Chip II
Fra : Jasper Norman

Dato : 11-12-04 08:50

Hej igen.

Der var én der foreslog at kigge efter en brugt chip til min TDi´er. Der er
et par stykker i dba.dk der passer til VW, og som skriver om 25 ekstra hk,
men er det ligegyldigt hvilket mærke der er tale om? Der medfølger
monteringsvejl. Er der stor forskel på, hvor bøvlet det er, at sætte skidtet
på?

Mvh

Jasper

Fra : Jonas R.

Dato : 11-12-04 09:02

Jasper Norman wrote:
> Hej igen.
Hej

Jeg synes det er en meget dårlig ide at købe sådan noget brugt via den dba.
Hvad hvis den er defekt og du brænder din motor af? Jeg ville aldrig købe
brugt chip tuning, sorry men jeg mener sku risikoen er for stor.

Hvorfor tager du ikke kontakt til landberg og prøver hans boks gratis i den
tid han nu giver og ser om det er noget for dig?

MVH

JOnas R.

Fra : Mogens

Dato : 11-12-04 09:42

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad hvis den er defekt og du brænder din motor af? Jeg ville aldrig købe
> brugt chip tuning, sorry men jeg mener sku risikoen er for stor.

Helt enig

> Hvorfor tager du ikke kontakt til landberg og prøver hans boks gratis i
den
> tid han nu giver og ser om det er noget for dig?

Landberg sælger også brugte bokse!
http://bokstuning.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 11-12-04 10:21

> dba.
>
> Helt enig

> den
>
> Landberg sælger også brugte bokse!
> http://bokstuning.dk

Faktisk har jeg også en enkelt boks liggende af samme type som man finder
rundt omkring på nettet til lave priser. Den kan Jasper sq komme og hente
for 1.000kr. Den ligger bare og ligger. Min leverandør mente, at den var en
frygtelig god ide, men jeg har nu en eller anden ide om hvilke bokse jeg vil
sælge, så den er aldrig kommet på markedet. Men hvis det skal være
billigt....

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Mogens

Dato : 11-12-04 10:27

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41babbe0$0$269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> men jeg har nu en eller anden ide om, hvilke bokse jeg vil sælge

Jeg læser, at chiptuning af min 5.7 liters V8'er
er meget brugt i andre grene af verden. Faktisk
skulle en anden udstødning og chip give mindst 25 HK.

Kunne du ikke kaste dig over dét?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 10:48

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Faktisk
>skulle en anden udstødning og chip give mindst 25 HK.

hvorfor nøjes med mindst 25 hypper ekstra ?

(når det endeligt skal være)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 11-12-04 12:17

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor nøjes med mindst 25 hypper ekstra ?
> (når det endeligt skal være)

Nu kan sådan en maskine jo nemt modificeres på en
række punkter - det var blot een af dem. Supplerende...

Bilen accelerer iøvrigt på 6 sek rent, hvis effekten
hæves som angivet. Idag er det på 6,5...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 16:01

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Nu kan sådan en maskine jo nemt modificeres på en
>række punkter - det var blot een af dem. Supplerende...

jep - de motorer er uhyggeligt taknemmelige for f.eks bedre åndedræt

Spirilens mange ekstra kræfter stammer fra indsug, knast, og 4 huller
på størrelse med øldåser i karburatoren - that's all

det fordoblede praktisk taget antallet af hypper

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-12-04 11:00

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læser, at chiptuning af min 5.7 liters V8'er
> er meget brugt i andre grene af verden. Faktisk
> skulle en anden udstødning og chip give mindst 25 HK.

25HK'er ekstra på en 5.7L V8 må da føles som at få medvind når man cykler :)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 11:12

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev :

>25HK'er ekstra på en 5.7L V8 må da føles som at få medvind når man cykler :)

.... mærkes knap nok ;)

--
jan@Fedtegreven.dk