/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dybt forelsket
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-12-04 23:05

Så er der gang i Focus C-maxen 2.0 TDCI, en måneds tid før forventet. Det
blev til forelskelse, som forventet, ved første gearskift!

Der er mange fikse detaljer, den er ganske enkelt komfortabel, som der er
pralet med. Kørte f.eks. lige nu hjem i tåge. På med forrudevarmeren af og
til, og med regnsensoren sat til mindste følsomhed var der hele tiden klart
udsyn uden at jeg skulle tænke på det, men kunne koncentrere mig helt om at
kigge fremad. Troede forøvrigt at tågelygter var til at se ved, det er de
ikke (på denne), men så var løsningen højt lys, skruet lidt ned i højde, det
virkede fint.

Der er kun et par sjove småting at klage på. F.eks. er det lidt morsomt at
det nærmest kræver en medpassager for at lukke klappen op til kortrummet ved
forruden. Finder det også for dumt at en så oplagt fiks detalje, at kunne
starte kabinevarmeren med fjernbetjening både er sparet væk, samt at det
ikke kan eftermonteres. Længere ude i detaljerækken fandt jeg ud af at den
nødhåndbremse der er under midterkonsollen, næsten kræver værktøj at komme
ned til, fandt dog ud af at man kan presse en finger ned ved gummiflappen på
låget, men hvorfor er der ikke en gribekant?

Så var der lige instruktionsbogen. Ikke et eneste detaljefoto, kun
tegninger, ingen farver, så man f.eks. lettere kunne se hvor en
anvisningslinie reelt ender. Alt for lille format så man ikke kan genkende
små symboler(uden lup). Totalt sammenrodning af udstyrs/lande- varianter, så
man hele tiden måtte sidde og tænke: ja, dette gælder nu nok ikke din bil.
Oversættelsen var god og havde meget få trykfejl. Kunne man ikke lige krydre
dette arbejde med at slå fast, hvad der er gængs for de varianter, der
kommer til Danmark. Vel et stykke arbejde der ville tage en time.
Kendetegnende for denne, som for alle andre møgirriterende brugsanvisninger:
side op og side ned med det der er logisk og ligetil for enhver. Kommer man
til sværere begreber er vi straks inde på sidehenvisning til en
sidehenvisning, uklar formulering hvor det er muligt, fejl, omvendt
forklaringsrækkefølge i forhold til tegninger, osv. osv., og så meget kort,
uden at man har haft ret meget mulighed for at fatte den rette sammenhæng.
Det hjælper dog efterhånden at sidde ude i bilen og læse det igennem, så
letter tågerne efterhånden. Men jeg ved stadig ikke hvordan den rette
sammenhæng er med oliefyret, om det er mig der ikke har fattet betjeningen,
eller det reelt er så koldt at det ikke slår fra, selv efter lang tids
kørsel? Jeg stoppede så og slog det fra, det gav kun en anelse mindre
driftstemperatur. I brugsanvisningen fremgår iøvrigt klart(en af de få klart
ting), at der er to uafhængigt virkende oliefyr og et elopvarmningssystem.
Det sidste er blevet bekræftet af forhandleren, at det er der ikke, men det
med de to oliefyr lever lidt endnu. Hjælp!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Thomas Strandtoft (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 12-12-04 10:15

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Så er der gang i Focus C-maxen 2.0 TDCI, en måneds tid før forventet. Det
> blev til forelskelse, som forventet, ved første gearskift!

Tillykke med din nye bil og herligt at den åbenbart rammer plet.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Peter Nielsen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Nielsen


Dato : 12-12-04 12:20


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41bb6f17$0$9356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så er der gang i Focus C-maxen 2.0 TDCI, en måneds tid før forventet. Det
> blev til forelskelse, som forventet, ved første gearskift!

Tillykke med bilen....det var gældende her. Og efter 13.000 km er jeg stadig
lige forelsket.

