> Tja i flg. flere her i gruppen så "påstår" de at selv ved 170 Km/t så
> kører den over 20 Km/l
Det er noget forbandet sludder - jeg kører jævnligt i 3 forskellige Lupo
3L´ere, og ved bundgas i Tyskland kører de kun 16 km/ltr.
Det samme gælder Audi A2, som jeg også kører meget i - men den er hurtigere
på motorvejen, og den er også mere økonomisk. Ved konstant 140 km/t bruger
den 4,2 ltr/100 km, hvilket er lig med 23,8 km/ltr. Her er den noget mere
økonomisk, end vores Lupo´er.
Dette skyldes A2´erens anderledes "brændsstof-forbrugs-profil".
A2´eren er tungere, og derfor bruger den mere brændstof i accelerationer, og
derfor slår dens bedre højhastighedsøkonomi ikke igennem i den officielle
brændstofforbrugsopgivelse, der er baseret på et bestemt forhold mellem by,
landevej og motorvej.
A2´eren har en CW-værdi på så lidt som 0,25, og det gør, at den vinder
spare-konkurrencen på motorvejen - den er den absolut mest sparsommelige bil
på det danske marked - om ikke verdensmarkedet.
> Nå men jeg tror nok jeg ville betænke købet en ekstra gang. Jeg har også
> hørt om rimelig høje værkstedsregninger på de kære 3L.
Der er desværre meget vrøvl med Lupo´erne, og det gælder også i vores
virksomhed, hvor vi har 9 af dem. Anderledes er det mærkværdigvis med
A2´erne - de fejler ingenting.
....og så er sådan en A2 i øvrigt hamrende lækker at køre motorvej i. Den er
mindst lige så komfortabel ved 150 km/t, som en Vectra B 2,9 fra 1998.
/Jan W Nielsen