Garmin iQue fra usa... kan det du?
Fra : Kim Hansen

Dato : 11-12-04 02:59

Hej.

jeg har tænkt på at få en garmin Ique fra usa men er der nogen problemer med
at bruge den i danmark?

jeg kan se på garmins hp at jeg kan hente dansk sprog til den. men hvad med
kort hvor køber man dem? ogh er de rnogen der ved hvad de koster? er det
nogen der kan "sikkerheds kopieres"?

kort sagt hvad kan jeg opleve af problemer ved at hente en i usa? ved alt om
garanti så det behøver i ikke tænke på. tænker mere på brug i hverdagen!

mvh.

Kim

Fra : Per O.

Dato : 11-12-04 08:37

Kim Hansen wrote:
> [...]
> hvad med kort hvor køber man dem? ogh er de rnogen der ved hvad de
> koster? er det nogen der kan "sikkerheds kopieres"?

Google er din ven :
http://www.itsvar.dk/prices/default.aspx?mUrl=/computere/computere-vis.asp!Kode=C001711

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 11-12-04 09:40

Per O. wrote:

> Google er din ven :
> http://www.itsvar.dk/prices/default.aspx?mUrl=/computere/computere-vis.asp!Kode=C001711
>
> Per O.
> www.skaldepande.dk

Det ligner mere et link til en prisoplysning end et svar på Kims spørgsmål.

1. Er der problemer ved at bruge amerikansk indkøbt udstyr i Danmark
2. Kan kortene kopieres.

Vist er google vores allesammens ven, men man spørger vel i nyhedsgrupperne,
fordi man gerne vil have ord fra mennesker, der har relevante erfaringer
eller viden. Ellers ville spørgsmålet vel netop gå på, om ikke enelleranden
villle være så venlig at google et par link om etellerandet produkt!?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Per O.

Dato : 12-12-04 00:48

Abildgaard 3140 wrote:

> Det ligner mere et link til en prisoplysning end et svar på Kims
> spørgsmål.

Jeg citerer lige fra spørgsmålet:

""hvor køber man dem? ogh er de rnogen der ved hvad de koster""

Vil du mene at min post ikke er svar på den del af spørgmålet ????

At jeg så ikke svarer på resten skyldes at jeg ikke har sådan en. Så stik
lige piben ind !

Per O.

Fra : Karsten Klokkerholm

Dato : 11-12-04 12:31

Hej Kim, du skal selvfølgelig være opmærksom på, om der er EU kort der er
med, og ikke det Amerikanske kort. Strømforsyningen skal du også have
skiftet. Hvis du vil købe en ny strømforsyning hos garmin mener jeg prisen
prisen 400,- kr. Det er jo en sindsyg overpris. Men det er sikkert også
muligt, at finde en standard strømforsyning. Jeg kan ikke specifikationerne
for strømforsyningen, men kan finde ud af det hvis det bliver nødvendigt.
Nogle US modeller har ikke autokit med som standard. Det vil jeg anbefale
dig at købe med. Det er på tilbehøret der er mange penge at spare, og det er
det samme som i EU. De har lige lavet iQue 3200 som er noget billigere. Jeg
ved ikke umiddelbart hvad forskellen er, for mig ser de meget ens ud, altså
iQue 3600 og 3200, men 3200 modellen er noget billigere.
Mit råd er, at der skal være rigtig mange penge at spare, for det kan betale
sig. Du kan eftterhånden få en iQue 3600 herhjemme til under 5000,- jeg
kender ikke prisen for 3200 modellen.
Held og lykke med købet.
KK

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-12-04 14:26

hej.

prisen er så vidt jeg kan se omk 2500 kr for den så der er stadig rimeligt
meget at spare.

men der hvor den mest af alt hænger er om det er muligt at få et europa kort
på den... altså om det er noget der kan "skaffes".

kan man det?

