget arbejde med at klargøre den kontra at købe en 125std.

Jeg har nu selv fået afprøvet begge dele, og ja jeg skal ud og ha en 125.
Men skal sku også have fat i nogle bulede dele til Gixxeren, den er
simpelthen for fed på en bane. Eneste problem er at det er dyyybt
vanedannende.

-
Morten
- med ræs i blodet, og dækstumper i hele hovedet (kørte uden visir=dumt)

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 11:56

On Mon, 21 May 2001 12:49:22 +0200, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Jeg ved personligt at uanset intentioner, når først jeg har varme i dækkene
>og de der psykoér kommer blæsende på deres 125. Så går jeg i "blå skærm" og
>så bliver der kørt alt hvad jeg kan. Dumt ja men helveds sjovt..

He-he ja,når mit nye stempel lige er kørt til (regner med det tager
eet træningspas) så planlægger jeg også at give den alt hvad den bette
Priller kan trække,så får vi se om jeg kan holde den på hjulene også -
jeg tvivler lidt ),for det er en heftig sag må jeg sige og trækket
kommer ret pludseligt ved ca. 8 krpm..brrrrrPPPPP - highside.....

>Vi to snakkede på et tidspunkt om at det var synd med en gixxer som min at
>jeg ellers ikke havde intentioner om at teste den på bane, jeg mente der var
>for meget arbejde med at klargøre den kontra at købe en 125std.

Det afhænger helt i hvad retning man vil gå og hvad ens hensigter
er,men personlig vil jeg nok foretrække at købe en rendyrket racer.Men
har man en sportscykel så bør man altså også fyre den max. af på bane
en gang imellem,ellers kan jeg ikke rigtigt se formålet med at ha'
en.Du er vel enig i at man ikke kan nærme sig det niveau på gaden som
man når på bane ?

Jow-jow,det er jo lige det....

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-05-01 09:09

> [...]

> en gang imellem,ellers kan jeg ikke rigtigt se formålet med at ha'
> en.Du er vel enig i at man ikke kan nærme sig det niveau på gaden som

Jeg har også måtte sande at selv med en 125 til ræs, fortjener en GSXR600 at
komme på bane en gang imellem..

Og med Hensyn til gadekørsel, lad mig sige det sådan her: Jeg har i en evt.
katastrofesituation fået skubbet grænsen for min egen formåen. Det er også
det eneste tidspunkt jeg tør bruge min nyerhvervede egenskaber. Det der med
fuld nedlægning pågaden tør jeg ikke, er hunderæd for sand og andet pis der
resultere i en udskridning over i modsatte bane.

Jeg havde også et jomfruelig dæk (yderste 3-4mm) da jeg kom på Djursland. Og
det har ik været rørt siden.

-
Morten dahl

Fra : Mureren

Dato : 21-05-01 09:48

> [...]
> tillade sig at prøve grænserne helt af uden ret meget andet en skrammer på
> kåben, dragten og selvtilliden. Hvem har lyst til at risikere at

Det lyder sådan set fornuftigt, men jeg vil jo netop gerne nå tættere på
gademodellens grænser, og der må vel være nogle erfarne folk sådan et sted,
der kan komme med hints til hvornår man er ved at nå mc'ens grænser.
(Kørefejl er selvfølgelig udelukket........NOT......*S*)
Kan man ikke købe en racerkåbe og framesliders til en F'er nogen steder ?
Der er kun til R-modellen ved Sports-mc !!!

Mureren

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 10:13

On Mon, 21 May 2001 10:48:27 +0200, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

>Det lyder sådan set fornuftigt, men jeg vil jo netop gerne nå tættere på
>gademodellens grænser, og der må vel være nogle erfarne folk sådan et sted,
>der kan komme med hints til hvornår man er ved at nå mc'ens grænser.

Tro mig,du vil om ikke andet så komme væsentlig tættere på, end du har
været indtil nu,hvis du er trackvirgin.De andre gange har der været
masterkørere med,mon ikke også denne gang - det tror jeg næsten.Dem
vil du kunne drage god nytte af,idet de dels vil kunne vise dig linier
ved at ligge foran og dels kunne se hvad du evt. kan gøre bedre ved at
ligge bagved.

>(Kørefejl er selvfølgelig udelukket........NOT......*S*)

For 90 %'s vedkommende ja,de sidste 10 % - hmmm....

>Kan man ikke købe en racerkåbe og framesliders til en F'er nogen steder ?
>Der er kun til R-modellen ved Sports-mc !!!

Bliver nok noget sværere end til R-modeller,der er ikke så meget
marked til touringcykler jo (no offense),den bedste mulighed er nok
brugte dele,kan du leve med skrammer kan et bodykit= tank+plastic i
reglen fås lige så billigt.Framesliders, der er dit bedste bud nok at
henvende dig direkte til producenten og høre

God fornøjelse (and don't crash ).

