transport af benzin
Fra : Finn Kristiansen

Dato : 13-12-04 16:22

Jeg har en båd med benzin motor, men der er ingen tank på havnen. Er der
nogen der ved om det er lovligt at fragte op 400 liter, eller hvad gør man
nemmest og billigst.
Jeg har hørt man kan miste sit kørekort, ved at fragte benzin selv og så
bliver det lidt dyrt.
Jeg har selv en ide om at hvis vi er flere der skal tanke kan man bestille
en tankvogn, men det er ikke altid man skal bruge det på samme tid.
Er der nogen der har en god ide?

mvh Finn

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 20:30

"Finn Kristiansen" <fk@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv en ide om at hvis vi er flere der skal tanke kan man bestille
> en tankvogn, men det er ikke altid man skal bruge det på samme tid.

Jeg er sikker på at den lokale politistation kan svare på hvor store mængder
benzin man må fragte som privat person.

mvh Lasse

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-12-04 22:46

Hej

Hvilken havn ligger du i??

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-12-04 22:53

Hej

se dette link
http://www.brs.dk/fagomraade/tilsyn/forbyg/farligtgods/privatpersoners_transport.htm#Bil
Her må du max køre med 80 Kg farligt gods som også omfatter benzin, du må
have max 10 Liter i bagagerum og 70 liter på en trailer.
Kan du og de andre på havnen ikke lave en aftale med et olieselskab om at de
kommer på et aftalt tidspunkt og
giver jer benzin fra en tankbil?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-12-04 01:36

Hvis i er nok kunne der måske være en relevans til at få en tank
installeret, der er nok et selskab der kunne være interesseret...

Endelig, kunne i jo sejle hen til den nærmeste havn med tank anlæg... det
kræver velikke mere end de 10 liter du må have i bagagerummet

Fra : Steffen Skov

Dato : 14-12-04 15:41

> [...]
> Jeg har selv en ide om at hvis vi er flere der skal tanke kan man bestille
> en tankvogn, men det er ikke altid man skal bruge det på samme tid.

Kan du ikke sejle til den nærmeste havn med benzinstander?
Hilsen
Steffen

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 14-12-04 18:48

> Kan du ikke sejle til den nærmeste havn med benzinstander?
> Hilsen
> Steffen

Jo tak det bliver nok det nemmeste, og tak for svarene.

Mvh. Finn