Fra : Jan

Dato : 11-12-04 14:54

Sat, 11 Dec 2004 14:26:12 +0100, "Kim Hansen" <mv720@ofir.dk>;
<41baf572$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>;
<dk.teknik.satellit.navigation>:

>men der hvor den mest af alt hænger er om det er muligt at få et europa kort
>på den... altså om det er noget der kan "skaffes".

Da jeg kjøpte min iQue 3600 i sommer (i Norge), ble den levert med Asia
(!) basemap, men europa-basemap mfl, og blandt annet også dansk tale,
fulgte med på CD sammen med standard Mapsource programvare.
Det du ikke får når du kjøper fra USA, er City Select Europe.
Oppdateringer og tilleggsprogrammer finnes på <http://www.garmin.com>
under software.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Bjarnep

Dato : 11-12-04 15:32

> [...]
> kort
> på den... altså om det er noget der kan "skaffes".

Google ER din ven, alt fundet ved hjælp af Google

Danske priser:

http://www.garmin.dk/products/pricelist/5/

Suggested Retail Price for Garmin iQue 3200:
$535.70 U.S.D. (for domestic US market only)

Installation/Application CD with manual and basemaps

Basemaps included on CD:
Americas Autoroute
Atlantic Autoroute
Pacific Autoroute
Worldwide Autoroute

MapSourceT City Select CD with full unlock:

One version below*:

North America Version:

North America City SelectT CD

Or

European Version:

European City SelectT CD

*North American version for sale only in North America;

European version for sale only in Europe

Extra Maps and Charts price:

MapSource City Select Europe

(includes access to the whole CD-ROM)

Garmin Part Number: 010-10359-00

U.S. List Price: $349.99 (for domestic US market only)

+ måske skal strømforsyningen skiftes fra 115V til 230V

(hvis ikke den er autoranging, hvilket jeg ikke gad kigge efter,

lidt sjov skal der vel være til dem der ønsker oplysningerne.

Der var også oplysninger om hvordan softwaren skal registreres på US
siderne)

BjarneP

Fra : Brian Lagoni

Dato : 11-12-04 18:57

Hej

Det kan være lidt at spare ved at bestille fra usa.

Men hvis man tænker på besværet, hvad hvis man får brug for garantien.

Man skal også huske en fandens masse told og dyr porto.

Brian

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 16-12-04 22:43

> Man skal også huske en fandens masse told og dyr porto.

snip

Mjøø - tjaa så har du alligevel ikke helt forstået systemet. Hvis man får
den som gave skal der ikke lægges told / moms på. Det gælder om at nogen
over there pakker den pænt ind og skriver "tillykke" udenpå. Det forlyder at
visse firmaer yder den service for kunderne også - hvis de da ikke er så
heldige som undertegnede at have en gavmild svigerinde boende derovre. Det
kan forresten også betale sig at spekulere lidt i, _hvilken_ stat man
køber varen i/til, da den lokale "moms" er forskellig fra stat til stat.
Bedst er, om nogen køber varen over nettet til levering i f.eks. New York.
Så er der ingen "lokal tax", og han kan sende varen til dig som gave - uden
told. MEN du må naturligvis ikke selv betale for tingene - så ville det være
toldsvindel
Kreative politikere fostrer i sandhed opfindsomme borgere.
Bortset fra det - en "autoswitshing" lader købt med apperatet i USA ville
jeg nok være lidt skeptisk overfor. Amerikanerne har 60Hz på lysnettet og
den samme lader vil hos os blive belastet lidt mere - selvom den er beregnet
for vores spænding. Hvis den nu akkurat er stor nok ved 60 Hz , så blir den
overbelastet ved 50.
Det er sikkert ikke noget problem, du ved det bare ikke før du står med
sagerne i hånden. Og det er garanteret et eller andet specielt stik som er
møg dyrt at få fat på som reservedel. Jeg købte en gang en Garmin transducer
som reservedel - den kostede det halve af et komplet lod.
Niels