/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
bandit600N 1996 med maaange km på klokken
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 08-12-04 18:21

Hey, vil lige høre jer andre banditkørere om jeres erfaringer med denne
cykel,,
jeg selv har haft min i 4 år, kørt 40K på den, klokken nærmer sig de 90K, og
den kører sku stadig ganske fint, og er frisk endnu..
Eneste ting der er ved den, er et olieforbrug, men syns at under en liter pr
olieskift er fair nok for en cykel med de km på bagen.... meeen nu kører man
ikk lige pænt altid, vild kørsel=olieforbrug ;)
Koblingen kan finde på og glide hvis man giver lidt for meget gas når den
kold, men når dne varm er der ik noget, så dte jo en meget god sikring mod
at fyre en kold motor af!!

Cyklen står standart i den dybgrønne metal farve, eneste jeg har ændret på
cyklen er selvfølgelig fjedre i gaffelben(wirth), som klarer arbejdet
glimrende, hvis man vil ha den hårdere endnu, kan man komme tykkere olie i
gaffelbenene,eller evt , lidt afstandsstykker, så fjederen bliver mere
spændt op.. det undrede mig den lappe løsning fabrikken havde brugt
originalt, der er fjedre(i halv str) og så et afstandsbøs af en slags,
virkede mærkeligt syns jeg, men det måske normalt på flere cykler??
Bagunder smed jeg en hagon dæmper på, den er justerbar i
returdæmpningen(gas), og hold da ferie det en klar forbedring til originalt,
de 2800kr eller hva den kostede er godt givet ud.
Denne sesson heksede jeg med og sænke den lidt foran, skruede bare
fjederbenene lidt op i gaffelbroen(ca2-3cm) jeg syns det gør den mere
styrevillig, styrer skarpere ind i sving, eller kan tro bareflytte bjerge??
:)

Da jeg fik cyklen var der en give vindskærm på, dne gav da ok læ til
kroppen så trykket blev udholdbart på længere ture, men turbulens ved
hjelmen var det større, og har prøvet at justere i forskellige retninger og
vinkler, men det sku ik være, så den røg af, cyklen ser os klart federe ud
nøgen, klarer dog stræk med 130 140 uden prob.. et par timer, eller til man
ska tanke.

Udstødningen er en eller anden carbon sag med fri udblæsning, lyder nu
godt, og i mine øjne er det mere traffiksikkert at folk ka høre når der
kommer en mc, istedet for standart potten, så tænker man bare , hvor faen
kom den fra?????
Grundet den åbne potte, smed jeg et par dyser i som var en anelse større,
mener 102??? standart er vist 98 og 100, tændrørene ser fine ud, så det er
vist ik heelt ved siden af, så turen i rullefelt er sparet der..
Til sammenligning har en af mine kammerater en bandit samme årgang, med kun
25000 på klokken, og justeret i dyne bænk og det hele, rigtitg fint ser dte
ud på papirene, med dynokit(nåle osv) til en formue af et par tusinde alt i
alt, hvor imod jeg gav 250for mine dyser... når jeg kører tur med min
kammerat, så prøver vi til tider og se hvor meget forskel der er, og de
trækker faktisk lige op, dre er lieg et lille område hvor han rykker et par
cm foran, men længere oppe i feltet henter jeg ham?? så jeg har vist været
heldig med de dyser og standart nåle, som ik kan justeres.. bare et tip til
jer andre.

dæk, ja der har jeg prøvet alt fra macadam, som er et oki dæk, det holder
læænge, kørte ca 20K på det, og det bider fast nok til de flestes behov, i
min verden kan cyklen mere end jeg tør, de skyldes primært bønder og deres
korntransport på vejene..til et par fine ræcer dæk, mener det pilot, kan ik
lige huske det, men fik dem billigt, så på med dem, og biddet er da klart
bedre, og man føler sig mere sikker med det samme, rart med et dæk som gør
man kan smide cyklen rundt efter første sving, men 4000km, og det væk, så
det forbliver en mulighed jeg kun bruger når jeg for et godt tilbud igen,

Så en forespørgsel, nogen der ligger inde med en inderskærm/kædeskærm, som
de ik bruger, ku godt tænke mig en sådan, hvis den revnet eller lign, kan
den vel laves, så prisen ska bare være billig som mulig.
Styrdæmper, er os noget jeg har tænkt på og montere, så dne bliver endnu
mere stabil ved hmm, fart overmiddel.. kører jo fornuftigt.. ;)

Hvis der andre der har andre erfaringer med banditten, så skriv da, vil
gerne høre hvordan de andre i landet kører, om det bare mig dre heldig,
eller om det er en stabil cykel?

Har så, som alle andre tænk i større nyere baner, men økonomien er ik altid
god, men tænker gixxer750, eller lign, også fra sidst 90.erne,, nogle
erfaringer der??? på lign cykler i den str?

Hvis nogen ku tænke sig en 600bandit som min, kan vi vel altid snakke om
det? alting kan jo sælges..

