Lada vacuumslange fra strømfordeler.
Fra : ...

Dato : 11-12-04 18:57

Hej NG.

Har fået et lille problem............

Skulle lige justerer lidt på en Samara 1,3, som går lidt hurtigt i
tomgang.............
Til min skræk har jeg opdaget, at slangen fra strømfordeleren er ikke
eksisterende...........

Jeg kan se at den mangler på strømfordeleren, men jeg kan ikke se hvor den
skal på i den anden ende, der er ingen studser der mangler en slange.

Det kan se ud som om, at der har været en eller anden "mekaniker" som har
"glemt" den, ret #&¤-¤#&%.

Er der en som kan hjælpe ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-12-04 20:09

"..." <mine-handler@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se at den mangler på strømfordeleren, men jeg kan ikke se hvor den
> skal på i den anden ende, der er ingen studser der mangler en slange.

Hvis det er efter "bogen" skal den tilsluttes efter gasspjældet, således at
undertrykket i indsugningen regulere tændings-tidspunktet, dvs du skal have
en ledig studs i manifolden el. på karburatoren.

Fra : Ulrich

Dato : 11-12-04 20:23

> [...]
>
> Jeg kan se at den mangler på strømfordeleren, men jeg kan ikke se hvor den
> skal på i den anden ende, der er ingen studser der mangler en slange.

Den skal sidde på indsugningsmanifolen et sted.

--
Hygge Ulrich

Fra : alexbo

Dato : 11-12-04 23:59

"..." skrev>

<Til min skræk har jeg opdaget, at slangen fra strømfordeleren er ikke
> eksisterende
Hvis der er en studs sidder den på karburatoren, over gasspjældet.
Hvis den sad efter spjældet eller i manifolden ville den have størst
virkning ved sluppet speeder.
Men jeg mener at kunne huske at man på nogle Lada har lavet elektronisk
styring uden vacuumregulering, men brugt den gamle fordeler, så bruges dåsen
ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-12-04 09:03

> Hvis der er en studs sidder den på karburatoren, over gasspjældet.
> Hvis den sad efter spjældet eller i manifolden ville den have størst
> virkning ved sluppet speeder.

Bliver jeg nok nød til at give dig ret i. På billederne af en gl. Stromberg.
karbu. kan jeg se studsen er efter "klokken" men før spjældet. Set i
flow-retningen forstås ;).

Ja så kan han lede længe efter den ;).