"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:41b61b6a$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...
>>
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=835
>
>
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=4590
> Kan se at jeg ikke der bandt den fast som jeg ellers beskrev
> ovenover - men der er mange muligheder - specielt hvis man har remme
> nok
Men 3 remme er nok hvis det ikke er haraldnyborg modeller -
> Hvem var det havde tabt sin offroader af traileren fordi remme opgav ?
Jeg har tabt min offroader, ikke fordi remmene opgav, men fordi de ikke
sad snedigt nok fast. Den fik dog ikke nogen skrammer den ikke havde i
forvejen.
Jeg satte som regel bare 2 remme på, nogen gange en enkelt til baghjulet
også, og dem satte jeg bare ned på vangerne. Men det var ikke godt nok.
Selvom den er spændt godt stramt fast, kan den alligevel gå lidt længere
ned i fjedrene når man kører over et bump, og så løsnes remene en smule.
Og så var det at den ene simpelthen hoppede af vangen.
Efter det, sætter jeg nu stadig remkrogen ned på vangen, men jeg binder
krogen fast så den ikke kan hoppe af selvom remmen skulle blive løs.
Når jeg kører med TransAlp'en, bruger jeg altid tre remme. Den får lige
een til baghjulet, så det ikke kan hoppe til siden.
Jeg har overvejet at lave en ramme af en slags, men erfaringen viser det
er unødvendigt. Den står fint fast på dækkene uden støttefod. Hvis den
ikke stod godt fast på dækkene, turde jeg sgu heller ikke køre på den.
--
Niels