Hvor komme de fra ?
Fra : Mr Spy

Dato : 12-12-04 17:35

De ældre gule Golf'er på gule plader. Diesel modellen. Jeg er blevet fortalt
at det er gamle postbiler fra tyskland. Er det rigtigt ?- og hvem sælger dem
?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-04 23:16

Mr Spy wrote:

> De ældre gule Golf'er på gule plader. Diesel modellen. Jeg er blevet
> fortalt at det er gamle postbiler fra tyskland. Er det rigtigt ?-
Nej.

> og hvem sælger dem ?

Hvilken som helst bilkræmmer.

Faktisk kender jeg en der havde en glof1, hvor man kunne se postmærket
på døren, alt efter hvordan lyset faldt og varerumsadskillelsen var anderledes
end andre gulplade golfer.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 23:50

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Faktisk kender jeg en der havde en glof1, hvor man kunne se postmærket
> på døren, alt efter hvordan lyset faldt og varerumsadskillelsen var

Ja, nemli.

De guler Deutsche Post (DP) Golfer, er specielt populære i DK da de ab
fabrik er lavet som varevogne.
Lige til at smække gule nummerplader på herhjemme.
Dvs. VW har specielt udrustet dem til DP som såkaldte "stadtlieferwagen".
Med en halvvæg med net bag forsæderne + flad bund i bagerste havldel af
vognen.
Og så skulle de efter sigende være godt vedligeholdt, omend de ofte er
kosmetisk utiltalende :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk