MP3 på Goldwing
Fra : J W Nielsen

Dato : 14-12-04 15:58

Hej...
En arbejdskollega har en Honda Goldwing. I denne sidder der den originale
radio-/kassettespiller. Nu er tiden imidlertid ved at løbe fra kassetten og
han vil istedet gerne kunne høre sin MP3-afspiller gennem anlægget.
Umiddelbart burde det ikke være det store problem at finde et sted at
tilføre signalet fra MP3'eren ???
Har kigget lidt på diagram på: http://www.goldwing.dk/cb3/cb2.gif
Har I nogle ideer ?

Mvh Jørgen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-04 16:19

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> han vil istedet gerne kunne høre sin MP3-afspiller gennem anlægget.
> Umiddelbart burde det ikke være det store problem at finde et sted at

Hvis hans MP3-dims er en iPod, så kan han måske bruge en af de dimser
der er øverst på <http://www.apple.com/ipod/accessories.html>. Der er
både mulighed for at få den til at sende FM (det skal man sikkert lige
undersøge om er lovligt i Danmark) eller at bruge sådan en
kassette-omformer.

Jeg nøjes dog bare med at have min iPod i lommen, og så bruge
hovedtelefoner. Så slipper mine omgivelser også for at skulle trækkes
med min musiksmag.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-12-04 16:55

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> både mulighed for at få den til at sende FM (det skal man sikkert lige
> undersøge om er lovligt i Danmark) eller at bruge sådan en

Det er ikke tilladt i Danmark.
Men jeg ved at man tidligere kunne købe en slags kassettebånd til at
smide f.eks. en mp3afspiller til en kassetteafspiller.

> Jeg nøjes dog bare med at have min iPod i lommen, og så bruge
> hovedtelefoner. Så slipper mine omgivelser også for at skulle trækkes
> med min musiksmag.

Også en nemmere løsning, men det gør det nok endnu sværere at høre
trafikken omkring en.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-04 17:03

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> writes:

> Det er ikke tilladt i Danmark.
> Men jeg ved at man tidligere kunne købe en slags kassettebånd til at
> smide f.eks. en mp3afspiller til en kassetteafspiller.

Sådan en var der også inde på siden, som jeg skriver ovenfor.

> Også en nemmere løsning, men det gør det nok endnu sværere at høre
> trafikken omkring en.

Jeg har alligevel hjelm (hvor jeg har søgt længe efter en der er
støjsvag, og dermed også god til at lukke lyde ude) på når jeg kører,
så det tager jeg ikke så tungt. Jeg hører næsten også altid musik når
jeg cykler. Man skal dog somme tider være lidt ekstra opmærksom på at
orientere sig da man jo så selvsagt ikke altid kan høre om der kommer
andre trafikanter omkring en.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-12-04 01:25

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> writes:

> Hvilken hjem er det?

Jeg kører med en Shoei X-Ceed II, som er en udgået model. Afløseren
hedder X-Spirit, og er rigtig lækker, men også frygteligt dyr.

> Og hvor har du købt den?

Jeg har købt den hos Louis i Tyskland, hvor den var på tilbud fordi
den var ved at blive erstattet af X-Spirit.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Elbarto

Dato : 15-12-04 02:19

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han vil istedet gerne kunne høre sin MP3-afspiller gennem anlægget.
> Umiddelbart burde det ikke være det store problem at finde et sted at

http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/64fb/

Og det skulle være lovligt umiddelbart efter somdet er så svag en effekt
den køre med

OZ3BTO

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 15-12-04 08:31

>http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/64fb/
>
>Og det skulle være lovligt umiddelbart efter somdet er så svag en effekt
>den køre med
>
>OZ3BTO

Med fare for at blive voldflame't af en rigtig OZ'er: Kræves der ikke
generelt Telestyrelsens tilladelse til at sende på FM-båndet i DK
uanset hvor lidt/meget effekt sådan en dims fyrer ud i æteren?

Mvh Anders - kun SRC...

--
Anders Rostgaard Bystrup --- anders_FJERNbystrup@hotmail.com

"He who fights with monsters should be careful lest he thereby become
a monster. And if thou gaze long into an abyss, the abyss will also
gaze into thee." ---Friedrich Nietzsche

Fra : S.B.

Dato : 15-12-04 09:38

"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:otpvr0pplbgkjqnubojq2e9dkvrnuq719b@4ax.com...

> [...]
> generelt Telestyrelsens tilladelse til at sende på FM-båndet i DK
> uanset hvor lidt/meget effekt sådan en dims fyrer ud i æteren?

Stort set alle CB radioer (wakie-talkie) i dag sender på FM båndet
det samme gør div fjernstyringer til model biler.fly og både
Så holder man sig inden for et bestemt frekvensområde kræves der kun at
anlæget er godkendt til brug

Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-12-04 11:19

> Stort set alle CB radioer (wakie-talkie) i dag sender på FM båndet
> det samme gør div fjernstyringer til model biler.fly og både

Jo, men de sender på 27 MHz. Det er ikke lige det man hører i radioen.

> Så holder man sig inden for et bestemt frekvensområde kræves der kun at
> anlæget er godkendt til brug

Hvis du køber sådan en dims i USA er det langt fra sikkert at den er
godkendt i Danmark, og jeg tror fortsat på at det kan være svært at få
en godkendt der sender på en frekvens mellem 87,5 MHz og 107,5 MHz på
FM.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 15-12-04 17:52

Hej der kunne i sin tid fås en adapter man satte i kassette delen
som kunne bruges sammen med en transportabel cd afspiller
jeg ved dog ikke om disse stadig findes i handel
men dette var måske en ide
hilsen Jørgen