Prøvetur i helikopter
Fra : Betina Svenstrup

Dato : 11-12-04 13:24

Hejsa
Er der nogen der har prøvet at få en tur i helikopter her i DK? Det er
en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring
dette, men desværre ingen hint.
Mvh Betina Svenstrup

Fra : Lars Holst

Dato : 11-12-04 13:35

betinasvenstrup@jubiimail.dk (Betina Svenstrup) said in

> [...]
> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
> finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring

hvorhenne i landet?

--
Lars Holst

Fra : Nicolaj C.

Dato : 11-12-04 13:39

http://www.belair.dk/
http://www.toya.net.pl/~kazzie/flash/helicopter.htm

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 14:33

"Betina Svenstrup" <betinasvenstrup@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
> finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring

Jeg har prøvet ved vores byfest engang. Man skulle give 250 Kr for 6 min.
Ellers har jeg min egen helikopter jeg kan flyve med

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 14:40

KLIP

> Jeg har prøvet ved vores byfest engang. Man skulle give 250 Kr for 6 min.
> Ellers har jeg min egen helikopter jeg kan flyve med

Den vil jeg gerne prøve.

Jeg medbringer selv sprit..)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 14:43

> KLIP

> Den vil jeg gerne prøve.

Har du certifikat til sådan en Bell?

> Jeg medbringer selv sprit..)

til?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 14:59

KLIP

> Har du certifikat til sådan en Bell?

Flyver du da stormodel..?

> til?

Jeg vidste ikke du fløj stormodel med benzinmotor.... det er du kommet ret
hurtigt efter..)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 15:03

> KLIP

> Flyver du da stormodel..?

> Jeg vidste ikke du fløj stormodel med benzinmotor.... det er du kommet ret
> hurtigt efter..)

nej den vejer under 7 Kg

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 15:06

KLIP

> nej den vejer under 7 Kg

O.k., mon så ikke min standardblanding med metanol, superolie og en sjat
nitromethan (også kaldet "sprit") kan anvendes..)

--
Bjørn J.

Fra : Tine & Thomas

Dato : 11-12-04 14:42

> [...]
> Er der nogen der har prøvet at få en tur i helikopter her i DK? Det er
> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at

Hæ hæ...

Vi er jo nogen som flyver i så'n et kræ hver gang vi skal på arbejde!!!

p.s. arbejder ude på nordsøen for hr. møller!

Ok. Undskyld, det hjælper jo ikke dig ret meget...
Men, jeg kunne ikke lade være. Undskyld.

God Jul
Thomas

Fra : John T.

Dato : 11-12-04 15:13

> "Betina Svenstrup" <betinasvenstrup@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

Det er så sandelig også min drøm !!!
Så sent som i sidste uge, sagde jeg til min kone:
Gud ved om jeg når at opleve det !!
Jeg havde engang en ven der havde en anpart i en Chesna i
Roskilde lufthavn, han SKULLE ha´et antal flyvetimer
for at beholde sit certifikat, så han tog gæster med på flyveture
og vi splejsede så til benzin.
Vi fløj bl.a. til Sønderborg og spiste frokost og så tilbage til Roskilde,
vejret var helt klart, så det var noget af en oplevelse at ligge over Fyn
og så kunne se Gedser og Skagen.
Kunne man tænke sig at der var en helikopterpilot der også skulle
bruge flyvetimer og tog gæster med for at nedbringe udgiften ???

Dette hører jo nok ikke rigtigt til denne gruppe "Bil" men en
henvisning er da velkommen - Tak.
Mvh. John

Fra : BJ

Dato : 11-12-04 15:16

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dette hører jo nok ikke rigtigt til denne gruppe "Bil" men en
> henvisning er da velkommen - Tak.

Der findes ingen NG, så det må vist være helt i orden at fortsætte her.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 15:24

> Dette hører jo nok ikke rigtigt til denne gruppe "Bil" men en
> henvisning er da velkommen - Tak.

www.helisport.dk

Ellers ville jeg bare ringe/maile til en lufthavn/flyveplads. Der er nok her
i jylland som tilbyder rundflyvning. Før fløj de også i pendulfart da man
byggede storebæltsbroen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 15:26

http://www.heliport.dk/indhold.htm

--
tom

Fra : Henrik

Dato : 11-12-04 16:14

Du skal bare tage et praktikophold i forsvaret.
Da jeg var i praktik som flymekaniker i Værløse, fik jeg 2 ture med Sikorsky
S-61
Og en tur i hærens Hughes 500, Den fik alt hvad den kunne trække nede i lav
højde, og jeg måtte også prøve at holde den stille i luften (det er ikke
nemt).

Så det er bare at komme afsted.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 18:11

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og en tur i hærens Hughes 500, Den fik alt hvad den kunne trække nede i
> lav højde, og jeg måtte også prøve at holde den stille i luften (det er

Hmmm det er da egentlig utrolig at man ikke har sat nogle computere ind for
at hjælpe med 'hove', det er nemlig også svært på min 1.4m model

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-04 19:19

> Hmmm det er da egentlig utrolig at man ikke har sat nogle computere ind
> for at hjælpe med 'hove', det er nemlig også svært på min 1.4m model

Så vidt jeg ved er der monteret omtalte stabilisering på Lynx'erne.

For at nævne et andet luftfartøj med stabilisering.
Læste engang at det var legal eject grund på SR-71, hvis stabiliseringen
svigtede.
Tal om ustabilitet!