-M

Fra : Mureren

Dato : 21-05-01 12:27

> [...]
> vil du kunne drage god nytte af,idet de dels vil kunne vise dig linier
> ved at ligge foran og dels kunne se hvad du evt. kan gøre bedre ved at

Jeg håber da godt nok der er sådan en fyr eller to med, det er lige
nøjagtigt det jeg har brug for (tror jeg da).
Jeg kunne samtidig godt tænke mig at se en rutineret kører køre lidt rundt
på F'eren, bare så jeg kan se med egne øjne hvad den egentlig kan præstere,
og hvor meget jeg skal mande mig op for at kunne præstere bare nogenlunde
det samme *S*
Godt nok er det ikke nogen racer, men der er såmænd nok én eller anden der
vil ta' et par ture på den bare for at se "hvor sløv den er" eller noget i
den stil *S*

Jeg har faktisk fundet et firma der kan levere en kåbe (uden kåbeglas,
sidestykker ved sædet og bundkåbe) for ca. 3500 kr. Den tygger jeg lige lidt
på. (www.sbfiberdesign.dk)
Jeg må jo indrømme jeg er en ubegribeligt stor kylling på min mc, og vel
vidende at det selvfølgelig i sig selv vil kunne føre til kørefejl, tror jeg
ikke jeg fuldstændigt går i "amputeret hjerne-mode", og bare ræser
derudaf...
Jeg ved også et min mekaniker har et eksemplar stående som han har
importeret fra England, og den har en ret "kedelig" kåbe, måske vil han af
med den til en fair pris....

Mureren
(GSX 750 F(uck, ham den langsomme igen)

Fra : Mads Lund

Dato : 15-05-01 13:10

> Jeg håber da godt nok der er sådan en fyr eller to med, det er lige
> nøjagtigt det jeg har brug for (tror jeg da).

Det hjælper faktisk meget, hvis man kan låne en cykel der er "gratis" at
smide med. Så forsvinder den der "det koster 20.000 kr at vælte" blokering
i hjernen og så er det bare at give den gas. Sidst set, da morten Dahl lånte
min RS'er.

> [...]
præstere,
> og hvor meget jeg skal mande mig op for at kunne præstere bare nogenlunde

Oplevelsen af at stjerne afsted på Per P's spjætter ligger stadig frisk i
erindringen, og mon ikke nogle af de øvrige deltagere fik sat det med
svinghastigheder lidt i perspektiv (Fuck hvor kører sådan en spjætter på
nylon dæk elendigt, men det kan også være ganske underholdende

> [...]
jeg
> ikke jeg fuldstændigt går i "amputeret hjerne-mode", og bare ræser

Det lover vi også tit hinanden, men der er atså et eller andet lumpent ved
lukkede asfalt baner, som sammen med tomrumsforlængeren sætte alt almindelig
mådeholdenhed ud af drift.

Vi ar for øvrigt planlagt vores næste MZ trackday. Planen er at montere et
brugt fordæk fra en fireblade som bagdæk (16") samt det bedstmuglige brugte
18" fordæk vi kan finde. Med det skulle bagende udskridningerne gerne holde
op, så man mere ukritisk kan køre forhvileren i asfalten.

Det vil så medføre at selv jeg bør kunne få knæet ned og skrabe. Men det
rigtig vilde CTD stunt pic bliver at lave et 2 mand kneedown sving (vi har
ikke afgjort hvem der skal køre, men nu er det jo Per's cykel så han har
serveretten) Så er der nogle med telelinser der er klar, kan vi godt bruge
en fotograf.

Mads Lund
Nnja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-05-01 09:40

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> [...]
blokering
> i hjernen og så er det bare at give den gas. Sidst set, da morten Dahl

Nemlig selvom man på vej ud af pitten har den der, "husk nu det mads´
cykkel". Den holder lige til 3omg. så er det bare
nobrain-selvfløgelig-kan-jeg-følge-Per.....

Det er virkeligt livet at lammebanke en 125std. forbi en fireblade..

-
Morten dahl
- kommer i enlig til træning i herning i aften?

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-05-01 22:06

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ed8dg$s3$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> -
> Morten dahl
> - kommer i enlig til træning i herning i aften?

Nope!!

Med Racende Venlig Hilsen
Per Pedesen

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 14:28

On Mon, 21 May 2001 13:26:31 +0200, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg håber da godt nok der er sådan en fyr eller to med, det er lige
>nøjagtigt det jeg har brug for (tror jeg da).

Spørg Claus,jeg kan nu dårligt forestille mig andet.Husk lige at bruge
et par minutter til at snakke om niveauet sammen med vedkommende,det
er før set at folk har presset alt for meget for at kunne følge
masterkørere og gået ned ,en god masterkører bør dog kunne ligge et
passende niveau,det er ham/hende der skal følge dit niveau ikke
omvendt.

