Er danskerne blevet bedre til at kører på ~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-04 23:33

Hey Folkens

Var lige et smut i Odense i fredags og kørte retur nogle timer senere.
Men den tur overraskede mig nu en del, qu de debatter der har været
fyret op under herinde angående danskere og motorvejs kørsel.

Men jeg blev noget positivt overrasket. Både på vejen til Odense og hjem
var jeg ude for at så snart at "jeg" kom kørende og der så lå en i
ydersporet og "nullede" at så trak de allesammen mere eller mindre
prompte ind og lod mig passerrer (at de så trak ud igen bagefter ser jeg
ikke noget problem i).

De fleste gange skete det af sig selv, men nogle gange måtte jeg da
bremse lidt ned/lade bilen rulle lidt ned i fart indtil at det goik op
for nogle folk at man gerne ville forbi :) (Tog nu ikke så lang tid).

Men synes bare ikke rigtigt at jeg kan få det til at harmoniserer med de
oplysninger som andre har haft smidt på banen om netop det samme emne.

Det eneste jeg er lidt træt af er den udprægede tendens til at kører med
langt lys på motorvejen :(.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 23:51

> Det eneste jeg er lidt træt af er den udprægede tendens til at kører med
> langt lys på motorvejen :(.

Så skal du bare:
* holde øjene i din bane
* blive hjemme
* til øjenlæge eller optiker
* vise hensyn og ikke være egoist
* læse lovgivningen
* til ny køreundervisning

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 12-12-04 23:55

KLIP

> Så skal du bare:
> * holde øjene i din bane
> * blive hjemme
> * til øjenlæge eller optiker
> * vise hensyn og ikke være egoist
> * læse lovgivningen
> * til ny køreundervisning

Det kan man da kalde en grundig opsummering af diverse fakta/meninger..

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-12-04 18:14

BJ wrote:

> Det kan man da kalde en grundig opsummering af diverse fakta/meninger..

Ja, der mangler desværre bare:

* tænde dit eget fjernlys så du *også* kan se hvad du laver.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-04 00:16

On Sun, 12 Dec 2004 23:50:41 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så skal du bare:
>* holde øjene i din bane
>* blive hjemme
>* til øjenlæge eller optiker
>* vise hensyn og ikke være egoist
>* læse lovgivningen
>* til ny køreundervisning

Har nu ikke noget problem med holde mine øjne på min halvdel af
motorvejen. Men er nu nok så generende at få de der skarpe glimt i
periferien af ens sysnfelt. Men hvad fan så fyrer man da også bare selv
op for fjernlysert. Så kan de andre selv opdage hvor trælst det er ;)
Flemming Jacobsen

Fra : Elbarto

Dato : 13-12-04 00:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> periferien af ens sysnfelt. Men hvad fan så fyrer man da også bare selv
> op for fjernlysert. Så kan de andre selv opdage hvor trælst det er ;)

Ja eller de tænder mere lys .. kommer det fra manden der lige har monteret
2X rally 3000 spots ;)

OZ3BTO

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 09:44

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> [...]
> med

> Ja eller de tænder mere lys .. kommer det fra manden der lige har monteret

Til hvad formål om man må spørge ?

--
mvh/rg. Christian
Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km

Fra : Elbarto

Dato : 13-12-04 12:35

> [...]
> Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km
> Ex: Citroen Xsara 2.0i 16V, solgt med 220.000 km
> Nu: Peugeot 306 2.0 HDi 11/2001, 17,7 km/liter

Lys lys og atter lys Køre med aviser ud til budene om natten åpå en masse
små veje der vil jegh nødig undvære dem + vi daffer til sverige i julen
der er det jo nærmest et krav når man skal op i det nordlige

OZ3BTO

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 12:45

> [...]
> små veje der vil jegh nødig undvære dem + vi daffer til sverige i julen
> der er det jo nærmest et krav når man skal op i det nordlige

OK, det med sverige, ja så kan jeg godt forstår det.

Fra : phk

Dato : 13-12-04 14:11

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> små veje der vil jegh nødig undvære dem + vi daffer til sverige i julen
> der er det jo nærmest et krav når man skal op i det nordlige

"dem" - hvad er det?

Umuligt at forstå med den quote-teknik du ligger for dagen :(

Og umuligt at læse NG´en - hver gang man kommer til en af dine mails skal
jeg slippe min trekant fra bageren og scrolle ned i bunden :(

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Olsen

Dato : 13-12-04 14:42

On Mon, 13 Dec 2004 14:11:08 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>"dem" - hvad er det?
>
>Umuligt at forstå med den quote-teknik du ligger for dagen :(

ØH!??!
Du klippede da selv lige svaret på dit spørgsmål væk!

Men du blev nok bare blændet

Verner

(Men korrekt, der var mere citat end nødvendigt)

Fra : phk

Dato : 13-12-04 15:16

"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> ØH!??!
> Du klippede da selv lige svaret på dit spørgsmål væk!

Så forstår han måske hvad jeg mener! :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Olsen

Dato : 13-12-04 19:44

On Mon, 13 Dec 2004 15:15:59 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Så forstår han måske hvad jeg mener! :)

Måske - Jeg gjorde ikke... :-/

Men jeg plejer heller ikke at læse det der "står med blåt" (i min
reader), for det burde jeg allerede have læst.
Er der så noget jeg ikke lige er med på, læser jeg fra bunden og op,
for der er jo ingen som bundciterer?

