Teenagedrenge fanget i suppedas
Fra : phk

Dato : 15-12-04 14:16

http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=357760/

De stiller en bil - men finder hurtigt en anden. Desværre har de ikke lært
at køre bil endnu.

Lad os sige det er første overtrædelse - ryger de 14 dage i spjældet?

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 15-12-04 14:18

> [...]
> at køre bil endnu.
>
> Lad os sige det er første overtrædelse - ryger de 14 dage i spjældet?

Må nok hellere lige tilføje at de ifølge papirudgaven er 15 og 16 år.

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-04 14:22

phk wrote:
> Lad os sige det er første overtrædelse - ryger de 14 dage i spjældet?

Nix, brugstyveri = betinget dom

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 16:07

John Sahl wrote:

> Nix, brugstyveri = betinget dom

Der er jo så også lige en bøde på 5000 for at køre uden kørekort til den
ene af dem.

Fra : BJ

Dato : 15-12-04 16:11

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er jo så også lige en bøde på 5000 for at køre uden kørekort til den
> ene af dem.

Desværre går disse bødepenge ikke til skadeslidte som skal betale selvrisiko
og præmienedsættelse på sin kaskoforsikring.

--
Bjørn J.

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 16:12

BJ wrote:

> [...]
>

> Desværre går disse bødepenge ikke til skadeslidte som skal betale selvrisiko
> og præmienedsættelse på sin kaskoforsikring.

Men eftersom synderne er pågrebet har man mulighed for at hente pengene
ind den vej.

Fra : BJ

Dato : 15-12-04 16:16

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men eftersom synderne er pågrebet har man mulighed for at hente pengene
> ind den vej.

Det tror jeg faktisk ikke er realistisk ved et civilt søgsmål.

Men staten er en stensikker vinder.

--
Bjørn J.

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 16:19

BJ wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det tror jeg faktisk ikke er realistisk ved et civilt søgsmål.

Jeg vil i så fald mene det er en sag mellem forsikringselskabet og
skadevolderen. (kan ikke lige huske praksis på området)
Skal vi høre juragruppen?

> Men staten er en stensikker vinder.

Ja, den er altid sikker på at få sin gevinst.

Fra : BJ

Dato : 15-12-04 16:23

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal vi høre juragruppen?

Jep, god ide.

Jeg går ud fra du laver en ny tråd der.

--
Bjørn J.

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 16:27

BJ wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep, god ide.
>
> Jeg går ud fra du laver en ny tråd der.

Det er hermed gjort. (vender tilbage med resultatet til tråden her senere)

Fra : Uni Bull

Dato : 16-12-04 22:40

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in message

> Det er hermed gjort. (vender tilbage med resultatet til tråden her senere)

Der er ikke meget respons i jura-gruppen... Ærgeligt...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-04 16:26

Anders Christensen wrote:
> Men eftersom synderne er pågrebet har man mulighed for at hente
> pengene ind den vej.

Hvor meget tror du jeg kan hente i erstatning for skaderne på
den bil jeg fik stjålet tidligere på året, nu den 16-årige knægt er
blevet pågrebet?

Han startede som 12-årig med at stjæle sin mors bil og er ikke
stoppet siden, han er sagsøgt her fra og ind i helvede, fjernet fra
hjemmet forlængst (nu vendt tilbage) og moderen gik selv med
til ganske frivilligt at lade dem ransage deres hjem da hun og alle
naboerne er SÅ trætte af ham og hans venner at moderen har
modtaget trusselsbreve.

Nåh ja, ikke en krone kan jeg hente den vej. Alle skaderne er
på min regning.

Fra : Elbarto

Dato : 15-12-04 17:39

> [...]
> modtaget trusselsbreve.
>
> Nåh ja, ikke en krone kan jeg hente den vej. Alle skaderne er

'
Så må man jo afregne med knægten på anden vis enten arbejde (bliver sikkert
svært) eller ty til direkte vold måske han kan fatte det
Det er jo riimeligt svært at samle sine tænder op når man har brækket alle
fingre

OZ3BTO

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 17:52

Elbarto wrote:

> [...]
> svært) eller ty til direkte vold måske han kan fatte det
> Det er jo riimeligt svært at samle sine tænder op når man har brækket alle

Man har jo også så nemt ved at få arbejde når man er dømt for vold...

Fra : Leonard

Dato : 15-12-04 20:52

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
>svært) eller ty til direkte vold måske han kan fatte det
>Det er jo riimeligt svært at samle sine tænder op når man har brækket alle

Du er syg i hovedet ...

--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 23:51

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er syg i hovedet ...