> [...]
>og hvor meget jeg skal mande mig op for at kunne præstere bare nogenlunde

Har du tænkt dig at overlade nøglen og sige - "show me what this baby
will do" i så fald er du i hvert fald ingen kylling

>Godt nok er det ikke nogen racer, men der er såmænd nok én eller anden der
>vil ta' et par ture på den bare for at se "hvor sløv den er" eller noget i
>den stil *S*

Den kan sikkert sagtens komme hurtigt rundt på Knutstorp,det har jeg
da set før,ligesom det også er set at folk på TL1000'ere,Mille osv.
måske nok kan dreje på rullen nedad langsiden,men får lagt
sneglegearet ind i 1. sving >.Cyklen betyder ikke så meget,mere din
egen indstilling til tingene.Men slap af,nyd det,det skal være sjov
ikke overlevelse,det er _ikke_ ræs,kan det være men det behøver det
ikke.

>Jeg har faktisk fundet et firma der kan levere en kåbe (uden kåbeglas,
>sidestykker ved sædet og bundkåbe) for ca. 3500 kr. Den tygger jeg lige lidt
>på. (www.sbfiberdesign.dk)

Det lyder nu ikke helt billigt må jeg sige.

> [...]
>vidende at det selvfølgelig i sig selv vil kunne føre til kørefejl, tror jeg
>ikke jeg fuldstændigt går i "amputeret hjerne-mode", og bare ræser

Det vil jo vise sig,det er hørt før det der

-M

Fra : Mureren

Dato : 21-05-01 14:50

> [...]
> masterkørere og gået ned ,en god masterkører bør dog kunne ligge et
> passende niveau,det er ham/hende der skal følge dit niveau ikke

Jeg har måske en forkert opfattelse af det hele, men jeg forventer egentlig
at JEG kører forrest et stykke tid. hvorefter masterkøreren retter på mig,
og derefter evt. kører forrest, og viser hvordan det pis skal/kan gøres !

> Har du tænkt dig at overlade nøglen og sige - "show me what this baby
> will do" i så fald er du i hvert fald ingen kylling

Det var faktisk tanken, som sagt er jeg meget uerfaren i det her, og det
ville bestemt hjælpe hvis jeg så at mc'en godt kan, og jeg bare skal tvinge
mig selv lidt/meget mere end jeg gør til daglig...

> [...]
> egen indstilling til tingene.Men slap af,nyd det,det skal være sjov
> ikke overlevelse,det er _ikke_ ræs,kan det være men det behøver det

Lyder fornuftigt, men man vil jo helst heller ikke genere alt for mange med
sin (langsomme)kørsel !

> Det lyder nu ikke helt billigt må jeg sige.

Any ideas ?

> Det vil jo vise sig,det er hørt før det der

Jeg melder garanteret tilbage når jeg har været afsted.....forudsat jeg
kommer hjem igen *S*

Mureren

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-05-01 15:18

On Mon, 21 May 2001 15:49:46 +0200, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og derefter evt. kører forrest, og viser hvordan det pis skal/kan gøres !

Det er jo det i skal aftale,men det lyder tæt på,dog er det ikke sådan
at han vil køre max. når han ligger foran,det er ikke meningen med
det,så ville du også hurtigt blive sat.Meningen er at han skal vise
dig nogle gode linier og gradvist øge tempoet,umærkeligt for dig og så
kan det ikke nytte noget at du f.eks giver indtryk af at det går da
fint-fint, sæt bare tempoet op,hvis du i virkeligheden ligger på
grænsen.

>Det var faktisk tanken, som sagt er jeg meget uerfaren i det her

Modigt,men det er jo din cykel

> og det
>ville bestemt hjælpe hvis jeg så at mc'en godt kan, og jeg bare skal tvinge
>mig selv lidt/meget mere end jeg gør til daglig...

Det skal du,men lidt ad gangen ikke,slap af,lad være med at fokusere
for meget på de andre,men mere på hvad din cykel/krop giver af
feedback.

>Lyder fornuftigt, men man vil jo helst heller ikke genere alt for mange med
>sin (langsomme)kørsel !

Nu er der jo mange hold, i reglen 3,og der er virkelig nogle
skildpadder imellem,men det er faktisk ikke generende sålænge du bare
holder din linie og ikke sik-sakker så er det fint,indstillingen til
TD's er generelt også at der skal være plads til alle, så folk tager
som regel meget hensyn.

>Any ideas ?

Ikke udover led noget mere og overvej noget skrammet brugt.

>Jeg melder garanteret tilbage når jeg har været afsted.....forudsat jeg
>kommer hjem igen *S*

Det glæder vi os til,men jeg kan nu godt forestille mig det....noget
med et smil der vanskeligt kan tørres af .....

-M