måske OT: Info til brandfolket!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-04 01:20

Aldig har en billig 2kg ABC slukker til kun 79,-

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF14.HTM

men husk, at det er kun den 15/12 d.å (og sikkert kun om morgnen)

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-12-04 21:10

Er metaldelene (håndtag mm) på disse egnet til maritimt brug ?? Den skal jo
helst holde nogle år får den ruster.

Jeg har betalt ekstra for dem hvor håndtag og udløser er i plast, men er det
spild af penge ??

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-04 21:29

Bjarke Christensen skriblede og skrablede følgende:

> Er metaldelene (håndtag mm) på disse egnet til maritimt brug ?? Den
> skal jo helst holde nogle år får den ruster.

Aner det ikke. Jeg har intet med aldi at gøre, synes blot, at det er
billigt. Det er næsten halv pris i forhold til Harald Nyborg, og 80,- kan
alle vel finde et sted...

> Jeg har betalt ekstra for dem hvor håndtag og udløser er i plast, men
> er det spild af penge ??

Jeg vil tro, at disse engangsslukkere taber trykket langt før de begynder at
ruste, så umiddelbart vil jeg sige ja. Men ellers kan man da give
metaldelene en gang maling eller primer, næste gang, man har fat i en spand
maling. Eller alternativt sæt noget lærredstape på metallet, hvis den
ligefrem sidder et sted, hvor den er så udsat for rust.

Da jeg boede i Lynetten, kiggede jeg hver eneste dag i metalcontaineren, og
der så jeg mange af disse slukkere. Selv om de var lidt anløbne hist og her,
så så de da brugbare ud. Men næsten alle havde mistet trykket med plomben
på!

Så medmindre man køber genopladelige slukkere, så ville jeg gå efter de
billigste. Det er jo trods alt godkendt, så helt ubrugelige kan de vel næppe
være. Men jeg tror heller ikke, at de holder tryk meget længe end 5-7 år.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-12-04 23:14

Lyder rigtigt.

Jeg havde en med "jern" i min forrige båd og den var "ok" da jeg prøvede den
efter 7-8 år gammel, men skiftede alligevel; for en sikkerhed skyld.