-SNIP-

>Men jeg ved stadig ikke hvordan den rette
> sammenhæng er med oliefyret, om det er mig der ikke har fattet
betjeningen,
> eller det reelt er så koldt at det ikke slår fra, selv efter lang tids
> kørsel? Jeg stoppede så og slog det fra, det gav kun en anelse mindre
> driftstemperatur. I brugsanvisningen fremgår iøvrigt klart(en af de få
klart
> ting), at der er to uafhængigt virkende oliefyr og et elopvarmningssystem.
> Det sidste er blevet bekræftet af forhandleren, at det er der ikke, men
det
> med de to oliefyr lever lidt endnu. Hjælp!

Jeg havde selv bestilt kabinevarmer til min, men da det havde lidt travlt på
fabrikken, blev den først bygget efter de havde holdt sommerferie. Iflg. min
forhandler er det i sommerferie, at de lægger om til at producere næste års
model, hvilket betyder, at min åbenbart skulle være en 2005 model? Jeg aner
ikke om der er hold i det.

For såvidt angår kabinevarmeren, så var den i hvert fald blevet sløjfet fra
min ordre fordi de åbenbart har lavet noget nyt i modellerne efter
sommerferien. Fakta er, at selv den morgen, hvor der var -5 graders frost,
kunne jeg efter 30 sekunder mærke at der begyndte komme varm luft ind i
kabinen og efter 2 min. slog jeg så det automatiske varmesystem fra og satte
den tilbage til klimaanlægget.

Jeg var meget ærgerlig over ikke at få kabinevarmeren med i bilen, men nu,
hvor jeg har prøvet det andet system i praksis, så er det ikke noget jeg
savner nu.

Motorvarmeren slår selv til ved starter, hvor temperaturen er under +5
grader. Når bilen er driftsvarm, slår den automatisk fra, men hvis jeg
ligger og kører lidt for pænt, daler driftstemperaturen og så slår den til
igen.

God fornøjelsen med bilen.

Mvh
Peter (C-Max 2.0 Tdci)



Preben Riis Sørensen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-12-04 20:15


"Peter Nielsen" <psnfm@privat.dk> skrev

> Tillykke med bilen....det var gældende her. Og efter 13.000 km er jeg
stadig
> lige forelsket.

Tak, - forståeligt.

>
> -SNIP-
> Jeg havde selv bestilt kabinevarmer til min, men da det havde lidt travlt

> fabrikken, blev den først bygget efter de havde holdt sommerferie. Iflg.
min
> forhandler er det i sommerferie, at de lægger om til at producere næste
års
> model, hvilket betyder, at min åbenbart skulle være en 2005 model? Jeg
aner
> ikke om der er hold i det.
>
> For såvidt angår kabinevarmeren, så var den i hvert fald blevet sløjfet
fra
> min ordre fordi de åbenbart har lavet noget nyt i modellerne efter
> sommerferien. Fakta er, at selv den morgen, hvor der var -5 graders frost,
> kunne jeg efter 30 sekunder mærke at der begyndte komme varm luft ind i
> kabinen og efter 2 min. slog jeg så det automatiske varmesystem fra og
satte
> den tilbage til klimaanlægget.

Det skulle den vel selv?

Det er ikke varmen det skorter på, men at få den til at tænde og slukke. Jeg
har fået det forklaret sådan, at den slår fra, når motoren når
driftstemperatur på kølevandet. Men det gjorde den ikke på første tur, der
blev den ved. Men da var det også tåge og nul grader udenfor, så måske
derfor?

>
> Jeg var meget ærgerlig over ikke at få kabinevarmeren med i bilen, men nu,
> hvor jeg har prøvet det andet system i praksis, så er det ikke noget jeg
> savner nu.

Jeg har bestilt 'kabinevarmer' og fået det i form af at jeg så kan (skulle
kunne) få den til at starte efter dag/ugeur/direkte ordre. Du taler også som
om det er to uafhængige varmere, men at installere to oliefyr i samme bil,
det er vel utænkeligt?

>
> Motorvarmeren slår selv til ved starter, hvor temperaturen er under +5
> grader. Når bilen er driftsvarm, slår den automatisk fra, men hvis jeg
> ligger og kører lidt for pænt, daler driftstemperaturen og så slår den til
> igen.

