Papir med til importcykel..
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-12-04 16:38

Jeg er ved at sælge en cykel jeg selv har hentet i Tyskland, og bliver nu i
tvivl om hvilke papirer der skal medfølge til den nye ejer.

MCen er toldsynet, så han skal selvfølgelig have de nye synspapirer med
(stemplet anmeldelse til syn, synsrapport og toldsyn).

Derudover skal han vel også have den org. reg. attest fra Tyskland, evt.
seneste Tüv attest, instruktionsbog og servicehæfte.

Kan det ikke passe at jeg afleverede "abmeldebesceinigung" da den blev
synet? Jeg har ihvertfald en kopi af den.

Jeg har også den foreløbige værdiansættelse.. Den skal vel også følge
cyklen.

Andet ?

--
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816

Fra : news.tele.dk

Dato : 15-12-04 21:41

Du bør stadig have abmeldebescheinigung et eller andet sted - synshallen
beholder ikke noget ved toldsyn. Foreløbig værdiansættelse skal ikke
nødvendigvis medfølge, da køberen alligevel skal have lavet en ny i eget
navn. Og hvis han er lidt smart, venter han til efter 15 februar, hvor t&s
skifter årgang.

Er der iøvrigt nogen holdbarhed på syn og toldsyn - fik min egen synet og
toldsynet 20/7 i år, og har planer om at få plader på næste år, når jeg har
solgt min CBF600.

\\Jan

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 16-12-04 00:23

news.tele.dk skrev i meddelelsen
> [...]
> skal ikke nødvendigvis medfølge, da køberen alligevel skal have lavet
> en ny i eget navn. Og hvis han er lidt smart, venter han til efter 15

Rodede lige papirerne igennem endnu en gang.. Den kære synsmand havde
klipset abmeldebescheinigung fast bag på reg. attest, så det skal jeg ikke
bekymre mig mere om.

Køber venter med at indbetale mv. til efter februar.

> Er der iøvrigt nogen holdbarhed på syn og toldsyn - fik min egen
> synet og toldsynet 20/7 i år, og har planer om at få plader på næste
> år, når jeg har solgt min CBF600.

Godt spørgsmål. Det gad jeg også gerne vide