Behandling af mealiseret ramme
Fra : Grønne

Dato : 11-12-04 00:53

Jeg står med en dejlig ny mealiseret rammen til min gamle Willys Jeep, nu er
spørgsmålet så hvad jeg skal gøre ved den. Skal den bare stå rå mealiseret
eller skal den ha en gang maling. Tecty eller lignende er bandlyst, det
bliver renset af når jeg højtryksrenser

Bilen bliver kun brugt til terrænkørsel og lidt charme ture, ellers stå den
inde. Den vil ofte blive højtryksrenset og bliver nok også udsat for lidt
skraben over bakkerne. Så behandlingen skal være meget robust, hvis den skal
ha nogen.

Nogen der har nogle gode råd. Enten med hensyn til holdbarheden hvis den
forbliver rå og ubehandlet, eller hvilken maling der er slidstærk nok.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig inden jeg begynder at montere noget på
rammen.

Med Venlig Hilsen

Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-12-04 02:31

Grønne telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> stå rå mealiseret eller skal den ha en gang maling. Tecty eller
> lignende er bandlyst, det bliver renset af når jeg højtryksrenser

Jeg er i tvivl om, hvad jeg vil gøre, hvis jeg var dig...

Førdst tænke jeg en god gang pulverlak - men hvis der først kommer hul, da
du bruger den, som den skal, så vil der hurtigt komme lommer, hvor der kan
komme rust...

Hvis den er godt metaliseret, bliver gjort ren, når den har været brugt, og
ellers holder varmt, så vil den vel holde i mange år...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : anders majland

Dato : 13-12-04 10:11

> Førdst tænke jeg en god gang pulverlak - men hvis der først kommer hul, da
> du bruger den, som den skal, så vil der hurtigt komme lommer, hvor der kan
> komme rust...

Det er vel ikke noget problem med enkelte huller i pulverlakken hvis
metalliseringen er en galvanisering ?

Galvanisering virker jo ved at ligger et andet sted i spændingstækken en
jern og derfor går til før jernet. På skibe sætter man jo "bare" nogle
offer-klodser på, istedet for at behandle hele skroget.

/A