Styrthjælm i voksenstørrelse
Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-12-04 18:24

Der er opstået et problem, som jeg ikke lige havde overvejet før jeg købte
motorcykel. Jeg har for længst kasseret mine gamle snublekyser, og skal så
selvfølgelig have købt en ny. Men om jeg kan få en der er stor nok til mit
grødhoved, næ nej du, de laves kun i "børnestørrelser" Det største jeg kan
finde er XXL/63, og det er lige et nummer for småt. Har jeg bare spurgt de
forskellige steder?
Jeg har været i 3 forskellige butikker, og det ene sted så jeg deres interne
katalog. Der var simpelthen ikke noget der var større

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 09-12-04 19:17

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har været i 3 forskellige butikker, og det ene sted så jeg deres
> interne katalog. Der var simpelthen ikke noget der var større

hej Ole..

har samme problem...
se om du kan finde et mærke der hedder "Schubert"
de laver dem specielt efter folks hoved......lidt dyrt!!

Auto 85 i Nøvling (ved Aalborg) har en hjælm der hedder "FM"
de få´s i store størrelser. www.auto85.dk

ellers se om du kan finde denne: NZI Eurus 500 i Str XXXL
se om du kan finde den person der kalder sig "kammien" i
nyhedsgrupperne...( spørg evt i dk.marked.mobil...) han havde en NZI til
salg.....han må vide hvor de forhandles.

hilsen

Søren (9000)

Fra : Richard

Dato : 09-12-04 22:14

Søren (9000) wrote:

> [...]
> nyhedsgrupperne...( spørg evt i dk.marked.mobil...) han havde en NZI til
> salg.....han må vide hvor de forhandles.

Svjh er importøren NZI - på Sjælland kunne MC-Gården i Slangerup og
FA-Motor Sport i Brønshøj skaffe dem hjem forrige år.

Du kunne evt. også prøve BMW System 4 Evo i største størrelse, inden du
bestiller efter mål

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-12-04 22:50

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> FA-Motor Sport i Brønshøj skaffe dem hjem forrige år.
>
> Du kunne evt. også prøve BMW System 4 Evo i største størrelse, inden du

Jeg har fundet yderligere et par mærker, der kan leveres i XXXL. Min liste
ser nu sådan ud: HJC, Shoei, Suomy, NZI. De er ikke alle lige flinke, til at
oplyse priser, så det lidt svært at sammenligne.

Fra : Søren B.

Dato : 09-12-04 22:50

"Søren (9000)" <topfieldFJERNDETTE@OGDETTEmail.dk> wrote in message

> NZI Eurus 500 i Str XXXL
> se om du kan finde den person der kalder sig "kammien" i
> nyhedsgrupperne...( spørg evt i dk.marked.mobil...) han havde en NZI til
> salg.....han må vide hvor de forhandles.

Kontakt Am Motor på tlf. 98 80 07 14 - de kan oplyse hvor du kan købe
hjelmen - udover det burde de fleste forhandlere kunne hjemskaffe den gennem
Am Motor.

Venlig hilsen

Søren

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 09-12-04 23:19

> [...]
interne
> katalog. Der var simpelthen ikke noget der var større

Hej
http://www.louis.de har en Schubert Concept i 64/65 til EURO 269.95
eller prøv her :
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/extra-large-motorcycle-helmets.htm
mvh
Knud

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-12-04 09:36

"Knud Rasmussen" <knudras@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> http://www.louis.de har en Schubert Concept i 64/65 til EURO 269.95
> eller prøv her :

Jeg tror jeg har fundet løsningen. En NZI Eurus er ikke så forfærdeligt dyr,
og jeg har fundet en forhandler, der vil tage den hjem, så jeg kan prøve et
par forskellige størrelser uforpligtende. Han mener endda han kan have den
ret hurtigt, jeg venter netop nu på besked om hvornår.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-12-04 10:16

Jeg har samme problem som dig og BMW hjelme er klart at foretrække specielt
da du kan bygge en given hjelm om med forskellige kindpuder mm og så er
kvaliteten bare helt i top, og så kan den splittes ad og vaskes
Jeg er ihvertfald blevet utroligt glad for min klart de ekstra kroner værd

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-12-04 17:24

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Der er opstået et problem, som jeg ikke lige havde overvejet før jeg købte
> motorcykel. Jeg har for længst kasseret mine gamle snublekyser, og skal så

Så er "problemet" løst. Jeg har købt en NZI Eurus 600 i størrelse XXXL. Den
er også lidt for lille) Det skal forstås sådan, at den er en smule for
smal til mit hoved, så den klemmer lidt ved tindingerne, men ellers passer
den fint. Der hvor den klemmer, kan jeg blokke den lidt ud ved at trykke en
smule på den indvendige beklædning. Jeg kan få det til at ændre sig lidt i
faconen, så den skal nok blive god når den er "kørt til"

Fra : Richard

Dato : 15-12-04 17:38

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> smule på den indvendige beklædning. Jeg kan få det til at ændre sig lidt i
> faconen, så den skal nok blive god når den er "kørt til"

Alternativt prøv at se om ikke du kan tage foret ud eller så meget til
side, så du forsigtigt kan skære passende flager af det inderste lag
flamingo. Om flamingoen mangler eller er trykket sammen, nedsætter
sikkert dæmpningen ved stød lige meget; men du kommer hurtigere til den
rigtige pasform

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-12-04 18:10

> Alternativt prøv at se om ikke du kan tage foret ud eller så meget til
> side, så du forsigtigt kan skære passende flager af det inderste lag
> flamingo.

Det var også min første indskydelse, men den er syet så godt sammen, at det
ikke er muligt at komme ind bag skumgummiet uden at ødelægge det. Det synes
jeg dog trods alt ikke jeg vil.