Ny bilist - forsikring?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 15-12-04 17:18

Hej NG!

Jeg har nu fået min egen bil for første gang. - En Fiat Punto 60S, 1.2, 5d
fra 95, værdi ca. 29.000.

Og den skal jo forsikres... (av av av av)
Jeg har postnummer i 7500 og er 22. (DOBBELT AV)

Jeg har fået et tilbud på ca. 7500 for en ansvarsforsikring fra min
fagforenings forsikringsaftale.
Den falder først når jeg bliver 25, da falder den til ca. 6500, og så videre
ned, indtil jeg bliver elitebilist...

Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?

Mvh
Lasse

Fra : Rasmus

Dato : 15-12-04 17:27

"Lasse Rønlev" <40610633@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
videre
> ned, indtil jeg bliver elitebilist...
>
> Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?

Har du prøvet www.forsikringsluppen.dk ??

mvh
Rasmus

Fra : John T.

Dato : 15-12-04 17:32

> Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?
>
> Mvh
> Lasse

Hej Lasse.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende:
Skrive et brev hvor du ber om et tilbud på forsikring og oplyser
om dine/bilens data.
Print ud og send til samtlige forsikringsselskaber.
Så vil du se at der er himmelhvid forskel.
Jeg betaler hos Alm. Brand, som elite, 4000 årligt med fuld kasko
Mvh. John

Fra : Elbarto

Dato : 15-12-04 17:35

"Lasse Rønlev" <40610633@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
videre
> ned, indtil jeg bliver elitebilist...
>
> Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?

Lyder for mig billigt
Skulle som 24/25 årig give 10-25K for ansvar på en sierra 1,6 såen
umiddelbart
Efter 25år hed det 8K kr
Og nu er jeg så nede på en 3500kr ca
Det er så postnummer 6000 og fra som ejer og moi som bruger

OZ3BTO

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-12-04 19:29

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter 25år hed det 8K kr
> Og nu er jeg så nede på en 3500kr ca
> Det er så postnummer 6000 og fra som ejer og moi som bruger

Tror nærmere det er dig de har taget ved røven....
Jeg fik som 22årig kun et tilbud over 10K.
For en Renault Clio 1.4 80hk Fra 1993.
Med 2 års accinitet er jeg nede på 3800kr om året
hos GF forsikring.
For 1/2 år siden gav jeg 5800kr årligt hos trekroner.
Codan ville for 2år siden have 10500kr for en
kasko og ansvars forsikring.

Venligst

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-12-04 10:06

"Lasse Rønlev" <40610633@mail.sonofon.dk> wrote in message
> Hej NG!

Hej Lasse! Vidste ikke at du også holdt til her i gruppen - men det gør du
måske heller ikke normalt?

> Jeg har nu fået min egen bil for første gang. - En Fiat Punto 60S, 1.2, 5d
> fra 95, værdi ca. 29.000.

Tillykke med den!

> Og den skal jo forsikres... (av av av av)
> Jeg har postnummer i 7500 og er 22. (DOBBELT AV)

Siden hvornår er du flyttet?

> [...]
> fagforenings forsikringsaftale.
> Den falder først når jeg bliver 25, da falder den til ca. 6500, og så

Det lyder ret billigt - jeg skulle give 12.000 for min Colt 1,3 årg. 86. Men
det var selvfølgelig også i Århus.

> Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?

Tror jeg ikke du skal regne med - men det er bare at ringe rundt. Hvis du
stadig har ejerlejlighed, kan du måske handle lidt med forsikringen.

/Kasper Hansen

Fra : jones_net

Dato : 20-12-04 10:41

> [...]
> videre ned, indtil jeg bliver elitebilist...
>
> Er der nogen af jer, der mener det findes billigere / bedre? Hvor?

Eftersom det er en Fiat, kan du spørge en autoriseret forhandler, om han vil
lave en forsikring til dig... Fiat (og Skoda) har aftaler med TopDanmark,
hvor du som nybilist kan få nogle relativt billige forsikringer, forudsat de
er tegnet gennem en autoriseret forhandler...

Du kan se Skodas priser her:
http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf (f.eks. 3478,- for
ansvar på en ny Fabia 1,2 i postnr. 7500...) (kasko koster 6094,- med
10688,- i selvrisiko)
Fiats er som regel ca. 500,- dyrere. Jo ældre bilen er, jo billigere
Ring til din nærmeste Fiat forhandler, og hør om de ikke vil tegne
forsikringen, selvom du ikke har købt bilen ved dem (de får sikkert
provision, så det er nok ikke noget problem Min svoger købte Skoda
privat, og forsikrede gennem en forhandler

Håber det kan bruges

/J