Det er nok forvirring over at den ikke starter hver gang (det blev jeg bildt
ind) med kold motor, men det gør den altså kun ved under +5. Så ved jeg da
det. Det bringer mig lidt videre, tak. Er der nogen der ved mere, hører jeg
gerne nærmere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Peter Nielsen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Nielsen


Dato : 12-12-04 20:49


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41bc98d2$0$45115$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Peter Nielsen" <psnfm@privat.dk> skrev
>
-SNIP-

> > For såvidt angår kabinevarmeren, så var den i hvert fald blevet sløjfet
> fra
> > min ordre fordi de åbenbart har lavet noget nyt i modellerne efter
> > sommerferien. Fakta er, at selv den morgen, hvor der var -5 graders
frost,
> > kunne jeg efter 30 sekunder mærke at der begyndte komme varm luft ind i
> > kabinen og efter 2 min. slog jeg så det automatiske varmesystem fra og
> satte
> > den tilbage til klimaanlægget.
>
> Det skulle den vel selv?

Det ved jeg ikke om den skal, men det automatiske varmesystem varmer kun via
vinduesdysserne, hvilket betyder, at den øvre del af bilen bliver hurtigt
varm og der sidder temperaturfølere flere steder i bilen, bla. under
instrumentbordet, mener jeg.....og der er det stadig koldt, indtil jeg slår
den retur til alm. klima, hvor luften kommer ud alle steder.

>
> Det er ikke varmen det skorter på, men at få den til at tænde og slukke.
Jeg
> har fået det forklaret sådan, at den slår fra, når motoren når
> driftstemperatur på kølevandet. Men det gjorde den ikke på første tur, der
> blev den ved. Men da var det også tåge og nul grader udenfor, så måske
> derfor?
>
> >
> > Jeg var meget ærgerlig over ikke at få kabinevarmeren med i bilen, men
nu,
> > hvor jeg har prøvet det andet system i praksis, så er det ikke noget jeg
> > savner nu.
>
> Jeg har bestilt 'kabinevarmer' og fået det i form af at jeg så kan (skulle
> kunne) få den til at starte efter dag/ugeur/direkte ordre. Du taler også
som
> om det er to uafhængige varmere, men at installere to oliefyr i samme bil,
> det er vel utænkeligt?
>

Du må meget gerne dele ud af din erfaring med kabinevarmeren, da mine
forældre osse lige har købt en C-max og den forhandler de k'bte den af,
vidste ikke lige ret meget til om det var noget man kunne få.

> >
> > Motorvarmeren slår selv til ved starter, hvor temperaturen er under +5
> > grader. Når bilen er driftsvarm, slår den automatisk fra, men hvis jeg
> > ligger og kører lidt for pænt, daler driftstemperaturen og så slår den
til
> > igen.
>
> Det er nok forvirring over at den ikke starter hver gang (det blev jeg
bildt
> ind) med kold motor, men det gør den altså kun ved under +5. Så ved jeg da
> det. Det bringer mig lidt videre, tak. Er der nogen der ved mere, hører
jeg
> gerne nærmere.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>



Uffe Bærentsen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 12-12-04 12:22


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41bb6f17$0$9356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Så er der gang i Focus C-maxen 2.0 TDCI, en måneds tid før forventet. Det
> blev til forelskelse, som forventet, ved første gearskift!

Tillykke med den ny'.

Så er det bare at håbe, at konen ikke siger at du må vælge:
Hende eller bilen!
Som det lyder lige nu, er udfaldet vist ret usikkert




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Preben Riis Sørensen (12-12-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 12-12-04 19:59


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev
>
> > Så er der gang i Focus C-maxen 2.0 TDCI, en måneds tid før forventet.
Det
> > blev til forelskelse, som forventet, ved første gearskift!
>
> Tillykke med den ny'.
>
> Så er det bare at håbe, at konen ikke siger at du må vælge:
> Hende eller bilen!
> Som det lyder lige nu, er udfaldet vist ret usikkert

Tak til alle tillykkerne!

Hun siger ikke noget, for der er ingen! Men jeg regner med, at hvis jeg
kører lidt stille op ad gaden med døren lidt sjusket lukket, så springer der
en ind på et eller andet tidspunkt. Og så er det jo en med forstand på
biler!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste