Startermotor Carina E
Fra : Søren Brolin Thomsen

Dato : 13-12-04 23:18

Hej

Min Carina E 1,6 XLI (årg. 1993) vil nogle gang ikke aktivere startmotoren.
Bilen giver blot et klik med et relæ og så sker der er ikke mere. Efter
nogle forsøg starter bilen.

Batteriet er af Bosh Silver typen og kun 1 år gammelt. Der er rigelig strøm
på det.

Nogle ideer om hvor fejlen kan ligge ? Er det startmoteren der skal skiftes
?

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Søren Brolin

Fra : Rex

Dato : 14-12-04 07:40

Du kan jo køre til toyota og få dem til og se på det, kan være du kun skal
ha et nyt sæt kul til den , ikke særlig dyr forhold til ny starter. jeg fik
til en corola fra 96 der er vel ikke den store forskel på dem.
men prøv toyota inden du køber ny starter.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 14-12-04 12:27

"Søren Brolin Thomsen" <sbt@invalidemail.dk> wrote in message
> [...]
strøm
> på det.
>
> Nogle ideer om hvor fejlen kan ligge ? Er det startmoteren der skal

Lyder som start-relæet (der er to stk - et lille (som du kan høre) der
aktiverer det store der sidder på selve starteren) der hænger. Kan muligvis
skiftes separat men det er dog ikke sikkert det kan betale sig, da en
renoveret starter (inkl. nyt relæ) garanteret ikke koster mange basseører
mere (~1000 bananer).

Mvh
Michael

Fra : dan

Dato : 15-12-04 11:43

Hej
Når starteren klikker tager du en hammer og dasker let på siden af
starteren. Starter den nu er det i 99 % af tilfælde, kullene der er for
korte eller hænger.
mvh
Dan