Erhverskørekort
Fra : Steen F.

Dato : 12-12-04 18:08

Et hurtigt spørgsmål vedr. erhvervskode på kørekortet. Hvis der på bagsiden
af kortet står:

"400(2002-03-13),01.06"

betyder det så, at "erhvervsdelen" af kortet udløber 1. januar 2006?
Den overordnede udløbsdato for kategori B på det pågældende kort er
forøvrigt år 2040 .

/Steen

Fra : Allan Møller

Dato : 12-12-04 20:03

> [...]
> af kortet står:
>
> "400(2002-03-13),01.06"
>
> betyder det så, at "erhvervsdelen" af kortet udløber 1. januar 2006?
Normalt skal et erhvervskort jo fornyes hvert 5. år så det virker som om
der mangler et år ?
Jeg har erhvervskoden på mit eget kort men det står ikke på samme måde som
du beskriver.

Mvh. Allan

Fra : blue

Dato : 12-12-04 20:12

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Et hurtigt spørgsmål vedr. erhvervskode på kørekortet. Hvis der på
> bagsiden af kortet står:
>
> "400(2002-03-13),01.06"
>
> betyder det så, at "erhvervsdelen" af kortet udløber 1. januar 2006?

Nej, det betyder, at erhvervsdelen udløber den 13. marts 2002.

01.06 betyder, at der skal anvendes briller/kontaktlinser.

Fra : Steen F.

Dato : 12-12-04 21:28

blue wrote:
> Nej, det betyder, at erhvervsdelen udløber den 13. marts 2002.
> 01.06 betyder, at der skal anvendes briller/kontaktlinser.

Jeg takker for oplysningerne. Ved du hvad der kræves for at få erhverskortet
fornyet? Jeg går ud fra, at en lægeattest, et nyt billede og en blanket fra
kørekortkontoret kan gøre det? Men hvad koster det at få fornyet selve
kortet?

/Steen

Fra : blue

Dato : 12-12-04 23:18

> [...]
> en blanket fra kørekortkontoret kan gøre det? Men hvad koster det at få

Du skal medbringe lægeattest, billede (35x45 mm) og legitimation (kørekort
af kreditkorttypen, pas eller dåbs-, navne- eller fødselsattest plus
billedlegitimation).

Det koster 260 kr.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 13-12-04 08:41

En helt masse bits fra blue til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Du skal medbringe lægeattest, billede (35x45 mm) og legitimation (kørekort
> af kreditkorttypen, pas eller dåbs-, navne- eller fødselsattest plus
> billedlegitimation).

Af ren nysgerrighed: _Skal_ kørekortet være af kreditkorttypen?
Hvis ja: Ved nogen så hvorfor?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It ain't easy having pals"
-- Casey Siemaszko as Charley Bowdre in 'Young Guns'

Fra : blue

Dato : 13-12-04 10:22

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Af ren nysgerrighed: _Skal_ kørekortet være af kreditkorttypen?

Ja, ellers havde jeg jo ikke skrevet det

Det fremgår af kørekortbekendtgørelsens § 3, stk. 2, nr. 2, litra a.

Fra : Mikael L

Dato : 12-12-04 20:17

> [...]
>
> betyder det så, at "erhvervsdelen" af kortet udløber 1. januar 2006?
> Den overordnede udløbsdato for kategori B på det pågældende kort er

Nej jeg vil mene at din erhvervsdel udløb den 13.3. 2002.

På mit står der 01,06,400 (2006-06-09) og det passer med at det skal fornyes
i 2006. Resten i 2043.

Mikael