--
mvh Uffe (SR-71 fan
Sierra 2,0i DOHC (som jeg må 'nøjes' med

Fra : phk

Dato : 11-12-04 23:57

> "Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hmmm det er da egentlig utrolig at man ikke har sat nogle computere ind
> for at hjælpe med 'hove', det er nemlig også svært på min 1.4m model

Det er endnu sværere i min Golf :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-12-04 00:51

> Det er endnu sværere i min Golf :)

Det tror da pokker!

Sådan en Golf er da umulig at få til at svæve.
I hvertfald mere end et par sekunder
og den ser nok ikke for godt ud efter landingen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-12-04 13:02

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Det tror da pokker!
>
> Sådan en Golf er da umulig at få til at svæve.
> I hvertfald mere end et par sekunder
> og den ser nok ikke for godt ud efter landingen.

Jeg har set en sådan Golf svæve, jeg kunne se hele den flotte undervogn,
indtil den landede igen i en have.
Men det var rigtignok kun i et øjeblik den svævede.

Egentlig en underlig måde at overhale på

--
Mvh. Uffe Ravn
Ingen mennesker kom alvorligt til skade under skrivningen af den

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-12-04 16:18

> [...]

> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
> finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring

Jeg har flere gange fløjet med http://www.heliflight.dk

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 11-12-04 16:59

> [...]
> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
> finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring

Tjae nu skriver du jo ikke hvor i landet, men på døllefjelde er der som
regel rundflyvning.
Sidst vi prøvede den kostede det 400,00 kr for en tur pr person, det må
bare prøves!

MVH
Henrik

Fra : Jasper Norman

Dato : 11-12-04 22:51

Du skal såmænd bare komme en tur herop til nordjylland... købe dig en
luftmadras til 100,- i Fætter BR. Hoppe i Vesterhavet, og derefter vente på,
at søværnet kommer og flyver dig hjem ganske gratis Hvor lang turen skal
være, kommer an på, hvor lang tid du har nerver til at vente med at ringe
118.

Husk nødblus + mobiltelefon!!!

....Jasper

Fra : Leonard

Dato : 11-12-04 23:44

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote:

>Husk nødblus + mobiltelefon!!!

Hvis du vil være sikker på at blive reddet skal det være en VHF-radio
i stedet for mobilos. Der er ikke tlf-dækning specielt langt ude på
vandet ...

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-04 23:50

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, at søværnet kommer og flyver dig hjem ganske gratis Hvor lang
> turen skal være, kommer an på, hvor lang tid du har nerver til at vente

Tror det bliver billigere at leje en helikopter et par timer.
Især efter søværn + andre instanser finder ud af, at du blot ville op at
flyve.

Men jeg er ikke i tvivl om, at det ville fungere efter hensigten

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Leonard

Dato : 11-12-04 23:56

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Men jeg er ikke i tvivl om, at det ville fungere efter hensigten

Og hvis det ikke virker hører vi nok ikke om det før han er drevet i
land på Svalbard

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-12-04 00:56

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvis det ikke virker hører vi nok ikke om det før han er drevet i
> land på Svalbard

Politibetjenten: Hvorlængen har eftersøgte været savnet?

Kæresten: Han tog hjemmefra kl. 8 lørdag morgen.
Han sagde han skulle ud og flyve i helikopter.
Men han ville ikke svare på hvad han skulle med luftmadrassen.

Digt selv videre efter fri fantasi

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-12-04 15:17

En helt masse bits fra Uffe Bærentsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Tror det bliver billigere at leje en helikopter et par timer.
> Især efter søværn + andre instanser finder ud af, at du blot ville op at
> flyve.

Det er vist set en enkelt sommer efter lidt for mange indhentninger af tyskere
på luftmadresser at flyvevåbnet/SOK har sendt en regning, fordi folk har
båret sig lidt for dumt af.
FYI kan det oplyses at en helikoptertime med en S-61 står i ca. 40.000,- mens
den lidt billigere Lynx kun koster ca. 30.000,- (tallene stammer fra en
artikel i JP engang og så hukommelsen :))

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I don't do alive. I do dead!"
-- Emily Mortimer as Dakota in '51st State'

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-12-04 02:17

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev'

> Hvor lang turen skal
> være, kommer an på, hvor lang tid du har nerver til at vente med at ringe
> 118.

Du kan måske ikke huske nummeret på Alarmcentralen i hovedet?
Men selvfølgelig kan de flinke folk på oplysningen, efter lidt ventetid,
give dig nummeret.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 12-12-04 10:49

> [...]
skal
> være, kommer an på, hvor lang tid du har nerver til at vente med at ringe

Hvis jeg l¨på en luftmadras ude på vesterhavet ville jeg nok tage 112
istedet for oplysningen ;)

/Anders

Fra : Nissen

Dato : 12-12-04 12:47

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
skal
> være, kommer an på, hvor lang tid du har nerver til at vente med at ringe

Hvad f. skal han med nummeroplysningen: måske hente nummer til SOK?

Kanal 16 er bedre.

Eller en anden idiot inde på stranden der kan betjene en nødtelefon
--
Nissen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 08:44

Betina Svenstrup wrote:

> [...]
> en stor drøm, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at
> finde et sted. Jeg har set nogle meddelelser herinde fra 1998 omkring

En kammerat har været ude at flyve "piskeris" over Roskilde. Han
købte sig til en flyvetime hos et firma i Tune lufthavn, så han
var selv ved rorpinden og det hele. Det kostede et par tusinde..

--
Hygge..
Thomas