Hvordan vil DU forklare knægten at det han gør er galt, og at det skal
stoppe NU!?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : John Sahl

Dato : 16-12-04 00:01

Henrik B. wrote:
> Hvordan vil DU forklare knægten at det han gør er galt, og at det skal
> stoppe NU!?

Den her knægt ville aldrig fatte det uanset hvad, han er tabt
for omverdenen.

Jeg overvejede et kort øjeblik at brænde hans scooter som
hævn, sælge mit krav overfor ham til HA'erne eller besøge
ham med et par venner. Tankerne var skønne, men jeg er for
glad for min rene straffeattest til at jeg gjorde noget ved.det

Fra : Leonard

Dato : 16-12-04 15:33

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

>Den her knægt ville aldrig fatte det uanset hvad, han er tabt
>for omverdenen.

Netop, det lader til at være forsent i dette tilfælde, og så hjælper
det ikke en hat at tæve ham.
Jeg tror på at det der hjælper er hurtig konsekvens, så behøver
straffen ikke være specielt hård. Hvis den falder prompte og er
ubehagelig / pinlig, dvs. synlig for alle i nærheden af den straffede,
så tror jeg mange vil tænke sig om anden eller tredie gang og de
fleste vil helt lade være for ikke at komme i den ubehagelige
situation.
Der vil altid være en lille del tilbage, der bare ikke vil / kan
forstå at opføre sig i et civiliseret samfund, men de meget få.

--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-12-04 10:31

John Sahl wrote:

> Hvor meget tror du jeg kan hente i erstatning for skaderne på
> den bil jeg fik stjålet tidligere på året, nu den 16-årige knægt er
> blevet pågrebet?

Juridisk set det hele, i praksis får du nok ikke meget fra den side. :(

> [...]
> modtaget trusselsbreve.
>
> Nåh ja, ikke en krone kan jeg hente den vej. Alle skaderne er

Ja - eneste mulighed er at du med kasko får det dækket af forsikringen, som
derefter kan ansvarliggøre knægten hvis han i retten er dømt for tyveriet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-04 10:52

Hans L. Jørgensen wrote:
> Ja - eneste mulighed er at du med kasko får det dækket af
> forsikringen, som derefter kan ansvarliggøre knægten hvis han i
> retten er dømt for tyveriet.

Bilen er for gammel til at det generelt kan svare sig med kasko.
(I enkelte tilfælde kan det selvfølgelig)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-12-04 00:33

John Sahl wrote:

> Bilen er for gammel til at det generelt kan svare sig med kasko.
> (I enkelte tilfælde kan det selvfølgelig)

Det var også derfor jeg skrev "juridisk set ja".

Det bliver jo en bekostelig affære at følge sådan en "skarnsknægt" hele
vejen til æhhh (helved) med retsomkostninger advokat o.s.v..

Så derfor synker de fleste nok blot en ekstra gang og siger "videre".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-04 01:39

Hans L. Jørgensen wrote:
> Det bliver jo en bekostelig affære at følge sådan en "skarnsknægt"
> hele vejen til æhhh (helved) med retsomkostninger advokat o.s.v..

Yup, derfor valgte jeg at da jeg fandt frem til ham og han er blevet
anholdt og anklaget også at fremsætte mine krav mod ham, trods
alt kan jeg gøre kravet gældende overfor ham i mange år fremover.

> Så derfor synker de fleste nok blot en ekstra gang og siger "videre".

Når kæresten kan sluge, kan jeg vel også

Fra : blue

Dato : 15-12-04 19:28

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo så også lige en bøde på 5000 for at køre uden kørekort til den
> ene af dem.

Bøden er på 2.500 kr.

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 19:43

blue wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Bøden er på 2.500 kr.

Hvor har du det tal fra?
Er det fordi du har trukket "rabatten" for lav indkomst fra?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : blue

Dato : 15-12-04 21:24

> Hvor har du det tal fra?

Bødekataloget.

> Er det fordi du har trukket "rabatten" for lav indkomst fra?

Nej, det er fordi føreren er under 18 år.

Fra : phk

Dato : 15-12-04 21:36

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse
> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en
> meddelelse news:cpq0n8$ja8$1@news.cybercity.dk:

> Bødekataloget.

> Nej, det er fordi føreren er under 18 år.

Logikken i det må være at des farligere man er bag et rat - des billigere
slipper man.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 22:38

phk wrote:

> "blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> Logikken i det må være at des farligere man er bag et rat - des billigere
> slipper man.

Så havde det været i en kampvogn havde de fået penge for at have snuppet
den?