Renault Clio 1,5 dCi
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 20:07

Nogen som har noget at fortælle (godt/skidt) om denne bil?
Vi har så småt forelsket os i denne model.
Nogen som kan fortælle om den holder de 23.8 km/l ved blandet kørsel som den
er opgivet til. Hører jo meget snak for tiden med at pug 206 ikke helt
holder det lovede - Hvordan med Clio'en.
Kører egenskaber synes vi er rigtig gode i Clio'en. Den trækker rigtig godt
i 5. gear, selv fra 75-80 km/t så er der masser af træk kraft, uden at geare
ned.

Men alt ris, ros - for og imod, Brændstof økonomi, osv modtages..

Fra : Mogens

Dato : 15-12-04 22:10

"Mich" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen som har noget at fortælle (godt/skidt) om denne bil?

Her er en lang historie/erfaring om bilen:
www.ciao.de/Renault_Clio_1_5_dCi_ab_01__Test_2822827/1/ProduktId/2/715104/3/
pName/4/Renault_Clio_1_5_dCi_ab_01/SortOrder/2

> Nogen som kan fortælle om den holder de 23.8 km/l ved blandet kørsel som
den

Een ejer skriver:
(Stadt/Land/Durchschnitt) 5,7 /4,4 /4,8 l/100km

En anden skriver:
Die Sparsamkeit ist kaum zu unterbieten - ich komme auf einen
Durchschnittsverbrauch über alle Kilometer unter wirklich normalen
Bedingungen (Stadt-Land-Autobahn, ruhige Fahrweise, schnelle Fahrweise,
alles dabei) von ca. 4,4 Liter. Zur Zeit fahre ich eher gleitend mit 4,1
Liter. Man kann ihn aber auch mit 3,7 Liter fahren, ohne nur zu tuckern.
Jagt man ihn auf der Autobahn, steigt der Verbrauch allerdings deutlich.
Übrigens erhöhrt eine eingeschaltete Klimanlage inkl. Gebläse den Verbrauch
nicht erheblich. Entscheidend ist (wie überall wohl auch) am meisten die
Fahrweise.
Der Bordcomputer zeigt den Verbrauch sehr genau an und lässt den rechten Fuß
sehr sanft werden. Mit 50 Litern Tankinhalt hat der Wagen so stets locker
über 1000 km Reichweite - auch 1200 km sind drin.

> Men alt ris, ros - for og imod, Brændstof økonomi, osv modtages..

Erfaringer fra 13 ejere - folk er vilde med bilen:
http://www.ciao.de/Renault_Clio_1_5_dCi_ab_01__715104/TabId/2

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-12-04 01:36

> [...]
geare
> ned.
>
> Men alt ris, ros - for og imod, Brændstof økonomi, osv modtages..

Hej.

Kender ikke noget til den, men prisen er jo attraktiv !

Renault kampagnebiler GÆLDER KUN FREM TIL 31,12.04 i begrænset antal:

Clio EASY 1.5 dCi 80 HK 5-dørs kr. 165.000.
Særligt udstyr: Fjernbetjent centrallås - Single CD m. ratbetjening -
El-justerbare sidespejle m. varme - Servostyring - El-betjente ruder for -
Højdejusterbart førersæde - Splitbagsæde - Varme i forsæderne - Isofix
system

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 16-12-04 17:44

Hej Mich

Har et par tyske bekendte der køre i den .. begge er de helt og aldeles
pjattet med den .. køre fortrindligt og uden problemer.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 20:17

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mich
>
> Har et par tyske bekendte der køre i den .. begge er de helt og aldeles
> pjattet med den .. køre fortrindligt og uden problemer.

Hej.

Tak for alle svarende.
Nu er tysk ikke min stærkeste side, men har nu fået mig hakket igennem de
indlæg.
Jeg kan se at mange skriver at den har bordcomputer (hvor man kan se den
direkte dieseløkonomi), synes nu ikke jeg kan se nogen steder på renault.dk
om den har det som standard??
Nogen som ved om en Clio Diesel, med comfort pakken har bordcomputer??

Fra : Lund

Dato : 17-12-04 02:13

"Mich" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> wrote in message
> Nogen som har noget at fortælle (godt/skidt) om denne bil?

Jeg har selv en af slagsen, så lidt kan jeg da berette.

Jeg er ovenud tilfreds med bilen. Både økonomi mæssigt, komfort mæssigt og
motor mæssigt. Jeg har selv 1,5 dCi med standard 82 hk, comfort model.
(Board computer er IKKE standard)

Som du selv nævner så trækker den godt i alle gear, og er absolut en kvik
lille bil. Har selv haft en chip i min og det gør den absolut ikke mindre
kvik

Mht brændsstofsøkonomien kan de ca. 24 km/l nåes hvis man kører pænt. Jge
ligger på omkring de 19-20 km/l, men jeg kører også "frisk". Du skal dog
regne med at den skal trille nogle km inden du kommer derop. De første ca.
25000 km i den, lå jeg på omrkring 18-19 km/l ved samme kørestil.

Men alt i alt en bil jeg absolut vil anbefale.

-
Mvh,
Lund