Hold jer muntre i den kolde tid, og find pudsekludende frem, ses på vejene i
det nye år

Odense



 
 
Jacob Bunk Nielsen (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-12-04 19:34

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> writes:

> Hey, vil lige høre jer andre banditkørere om jeres erfaringer med denne
> cykel,,

Jeg har haft min i 2½ år, og har kørt ca. 24.000 km på den, så den nu
har kørt omkring 37.000. Jeg har endnu ikke registreret noget
olieforbrug overhovedet.

Jeg har skiftet forgaffelfjedre til nogle fra Wilbers. Samtidig satte
jeg en Wilbers bagdæmper på, som har hævet cyklen bagtil. Efter den er
blevet hævet er den blevet markant mere hurtigt styrende. Den nye
affjedring har gjort underværker for køreegenskaberne, men den gamle
affjedring var også meget blød, særligt foran.

I modvind er 140 km/t ikke så sjovt, men i medvind eller ingen vind er
der absolut ingen problemer. Cyklen klarer fint udfordingen i modvind,
men jeg kan godt blive lidt træt i armene (jeg er trods alt også bare
computernørd med tynde arme til hverdag).

Jeg har sat stålarmerede bremseslanger på min. Det har gjort bremserne
noget mere faste. Det var et behageligt skift fra de gamle bløde
gummislanger.

Jeg kører med standardudstødningen. Det passer mig fint at min MC ikke
larmer en masse, så jeg kan komme hjem sent uden at vække hele gaden.

Lige nu kører (eller rettere, min MC er staldet op) jeg med Roadtec Z6
dæk, og er godt tilfreds, både med vejgrebet og holbarheden. Jeg
finder at de er et godt kompromis.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Ukendt (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-04 19:35


Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
<1102612721.809775@dalum.dsa-net.dk>...
>Hey, vil lige høre jer andre banditkørere om jeres erfaringer med denne
>cykel,,
<snip>
>Hvis nogen ku tænke sig en 600bandit som min, kan vi vel altid snakke om
>det? alting kan jo sælges..


Velkommen i DFM, hvor vi netop snakker meget motorcykel Meeeen din
slet skjulte salgstale for banditten hører nu altså hjemme i markeds
grupperne :-| Men dine tips kan selvfølgelig komme til nytte for alle,
husk blot at sortere næste gang I øvrigt kan man i sin signatur sætte
ting til salg, eller henvise til en markedsgruppe, det er nemlig ok blot man
holder sig under fire linier i alt.

>Hold jer muntre i den kolde tid, og find pudsekludende frem, ses på vejene
i
>det nye år

Eller om nødvendigt svinge værktøjet, og lave sit eget vinterservice...



mvh
Orla

>Odense




Johan Vikkelsøe-Pede~ (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 10-12-04 13:10

HE HE.
tak for velkomsten, og beklager den lille smutter, men tak for
oplysningen....
Er dog glad for banditten, og vil helst ik skille mig af med den, er betalt
osv, man hører jo gang på gang om folk der får famile og børn, som så skal
skille sig af med jernhesten, fordi det er for stort et lån og have holdende
i garagen,, he he, såehhh

Stålarmerede bremseslanger lyder da som en god ide og prøve at hekse med
næste år, mener man kan købe nogen universal nogen, som man selv skruer
nibler og studser på? eller ska man bare købe nogen færdigfabrikerede? og
hva prisen??

Kan godt følge i at man ik vil larme og vække naboerne om aftenen efter en
laang sommertur, det bare det bedste, men den potte jeg på skriger ik så
sindsygt som man tror, hvis bare man kører stille og roligt, uden den vilde
gasgivning så er det et acceptabelt støjniveau.. står stadig fast ved min
mening om det bedre og blive hørt, så folk ik får chokket.

Da jeg købte min cykel, brugte den heller ik olie ved de første par
olieskift, men måske det os fordi jeg er skiftet over til noget valvoline
10/40 olie at den sluger lidt mere???

Hold skruen lige i vandet derude

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:41b8a1f1$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
> <1102612721.809775@dalum.dsa-net.dk>...
> >Hey, vil lige høre jer andre banditkørere om jeres erfaringer med denne
> >cykel,,
> <snip>
> >Hvis nogen ku tænke sig en 600bandit som min, kan vi vel altid snakke om
> >det? alting kan jo sælges..
>
>
> Velkommen i DFM, hvor vi netop snakker meget motorcykel Meeeen din
> slet skjulte salgstale for banditten hører nu altså hjemme i markeds
> grupperne :-| Men dine tips kan selvfølgelig komme til nytte for alle,
> husk blot at sortere næste gang I øvrigt kan man i sin signatur sætte
> ting til salg, eller henvise til en markedsgruppe, det er nemlig ok blot
man
> holder sig under fire linier i alt.
>
> >Hold jer muntre i den kolde tid, og find pudsekludende frem, ses på
vejene
> i
> >det nye år
>
> Eller om nødvendigt svinge værktøjet, og lave sit eget vinterservice...
>
>
>
> mvh
> Orla
>
> >Odense
>
>
>