Verner

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-04 22:13

On Mon, 13 Dec 2004 12:35:09 +0100, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
>små veje der vil jegh nødig undvære dem + vi daffer til sverige i julen
>der er det jo nærmest et krav når man skal op i det nordlige

Savner jeg fandme også tit på firma varevognen, når at vi er ude og
kører på landet og det bare ikke er til at se en skid ned af de lorte
skovveje
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 13-12-04 06:10

> [...]

> periferien af ens sysnfelt. Men hvad fan så fyrer man da også bare selv
> op for fjernlysert. Så kan de andre selv opdage hvor trælst det er ;)

Hader også bare folk der syns det er iorden bare fordi det står i
lovgivnigen. pfst...
Holde øje med sin egen vejbane ? øhm jer der kører med langtlys på
motorvejen, er jeres syn så snævert at i kun lige kan se jeres bane og intet
andet uden om ? hvis ja så aflever jeres kørekort med det samme tak!
Det er selvfølgelig iorden at køre med langtlys når der ikke er nogen
modkørende, men som på en landevej blænder man da ned når der komme en,
eller gør i det heller ikke der ?

Lidt luft fra mig :)

Mvh

Jan V

Fra : phk

Dato : 13-12-04 06:43

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er selvfølgelig iorden at køre med langtlys når der ikke er nogen
> modkørende, men som på en landevej blænder man da ned når der komme en,

Ud fra et nysgerrighedssynspunkt kunne jeg godt tænke mig at vide om man
stadig skal blænde ned for modkørende når de 2 lyskegler mødes - når
bilernes afstand er ca. 200 meter?

--
Per, Esbjerg

Fra : Elbarto

Dato : 13-12-04 12:38

> [...]
> Det er selvfølgelig iorden at køre med langtlys når der ikke er nogen
> modkørende, men som på en landevej blænder man da ned når der komme en,

Hvis du har så store problemer med at vi køre med det lange lys på
motorvejen så syntes jeg sku DU skulle aflevere dit kørekort eller lade
være med at køre på motorvejen om natten
Jeg køre mange "mørke" km og enste der kan chikanere med langt lys på
motorvejen er når lastbilerne kommer med alle 8 spots tændt .. en alm.
åerson bil kan sku ikke blænde der ude Og det er til trods for at jeg
bruger briller og i forvejen har det svært med lys/mørke

Så stop tud læs din teori bog også snup ellers en kiks samt tør dine øjne

OZ3BTO

Fra : phk

Dato : 13-12-04 14:14

> [...]
> åerson bil kan sku ikke blænde der ude Og det er til trods for at jeg
> bruger briller og i forvejen har det svært med lys/mørke

Kunne det nu tænkes at der er nogen derude der har det sværere end dig med
lys i mørke?

Har du en fornemmelse af hvorfor ældre mennesker ikke er meget for at køre i
mørke?

> Så stop tud læs din teori bog også snup ellers en kiks samt tør dine
> øjne

Stop selv, få lidt livserfaring og husk at overholde reglerne på usenet
også!

--
Per, Esbjerg

Fra : Verner Olsen

Dato : 13-12-04 14:39

On Mon, 13 Dec 2004 14:14:08 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Har du en fornemmelse af hvorfor ældre mennesker ikke er meget for at køre i
>mørke?

Tja - De kan ikke se noget fordi deres forlygter er for svage, og hver
gang de prøver det lange lys, er der nogle som blinker helt vildt til
dem??

>Stop selv, få lidt livserfaring og husk at overholde reglerne på usenet
>også!

Verner

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 13-12-04 17:35

> [...]
> bruger briller og i forvejen har det svært med lys/mørke
>
> Så stop tud læs din teori bog også snup ellers en kiks samt tør dine

Har ikke store problemer med det, syns bare det er sk*de irriterende at folk
ikke kan tage hensyn.
Lade være med at køre på motorvej om natten ? Njaa tager på arbejde når det
er mørkt og kommer hjem når det er mørkt, så det er lidt svært :)
Hvis du ikke kan se at en modkørende med langtlys blænder ( på motorvej ) så
syns jeg du skulle ha tjekke synet, eller er det bare mig og mange andre der
ser syner ? hmm...
Du siger du har det svært med lys/mørke, er det så forsvarligt at du ligger
og tøffer rundt på vejene om natten ? ikke fordi alle med svækket syn burde
blive hjemme, men du bruger det som en undskyldning så det må være en del.

Tuder ikke, siger bare min mening :)

Mvh

Jan V

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 06:54

> [...]

Men hvad fan så fyrer man da også bare selv
| op for fjernlysert. Så kan de andre selv opdage hvor trælst det er ;)
Ja og hvis de syntes det er trælst, blænder de ned, hvis ikke er I jo kvit.
Hvad er problemet?.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-04 09:43

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men synes bare ikke rigtigt at jeg kan få det til at harmoniserer med de
> oplysninger som andre har haft smidt på banen om netop det samme emne.

Samme opfattelse har jeg, og jeg kører ca. 100 km om dagen, halvdelen på
motorvej