Mercedes E220CDi
Fra : Uni Bull

Dato : 14-12-04 22:47

Hej.

Jeg planlægger at udskifte min nuværende bil med
en frikørt Mercedes E220CDi. (En 270'er synes jeg
bliver for dyr i forsikring - selvom den efter sigende
skulle være den mest støjsvage af modellerne...)
Jeg har fulgt markedet gennem længere tid - men i
lyset af mit "økonomiske råderum" sætter jeg ikke
umiddelbart næsen op efter en W211 - jeg må
formodentlig nøjes med en W210.

Jeg er altså ret fast besluttet på en E220. Det ligner
noget i stil med årgang 2001 og knap 300K på tælle-
apparatet. Prisleje lige omkring kr. 300k.

Jeg er ikke sikker på at min beslutning ændres, men for
at give mig en bedre ballast når jeg begynder den fysiske
søgning rundt omkring i landet spørger jeg:

Hvorfor skal jeg IKKE købe en Mercedes E220CDi,
årgang 2001 der har kørt knap 300k ??

Og når jeg nu alligvel har besluttet mig, hvor i landet
vurderer i jeg køber bedst?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-12-04 22:51

> Hvorfor skal jeg IKKE købe en Mercedes E220CDi,
> årgang 2001 der har kørt knap 300k ??

Pga _rust_ samt manglende motoreffekt - køb en 270CDI den bliver du mest
glad for, jeg tror også den holder prisen bedre + en lille boks vil give den
et godt moment :)

> Og når jeg nu alligvel har besluttet mig, hvor i landet
> vurderer i jeg køber bedst?

Se på bilbasen.dk.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 15-12-04 07:25

> Pga _rust_ samt manglende motoreffekt - køb en 270CDI den bliver du mest
> glad for, jeg tror også den holder prisen bedre + en lille boks vil give
> den et godt moment :)

Ruster den da også mindre ???

Spøg til side - Det er muligt, at den holder prisen bedre. Men du finder
ikke sådan en til 300k.

Jeg var rigeligt tilfreds med maskinen i min E220CDI. Der er masser af
kræfter i! Jeg kørte før den i en chippet Passat TDI og havde regnet med at
merceren også skulle tunes. Men det følte jeg slet ikke var nødvendigt.

Jeg har til gengæld også prøvet en E220CDI, som bare ikke kunne trække. Jeg
aner ikke hvad der var galt med den, men forhandleren syntes det var en god
bil... Så man skal klart se sig for og prøve et par forskellige.

Og så har jeg i øvrigt klart mere fidus til en autoriseret Mercedes
forhandler, end en vognmand, som sælger sine egne biler. Køb en, der er
blevet serviceret hos Mercedes. Hvis den ikke har en servicebog, så skriv
stelnummeret ned - med det kan man tjekke dens servicehistorie hos et
Mercedes værksted.

Held og lykke - det er en dejlig bil, sådan en W210. Jeg savner min, men den
måtte vige i prioriteringens kedelige navn.

Rasmus, som ikke har haft sin sidste stjernebil.

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-12-04 23:37

Uni Bull wrote:
> [...]
> Jeg har fulgt markedet gennem længere tid - men i
> lyset af mit "økonomiske råderum" sætter jeg ikke
> umiddelbart næsen op efter en W211 - jeg må

Som en lille input omkring 270Cdi motoren, så har jeg kørt ca. 5500km på
ferie i en C-klasse med 270Cdi motoren.
Jeg kan kun sige at det er en utrolig lækker motor. Den har en lækker
motorgang, og et godt kraftoverskud. Derudover lykkedes det os at holde et
snit på over 16km/l på turen,, og der blev for det meste kørt med 180km/t++
på motorvejene i Tyskland. Den bedste tankfuld blev på lidt over 19km/l, og
det synes jeg sgu er pænt, når man tænker på de 1600kg bil den skal slæbe
rundt på.

Har derudover en kammerat der har en C 220Cdi stationcar, og den virker
altså noget bovlam sammenlignet med den 270Cdi vi var på ferie i.
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Jan B.

Dato : 15-12-04 15:22

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor skal jeg IKKE købe en Mercedes E220CDi,
> årgang 2001 der har kørt knap 300k ??
>
> Og når jeg nu alligvel har besluttet mig, hvor i landet

Har selv været den meget glade ejer af 220CDI W210. Min chef er ligesåglad
for hans.

De første 220'ere havde kun 125 HK, hvilket selv Mercedes kunne forstå var
for lidt. Nu kører man næppe MB for at brænde gummi af, men med de nuværende
143 HK synes jeg aldrig, at jeg manglede kraft. Mellemaccellerationerne var
fornuftige uden at imponere. Jeg overvejede en boks (+30 HK) men gjorde ikke
noget ved det - behovet var ikke stort nok.

Du skal være opmærksom på, at generelt vil dit bagtøj begynde at plage
omkring 350.000 - har den været kørt hårdt (storbytaxa) måske før. Jeg købte
min af en, som havde købt den fra Starmark i Vejle. Den havde kørt taxa i
København, hvilket klart trækker prisen ned. Det fandt jeg var gunstigt,
idet Starmarks kvalitetskontrol forekommer betryggende. Jeg havde den i
knapt 1 år og kørte ca. 50.000 i den inkl. ferie sydpå. Jeg har aldrig haft
bedre bil, og det var alene fordi den blev totalskadet, at jeg p.t.
henslæber mit liv i en fabriksny Passat.

Hvorfor så vælge Passat, spørger du? Jo, svaret er egentlig mere, at jeg
ikke synes, at den service jeg fik os autoriserede MB værksteder i hhv.
Århus (ren katastrofe) og Silkeborg harmonerede med de trods alt ret pebrede
værkstedspriser. Jeg havde egentlig besluttet at henlægge mine
serviceeftersyn til Flensburg, og min chef har fundet et uautoriseret
værksted, hvor service- og kompetenceniveauet er meget højt (Sand i
Silkeborg). Dertil kom, at den usikkerhed, som synes at være omkring
rustproblemerne ikke gav mig den fornødne oplevelse af mærkets traditionelle
værdisæt er på plads i øjeblikket.

vh/Jan

Fra : Basil

Dato : 17-12-04 17:02

Uni Bull wrote:
> Hvorfor skal jeg IKKE købe en Mercedes E220CDi,
> årgang 2001 der har kørt knap 300k ??

Du svarer næsten selv på det: noget i stil med årgang 2001 og knap 300K på
tælle-apparatet. Prisleje lige omkring kr. 300k.

300k for en gammel bil der har rundet 300k.
Der kan købes meget ny bil for den sum, den kan finansieres bedre, der er
lang tid til nogen af de dyre service's osv.
Om der står Toyota, Porsche eller pruhest på køleren, så er det altså stadig
en temmelig brugt slæde.
Just my opinion.
Kai

Fra : claus b. p.

Dato : 21-12-04 01:38

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote in message

> [...]

> lang tid til nogen af de dyre service's osv.
> Om der står Toyota, Porsche eller pruhest på køleren, så er det altså

Tja, vi kan snakkes ved om 15 år når toyotaen er rustet væk, og Merceren
stadig er 150k værd.
Måske mere, afhængig af hvor mange gange den har fået skiftet dørene på
garantien. :-]

/Claus