Moller (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-12-04 14:05

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:

> Er dog glad for banditten, og vil helst ik skille mig af med den, er betalt
> osv, man hører jo gang på gang om folk der får famile og børn, som så skal
> skille sig af med jernhesten, fordi det er for stort et lån og have holdende
> i garagen,, he he, såehhh

   Så er der også bedre økonomi til små forbedringe, så det føles som en
ny cykel igen ;)

> Stålarmerede bremseslanger lyder da som en god ide og prøve at hekse med
> næste år, mener man kan købe nogen universal nogen, som man selv skruer
> nibler og studser på? eller ska man bare købe nogen færdigfabrikerede? og
> hva prisen??

   De kan købes færdiglavet, meeen man kan også få dem speciel lavet hos
f.eks. Slangespecialisten.dk derved ender prisen i at det med at lave
det selv, slet ikke er med i vuderingen mere. Bare det at få de
stålarmeret slanger på gør at du føler din cykel er blevet skiftet ud
med en model der er liiige det bedre :) og det er mærkbart næsten lige
meget om man køre Morfar, eller Det syge ud af jernen kørsel ;) og
derved alle pengende/tiden værd, tiden fordi man selvfølgelig montere
det selv :) måske sammen med nogen venner, og deraf en god værksteds hyggen.

   Næste skridt for dig vil helt klart være at finde nogen andre fjedre
til foran ;) ... derefter kan du gøre som Jacob smide en anden
bagdæmper, f.eks. skulle en gixxer 750 dæmper fra den rigtige årgang
fitte fint ;) og kan fås til under 1000Kr. på ebay.de, men hvad de
fitter og der kan gøres har du jo fundet frem inde på banditFAQ biblen
for alle Bandit ejere. Man gå nu ikke amok... en ting af gange, ellers
kan du ikke bedømme/nyde de enkelte ændringer fuldt ud, da for mange på
en gang gør at man ikke kan skelne mellem hvad gjorde hvad :)

> Da jeg købte min cykel, brugte den heller ik olie ved de første par
> olieskift, men måske det os fordi jeg er skiftet over til noget valvoline
> 10/40 olie at den sluger lidt mere???

   Eller også har du bare mange koldstarter, hvor den ik for lov at blive
varm før den for lidt ekstra hane osv... Jeg selv kan ane et lille
forbrug her om efteråret, pga det koldere værd.

> Hold skruen lige i vandet derude

   hmmm, er der ikke en gruppe for Sø-ulke ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-04 15:52


Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
<1102766877.232995@dalum.dsa-net.dk>...
>HE HE.
>tak for velkomsten, og beklager den lille smutter, men tak for
>oplysningen....


Helt fint, læg også mærke til hvordan vi placerer svarene under
spørgsmålene. Det gør det hele meget lettere at følge med i.

>Kan godt følge i at man ik vil larme og vække naboerne om aftenen efter en
>laang sommertur, det bare det bedste, men den potte jeg på skriger ik så
>sindsygt som man tror, hvis bare man kører stille og roligt, uden den vilde
>gasgivning så er det et acceptabelt støjniveau.. står stadig fast ved min
>mening om det bedre og blive hørt, så folk ik får chokket.


Og så noget fagligt Kører Du nogensinde bil ? Jeg gør, og jeg er til
stadighed overrasket over hvor langt MC'er når op på siden af min bil, før
jeg hører dem. Og det er fuldstændigt ligegyldigt om det er en HD uden
potter, eller en fuldt lovlig cykel. Så det er intet værd, billister som
motorcyklister hører dig alligevel først når det er meget for sent
lad dig ikke lulle ind i den tro at lyden hjælper dig, for det gør den ikke
! Men pas på dig selv, hele tiden. De eneste der får "glæde" af dit tåberør
er gående og cyklister, og de kan godt høre dig i forvejen. Jeg fik
ufrivilligt en motorvej til nabo, og helt ærligt, mc'er og lastbiler med
tåberør er nok noget af det mest irreterende der findes.

Brug dog i stedet pengene på gode dæk, affjedringskomponenter, bremsedele.
Det får Du jo selv glæde af

>Da jeg købte min cykel, brugte den heller ik olie ved de første par
>olieskift, men måske det os fordi jeg er skiftet over til noget valvoline
>10/40 olie at den sluger lidt mere???


10/40 er måske i den tynde ende til en olie/luftkølet motor, men hva'
motoren er jo ikke helt ny længere, ventilstammehætterne er nok efterhånden
hårde, og gør ikke længere deres arbejde ordentlig. Så må man jo gøre op med
sig selv, om man vil hælde lidt olie på, eller om man har lyst til at
adskille topstykket for at skifte små gummitætninger til få kr.

mvh
Orla




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste